Autosan

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Autosan

Post autor: Marcin_558 » 2008-12-06, 23:05

Projekty nowych miejskich Autosanów w gazetce Polskie Autobusy : strona 8 :

http://www.polskieautobusy.com.pl/_pdf/ ... _nr-22.pdf
Ostatnio zmieniony 2009-10-01, 21:04 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 3 razy.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-12-06, 23:11

Te Eurolidery są piękne ;)
Natomiast SanCity to jakiś czołg... Podobny do SolBusa, tylko boki ma takie "citarowe", może w rzeczywistości będzie ładniejszy?
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 02:00 przez Krzysztof Juszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2008-12-06, 23:17

Mam wrażenie jakbym patrzał na SOLBUSA przez krzywe zwierciadło... .
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2008-12-18, 22:47

> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2008-12-18, 23:44

Ee, to na razie tylko wizualka.. Przód ewidentnie Solbusowy a tył ewidentnie brzydki.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-12-18, 23:51

Zdecydowanie Solbus bardziej przypadł mi do gustu ;)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-01-23, 15:50

Nowa strona korporacyjna Polskich Autobusów :

http://www.polskieautobusy.com.pl/index.html
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-01-25, 22:33

http://historia.autosan.pl/historia/historia16.html

Ktoś chyba dostał/dostanie Autosan Sancity 8
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2009-01-27, 09:47

Czy SanCity przeszło lekki lifting w stosunku do Jelcza? Jechałem Libero w Warszawie. Od Mobilisu syf, a sam autobus skrzypi strasznie :/ Jechałem 1 przystanek i to zauważyłem.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-04-06, 20:58

Nowe autobusy miejskie

AUTOSAN S.A. prowadzi również intensywne prace nad nową rodziną wielkopojemnych autobusów miejskich. W nowej rodzinie planowane są autobusy o długościach 10,5 m, 12 m (w wersji LE i LF-niskopodłogowy) oraz autobus przegubowy 18 m.
Pierwszym autobusem z nowej rodziny będzie autobus 12 m niskowejściowy Sancity M12LE, liczba miejsc siedzących 29 do 41, stojących 69 do 81.

Dużym stopniem unifikacji autobusów 10,5 m , 12 m i 18 m., zunifikowane będą ściana przednia i tylna, stanowisko kierowcy, drzwi, okna boczne, układy kierownicze, zespoły jezdne i napędowe, instalacje elektryczne i pneumatyczne, oświetlenie i lusterka, co pozwoli na obniżenie kosztów produkcji, dobrą organizację serwisu i dystrybucji części zamiennych.

Autobus będzie wykonany i oferowany w pierwszym półroczu 2009 roku.

Autosan
http://www.autosan.com.pl/o_firmie/news_28012009.htm
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-07-05, 20:04

Autosan ma coraz więcej zamówień na autobusy

- Fabryka Autosan z Sanoka (Podkarpackie) po trudnym półroczu, w którym nie miała zamówień na nowe autobusy, zdobywa coraz więcej nowych kontraktów. Niedługo zakład powinien rozpocząć dostawy pierwszych pojazdów m.in. do Niemiec, Włoch i Anglii - poinformował PAP w piątek prezes firmy Wiesław Wyżycki.

Dodał, że bardzo dobrze - poza rynkiem krajowym - rozwija się także współpraca z rynkami skandynawskimi. "Obecnie na taśmach produkcyjnych znajdują się autobusy nowej rodziny +EUROLIDER+ przeznaczone dla klientów z tego regionu. Ponadto nadal nie ustajemy w pozyskiwaniu kolejnych zamówień, nie tylko na rok bieżący, ale również na lata następne? - powiedział Wyżycki.

W ostatnich dniach zarząd Autosanu, dzięki nowym zamówieniom, zrezygnował ze zwolnień grupowych; pracę stracić miało ponad 90 osób.

