MAZ w Polsce

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1191
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

MAZ w Polsce

Post autor: Marcin_558 » 2008-12-09, 23:53

TRANSEXPO 2008: ofensywa MAZ-a

Zgodnie z planami firmy MAZ sprzeda ona w tym roku przynajmniej 30. autobusów w Polsce. O nowościach w ofercie białoruskiej firmy rozmawialiśmy w Kielcach z Jurim Michailovskim, wiceprezesem zarządu MAZ Auto Poland.

MAZ na targach TRANSEXPO pokazał trzy autobusy: MAZ 203, MAZ 206 oraz MAZ 107. Pierwszy z nich –MAZ 203076 to niskopodłogowy autobus miejski o długości 12-metrów z silnikiem Deutz o mocy 290 KM. Drugi –MAZ 206068 to miejski, niskowejściowy midibus o długości 8,65-metra z silnikiem Mercedes-Benz o mocy 177 KM. I trzeci egzemplarz MAZ 107 –to po raz pierwszy pokazywany na wystawie 15-metrowy, niskowejściowy autobus miejski z silnikiem Deutz o mocy 290 KM. Egzemplarz dodatkowo ciekawy, gdyż przeszedł w ostatnim czasie stylistyczną modernizację. Kolejna ważna informacja to uzyskanie przez MAZ polskiej homologacji na autobusy MAZ 203 oraz MAZ 206 w różnych wersjach i modyfikacjach. O nowościach w ofercie białoruskiej firmy rozmawialiśmy w Kielcach z Jurim Michailovskim, wiceprezesem zarządu MAZ Auto Poland.
InfoBus.pl: Jakie ma Pan wrażenia po tegorocznych targach TRANSEXPO?
Bardzo dobre. Mieliśmy wiele interesujących rozmów i odwiedzin –w tym także przedstawicieli naszej konkurencji. To świadczy o tym, że coraz poważniej jesteśmy postrzegani na polskim rynku i możemy pochwalić się tutaj konkretnymi wynikami. Łączne w tym roku sprzedamy 30 autobusów i jest to zakładany minimalny poziom. Najwięcej pojazdów dostarczmy do MPK Kielce, które w I połowie roku odebrało 2 szt. modelu MAZ 203, a do końca br. przekażemy im kolejne 16 pojazdów tego typu. Ponadto silnie współpracujemy z różnymi przewoźnikami, również z prywatnymi. Po zapoznaniu się z naszymi produktami coraz częściej przekonują się co do MAZ-ów i w chwili obecnej rozmawiamy o zwiększeniu zakupów na rok 2009.

InfoBus.pl: Na targach w Kielcach zaprezentowaliście niskowejściowy, 15-metrowy model MAZ 107. W Polsce dane pokazują, że na rynku panuje raczej odwrót od tego typu konstrukcji…
Na tego typu, wielkopojemne autobusy zawsze będzie zapotrzebowanie. Moim zdaniem 15-metrowe pojazdy o wiele lepiej się sprawdzają w eksploatacji niż pojazdy przegubowe. Po pierwsze: są one tańsze w zakupie i zużywają znacznie mniej paliwa. Po drugie: są mniej kosztowne w eksploatacji, jeżeli chodzi o zużycie i koszt części zamiennych. I po trzecie: jeżeli chodzi o pojemność to dysponują zaledwie 15. miejscami mniej niż przeguby. Te zalety spowodują, że MAZ 107. odniesie sukces na polskim rynku –zresztą pierwsze w Polsce tego typu autobusy już jeżdżą w gliwickiej firmie Omnitech. Ponadto firma MAZ sprzedała w tym roku m.in. 80. takich pojazdów do Rumunii. To świadczy, że cały czas istnieje spory popyt na 15-metrowe konstrukcje w Europie Środkowo-Wschodniej.
InfoBus.pl: Model 107 to obecnie najbardziej pojemny autobus miejski w ofercie MAZ Poland. Kiedy możemy spodziewać się wejścia przegubowej wersji modelu 203?
Myślę, że pod koniec roku zaprezentujemy pierwszy taki autobus. Niestety, nie wiem zdążymy pokazać go na targach w Kielcach. Bardzo bym chciał.

