Strona 1 z 1

Linie "BIS"-owe

: 2007-02-08, 02:14
autor: Kraw
Bisowskie linie były zwykłymi dodatkami do normalnych lini.Przykładem jest 59bis trasa przebiegu Wyścigowa-przemysłowa o ile mnie pamięć nie myli częstotliwość co 1h (ale moge się mylić ).Tabor ikarusy 260,jelcze M11 .Raz jedyny widziałm tam ikarusa przeguba nr nie pamiętam :(.Jeżeli chodzi o 54 bis o lini wiem tyle że istnaiała prawdopodobnie jeżdziła na jachcice z dworca pkp (okręzna )jako dodatek do 54 (ale głowy nie dam )

Re: bis 54 i 59

: 2007-02-08, 09:21
autor: Krzysztof Ziętara
Czekolada_2451 pisze:Bisowskie linie były zwykłymi dodatkami do normalnych lini.Przykładem jest 59bis trasa przebiegu Wyścigowa-przemysłowa o ile mnie pamięć nie myli częstotliwość co 1h (ale moge się mylić )


Chyba częściej, ale nie pamiętam.

Bisów ogólnie były straszne stada, różne w różnych okresach. 52bis, 57bis, 60bis...

: 2007-02-08, 09:32
autor: Mateusz Machel
Były to chyba dzisiejsze przerywańce, niektórym zmieniono trasy itp, ale jeżdza do dzisiaj pod zwykłym numerem. To jest moje zdanie.

: 2007-02-08, 09:43
autor: Krzysztof Ziętara
Ikarus280 pisze:Były to chyba dzisiejsze przerywańce, niektórym zmieniono trasy itp, ale jeżdza do dzisiaj pod zwykłym numerem. To jest moje zdanie.
Nie, większość bisów już nie jeździ. 60bis zawracał np. przy Chojnickiej, 52bis i 57bis połączono i jest to 59 i tak dalej.

Re: bis 54 i 59

: 2007-02-09, 00:07
autor: ikarusjelcz
Czekolada_2451 pisze:Bisowskie linie były zwykłymi dodatkami do normalnych lini.Przykładem jest 59bis trasa przebiegu Wyścigowa-przemysłowa o ile mnie pamięć nie myli częstotliwość co 1h (ale moge się mylić ).Tabor ikarusy 260,jelcze M11 .Raz jedyny widziałm tam ikarusa przeguba nr nie pamiętam :(.Jeżeli chodzi o 54 bis o lini wiem tyle że istnaiała prawdopodobnie jeżdziła na jachcice z dworca pkp (okręzna )jako dodatek do 54 (ale głowy nie dam )
NIE! 59BIS nie byl zaden dodatek! ta linia kursowala tylko w czasie gdy wszystkie inne 59 juz zjechaly do bazy! 67 przedłużono na Przemysłową i jednocześnie zawieszono 59Bis

Re: bis 54 i 59

: 2007-02-09, 00:24
autor: Kraw
ikarusjelcz pisze:
Czekolada_2451 pisze:Bisowskie linie były zwykłymi dodatkami do normalnych lini.Przykładem jest 59bis trasa przebiegu Wyścigowa-przemysłowa o ile mnie pamięć nie myli częstotliwość co 1h (ale moge się mylić ).Tabor ikarusy 260,jelcze M11 .Raz jedyny widziałm tam ikarusa przeguba nr nie pamiętam :(.Jeżeli chodzi o 54 bis o lini wiem tyle że istnaiała prawdopodobnie jeżdziła na jachcice z dworca pkp (okręzna )jako dodatek do 54 (ale głowy nie dam )
NIE! 59BIS nie byl zaden dodatek! ta linia kursowala tylko w czasie gdy wszystkie inne 59 juz zjechaly do bazy! 67 przedłużono na Przemysłową i jednocześnie zawieszono 59Bis
A ja Tobie udowodnie że był normalny 59 i 59 bis i przedłużyli 67 po czym zlikwidowali bis ;)
bis kursował w dni wolne a normalny 59 nie.Sama nazwa wskazuje BIS...czyli to tak jakbyś A i A' ;) kontynuacja jakaś czegoś ;)

: 2007-02-09, 03:34
autor: Krzysztof Ziętara
Kłócicie się o terminologię :)
59 bis to nie było wzmocnienie 59, że tak powiem. Jeździło pozaszczytowo i w dni wolne, czyli istotnie w czasie jak nbie było 59 zwykłego.

Nie czepiajcie się aż takich szczegółów :)

: 2007-02-09, 11:18
autor: Dawid Szramke
Istniało 59 bis pamiętam naklejke na przystanku. Niestety chyba nim nigdy nie jechałem a szkoda.

: 2007-02-09, 12:21
autor: elfalcone
Tarhim pisze:59 bis to nie było wzmocnienie 59, że tak powiem. Jeździło pozaszczytowo i w dni wolne, czyli istotnie w czasie jak nbie było 59 zwykłego.
No kiedyś (końcówka lat 70., początek 80.) jeździło w całej relacji (bądź niewiele skróconej) jak 59 zwykłe. Przynajmniej tak mi Ojciec mówił, który sam z niego korzystał.