Jak zaznaczył Wyżycki, nowe zamówienia nie oznaczają jednak, że zwolnień nie będzie. "Wciąż konieczne jest wprowadzanie zmian restrukturyzacyjnych w spółce, a każda taka zmiana pociąga za sobą konieczność zmian na poszczególnych stanowiskach. Takie zmiany były, są i będą, i nie należy ich uważać, że są wynikiem prowadzenia zwolnień z racji braku zamówień. W najbliższym czasie zwolnionych będzie ok. 40 osób i będą to tylko pracownicy biurowi" - zastrzega prezes.

Jeszcze w tym roku Autosan zaprezentuje nowy autobus miejski. Będzie to drugi pojazd z nowej rodziny autobusów miejskich o nazwie "SANCITY". Po ubiegłorocznej prezentacji autobusu 60-cio miejscowego "SANCITY 9", do eksploatacji wejdzie w tym roku autobus 110-cio miejscowy "SANCITY 12".

Autosan jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce, początek jej istnienia sięga 1832 roku. Obecnie, oprócz autobusów, zakład produkuje dla wojska, m.in. kabiny szczelne elektromagnetycznie. Od 2001 r. projektuje i produkuje elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów. W tym zakresie współpracuje m.in. z PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego. W spółce pracuje ok. 900 osób.

(PAP) NA DROGACH
http://www.nadrogach.pap.pl/depesze/200 ... no%C5%9Bci
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-08-16, 22:14

> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-08-19, 18:00

Nowy artykuł na infobusie(niewidoczny) na 1 stronie:

Przełomowy rok Autosana
http://infobus.pl/text.php?id=26473&from=tag
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-09-14, 14:18

Są pierwsze zdjęcia Autosana Eurolider 12 i Autosana Sancity 12

http://historia.autosan.pl/historia/historia16.html
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-09-16, 22:49

> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-09-20, 23:11

Targi Transexpo Kielce 2009: Autosan Sancity M12LE:

http://www.youtube.com/watch?v=Xf1byWqXwVA
Ostatnio zmieniony 2009-09-30, 21:35 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-09-30, 21:34

> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-11-08, 22:53

Autosan o nowych modelach: Polska szarża ? nowości z Sanoka


Najciekawszą premierą Autosana był niskowejściowy, 12-metrowy autobus miejski M12LE Sancity 12. Pojazd charakteryzuje się oryginalnym wzornictwem nadwozia. We wnętrzu zmieści się 110 pasażerów, w tym 29?41 na miejscach siedzących. Do napędu będą wykorzystywane silniki Cummins: ISB6.7E5 250B Euro 5 lub ISB6.7EV 250B EEV ? oba o mocy 250 KM przy 2300 obr./min. Napęd będzie przenoszony na koła poprzez sześciobiegową skrzynię automatyczną ZF 6AP1200. Dzięki M12LE firma chciałaby przejąć rynek po modelu M121 ? najpopularniejszym autobusie Jelcza przed zamknięciem tej fabryki ? i docelowo sprzedawać rocznie ok. 70?100 pojazdów Sancity 12. W pierwszym roku produkcji byłoby to ok. 20?30 sztuk.

Autosan zapowiedział na konferencji prasowej mocne wejście w segment autobusów miejskich. Premierowy autobus low-entry to dopiero pierwszy reprezentant autobusów wielkopojemnych sanockiego producenta i zapowiedź całej rodziny pojazdów. Na przełomie roku pojawi się autobus 12-metrowy, niskopodłogowy M12LF, który od premierowego modelu różnić się będzie nie tylko brakiem stopni z tyłu, ale i 20 cm niższym nadwoziem. Trafi on do oferty pod koniec 2010 r.

