Autosan

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Kubuś
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-13, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Autosan

Post autor: Kubuś » 2011-06-21, 08:12

No tak :)
Obrazek

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Autosan

Post autor: Kris » 2013-10-07, 15:34

:gazeta: Sąd ogłosił upadłość Autosanu. W tym tygodniu protest załogi

Źródło: Wyborcza.biz

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,147 ... #BoxBizTxt

Awatar użytkownika
Kubuś
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-13, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Autosan

Post autor: Kubuś » 2013-10-17, 15:33

:gazeta: Autosany również trafią do Elbląga. Fabryka wznawia produkcję.

Źródło: elblag24.pl

http://www.elblag24.pl/85968-autosany-r ... ukcje.html
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Autosan

Post autor: Marcin_558 » 2015-04-14, 19:51

Telenowela o sprzedaży trwa...
Podkarpackie. Autosan będzie sprzedany z wolnej ręki

Nie udało się znaleźć nabywcy dla będącej w upadłości fabryki Autosan z Sanoka (Podkarpackie). W piątym przetargu nie wpłynęła żadna oferta; zakład będzie sprzedany z wolnej ręki - poinformował PAP we wtorek syndyk masy upadłościowej firmy Ludwik Noworolski.


Cena wywoławcza w piątym już przetargu wynosiła 37 mln zł.
Noworolski dodał, że sędzia-komisarz nadzorujący upadłość Autosanu zgodziła się, aby fabryka została sprzedana z wolnej ręki. "Na razie nie mogę powiedzieć, jak dokładnie będzie to wyglądało w szczegółach. Muszę najpierw przygotować taką ofertę" - zaznaczył syndyk.

Był to już piąty zakończony niepowodzeniem przetarg na sprzedaż sanockiej fabryki. W pierwszym, ogłoszonym w maju 2014 r., cena wywoławcza wynosiła ponad 56 mln zł. Jednak nikt nie zdecydował się wtedy złożyć oferty. W drugim przetargu cena została obniżona do 50 mln zł. Wpłynęła co prawda jedna oferta, została jednak odrzucona, bo oferent nie wpłacił wadium.

W trzecim przetargu na sprzedaż Autosanu cena wywoławcza wynosiła 48 mln zł, nie wpłynęła w nim jednak żadna oferta. Podobnie w czwartym przetargu, w którym cena wynosiła 40 mln zł.

Fabryka za każdym razem sprzedawana była z wyłączeniem zapasów, których cena miała być ustalana oddzielnie. Jeden z zapisów przetargu dotyczył również kontynuacji produkcji autobusów w sanockiej fabryce przez nowego nabywcę.

Obecnie na linii produkcyjnej znajduje się ok. 20 autobusów. Autosan produkuje też części do tramwajów oraz kabiny do pociągów. W ub.r. zakład sprzedał 50 autobusów; obecnie zatrudnia ok. 360 osób.

Fabryka niedawno uzyskała homologację na produkcję miejskich autobusów SANCITY z silnikami spełniającymi najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. Zakład może produkować ok. 300 sztuk tych pojazdów rocznie.

Autosan jest w upadłości likwidacyjnej od początku października 2013 r. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki. Autosan S.A. jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce; jej początki sięgają 1832 r.

Od 2001 r. firma zaczęła projektować i produkować elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów; współpracowała m.in. z firmami PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego.

http://motoryzacja.wnp.pl/podkarpackie- ... 1_0_0.html
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Autosan

Post autor: Marcin_558 » 2015-05-12, 21:23

Pięć podmiotów jest zainteresowanych kupnem będącego w upadłości zakładu Autosan z Sanoka (Podkarpackie).

