Strona 2 z 3

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-11-08, 20:16
autor: Krzysztof Juszczak
Ja nie mam pytań.




Jestem pod głębokim wrażeniem.

Re: Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-11-08, 20:52
autor: Krzysztof Ziętara
pawel_nk pisze: Trasa jako częśc całości jest bardzo fajnym pomysłem, ale zarówno na Wielorybiej jak i Kormoranów znajdują sie progi zwalniające co powoduje konieczność zainwestowania w przebudowę tych progów (na takie jak na Mińskiej).
I na Maciaszka, i na Pod Skarpą zasadniczo też. Nie ma problemu z przebudowaniem progów na wyspowe, no i wszędzie w nowych miejscach robione były wizje lokalne.

To samo dotyczy podjazdów. Taki 86 miał na przykład w pierwotnym zamyśle zjeżdżać na dół Wierzbową, jechać Żywiecką do kanału i wracać Legnicką, ale po konfrontacji z rzeczywistością skorygowano trasę na obecną.

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-11-08, 21:49
autor: pawel_nk
Krzysztof Ziętara pisze:Nie ma problemu z przebudowaniem progów na wyspowe
Dokładnie, też tak uważam, że to nie problem. Tylko takich inwestycji będzie kilkanaście i nie tylko progi, a od 2 lat nie położyli nowego asfaltu na fragmencie Brzozowej, bo ciągle nie ma kasy, to skąd nagle ma sie znaleźć na inne inwestycje. Chodzi mi o to, że miasto będzie sie pewnie wymigiwać finansami, a moim zdaniem warto w to zainwestować, bo przyniesie znaczne korzyści wszystkim mieszkańcom.

Re: Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-11-08, 22:04
autor: Krzysztof Ziętara
pawel_nk pisze:Chodzi mi o to, że miasto będzie sie pewnie wymigiwać finansami
Miasto na razie zapewnia, że nie będzie problemu i jest zdziwione, że tak mało dostosowań.

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-11-08, 22:32
autor: pawel_nk
Krzysztof Ziętara pisze:Miasto na razie zapewnia, że nie będzie problemu i jest zdziwione, że tak mało dostosowań
Po prostu trudno mi uwierzyć w to, że miasto nagle stało sie tak przychylne, żeby rozwijać komunikację miejską w takim stopniu, bo ledwie parę miesięcy temu grozili likwidacja linii i zmiejszeniem częstotliwości, bo nie ma kasy. A już nie wspomnę, że bilety czasowe to miasto dosłownie parzyły (nie wiadomo dlaczego) i teraz nagle taka zmiana.

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-11-09, 12:09
autor: Robert Reimus
Kawka pisze:Do Lasu trzy linie to BARDZO duża przesada. Dobre jest to że na każdej pętli mamy przynajmniej dwie linie
Czyli dobrze jest czy źle, bo sprzeczność wyczuwam. A trzy linie do Lasu Gdańskiego nie spowodują, że nagle tramwaje będą tam jeździły co 3 minuty, tylko że z większej liczby kierunków będzie można dojechać do lasu.
lukas_3830 pisze:Takty dla 5 i 6 można olac o ile na 5 wrócą składy
Chyba sobie żartujesz. Zamieszkaj sobie na Toruńskiej i miej do dyspozycji dwie linie tramwajowe, jadące stadem. Zobaczymy czy byłbyś zadowolony:>

Re: Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-11-09, 12:48
autor: kalisz98
pawel_nk pisze:
Krzysztof Ziętara pisze:Miasto na razie zapewnia, że nie będzie problemu i jest zdziwione, że tak mało dostosowań
Po prostu trudno mi uwierzyć w to, że miasto nagle stało sie tak przychylne, żeby rozwijać komunikację miejską w takim stopniu, bo ledwie parę miesięcy temu grozili likwidacja linii i zmiejszeniem częstotliwości, bo nie ma kasy. A już nie wspomnę, że bilety czasowe to miasto dosłownie parzyły (nie wiadomo dlaczego) i teraz nagle taka zmiana.
Bo wybory idą już dużymi krokami :)