InfoBus.pl: Model 203 o długości 12-metrów to obecnie podstawa Waszej sprzedaży w Polsce. Jakie obecnie silniki stosujecie w tego typu pojazdach i jak wygląda sprzedaż mniejszego modelu 206?
Egzemplarze MAZ 203 przeznaczone na polski rynek wyposażone są w silniki Deutz mocy 290 KM, czyli dokładnie takie, jak w zaprezentowanym na TRANSEXPO demonstracyjnym egzemplarzu. Obecnie MAZ rozmawia z Mercedesem i MAN, na temat dostaw ich jednostek napędowych. Co do midibusa 206 to w tym roku sprzedaliśmy kilka jego egzemplarzy do firmy Warbus. To wyjątkowo uniwersalna konstrukcja, która również może występować w wersji podmiejskiej i obsługiwać regionalne połączenia o długości do 100 km.
InfoBus.pl: W tym roku pokazaliście na targach w Kielcach tylko autobusy miejskie. A co z międzymiastowym MAZ-em 256 czy turystycznym MAZ-em 261?
Rzeczywiście teraz skupiamy się na segmencie autobusów miejskich i przede wszystkim promujemy tego typu konstrukcje. Myślę, że czas 256 wkrótce nadejdzie. Ma znakomitą ceną na poziomie 220 tys. zł netto, a rozglądając się po tegorocznej wystawie w Kielcach widzę spore zainteresowanie tego typu pojazdami. Co do 261 to stwierdziliśmy, że w sytuacji recesji na międzynarodowych liniach jest on na razie zbyt drogi na polski rynek i nie będziemy teraz go tutaj oferować. Cieszy się on natomiast duża popularnością na Białorusi i to nas satysfakcjonuje.

InfoBus.pl: W tym roku wiele się mówiło na tragach o chińskim KingLongu i jego niskich cenach. Dotychczas to MAZ był postrzegany jako najtańszy producent na polskim rynku, czy w tej sytuacji nie obawiacie się chińskiej konkurencji?
Nie. Myślę, że nie mamy czego się obawiać, gdyż przy podobnych cenach oferujemy zdecydowanie wyższą jakość. Można powiedzieć, że „jesteśmy Chinami”pod względem cen i „Europą Wschodnią”, jeżeli chodzi o jakość. Produkujemy autobusy, które wytrzymują ciężkie warunki drogowe panujące w naszej części Europy. Są one proste i niezawodne jak kałasznikow…Co do cen to obecnie niskopodłogowy autobus miejski 203 w kompletacji na polski rynek (m.in. fotel kierowcy ISRI i siedzenia polskiej firmy Ster) oferujemy za 510 000 zł netto. Midibus 206 za 360 000 zł netto, a trzyosiowy model 107 –za 550 000 zł netto. Dlatego jesteśmy pewni, że co roku będziemy sukcesywnie zwiększać swoją sprzedaż w Polsce.
InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.

Infobus
link: http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=21423
Początek tournee MAZ-a 203 po Polsce


InfoBus.pl: Kto po MPK Lublin jest na trasie tournee MAZ-a 203?
Do kolejnych testów planowane jest MPK Siedlce, a potem... MZA Warszawa.

Infobus:
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=21431

Czas na statystyki: autobusy miejskie MAZ :

Mobilis Bydgoszcz : 4 sztuki MAZ 203 , 4 MAZ 226**
Warbus Murowana Goślina : 2 sztuki MAZ 203
KASP/MPK Kielce : 18 sztuk MAZ 203*
Nowak Transport : 2 sztuki MAZ 103
Henryk Polak: 1 sztuka MAZ 103
Omnitech Gliwice : 2 sztuki MAZ 107
ZKM Hajnówka : 2 sztuki MAZ 206*
KPKM Białystok : 2 MAZ 103 , 2 MAZ 105
Powirchowski : 7 MAZ 103, 1 MAZ 203