Firma nie znalazła nabywcy w pięciu przetargach ogłoszonych przez syndyka, teraz zostanie sprzedana z wolnej ręki.Jak powiedział PAP we wtorek syndyk masy upadłościowej Autosanu Ludwik Noworolski, oferty ws. kupna fabryki rozesłane zostały do wszystkich podmiotów, które wyraziły jakiekolwiek zainteresowanie podczas ogłaszanych przetargów.

http://motoryzacja.wnp.pl/piec-podmioto ... 1_0_0.html
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Autosan

Post autor: Marcin_558 » 2015-05-17, 12:23

Autosan na sprzedaż z wolnej ręki. Na razie jest pięciu chętnych

Pięć rozpisanych przetargów nie wystarczyło, by sprzedać Autosan z Sanoka. Syndyk postanowił zrezygnować z przetargu i sprzedać firmę z wolnej ręki. Chętnych jest niewielu.

Syndyk pięciokrotnie rozpisywał przetarg. Pierwszy odbył się w czerwcu 2014 roku. Firmę wyceniono wtedy na 56 mln złotych, nie znalazł się jednak nikt chętny do jej kupna. W październiku 2014 roku odbył się kolejny przetarg, w którym cena wyniosła 50 mln złotych. Tym razem oferta wpłynęła, ale musiała zostać odrzucona, ponieważ oferent nie wpłacił wadium. Styczeń i luty 2015 roku to trzeci i czwarty przetarg. Mimo kolejnych obniżek cen, odpowiednio do 48 i 40 mln złotych, chętnych do zakupu nadal nie było. W ostatnim, piątym przetargu, rozstrzygniętym w kwietniu tego roku, mimo ceny na poziomie 37 mln złotych także nie znalazł się chętny do nabycia zakładu.

Koniec z przetargami

Syndyk Ludwik Noworolski oficjalnie poinformował, że rezygnuje z prób sprzedaży zakładu w drodze przetargu. Zamiast tego sanockie przedsiębiorstwo będzie można kupić z wolnej ręki.

Oferty kupna zostały wysłane do wszystkich podmiotów, które w trakcie rozpisywania przetargów zdradzały jakiekolwiek zainteresowanie tym tematem.

- Na moje pismo odpowiedziało pięć podmiotów. Na razie są to lakoniczne odpowiedzi, że podtrzymują zainteresowanie kupnem Autosanu.

Szczegóły będą ustalane z każdym podmiotem oddzielnie. Pierwsze rozmowy już prowadzę, uczestniczą w nich przedstawiciele załogi - mówił Ludwik Noworolski.

Wśród zainteresowanych podmiotów mają być firmy z Polski, w tym inwestorzy branżowi. Syndyk podkreśla, że kontynuacja produkcji i utrzymanie zatrudnienia jest warunkiem sprzedaży fabryki.

Skuteczny syndyk

Autosan SA jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce, jej początki sięgają 1832 r. Problemy Autosanu zaczęły się w 2009 r., gdy zaczął przynosić straty. W 2012 r. próbowano wdrażać różne programy naprawcze zmierzające do standaryzacji pracy, zredukowania marnotrawstwa materiałowego i błędów jakościowych, redukcji majątku oraz ograniczenia działalności produkcyjnej do jednej hali. Nie przyniosło to jednak rezultatów i w 2013 r. spółka ogłosiła upadłość.

Obecnie Autosanem zarządza syndyk, który ponownie zatrudnił ponad 360 osób z prawie 500-osobowej załogi. Zakład wciąż produkuje m.in. autobusy i realizuje kontrakty zawarte przed upadłością oraz zdobywa nowe. W pierwszym kwartale tego roku fabryka wyprodukowała siedem autobusów. W produkcji jest kolejnych kilkanaście pojazdów.

W ubiegłym roku zakład sprzedał 50 autobusów. Fabryka niedawno uzyskała homologację na produkcję miejskich autobusów Sancity z silnikami spełniającymi najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. Zakład może produkować ok. 300 sztuk tych pojazdów rocznie. Prokuratura Okręgowa w Krośnie prowadzi śledztwo ws. upadłości fabryki.