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-11-10, 11:51
autor: spooney

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-11-10, 15:48
autor: lukas_3830
Robert Reimus pisze:Chyba sobie żartujesz. Zamieszkaj sobie na Toruńskiej i miej do dyspozycji dwie linie tramwajowe, jadące stadem. Zobaczymy czy byłbyś zadowolony:>
Tak naprawdę trochę osób wsiada na Rondzie Bernadyńskim.... następne przystanki świecą pustkami.... więc to raczej Ty sobie żartujesz :>

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-11-10, 23:35
autor: Kamil3836
lukas_3830 pisze:więc to raczej Ty sobie żartujesz :>
Mylisz. Nie ma tam takich potoków pasażerskich, aby jeździło tyle tramwajów co na ciągu ul. Jagiellońskiej, ale pasażerowie także tam korzystają (np. Babia Wieś - szkoła, Zbożowy Rynek), a to nie jest powód, aby tramwaje jechały razem, a następnie przez 15/20minut pustka.

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-11-11, 02:16
autor: Krzysztof Juszczak
Trzeba być albo osobą starszą, bądź musi się na prawdę nie chcieć myśleć, żeby jechać z Ronda Kujawskiego na Leśne "2"...

Re: Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-11-12, 13:28
autor: Kawka
Nowy pomysł na komunikację tramwajową. Warto go wdrażać?

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... azac_.html

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-11-14, 14:27
autor: spooney
Obrazek

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-11-15, 10:08
autor: spooney
Obrazek

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-11-21, 21:45
autor: spooney
Obrazek

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-11-26, 15:08
autor: spooney
Zachęcamy do wypełnienia ankiety związanej z funkcjonowaniem komunikacji miejskiej w naszym mieście.
Ankieta jest anonimowa, a jej wypełnienie zajmuje max. 3 minuty :)

:gazeta: http://www.ankietydlaciebie.pl/ankiety/ ... 9392480467

Re: Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-11-26, 15:36
autor: Kawka
Wypełnione :)

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-12-21, 13:52
autor: Marcin_558
Wiadomo jak postępują dalej konsultacje? Kiedy miasto podejmnie decyzje o wdrożeniu nowej siatki połączeń?

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-12-21, 23:05
autor: Kamil3836
Marcin_558 pisze:Wiadomo jak postępują dalej konsultacje? Kiedy miasto podejmnie decyzje o wdrożeniu nowej siatki połączeń?
Czy musisz na każdym forum to pisać? Jeśli będzie coś możliwe do podania wiadomości oficjalnych to różne gazety o tym zaczną pisać. Poczekaj trochę.

Re: Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2013-12-23, 13:05
autor: Irizar
spooney pisze:I co Wy na to? :P
:gazeta: Prawdziwa rewolucja w bydgoskiej komunikacji miejskiej!

Gazeta Pomorska
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /131109550
Schemat >> http://www.pomorska.pl/assets/pdf/PO56500117.PDF