** - wypożyczone z Warbusa
* - trwa wykonywanie zamówienia
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1191
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-01-29, 23:24

> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1191
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-04-22, 21:47

Na tej stronie uświadczyć można MAZa 103 w barwach ś.p Forbus:

http://www.abw.by/number/see_note/4331/

zdjęcie: http://www.abw.by/photos/number/18545.jpg
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1566
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2009-04-23, 12:13

Widzę, że 103 zataili przede mną :P
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1191
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-04-26, 20:33

Przekazanie 3 nowych autobusów MAZ 206 dla MZK Ostrołęka:

http://www.youtube.com/watch?v=J3u0Vhv9HXg
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1191
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-07-01, 20:45


Premiera MAZ 205 na Bus World Kortrijk 2009:

Jak mówi Juri Michailovski ?prezes MAZ Auto Poland Sp. z o.o. ?w tym roku możliwe byłoby nawet podwojenie sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego, gdyby w ofercie był już autobus przegubowy niskopodłogowy ?MAZ 205. Autobus ten będzie miał swoją premierę na zbliżających się targach w Kortrijk, a oficjalnie do sprzedaży na polskim rynku trafi od stycznia 2010 r.

Infobus
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=25439
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1191
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-10-05, 15:42

> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1191
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-10-07, 17:36

> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1191
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-10-08, 13:55

> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1191
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2010-01-15, 19:32

Warbus ma na stanie do wypożyczenia:

4 MAZ 203
2 MAZ 171 (autobusy lotniskowe)

http://www.warbus.pl/autobusy_lotniskowe.php
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1191
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2010-03-11, 20:26

MAZ 171:
Tanie autobusy z Białorusi

Przez najbliższy miesiąc na lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie testowany będzie autobus lotniskowy firmy... MAZ

Dzięki uprzejmości jednego z naszych czytelników przekazujemy zdjęcia z rozładunku nowego, lotniskowego autobusu przy warszawskim terminalu.

Konstrukcję wyprodukował białoruski MAZ. Co prawda zlokalizowana w Mińsku firma już od lat produkuje autobusy, jednak nie była kojarzona z pojazdami przeznaczonymi na lotnisko. Okazuje się, że MAZ ma takie w ofercie już od 3 lat.

Czym różnią się lotniskowe autobusy od tych spotykanych w mieście? Normy mówią o maksymalnie 4 pasażerach na m2, podczas gdy w miejskich pojazdach wynoszą 5 osób na m2. Wymusiło to znaczne zwiększenie gabarytów. Dodatkowo drzwi są szersze i jest ich więcej na mb w porównaniu z konwencjonalnymi autobusami. To z kolei pozwala na szybsze wejście i wyjście pasażerów.

Jak informuje importer marki MAZ, autobus przez najbliższy miesiąc będzie do dyspozycji Warsaw Airport Services, czyli jednej z dwóch firm obsługujących płytę warszawskiego lotniska. Zaletą białoruskich autobusów jest z pewnością ich cena (około 700 tys. zł). To o 30 proc. mniej niż w przypadku konkurencyjnych konstrukcji, takich jak Cobus czy Neoplan.

Moto.pl
http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7645614,T ... orusi.html
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1191
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

MAZ w Polsce

Post autor: Marcin_558 » 2016-02-06, 17:15

MAZ 206 z polską nazwą Glaspo G-Mini, w Płońsku strzelają korki od szampan że sprzedali wreszcie coś, udało się sprzedać 2 sztuki EuropaExpress City w Warszawie:

http://phototrans.pl/14,797614,0,Glaspo ... _A297.html
http://www.omni-bus.eu/joomla/index.php ... wiadomosci
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Asia S
Posty: 18
Rejestracja: 2013-06-19, 16:25
Lokalizacja: Bydgoszcz Fordon