Read more: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,179 ... z3aOFEuIra
Na infobusie.pl w komentarzach pojawia się że jednak Lider Trading/Solbus jest chętny do zakupu Autosana.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Autosan

Post autor: Marcin_558 » 2015-05-23, 00:13

Autosan - coraz bliżej do znalezienia inwestora

Wyceniona na 56 mln zł sanocka fabryka autobusów i pojazdów szynowych Autosan może wkrótce poznać nowego właściciela. Do końca maja syndyk masy upadłości chce sprzedać zakład bez przetargu.

Ogłoszenie o sprzedaży z wolnej ręki, czyli w drodze indywidualnych negocjacji z inwestorami syndyk masy upadłości opublikował 21 kwietnia tego roku. Wcześniej pięciokrotnie, ale bez efektu przeprowadzał przetargi. Teraz sprzedaż ma nastąpić najpóźniej do 30 września, zaś nabywca nie może zapłacić mniej niż 33 miliony złotych.
W ostatnim, ogłoszonym 10 marca przetargu cenę wywoławczą ustalono na 37 mln zł, chociaż cena oszacowania przedsiębiorstwa jako całości wynosiła 56 mln zł. Wówczas nie sfinalizowano transakcji, bo oferent nie wpłacił wadium.
Ludwik Noworolski, syndyk masy upadłości Autosan SA poinformował, że w przewidzianym terminie do 8 maja na ogłoszenie odpowiedziało pięć firm i obecnie negocjowane są z nimi warunki zakupu.
– Finał rozmów planuję na koniec maja – stwierdził.
Syndyk nie ujawnił, o jakie firmy chodzi. Wiadomo jedynie, że są to polskie spółki, w tym inwestorzy branżowi. Warunkiem sprzedaży fabryki jest kontynuacja produkcji i utrzymanie zatrudnienia.
Według nieoficjalnych informacji, wśród oferentów są m.in. nowosądecki Newag i bydgoska Pesa, dla których Autosan wykonuje nadwozia pojazdów szynowych, a także fabryka autobusów Solbus z Solca Kujawskiego.

Autosan SA jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce, jej historia sięga połowy XIX wieku. W latach świetności z taśm montażowych zjeżdżało rocznie około 4 tysięcy autobusów. Od 2001 r. firma zaczęła produkować elementy pojazdów szynowych, głównie nadwozia szynobusów i tramwajów.
W borykającej się od lat z kłopotami finansowymi firmie starano się wdrażać rozmaite programy naprawcze, redukowano majątek i zatrudnienie. Wszystko to nie zapewniło oczekiwanej poprawy finansowej i w 2013 r. ogłoszono upadłość spółki.
Mimo tego sanocki zakład, kierowany przez syndyka, realizował kontrakty zawarte jeszcze przed upadłością oraz zdobywał nowe zamówienia. Obecnie w fazie produkcji jest kilkanaście pojazdów.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... stora.html
A więc PESA Bydgoszcz, Lider Trading, Newag. Ciekawe czy Solaris też?
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Autosan

Post autor: Marcin_558 » 2015-05-23, 19:02

Syndyk sprzedaje Autosan "z wolnej ręki”
Nie powiódł się żaden z pięciu dotychczasowych przetargów na sprzedaż Autosanu - zakładu znajdującego się w upadłości likwidacyjnej.


Kolejnego przetargu na sprzedaż Autosanu nie będzie. Syndyk Ludwik Noworolski chce teraz sam rozmawiać z inwestorami. Skontaktował się z wszystkimi, którzy do tej pory wyrazili jakiekolwiek zainteresowanie kupnem zakładu. Dostał pięć odpowiedzi od potencjalnych oferentów.

- Prowadzę już pierwsze rozmowy, z dwoma firmami. W środę wystosuję zaproszenie do trzech kolejnych - mówi Noworolski.

Syndyk tłumaczy, że pierwsza wymiana pism nie zawierała konkretów, chodziło jedynie o potwierdzenie, czy inwestor podtrzymuje chęć zakupu Autosanu.