Schemat tramwaje >> http://www.pomorska.pl/assets/pdf/PO56499117.PDF
Przy obecnych korkach blokujących przelot przez Kamienną od Sułkowskiego do Węzła Zachodniego pomysł prowadzenia tamtędy linii 101 i 106 uważam, za zły. Trzymanie się jakiegokolwiek rozkładu jazdy w tych warunkach nie będzie możliwe. To wygeneruje spore koszty, bo to się przekłada na konieczność alokowania większej ilości taboru niż wychodzi z teoretycznych rozważań. Mi wyszło ze wstępnych obliczeń, że koszt takich linii 101 i 106 to przynajmniej 8 milionów rocznie. Jeżeli ktoś byłby w stanie podać dokładne dane, to byłbym wdzięczny. Czy za te pieniądze nie da się zrobić czegoś lepszego? Linie do 93 i 94 zgrabnie omijają największe korki na W-Z. Linie 101 i 106 niestety w nie wpadną.
Propozycja remarszrutyzacji zdawała się odnosić do docelowego kształtu sieci komunikacyjnej:
"Kolejnym etapem pracy jest przeanalizowanie docelowego, ogólnego kształtu układu miejskiej sieci komunikacyjnej. Należy określić kierunek modelowania całego układu komunikacyjnego, czy przy projektowaniu dążyć do struktury bezpośredniej, przesiadkowej, czy też mieszanej. Przy wyborze mieszanej struktury układu należy bezwzględnie określić jego podstawowe założenia oraz miejsca zastosowania struktury przesiadkowej i bezpośredniej. "
Chciałbym zatem zadać pytanie dlaczego w tej docelowej wizji sieci komunikacyjnej pominięto zupełnie najszybszy z istniejących obecnie w Bydgoszczy środek transportu jakim jest kolej. Faktem jest, że obecnie połączenia kolejowe nie są taryfowo zintegrowane z siecią miejską Bydgoszczy, słabe są węzły przesiadkowe, co utrudnia wykorzystanie sieci kolejowej do łączonych podróży wewnątrz miejskich. Ale czy tak musi docelowo być? We wszystkich opracowaniach wskazuje się na obwodowe położeni linii kolejowych w Bydgoszczy co uniemożliwia jej szersze wykorzystanie do podróży miejskich. Faktem jest, że trudno odbyć całą podróż koleją, ale obecnie dochodzimy do wniosku, że i tak konieczne jest budowanie systemu przesiadkowego. Czy zatem nie warto w tej docelowej wizji zawrzeć również możliwości przesiadki na pociąg i pokonania całej długości miasta w czasie znacznie krótszym niż przy pomocy autobusu czy tramwaju?
A teraz spróbujmy sobie wyobrazić, że w 2015 jest już Węzeł Wschodni umożliwiający przesiadkę na tramwaj do Fordonu oraz są połączenia kolejowe BIT City co pół godziny w szczycie. Wyobraźmy sobie, że jakimś cudem "da się" i te pociągi jadą do Osowej Góry (a może nawet Nakła). Czy to nie byłaby ciekawa oferta dla pasażera pod warunkiem oczywiście możliwości korzystania z tych pociągów w ramach biletu okresowego na BKM-ce? Podróż z Osowej Góry na Węzeł Wschodni to około 26 minut (licząc 5 minut postoju na Bydgoszczy Głównej) czy 22 minuty z Bydgoszczy Zachodniej do B-Wsch.
Czy mówiąc o docelowej wizji nie warto rozważyć takiego wariantu skomunikowania skrajnych osiedli na linii W-Z i za zaoszczędzone pieniądze nie zagęścić siatki połączeń autobusami midi na rozważanych końcówkach, czyli Osowej Górze, Prądach czy Miedzyniu, który też można podpiąć pod stacje kolejową Bydgoszcz Zachodnia w celu realizacji przerzutu między skrajnymi osiedlami, w szczególności Fordonem?
Wyobraźmy sobie, że z kolei BIT City (w takcie 30 minut) można się przesiąść na Łęgnowie na tramwaj linii nr 6 czy autobus 76. Czy do nie wygeneruje sporych oszczędności czasowych dla podróżnych. Czy w oparciu o stację kolejową Łęgnowo nie da się docelowo poprawić dostępu do BPPT z niektórych części Bydgoszczy oraz regionu, obsługiwanych linią BIT CITY?