W gamie znajdzie się również autobus midi długości 10,5 m (M10,5LE) oraz pojazd przegubowy M18LF (prototyp przewidziano na rok 2011). Nie zapomniano o autobusach zasilanych paliwami alternatywnymi. W przyszłym roku Autosan zaprezentuje model M12LE zasilany CNG oraz trolejbus zbudowany na bazie autobusu M12LF. W 2011 r. swój debiut będzie miał autobus zasilany na biopaliwa, a rok później ma pojawić się pierwszy autobus hybrydowy z Sanoka. Dużym zaskoczeniem jest plan wprowadzenia do produkcji autobusu elektrycznego o długości 7?8 m.

Drugą nowością Autosana był model A1212C Eurolider przygotowany z myślą o krajowych klientach. Od zeszłorocznej premiery Eurolidera produkowano wyłącznie autobusy przeznaczone dla klientów skandynawskich, które charakteryzowały się bardzo bogatym wyposażeniem, a więc i wysoką ceną, której nie zaakceptowaliby polscy przewoźnicy. Autobus A1212C wyposażono więc w tańsze rozwiązania, m.in. w deskę rozdzielczą zaprojektowaną w Autosanie (eksportowe egzemplarze miały deskę VDO Siemens) oraz siedzenia firmy Spójnia.

Eurolider posiada długość 12 315 mm i może przewozić 88 pasażerów (bez kierowcy), w tym 53?55 na miejscach siedzących. Mają oni do dyspozycji bagażniki podpodłogowe o pojemności 5,5 m3. Auto jest napędzane przez silnik Cummins ISB6.7E5 300 EURO 5 o mocy 300 KM. Sprzężono go z manualną przekładnią 6-biegową ZF 6S1010BO. Zarówno przednie niezależne zawieszenia, jak i tylny most napędowy oraz mechanizm kierowniczy pochodzą od firmy ZF.

Trzecim prezentowanym autobusem był 9-metrowy autobus Sancity 9, który przeszedł kolejne modernizacje, z racji czego zyskał nową nazwę M09LE (w miejsce A808MN). Jednymi z głównych różnic są zmiana sposobu zawieszenia silnika, dzięki czemu na nadwozie przenosi się mniejsza ilość drgań oraz zastosowanie osi napędowej Dana w miejsce osi Meritor. Model może przewozić 60 pasażerów, w tym 15?20 na miejscach siedzących. Do jego napędu wykorzystuje się silniki: Cummins ISB4.5E5 185B Euro 5 lub ISB4.5EV 185B EEV o mocy 185 KM. Napęd jest przenoszony na koła poprzez sześciobiegową skrzynię automatyczną Allison T280R lub mechaniczną ZF 6S-1010BO.

Flota.com.pl
http://www.flota.com.pl/cms/?id=33438&_page=0
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-11-09, 20:26

Film z Transexpo 2009: Autosan Eurolider 1212C:

http://www.youtube.com/watch?v=kw6qC1X9 ... re=related
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-11-10, 18:29

Film z Euroliderem, Sancity M09LE oraz SanCity M12LE w rolach głównych:
http://www.youtube.com/watch?v=AI86rY4LBFQ
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-11-17, 23:49

Kortrijk 2009 ? belgijski debiut Autosana
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=28659
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-11-23, 22:57

Aktualności AUTOSAN S.A. ? listopad 2009


- Pierwsze 7 sztuk autobusów miejskich AUTOSAN M09LE Sancity 9 o długości 9 m
z silnikami Cummins Euro 5 zostały przekazane do MPK Kraków, a kolejne 3 do PKS
Grodzisk Mazowiecki. Poza tym do PKS Grodzisk Maz. trafiły 2 szt. innych autobusów
miejskich produkowanych w Sanoku : H7-20MB Solina City.
- W wyniku wygranego przetargu AUTOSAN S.A. dostarczył 10 autobusów A0909L Tramp
do PKS Częstochowa.

- Okręgowy Inspektorat Służby Więziennej z Lublina odebrał autobus międzymiastowy
A0808T Gemini. Jest to juz drugi autobus tego typu, który będzie eksploatowany przez
służbę więzienną.