- Teraz musimy to uszczegółowić, już w trakcie odrębnych rozmów z każdą z zainteresowanych firm. W tym tygodniu zakończę część tych rozmów, w przyszłym planuję kolejne spotkania - zapowiada Ludwik Noworolski.

Syndyk na tym etapie nie zdradza, o jakie firmy chodzi. Mówi jedynie, że są to polskie spółki, w tym inwestorzy brażowi. Nie ujawnia też, co przynoszą wstępne negocjacje. Wiadomo jednak, że strony muszą ustalić pewne warunki.

Dotyczą one m.in. zatrudnienia i tego, czy potencjalny inwestor jest gotów kupić cały zakład czy tylko wydzieloną część produkcji. - Muszę mieć z czym pójść do sędziego komisarza - tłumaczy Noworolski.

Sanocki Autosan w upadłości likwidacyjnej jest od października 2013 roku. Syndyk dość szybko przygotował zakład do sprzedaży. Jego wartość wyceniono na 56 mln zł. Pierwszy przetarg odbył się w czerwcu ub. roku. Nie było chętnych.

Od tamtej pory Autosan był wystawiany w przetargach jeszcze czterokrotnie za każdym razem za niższą cenę (ostatnio za 37 mln zł). Tylko raz wpłynęła oferta, ale została odrzucona, bo zainteresowany nie wpłacił w terminie wymaganego wadium.

Po ostatniej nieudanej próbie syndyk złożył do Sądu Gospodarczego w Krośnie wniosek o pominięcie procedury przetargowej. Sędzia komisarz nadzorujący proces upadłościowy zgodził się, by syndyk mógł sprzedać firmę "z wolnej ręki” ale postawił kilka warunków.

Dwa najważniejsze dotyczą terminu i ceny. Sprzedaż ma nastąpić nie później niż 30 września za cenę nie niższą niż 33 mln zł.

Syndykowi zależy na szybkim znalezieniu nabywcy. Autosan bez płynności finansowej ma ograniczone możliwości startowania w przetargach na dostawę kilkunastu czy kilkudziesięciu autobusów, gdzie wymagane są wysokie zabezpieczenia finansowe. Nowy inwestor miałby nowy kredyt zaufania: i u banków, i u dostawców.

http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /150519602
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Autosan

Post autor: Marcin_558 » 2015-09-13, 14:43

Autosan jedzie i zdobywa ciekawy kontrakt:
On 10. 09. 2015, the City of Sanok in Poland to sign the contract development of Africa between representatives of the government of Ghana and the AS-Service Adam Georg Sommer Autosan Poland Germany.
On that day, representatives of Ghana submitted a written request for the purchase of 250 buses Brand Autosan.
And besides they agreed to jointly development of education teens and adults to occupations in the professional field.
Business
Continent Group of Companies
It has been appointed the implementation of the projects
under the leadership of President
Cap. Thomas Morgan-Acquaah
The company has authority buses
This company INTERCITY STC COUCHES LTD
Accra Ghana
Hon. Samuel Nuamah Donkor.
The representative of the Government of Ghana
Office Of Perlament Republic Of Ghana
Hon. Abeiku Crentsil
Representative of Africa ARK International
Dr. Joseph Kajo Amissah
źródło: https://www.facebook.com/profile.php?id=250156591750891
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Autosan

Post autor: Marcin_558 » 2015-09-29, 14:59

POL-MOT vs. Polska Grupa Zbrojeniowa
Dwóch chętnych do zakupu sanockiego Autosanu

Ostra walka o przejęcie upadłych zakładów Autosan z Sanoka. W finale jest dwóch chętnych - ustalił dziennikarz RMF FM Krzysztof Berenda. To państwowy gigant Polska Grupa Zbrojeniowa oraz prywatny holding POL-MOT, w skład którego wchodzi między innymi Ursus.

Autosan ogłosił upadłość dwa lata temu. Teraz syndyk negocjuje z zainteresowanymi. Ludwik Noworolski, który zajmuje się szukaniem chętnych, twierdzi, że sfinalizowanie transakcji to kwestia tygodnia.