: 2007-02-09, 14:54
autor: mc_pele
Czekolada_2451 pisze:Bisowskie linie były zwykłymi dodatkami do normalnych lini.
Ja jestem raczej zdania że były to osobne linie jednak o bardzo podobnej trasie do linii którą "bisowały" dlatego tak nazwano je aby ludziom łatwiej było kojarzyć ( np. dzisiaj 76 mógłby być 84bis a 72 69bis ) Ciekawy sposób ale mi prywatnie bardziej podoba się ten z bardzo podobnymi numerami - np. z centrum Katowic na Ligotę jeżdżą autobusy 12,612,912 oraz pośpiech 812, z różnych części Varny do Złotych Piasków w różnych okresach jeździły 9,109,209,309 i 409. U nas teraz już nie wypaliłoby to, byłby problem z pixelami w ikarach 280.70E ;)
Czekolada_2451 pisze:.Jeżeli chodzi o 54 bis o lini wiem tyle że istnaiała prawdopodobnie jeżdziła na jachcice z dworca pkp (okręzna )jako dodatek do 54 (ale głowy nie dam )
tak, zawracała ulicami Średnia, Zakątek, Saperów, kursowała tylko w godzinach szczytu, podejrzewam że obsługa jednym wozem.

jeździł wtedy też 54D - Dworzec PKP - Piaski, 54 kursował wtedy na trasie Dworzec PKP - Jachcice, do obecnego przystanku "kąpielisko" Nie wiem co oznaczało to "D" - "54 Dalej jedzie niż na Jachcice"? :D

inne "biski" które przychodzą mi teraz do głowy:

56bis Nakielska/Lisia - 11 Listopada ( obecna nazwa ulicy ) - choć głowy nie dam czy takie coś było
57bis - Wyścigowa - Witebska - kursowanie tylko w niedziele i święta, 57 kursował tylko w dni powszednie ( być może właśnie wtedy 59bis o którym wspominał elfalcone jeździł dalej niz na Wyścigową )
60bis Dworzec PKP-Podmiejska ( 60 jeździła wtedy na trasie Bartodzieje - Grunwaldzka/Kolbego - Kolbego wtedy jeszcze nazywała się po prostu "Osowa Góra"

: 2009-06-22, 13:15
autor: Darek
56bis Nakielska/Lisia - 11 Listopada ( obecna nazwa ulicy ) - choć głowy nie dam czy takie coś było
56bis kursowała bardzo krótko. Miała pętlę na dzisiejszym przystanku Sułkowskiego- Czerkaska.

: 2009-08-19, 07:24
autor: misieek
Ja za swojego żywotu pamiętam tylko dwie linie. 59BIS i 74W.
Odnośnie 59BIS to jeśli mnie pamięć nie myli to jeździł cały dzień i średnio co 8-15 minut. Z Przemysłowej na Wyścigową. Linia została zlikwidowana w momencie przedłużenia 67 do Przemysłowej - wtedy jeszcze Kamienną jeździł i zjeżdżał Wyścigową. W rozkładzie trasa miała być pokonana w 8 minut. Były bodajże trzy kolejności.

: 2009-08-19, 14:46
autor: pawel_nk
misieek pisze:Odnośnie 59BIS to jeśli mnie pamięć nie myli to jeździł cały dzień i średnio co 8-15 minut
w dni powszednie kursował od ok. 17 do 23 (jak skończył jeździć 59),
natomiast przez cały dzień jeździł tylko w soboty, niedziele i święta

: 2009-10-25, 21:06
autor: Darek
Co ciekawe 56bis dojeżdżała do Belmy wcześniej niż zwykłe 56. Kiedy zlikwidowano 56bis, 56 przedłużono do Belmy.

: 2010-02-21, 09:55
autor: spooney
Truskawa pisze:Z tego co mi się przypomina trasa 59 bis w końcowym okresie jej istnienia to rzeczywiście Wyścigowa - Przemysłowa. Wcześniej jednak chyba sięgała Błonia. Była chyba o jeden przestanek krótsza od trasy 59.
Trasa była o 2 przystanki krótsza od obecnego 59.

Obrazek

Obrazek
Truskawa pisze:Nie było linii 54D. Tak oznaczane były wydłużone kursy zwykłego 54 podążające na Piaski, które wtedy właściwie dopiero powstawały.
Krótkie kursy kończyły na tzw. "małej pętli" - Kąpielisko (istnieje do dziś, mieszkańcy tak ją nazywają) a 54D wspinał się dalej pod górkę pośród piaszczystej nicości.

: 2010-02-21, 16:56
autor: pawel_nk
Truskawa pisze:3 bis ? Dolina ? Nakielska; gen. K. Świerczewskiego; J. Olszewskiego; Armii Czerwonej; Pl. Zjednoczenia; Jagiellońska; Fordońska ? Bydgoszcz Wschód
Bis nie kończył na Bydgoszczy Wschód, tylko Bartodziejach (czyli Bałtyckiej). Mam ten sam plan.