- Spółka Żaranin Żary zakupiła 5 szt. międzymiastowych autobusów wyprodukowanych
w AUTOSAN S.A. : 3 szt. H7-10MB Solina oraz 2 szt. A0909L Tramp.

- Kolejne pojazdy AUTOSAN zostały wyeksportowane na rynek szwedzki i brytyjski.
Do Szwecji trafiło 4 autobusy A12.13CLE z nowej międzymiastowej rodziny o wspólnej
nazwie EUROLIDER, natomiast do Anglii 5 szt. A1012T Eagle do ruchu lewostronnego.

- We wrześniu i październiku 2009 miała miejsce krajowa i zagraniczna premiera nowego
miejskiego, niskowejściowego autobusu AUTOSAN M12LE z rodziny Sancity. Autobus
ten o długości 12 m wyposażony został w silnik Cummins Euro 5 EEV, automatyczną
skrzynię biegów ZF Ecolife, 110 miejsc pasażerskich. We wrześniu autobus został
zaprezentowany na targach TRANSEXPO w Kielcach. Na stoisku firmy AUTOSAN
oglądać można było również premierowy autobus do komunikacji międzymiastowej
A12.12C Eurolider 12 o długości 12 m z silnikiem Cummins Euro 5 i mechaniczną skrzynią
biegów ZF, oraz miejski autobus M09LE Sancity 9.

- W październiku zagraniczna premiera autobusu M12LE Sancity 12 odbyła się na targach
BUSWORLD w Kortrijk, w Belgii. AUTOSAN S.A. po raz pierwszy uczestniczył w tych
największych w Europie targach autobusowych, w trakcie których nawiązanych zostało
dużo interesujących kontaktów z potencjalnymi klientami, przedstawicielami
dostawcami. Poza M12LE zaprezentowany tam został niskowejściowy autobus
międzymiastowy A12.13CLE Eurolider 13 eksportowany obecnie do Szwecji.

http://etransport.pl/wiadomosc,9843,akt ... _2009.html
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-12-04, 15:26

> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-12-06, 23:56

Autosan M12LE: strona projektanta:
http://www.dot3d.pl/gallery/m12le/m12le.html
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-12-10, 13:42

Autosan sprzedał 1-szy autobus na rynek włoski jest to model Autosan M09LE Sancity 9. Autosan trafił do mediolańskiego przewoźnika.
Ostatnio zmieniony 2009-12-10, 13:48 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-12-21, 00:44

Autosan A0909L w wersji podmiejskiej ze środkowymi drzwiami podwójnymi w wersji zamówionej dla DLA Wrocław:

http://historia.autosan.pl/historia/historia16.html

http://historia.autosan.pl/historia/637.jpg
http://historia.autosan.pl/historia/636.jpg
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2010-02-21, 14:28

Z Adamem Smoleniem, od 2 stycznia 2010 roku nowym prezesem zarządu Autosanu S.A., rozmawia Marian Struś

Czym zajmował się pan wcześniej, zanim pojawił się pan w Sanoku?

- Jako absolwent Akademii Ekonomicznej w Katowicach pracę zawodową rozpocząłem w bankowości.
Współpracując z firmami w dziedzinie kredytów. Po siedmiu latach przeszedłem z banku na "drugą stronę", związaną z działalnością dużych
przedsiębiorstw, zajmując się ich restrukturyzacją. Były to Stalexport, Huta Metali Niezależnych Szopienice i teraz Autosan.

Podobno"Szopienice" doprowadził pan do likwidacji. Czy tak?

- Owszem. To było najkorzystniejsze rozwiązanie. Uprzedzając pańskie kolejne pytanie, powiem, że nie pojawiłem się w Sanoku, aby zlikwidować Autosan.
Absolutnie nie! Przyszedłem tu, aby dokonać niezbędnej restrukturyzacji, co sprawi, że ta fabryka zacznie się rozwijać.