Urzędnicy nie wykazują zainteresowania takimi rozwiązaniami. Dla nich rozmowy o integracji kolei z bydgoskim miejskim zbiorkomem to jest tylko organizacyjny problem. Jakie jest podejście do integracji to widać choćby po projektach przebudowy węzła "integracyjnego" na Bielawach, z którego trzeba będzie dalej po przebudowie na pętlę 55, 64, 71 wykonać kilkuminutowy spacer. Może na tym forum znajdą się osoby, które podzielą ten punkt widzenia, że warto rozważać wykorzystanie kolei do poprawy obsługi niektórych relacji miejskich? Moim zdaniem to jest zgodne z koncepcja dążenia do minimalizacji zużycia zasobów przy organizacji transportu. W żadnym mieście kolej nie ma takiego przebiegu linii, że można nimi dojechać wszędzie. Właśnie dlatego tworzy się systemy zintegrowane, żeby stworzyć więcej opcji, żeby umożliwić swobodne wykorzystanie najbardziej optymalnego środka transportu w poszczególnych relacjach. Nawet w Polsce istnieją już przykłady, że "da się" taryfowo zintegrować kolej z systemem miejskiej komunikacji. Czy w Bydgoszczy to ciągle będzie science-fiction?
Pozdrawiam szanownych forumowiczów i liczę na przychylne refleksje. Może te pomysły są jednak słabe? Jak mnie ktoś przekona, ze "nie da się" to też będę wdzięczny, bo się przynajmniej nie będę dłużej męczył patrząc na ten niewykorzystany potencjał :)

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2014-01-09, 22:14
autor: Marcin_558
Ja mam jeszcze jedno pytanie co do taboru? Ile łącznie midików powinno się pojawić w Bydgoszczy by móc obsługiwać nowe linie osiedlowe? Czy midiki będą się orgraniczały do jednej długości czyli 9m, czy też ZDMiKP planuje wprowadzenie 10m?

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2014-01-09, 22:17
autor: Obserwator
Daj se chłopie spokój, nic z tego nie będzie, więc nawet nie warto sobie głowy zaprzątać ;)

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2014-01-09, 23:11
autor: Kris
Obserwator pisze:nawet nie warto sobie głowy zaprzątać ;)
No już bez przesady.
Marcin_558 pisze:Ile łącznie midików powinno się pojawić w Bydgoszczy by móc obsługiwać nowe linie
To mnie ciekawi.

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2014-01-10, 09:41
autor: spooney
Marcin_558 pisze:Czy midiki będą się orgraniczały do jednej długości czyli 9m, czy też ZDMiKP planuje wprowadzenie 10m?
- 14 autobusów midi o dług. 8,6 – 10 metrów (obecnie 2 autobusy),
- 4 autobusy mini o dług. poniżej 8 metrów (obecnie brak takich pojazdów).

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2014-02-21, 12:40
autor: spooney
Najwcześniej w przyszłym roku :) To chyba nie aż tak źle :P
Wszak trzeba wszystko przeliczyć, doposażyć się w niezbędny tabor itp. itd. :)
:gazeta: Komunikacja miejska w Bydgoszczy zmieni się nie do poznania! Kiedy rewolucja?

Gazeta Pomorska
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /140229900

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2014-02-21, 14:04
autor: korpi
Nawet dobrze. A na pewno będzie "kampania".
Nowa siatka, nowe połączenia, nowe tramwaje, tramwaj do Fordonu, "zaczynamy" Kujawską, wyremontowana Chodkiewicza...

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2014-02-21, 19:27
autor: reputed
Moim zdaniem ten projekt nigdy nie wejdzie. Szkoda, bo zmiany generalnie dobre.

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2014-02-21, 21:30
autor: Kris
volvo7000A pisze:Moim zdaniem ten projekt nigdy nie wejdzie.
Jakieś uzasadnienie?

Re: Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2014-02-22, 00:43
autor: Atako
Kris pisze:
volvo7000A pisze:Moim zdaniem ten projekt nigdy nie wejdzie.
Jakieś uzasadnienie?

Czarny kot / złota kula / karty tarota / super źródło w postaci kierowcy na pętli*

*Wybierz sam

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

: 2014-02-22, 10:32
autor: Darek
Czwarty wariant odpada. On nie lubi kierowców :P