Bydgoska karta miejska i bilety długookresowe
Moderator: spooney
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Bydgoska karta miejska i bilety długookresowe
TVP Bydgoszcz poinformowała że we wrześniu 2010 ZDMiKP planuję uruchomić "bydgoską kartę miejską".
Wkrótce więcej informacji.
Wkrótce więcej informacji.
Ostatnio zmieniony 2010-06-22, 16:36 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
Na początek w ramach BKM będzie można korzystać jedynie z biletów okresowych. System wdrożony będzie od października, ale wnioski o wydanie kart będzie można składać od sierpnia. Stare kartonikowe bilety miesięczne będą ważne tylko do końca roku. BKM będzie miała wymiary karty kredytowej, znajdzie się na niej zdjęcie i dane personalne właściciela. Pierwszych 100 tysięcy kart wydanych zostanie za darmo. Doładowanie kart będzie odbywało się w 30 terminalach w kioskach i salonikach prasowych oraz w 10 automatach do sprzedaży biletów, które staną na przystankach autobusowych. Do końca roku ma powstać też strona net, za pomocą której będzie można ładować kartę. Kontrolerzy zostaną wyposażeni w specjalne terminale do czytania kart.
W drugim etapie zaplanowano również włączenie do systemu biletów jednorazowych. Jednak wymaga to wyposażenia całego taboru w czytniki oraz systemy informatyczne do przesyłu danych. Koszt przystosowania jednego autobusu to ok. 20 tys. zł, cały system na bilety jednorazowe kosztować ma ok. 5 mln zł. Na razie nie podano daty wdrożenia drugiego etapu, jednak miasto zastanawia się np. nad zmianą systemu wsiadania i wysiadania z pojazdów. W autobusach wsiadałoby się tylko pierwszymi drzwiami, co pozwoliłoby na kupno mniejszej ilości czytników. Dombrowicz stwierdził dziś, że przez rok będzie testowany system z okresowymi, a potem się zobaczy, choć przekonywał, że jest za możliwie szerokim zastosowaniem systemu - np. bilety do muzeum, teatru itd. To tak pokrótce, co dziś przekazano w ratuszu.
W drugim etapie zaplanowano również włączenie do systemu biletów jednorazowych. Jednak wymaga to wyposażenia całego taboru w czytniki oraz systemy informatyczne do przesyłu danych. Koszt przystosowania jednego autobusu to ok. 20 tys. zł, cały system na bilety jednorazowe kosztować ma ok. 5 mln zł. Na razie nie podano daty wdrożenia drugiego etapu, jednak miasto zastanawia się np. nad zmianą systemu wsiadania i wysiadania z pojazdów. W autobusach wsiadałoby się tylko pierwszymi drzwiami, co pozwoliłoby na kupno mniejszej ilości czytników. Dombrowicz stwierdził dziś, że przez rok będzie testowany system z okresowymi, a potem się zobaczy, choć przekonywał, że jest za możliwie szerokim zastosowaniem systemu - np. bilety do muzeum, teatru itd. To tak pokrótce, co dziś przekazano w ratuszu.
To się sprawdzi w szczycie na liniach 69, 70, 71, 79 i parę innych, gdzie autobus jedzie nabity po dach.K. Aładowicz pisze:W autobusach wsiadałoby się tylko pierwszymi drzwiami, co pozwoliłoby na kupno mniejszej ilości czytników. Dombrowicz stwierdził dziś, że przez rok będzie testowany system z okresowymi, a potem się zobaczy, choć przekonywał, że jest za możliwie szerokim zastosowaniem systemu - np. bilety do muzeum, teatru itd. To tak pokrótce, co dziś przekazano w ratuszu.
A koszt biletów się zmieni?
A reszta ludu ma płacić? Wystarczy, że drogie mamy bilety.K. Aładowicz pisze:Pierwszych 100 tysięcy kart wydanych zostanie za darmo.
Ostatnio zmieniony 2010-02-12, 20:44 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
Wsiadanie pierwszymi drzwiami na np.69. Wsiadanie do autobusu zajmie z 10 min
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Ceny biletów bez zmian. 100 tysięcy kart wystarczy na zaspokojenie potrzeb. ZDMiKP sprzedaje miesięcznie ok. 50 tys. biletów miesięcznych, więc każdy jego posiadacz dostanie kartę za free. Ograniczenie jest spowodowane raczej tym, żeby bydgoszczanie za często ich nie gubili i nie biegali co miesiąc wyrabiać nowej karty.
Co do wsiadania pierwszymi drzwiami - byłem w kilku miastach na świecie i w wielu z nich to normalna praktyka. Przykładowo kilkanaście dni temu przez tydzień korzystałem z komunikacji w Amsterdamie i przyszło mi jeździć w warunkach cięższych niż w naszym 69 czy 71. Ludzie wsiadają tylko pierwszymi drzwiami (i w krótkich, i przegubowych), kierowca sprawdza na czytnikach każdy bilet, czy jest ważny. I co mnie zaskoczyło - jak ktoś ma karnet nieelektroniczny to kierowca czy motorniczy nie kasuje go w kasowniku tylko przystawia pieczątkę. Tym którzy nie mają biletu, sprzedaje za gotówkę. I wszystko funkcjonuje sprawnie, szybko. Podobnie wygląda to w krótkich tramwajach. Natomiast w dłuższych, pięciodrzwiowych wchodzenie odbywa się pierwszymi i przedostatnimi drzwiami. Tych z pierwszych obsługuje motorniczy, tych z przedostatnich konduktor, który sobie siedzi w takim wybudowanym w środku kiosku. Sprzedaje bilety, kasuje, kontroluje, rozdaje mapki i informuje ludzi, jak dojechać, gdzie wysiąść itd. Czyli jak się chce, można wdrożyć dobry i sprawny system.