Trwa ustalanie szczegółów, ale problemem jest przede wszystkim cena. Syndyk już 5 razy próbował sprzedać zakłady. Zaczynał od ceny 56 milionów złotych. Teraz gotów jest sprzedać firmę za 30 milionów.

Stawką w tych negocjacjach jest prawie 400 miejsc pracy. Załoga bardzo liczy na to, że nowy właściciel będzie kontynuował działalność zakładu, tym bardziej, że Autosan może produkować zarówno autobusy cywilne, jak ciężarowe samochody dla wojska. Syndyk nie dostał jednak od sądu nakazu znalezienia takiego inwestora, który obieca utrzymanie produkcji.

Oficjalnie przedstawiciele Polskiej Grupy Zbrojeniowej potwierdzają, że Autosan jest w kręgu ich zainteresowań. Odmawiają jednak jakichkolwiek informacji dotyczących negocjacji i udziału PGZ. Także przedstawiciele POL-MOTU nie chcą udzielać informacji, bardzo ciepło wypowiadają się jednak o marce.

Pol-Mot może zamknąć zakłady Autosan?

Załoga wolałaby, żeby Autosan został przejęty przez Polską Grupę Zbrojeniową, która ma dobrać sobie drugiego inwestora. Pracownicy zakładu twierdzą, że PGZ przyniesie nowe zamówienia. Pod ich rządami Autosan zostałby podzielony na część cywilną i wojskową. Obie prężnie działające. Władze Polskiej Grupy Zbrojeniowej nie komentują tych doniesień.

Obawy prawie 400 pracowników Autosanu budzi natomiast druga oferta - prywatnego POL-MOTU, który startuje w tym wyścigu razem z zakładami z Kutna. Załoga boi się, że po przejęciu POL-MOT wygasi produkcję, żeby pozbyć się konkurencji.

Przedstawicie holdingu nie chcą tego przyznać, ale też podkreślają, że POL-MOT ma swoje bazy w Lublinie i Kutnie, czyli 250 i 450 kilometrów od Sanoka.

Jedna z najstarszych fabryk w Polsce

Autosan wszedł w stan upadłości w 2013 roku. Wcześniej, przez wiele miesięcy nie miał płynności finansowej, a pracownicy mieli problem z wypłatami pieniędzy. Zakład zatrudniał wtedy ponad pół tysiąca osób. Wcześniej w sanockiej firmie pracowało nawet ponad siedem tysięcy osób. Przyczyny upadłości Autosanu badała nawet prokuratura.

Autosan S.A. jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce - jej początki sięgają 1832 roku. W 2001 roku firma zaczęła projektować i produkować elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów. Współpracowała m.in. z firmami PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego.


Czytaj więcej na http://biznes.interia.pl/wiadomosci/new ... aign=other
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Autosan

Post autor: Marcin_558 » 2015-10-20, 15:29

HSW kupuje AUTOSAN?

Legendarna polska fabryka autobusów z Sanoka może niebawem mieć nowego właściciela. Dziś, 20 października 2015 roku przedstawiciele Huty Stalowa Wola, w obecności wiceministra Skarbu Państwa, Zdzisława Gawlika, złożyli syndykowi propozycję kupna fabryki autobusów.

Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, spółka celowa HSW Fundusz Kapitałowy, reprezentująca 3 podmioty gospodarcze, w tym HSW S.A., złożyła syndykowi zakładów AUTOSAN ofertę zakupu zorganizowanej części przedsiębiorstwa produkującą autobusy. Składający ofertę są zainteresowani przejęciem, między innymi, załogi, znaków towarowych i części majątku. HSW odmawia komentarza w sprawie. Wiemy natomiast, że oferta ma charakter warunkowy, czyli do transakcji dojdzie wtedy, gdy zainteresowani kupnem sanockiej fabryki uzyskają należne zgody korporacyjne od swoich właścicieli.