A w doprowadzeniu do tego pomagać panu będzie grupka "spadochroniarzy", którą przywiózł pan ze sobą...

-Tak wraz moim zastępcą Zdzisławem Kaczmarczykiem dyrektorem ds. handlu oraz szefem logistyki, stworzyliśmy team który jest zorientowany na sukces.
Wierze że naszym zapałem zarazimy całą załogę.

Póki co ta załoga nie myśli o sukcesach, raczej sprawia wrażenie przerażonej skutkami zapowiadanej restrukturyzacji...

- Ja to wiem, gdyż załogi niemal wszystkich firm słowo "restrukturyzacja" kojarzą wyłącznie ze zwolnieniami. A to jest tylko jeden z jej elementów.

Czy proces leczenia Autosanu także przewiduje redukcje zatrudnienia?
- Niestety, tak. Zwłaszcza na szczeblu pośrednio-produkcyjnym, gdzie są duże przerosty.

O jakiej liczbie niezbędnych zwolnień tu mowa?
- Jeszcze za wcześnie, aby mówić o konkretnych liczbach.

Co da Autosanowi restrukturyzacja?

- Zmiany, jakie zostaną wprowadzone, pozwolą dostosować się mu do współczesnych wymagań rynku, a także osiągnąć styl, w jakim działają dziś czołowe firmy europejskie czy światowe. Proszę mi wierzyć jest tu naprawdę wiele do zrobienia.

Co na przykład?

- Jest wiele takich zagadnień m.in. zlecanie kooperacji na zewnątrz, organizacja transportu wewnętrznego, gospodarki magazynowej. To tylko niektóre z tematów, które dokładnie prześwietlimy.

Jak długo trwać będzie naprawianie firmy?
- Daliśmy sobie rok na ustawienie jej na właściwe tory.

Widać pierwsze oznaki paniki i posądzania, że chcecie rozstać się z firmami współpracującymi z Autosanem wywodzącymi się z Sanoka.
Czy to uzasadnione obawy?

-Nic podobnego. Mogę zapewnić, że pochodzenie danej firmy nie będzie kryterium przy dokonywaniu wyboru. Jedynym stosowanym kryterium będzie kryterium ekonomiczne, czyli wyższa jakość świadczonych usług za niższą cenę. Żadnej firmie z Sanoka nie zamykamy możliwości pracy czy współpracy z Autosanem.

Rozumiem, że nieprawdą jest, iż nie lubi pan firm sanockich...
- To, że nie jestem z Sanoka nie oznacza, że mam go nie lubić. Wręcz przeciwnie. Identyfikując się z Autosanem, identyfikuję się też z Sanokiem. Tych dwóch podmiotów nie można od siebie oderwać. Osobiście chcę powiedzieć, że Sanokiem jestem zauroczony, a wczorajsza wizyta u burmistrza zrobiła na mnie duże wrażenie.
Tu czuć, że wszystkim zależy na tym, aby jak najwięcej osiągnąć, a taka atmosfera pracy bardzo mi odpowiada.

Jakie działania doprowadzą do tego, że Autosan będzie się rozwijał?

-Ten most prowadzący do rozwoju firmy zamierzam budować z dwóch stron. Jedna wiąże sie z działaniami, które sprawią że sanockie autobusy będą bardziej konkurencyjne cenowo. Aby to osiągnąć, musimy obniżyć koszty wytwarzania, co sprawi, że będziemy w stanie zaoferować klientom konkurencyjne ceny na nasze produkty. Druga strona mostu oznacza troskę o nową i dobrą ofertę, a także o wysoką jakość produkcji i szczególną dbałość o klientów zarówno w zakresie obsługi gwarancyjnej jak i pogwarancyjnej. To wszystko!

