Cytat ze SSC:
Argumenty przedstawione przez ZDMiKP za pozostawieniem obecnego stanu do czasu zakończenia budowy linii tramwajowej do Fordonu:
Korzyści wynikające z utrzymania dotychczasowego układu, tj. linie 3 i 7 skrócone do Bałtyckiej, a 70 i 74 wydłużone do r. Fordońskiego:
1) Pętla „Wyścigowa” pełnić będzie funkcję pętli awaryjnej, stąd też jej wyposażenie i funkcjonalność została dostosowana do takiej właśnie funkcji. Z założenia pętla ta, jako pętla na „szlaku”, istniała tylko dlatego, że układ torowy kończył się właśnie w tym miejscu. Zatem powrót do tego rozwiązania byłby swoistym „krokiem wstecz” w obsłudze pasażerów;
2)pozostawienie obecnego układu (skrócenie tramwajów do Bałtyckiej i wydłużenie linii 70 i 74 do r. Fordońskiego) pozostawia pasażerowi możliwość przesiadki zarówno przy pętli Bałtycka (o podobnych parametrach jak przy Wyścigowej) a jednocześnie umożliwia lepsze skomunikowania na r. Fordońskim;
3)przejście na pętli Wyścigowa z autobusów (70 i 74) lub 65,67,69 na linie tramwajowe 3 i 7 zajmie pasażerom ok. 1-2 minut, tyle samo co obecnie przesiadka z autobusów na tramwaje (lub odwrotnie) na pętli Bałtycka. Natomiast przejściez linii autobusowych na linie tramwajowe 3 i 7 na Rondzie Fordońskim zajmuje pasażerom ok. 2–3 min. (linie te zatrzymują się także przed rondem).Nieco więcej, bo ok. 5-7 minut zajmuje przejście z linii autobusowych na linie tramwajowej 2, 4 i 8, jednakże trzeba zwrócić uwagę, że jest to dodatkowy walor obecnego układu. Także dodatkową opcją jest możliwość przesiadki w obecnym układzie z linii tramwajowych 3 i 7 na linię autobusową 68 (przejście zajmuje ok. 5-7 minut);
4) obecny układ daje pasażerom możliwość bezpośredniej przesiadki z linii 70 i 74 na linie nr: 2, 4, 8 i 68, co dodatkowo daje lepsze skomunikowanie z:
- pętlą Wilczak (8),
- pętlą Glinki BFM i Exploseum (68),
- ul. Gdańską i Chodkiewicza (4),
- Myślęcinkiem (2)
zmniejszenie, do jednej, liczby przesiadek w podróżach na tych kierunkach;
5) na Rondzie Fordońskim funkcjonuje gotowa infrastruktura przystankowa: wiaty, a od stycznia 2015 r. również tablice informacji pasażerskiej (ITS);
6) obecny układ, tj. wydłużenie tras autobusowych linii nr: 70, 74 do r. Fordońskiego oraz skrócenie tras tramwajów nr 3 i 7 do pętli „Bałtycka” funkcjonuje od 22 kwietnia 2014 r. (ponad pół roku), pasażerowie są więc do niego przyzwyczajeni;
7) we wszystkich oficjalnych komunikatach ZDMiKP oraz TF zawsze wyraźnie podkreślano, że pętla Wyścigowa zmieni charakter z „przesiadkowej” na „awaryjny” - po otwarciu nowego torowiska przesiadki nie będą konieczne, co odnotowały już media, np. „Już nigdy nie przesiądziemy się na pętli przy Wyścigowej”, Gazeta Wyborcza, 21.04.2014 r.
8) wątpliwe jest, że TF dotrzyma terminu zakończenia prac na pętli Wyścigowa (1 grudnia br.), za to pewny jest fakt, że pasażerów przywita „księżycowy” krajobraz budowy;
9) kolejne roboty (przy wiadukcie, układzie drogowym) z pewnością będą powodować w rejonie Wyścigowej kolejne utrudnienia, które będą się wiązać zarówno ze zmianami w organizacji ruchu, jak i komunikacji publicznej (zmiany lokalizacji przystanków, tras, itp.), co wpłynie na koszty funkcjonowania tej ostatniej oraz komfort podróży pasażerów;
10) brak konieczności poniesienia dodatkowych kosztów związanych z budową infrastruktury przystankowej na pętli Wyścigowa (wiaty, tablice, itp.), co w związku ze zmianą funkcji pętli na „awaryjną” jest ekonomicznie nieuzasadnione, ale z drugiej strony konieczne, choćby ze względu na zbliżającą się zimę;
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=3146