Jak powiedział obecny przy składaniu oferty wiceminister skarbu państwa, Zdzisław Gawlik, szansa zaistnienia sanockiego AUTOSAN w strukturach grupy kapitałowej HSW daje szansę na rozwój ważnych zakładów przemysłowych Podkarpacia. - Ta transakcja może otwierać nowe perspektywy przed Polską Grupą Zbrojeniową, w skład której wchodzi Huta Stalowa Wola ze swoimi spółkami zależnymi - powiedział wiceminister Gawlik.

Przed trzema laty HSW kupiła 100 % udziałów spółki Jelcz Komponenty. Dziś Jelcz produkuje dla wojska ciężarówki, które zastępują wyeksploatowane samochody z ponad trzydziestoletnim stażem. HSW wykorzystuje też podwozia Jelcza do produkcji nowoczesnych modułów uzbrojenia artyleryjskiego. Wielu liczy, że AUTOSAN pod skrzydłami zbrojeniowych potentatów Polskiej Grupy Zbrojeniowej pójdzie śladami Jelcza i pozwoli odbudować reputację kolejnej zasłużonej polskiej marki samochodowej.

Kwestie finansowe ewentualnej transakcji pozostają tajemnicą.

http://www.stalowka.net/wiadomosci.php?dx=16044
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Autosan

Post autor: Marcin_558 » 2015-11-05, 21:57

Autosan Sancity M18LF: Na hali w Autosanie wychodzi że od paru lat stoi szkielet przegubowca numer 2.

http://www.gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pos=-14637
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Autosan

Post autor: Robert Reimus » 2015-11-06, 10:48

Szkoda tej firmy.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Autosan

Post autor: Marcin_558 » 2015-11-08, 16:24

Marcin_558 pisze:Autosan Sancity M18LF: Na hali w Autosanie wychodzi że od paru lat stoi szkielet przegubowca numer 2.http://www.gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pos=-14637
Jeszcze jedno ujęcie: http://www.gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pos=-14636
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Autosan

Post autor: Marcin_558 » 2016-07-01, 20:23

Na Transexpo 2016 przywitamy Autosana Sancity 18LF Electric :)
Autosan odbija się od dna
Piątek, 17 czerwca 2016

Sanocki „Autosan” wygrał przetarg na dostawę autobusów dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie. To pierwsze zamówienie od momentu, kiedy fabryka ma nowego właściciela.

Po licznych zawirowaniach na przełomie ostatnich trzech lat, odsprzedaniu akcji przez ówczesnego właściciela – Grupę Sobiesław Zasada i postawieniu „Autosanu” w stan upadłości w grudniu 2013 r., kiedy Fabryka Autobusów „Autosan” w Sanoku stanęła na rozdrożu, powiało optymizmem. Załoga wcześniej musiała bronić się przed próbą wywiezienia maszyn produkcyjnych oraz wyprodukowanych autobusów. Udało się dzięki determinacji ludzi, którzy całe swoje życie zawodowe związali z tą fabryką. Wprawdzie syndyk w okrojonym składzie osobowym, korzystając z kredytów bankowych, wznowił produkcję, ale „Autosan”, znany wcześniej z produkcji m.in. autobusów, przyczep, podzespołów wagonów kolejowych czy specjalnych zamówień dla wojska, nie mógł spokojnie patrzeć w przyszłość. Kiedy wydawało się, że mimo determinacji załogi nie uda się stanąć na nogi, podczas kampanii wyborczej fabrykę odwiedziła kandydatka PiS na premiera Beata Szydło, zapowiadając – w przypadku wygranej – pomoc dla „Autosanu”. W marcu tego roku już jako szefowa rządu ponownie odwiedziła Sanok przy okazji podpisania umowy z nowym właścicielem, dotrzymując danego załodze słowa. Fabrykę Autobusów „Autosan” w Sanoku przejęło konsorcjum, w skład którego wchodzą firmy z udziałem Skarbu Państwa należące do Polskiej Grupy Zbrojeniowej: Huta Stalowa Wola SA, PIT-Radwar SA z siedzibą w Warszawie oraz Grupa Kapitałowa HSW. Wkrótce padła deklaracja zarządu „Autosanu”, że głównym profilem działalności tej fabryki nadal będzie produkcja autobusów. Ponadto „Autosan” będzie kontynuował produkcję komponentów do pojazdów szynowych, produkcję wojskową oraz będzie świadczył szeroki wachlarz usług przemysłowych. Pierwszym wymiernym efektem przejęcia „Autosanu” przez konsorcjum jest wygrany przetarg na dostawę 15 małych autobusów (Sancity) dla MPK w Krakowie.