Dla większęj precyzji:
Truskawa pisze: 52 bis ? Os. Błonie ? Szubińska; Pl. Poznański; Poznańska; Wierzbickiego; Nowy Rynek; Wały Jagiellońskie; Zbożowy Rynek; Bernardyńska; 3 Maja; Staszica; Kopernika ? Pl. Weyssenhoffa
Przystanek początkowy Os. Błonie znajdował się przy ul. Żwirki i Wigury

Truskawa pisze: 59 bis ? Bydgoszcz Wschód ? Fordońska; Gajowa; Słodowskiej-Curie; Sportowa; Szymanowskiego; Berwińskiego; Markwarta; 3 Maja; Bernardyńska; Zbożowy Rynek; Długa; Poznańska; Pl. Poznański; Szubińska ? Os. Błonie
Przystanek początkowy Os. Błonie znajdował się przy ul. Gnieźnieńskiej

: 2010-02-21, 18:17
autor: reputed
Truskawa pisze:3 bis ? Dolina ? Nakielska; gen. K. Świerczewskiego; J. Olszewskiego; Armii Czerwonej; Pl. Zjednoczenia; Jagiellońska; Fordońska ? Bydgoszcz Wschód
Czyli przy Dolinie był trójkąt! Już wiem w końcu skąd ta skrzynia przy torach :)

: 2010-03-15, 22:53
autor: reputed
57 bis ? Bydgoszcz Wschód - Fordońska ? ZZR ?Romet?
Zgadza się. Uruchomiona w 1969 roku.

: 2010-04-02, 13:34
autor: Darek
Na schemacie z 1988 roku jest tylko jedna linia bis: 59bis
WYŚCIGOWA- Fordońska- Przemysłowa- PRZEMYSŁOWA
przystanki: Sporna, Portowa, Sklejki, Tartak.
Będzie to chyba jedna z najkrótszych linii w historii, prawda?
4 przystanki, 3 km, przejazd ok. 7 minut (wtedy jeszcze mniej- nie było Kamiennej)

: 2010-04-17, 21:59
autor: Darek
Czyli przy Dolinie był trójkąt! Już wiem w końcu skąd ta skrzynia przy torach
Prędzej mijanka.
Linia 59 bis powstała w 1980 roku.

Re: Linie "BIS"-owe

: 2013-10-08, 16:46
autor: Darek
Zrobiłem małe podsumowanie linii bisowych:

52bis:
-uruchomiona w 1963 roku na trasie Gnieźnieńska-Nowy Rynek
-w listopadzie 1965 roku połączona z 57bis utworzyła nową linię 59
-ponownie otwarta około 1970 r. Broniewskiego-Plac Weyssenhoffa
-zlikwidowana w 1971 roku, po uruchomieniu linii 64.

54bis:
-uruchomiona w 1960 roku jako 4bis. Kursowała z Dworca PKP do ul. Zakątek przez ul. Średnią
-w 1980 wycofana z ul. Średniej na Saperów. Nadal do ul. Zakątek
-zlikwidowana między 1982 a 1985

56bis:
-w 1963 r. połączyła Stary Rynek z ul. Pijarów. Kursowała maksymalnie rok, dwa
-w 1966 r. nowa linia połączyła zakłady Belma z Osiedlem Leśnym (11 listopada)
-w lipcu 1971 przemianowana na 156

57bis:
- w kwietniu 1960 linia 7bis połączyła plac Kościeleckich (później od 3 Maja) z ulicą Sporną
- w listopadzie 1965 wspólnie z 52bis połączyła się w nową 59.
- uruchomiona w lipcu 1968 na czas budowy ronda Fordońskiego, trasa: 3 Maja - Bydgoszcz Wschód
- w czerwcu 1969 roku uruchomiona na trasie Wyścigowa - Zjednoczone Zakłady Rowerowe (Romet)
- w lipcu 1971 przemianowana na 203

59bis:
-otwarta w lipcu 1969 roku na trasie Broniewskiego-Wyścigowa
-w 1972 r. skrócona do Gnieźnieńskiej
-zawieszona przed 1975 rokiem, prawdopodobnie po uruchomieniu linii 65
-w roku 198X uruchomiona na trasie Wyścigowa-Przemysłowa
-zlikwidowana we wrześniu 2000 po przedłużeniu linii 67. Ostatnia linia bis

60bis:
-w kwietniu 1961 roku linia 10bis połączyła Osową Górę z dworcem (pierwsze połączenie z tym osiedlem)
-w listopadzie 1962 roku przemianowana na 60bis
-w lutym 1965 przemianowana na 63
-jesienią 1970 na czas remontu ul. Chodkiewicza uruchomiona na trasie Dworzec Gł. - Gajowa
-pod koniec roku 1973 zlikwidowano linię 63. Linia 60bis uruchomiona w relacji Dworzec Gł.-Mińska. Zwykła 60 dojeżdżała do dzisiejszej ulicy Kolbego
-zlikwidowana w roku 1980 lub 1981

69bis:
Znalazłem wzmiankę że w latach 80. dojeżdżała do Wyścigowej. Będę śledzić tą sprawę.