MAZ w Polsce

Post autor: Asia S » 2016-02-09, 12:43

Marcin_558 pisze:MAZ 206 z polską nazwą Glaspo G-Mini, w Płońsku strzelają korki od szampan że sprzedali wreszcie coś, udało się sprzedać 2 sztuki EuropaExpress City w Warszawie:
Naprawdę myślisz, że opijają szampanem sprzedaż 2 (DWÓCH) autobusów o wartości < 1 mln zł?
Pozdrawiam, Asia

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1191
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

MAZ w Polsce

Post autor: Marcin_558 » 2016-02-09, 13:11

Dla nich to na prawdę dużo. Bo sprzedaż MAZowi/Glaspo stanęła odkąd przewoźnicy ze Śląska rzucili się na SORy. Choć teraz może być inaczej bo MAZ wypuścił MAZa 103 i 203 z Euro6.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Asia S
Posty: 18
Rejestracja: 2013-06-19, 16:25
Lokalizacja: Bydgoszcz Fordon

MAZ w Polsce

Post autor: Asia S » 2016-02-10, 12:51

Co nie oznacza, że w ogóle MAZ nie sprzedaje:>
Pozdrawiam, Asia

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1191
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

MAZ w Polsce

Post autor: Marcin_558 » 2016-02-15, 14:14

> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

MAZ w Polsce

Post autor: Darek » 2016-02-15, 18:40

Już kiedyś dostałeś tutaj bana za robienie za gazeciarza. Jeżeli kogoś zainteresuje wygląd wieży w tym postsowieckim próchnie to zdobędzie informację chociażby korzystając z wyszukiwarki google.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1191
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

MAZ w Polsce

Post autor: Marcin_558 » 2016-04-20, 14:41

> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Robert Reimus
Posty: 5526
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

MAZ w Polsce

Post autor: Robert Reimus » 2016-04-21, 21:01

Glaspo + MAZ = orientalny mariaż.
Zapraszam na moją stronę :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Hubert_865
Posty: 377
Rejestracja: 2014-08-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

MAZ w Polsce

Post autor: Hubert_865 » 2016-04-22, 18:52

Ładny :)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1191
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

MAZ w Polsce

Post autor: Marcin_558 » 2016-04-23, 13:37

Robert Reimus pisze:Glaspo + MAZ = orientalny mariaż.
Ulepszony MAZ na polskie potrzeby.

http://phototrans.pl/14,810196,0,Glaspo ... 441_B.html
http://phototrans.pl/14,810197,0,Glaspo ... 441_B.html - 10 siedzień z niskiej podłogi, niż prawdziwy MAZ z Mińska.
Hubert_865 pisze:Ładny
Takie śmigały za czasów Forbus/Mobilis na liniach 73/81 i 92. Były pierwszymi egzemplarzami w Polsce. Potem zaraza się rozlała na całą Polskę a szczególnie na Śląsk.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Hubert_865
Posty: 377
Rejestracja: 2014-08-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

MAZ w Polsce

Post autor: Hubert_865 » 2016-04-24, 15:34

Potem zaraza się rozlała na całą Polskę
A Solariski to też zaraza? Bo Mercedesy również nią są :v?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1191
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

MAZ w Polsce

Post autor: Marcin_558 » 2016-04-24, 15:59

Hubert_865 pisze:A Solariski to też zaraza? Bo Mercedesy również nią są :v
Solaris poniekąd zajął miejsce narodowego producenta autobusów. Zajął miejsce Jelcza/Polskie Autobusy S.A. bo nieudolne kierownictwo i ludzie pana Zasady doprowadziły ich do bankructwa. Od 2006 wzrastała ilość Solarisów w Polsce, tym bardziej Jelcz słabł bo nie umiał sprostać konkurencji jak Solaris bo nie umieli unowocześnić swoich konstrukcji.

Co do Mercedesa to widząc po przetargach większość zgarnia Solaris. Światełko w tunelu po Warszawie(Mercedesy Conecto LF G Euro6 dla Mobilisu) to Gdańsk na 18 sztuk. Pana Laszlo Rakasza nie ma w Evobusie. Sprzedaży też jak za jego szefostwa też.

Tak poza tym to temat MAZa/Glaspo-MAZa. Także koniec OT.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

ODPOWIEDZ