Czy obecne kierownictwo zajmować się będzie wyłącznie procesem naprawczym?
- Ależ skąd. Już prowadzimy intensywne działania zmierzające do poszerzenia rynków zbytu. I nie ograniczmy się tu tylko do rynku krajowego. Celem naszym jest bowiem doprowadzenie do zwiększenia produkcji, osiągnięcie rentowności i ciągła praca nad marką. Jeśli powiedzie się proces restrukturyzacji wewnętrznej, a wierzę, że tak, to w niedługim czasie będziemy zdolni konkurować z innymi, uznawanymi producentami.

W silnej konkurencji europejskiej niełatwo będzie się przebić, zwłaszcza że Autosan zrezygnował z usług spółki "Polskie Autobusy", która zajmowała się produkcją handlem jego wyrobów...

- Uważam, że była to słuszna decyzja. Sami potrafimy prowadzić handel i działania promocyjne. Mam nadzieje, że efekty naszych działań będą szybko widoczne. Moim zdaniem, to fabryka, a nie ktoś inny, winna decydować o polityce sprzedażowej, cenowej i marketingowej. Chcę tu jednak zaznaczyć, że z PA współpracy nie zrywamy. Ale karty chcemy rozdawać my, czyli Autosan.

Chyba dobrze się też stało że Autosan nie musi konkurować z inną firmą tego samego właściciela, czyli z Jelczem. A już stosowana polityka, narzucająca co dana fabryka może produkować, a czego nie, mogła wywrócić nie tylko Jelcza, ale także i Autosan. Czy zgadza się pan z ty
m?
- Myślę że koncentracja produkcji autobusów miejskich w Jelczu nie była korzystnym rozwiązaniem dla Autosanu. Teraz jest jedna fabryka i nie ma już tego problemu. Powiem więcej, w związku z tym, że jest jedna, dostrzegam dużą determinację jej właściciela, aby się dobrze rozwijała i osiągnęła wysoką pozycję rynkową.

Ogólnokrajowe programy i środki na modernizację transportu miejskiego pozwalają przypuszczać, że za chwilę wiele miast stanie przed dylematem: co wybrać? Czy Autosan zdąży przedstawić swoją ofertę
?
- Owszem, już w tym roku będziemy gotowi z pełną ofertą, łącznie z autobusami niskopodłogowymi, a nawet przegubowymi. Niektóre z nich pokażemy już na wiosennych Targach Motoryzacyjnych w Katowicach.

A co się stanie, jeśli po "chudym'' styczniu i lutym, z wiosną sypnie się do Autosanu tyle zamówień, iż stanie pan przed problemami braku ludzi do pracy?
- Chciałbym, żeby to był nasz jedyny problem, bo to będzie oznaczać, że się nam udało, że zmierzamy w dobrym kierunku. Poradzimy sobie z nim.

Jakie autobusy podobają się panu najbardziej?
- Niech to nie będzie poczytane za kokieterię, ale mnie naprawdę podobają się Autosany, choć przyznam, że wcześniej nie zwracałem uwagi na autobusy.
Po pierwsze to nie moja branża, poza tym nie korzystałem z nich jako ze środka komunikacji.

A czym pan jeździ na co dzień?

- Samochodem osobowym marki Volvo S 60, choć bardziej podobają mi się S 80 i XC 90.
z forum: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=154
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Autosan

Post autor: spooney » 2011-06-20, 14:17

Autosan wystawił na sprzedaż swojego testowca (prototyp) Sancity 12LE

>>> http://otomoto.pl/autosan-sancity-12le-T2429033.html
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubuś
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-13, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Autosan

Post autor: Kubuś » 2011-06-20, 18:03

Kabina kierowcy ściągnięta z Mercedesa Citaro. Mi się nie podoba :mastah:
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał
Posty: 682
Rejestracja: 2009-08-17, 12:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Autosan

Post autor: Michał » 2011-06-20, 18:46

Kubuś pisze:Kabina kierowcy ściągnięta z Mercedesa Citaro
A kabina Citaro ściągnięta jest z Mana i nikt nie marudzi :kreci:

ODPOWIEDZ