Co do wsiadania pierwszymi drzwiami - byłem w kilku miastach na świecie i w wielu z nich to normalna praktyka. Przykładowo kilkanaście dni temu przez tydzień korzystałem z komunikacji w Amsterdamie i przyszło mi jeździć w warunkach cięższych niż w naszym 69 czy 71. Ludzie wsiadają tylko pierwszymi drzwiami (i w krótkich, i przegubowych), kierowca sprawdza na czytnikach każdy bilet, czy jest ważny. I co mnie zaskoczyło - jak ktoś ma karnet nieelektroniczny to kierowca czy motorniczy nie kasuje go w kasowniku tylko przystawia pieczątkę. Tym którzy nie mają biletu, sprzedaje za gotówkę. I wszystko funkcjonuje sprawnie, szybko. Podobnie wygląda to w krótkich tramwajach. Natomiast w dłuższych, pięciodrzwiowych wchodzenie odbywa się pierwszymi i przedostatnimi drzwiami. Tych z pierwszych obsługuje motorniczy, tych z przedostatnich konduktor, który sobie siedzi w takim wybudowanym w środku kiosku. Sprzedaje bilety, kasuje, kontroluje, rozdaje mapki i informuje ludzi, jak dojechać, gdzie wysiąść itd. Czyli jak się chce, można wdrożyć dobry i sprawny system.
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Bydgoska Karta Miejska jeszcze w tym roku
http://www.bydgoszcz.pl/miasto/aktualno ... oku.aspx#1
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
W W-wie są już takie czytniki?Szykuje się prawdziwa rewolucja w komunikacji miejskiej.
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... ilety.html
Ostatnio zmieniony 2010-02-13, 17:22 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto ma kasę, ten zaoszczędzi jesienią na biletach
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 3&IdTag=85
Bilet na 90 dni. Ale droższy niż w Warszawie
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... zawie.html
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Co prawda, to prawda. Przy tej cenie, powinno być więcej gapowiczów wyłapywanych. We wakacje już mieliśmy wyrabiać plakietki.Za drogo...
/s: usunięty fragment nie na temat - nie dyskutujemy o biletach dobowych w tym temacie, nie rób syfu każdym swoim postem
Ostatnio zmieniony 2010-06-22, 18:27 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
Sierpień dobiega końca,wrzesień już puka do drzwi ,a o karcie przycichło. Moje pytanie brzmi od kiedy w końcu będzie dostępna karta miejska?
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
- Andrzej Kuczyński
- Posty: 153
- Rejestracja: 2007-04-29, 21:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
^^^ Zenek nie kłamał
Bydgoszcz. Plastikowa karta zastąpi bilet do autobusu, tramwaju, a nawet kina i muzeum
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /565238437
Ostatnio zmieniony 2010-08-31, 20:35 przez spooney, łącznie zmieniany 1 raz.
No to po 20stym będziemy wyrabiać sobie karty miejskie zapewne. Swoją drogą poprzez te czytniki kontrolerów będzie jeszcze łatwiej rozpoznać.
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Myślisz, że to będą wielkie rzeczy? Nie, oni już dobrze to schowają.black125 pisze:Swoją drogą poprzez te czytniki kontrolerów będzie jeszcze łatwiej rozpoznać.
A reszta społeczeństwa musi płacić, było gdzieś pisane, że PIERWSZE WSZYSCY dostaną za free.spooney pisze:Dopiero po wyczerpaniu tej puli plastiki będą płatne. O tych kosztach dowiemy się jednak dopiero 20 września.
To własnego zdjęcia im nie będzie można dać?spooney pisze:w których dodatkowo będziemy mogli zrobić niezbędne zdjęcie
Do kiedy będą ważne "papierkowe" bilety?
Jeżeli nie będziesz mieć owego zdjęcia to możesz zrobić na miejscu,a jeżeli masz to dajesz swoje przyniesione,a bilety "papierkowe" będą ważne do końca roku .Kamil3836 pisze: To własnego zdjęcia im nie będzie można dać?
Do kiedy będą ważne "papierkowe" bilety?
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Ciekawe czy karty miejskie będą numerowane. Ze względu na zbieranie biletów (i kart - choć mam tylko Warszawską) chciałbym mieć najniższy numer ;p
A i właśnie trzeba od razu zamawiając kupić miesięczny czy tylko samą kartę miejską wyrobić i potem "doładować"?
/s: usunięty OT
A i właśnie trzeba od razu zamawiając kupić miesięczny czy tylko samą kartę miejską wyrobić i potem "doładować"?
/s: usunięty OT
Ostatnio zmieniony 2010-09-01, 07:12 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.