Jak powiedziała NaszemuDziennikowi.pl Ewa Latusek, przewodnicząca Komisji Zakładowej NSZZ „Solidarność” w Fabryce Autobusów „Autosan” w Sanoku, w rywalizacji o kontrakt wart ponad 14 milionów złotych „Autosan” pokonał firmę Solaris, a termin realizacji kontraktu to koniec sierpnia tego roku.

– Cieszymy się z tego zamówienia, bo mamy świadomość, że wcześniej nie było łatwo. Wciąż zresztą nie jest łatwo, bo choć produkcja jest kontynuowana, to rozwój fabryki i powrót po stagnacji na wcześniej zdobytą pozycję rynkową to proces, który musi trwać. Zdajemy sobie z tego sprawę, wierzymy jednak, że damy radę – podkreśla Ewa Latusek.

Dodaje, że po przejęciu przez PGZ prezes na spotkaniu z załogą powiedział bez ogródek, że należy się liczyć ze stratą na koniec tego roku, ale jest szansa, że w kolejnych latach będzie lepiej.

– Są plany, jest wizja i z produkcją musimy się dostosować do wyzwań, jakie stawia rynek – mówi przewodnicząca Ewa Latusek.

Jednym z elementów tego planu będzie nowy autobus z napędem elektrycznym, przegubowy, który ma być zaprezentowany w październiku na targach TransExpo w Kielcach – największym w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzeniu dla branży transportu zbiorowego.

„Autosan” wiąże też spore nadzieje z produkcją wojskową, która ma się rozpocząć w drugiej połowie 2017 r.

– Wszystko rozkręca się powoli. Na razie pracujemy, żeby odbudować dobre imię „Autosanu”. Optymistyczne jest również to, że fabryka przestała mieć problemy z materiałami do produkcji, które wcześniej wynikały z braku pieniędzy. Jeden kontrakt to jednak za mało, dlatego mamy nadzieję, że będą kolejne zamówienia – mówi Ewa Latusek.

Kiedy PGZ w kwietniu przejmowała „Autosan”, fabryka zatrudniała 296 osób. Teraz pracownicy wcześniej zwolnieni zaczynają wracać. Wracają konstruktorzy, pracownicy produkcyjni, którzy odeszli w ciągu kilku ostatnich lat. „Autosan” zatrudnia dziś już ponad trzysta osób.

– Jest porozumienie ze związkami zawodowymi, jest odpis na fundusz socjalny i po raz pierwszy od wielu, wielu lat są środki na koncie funduszu socjalnego. Mam nadzieję, że powoli wracamy do normalności – komentuje przewodnicząca zakładowej „Solidarności” w sanockim „Autosanie”.

Historia sanockiego „Autosanu” sięga 1832 r. Na przestrzeni lat wyrósł on na największy zakład motoryzacyjny w Polsce. Wystarczy wspomnieć, że w latach 70. ubiegłego stulecia z taśm produkcyjnych sanockiej fabryki zjeżdżało rocznie ok. czterech tysięcy autobusów, dwa tysiące furgonetek oraz ok. 40 tysięcy przyczep.

http://www.naszdziennik.pl/ekonomia-gos ... d-dna.html
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Autosan

Post autor: Darek » 2016-08-09, 14:44

Nasz Dziennik? Serio? Zacytuj jakiś portal branżowy.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

ODPOWIEDZ