Trójkątowanie tramwajów

Dyskusje, zdjęcia, materiały archiwalne itp.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-02-16, 11:18

mc_pele pisze:...wolałbym już żeby tramwaje trójkątowały...
Ciekawe czy kiedyś u nas z tym można było się spotkać (nie chodzi o pętle!)

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2009-02-16, 11:25

Bodajże na PKP nie było kiedyś pętli tylko trójkąt.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-02-16, 11:30

partisan pisze:Bodajże na PKP nie było kiedyś pętli tylko trójkąt.
Trójkąt był jeszcze na końcówce Bielawy (Chodkiewicza - Głowackiego)

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2009-02-16, 11:41

korpi pisze:(nie chodzi o pętle!)

Chodzi o jakieś sytuacje awaryjne - zawracanie na Rondzie Jagiellonów, Fordońskim, Toruńskim lub przy Perłowej - podczas remontu Chodkiewicza na LPKiW bardzo często przełączano zwrotnice do tego nie przystosowane aby tramwaje mogły wyprzedzać się na pętli, skoro tam można było to można by było zapewne w ten sam sposób przełączać zwrotnice zjazdowe w innych miejscach tak aby wycofać kawałek po torze niewłaściwym - sam jestem jednak ciekaw czy odbywało się takie coś już w Bydgoszczy, ja osobiście nie miałem szczęścia zaobserwować czegoś takiego, widziałem za to takie akcje z powodzeniem przeprowadzane na Śląsku - trzeba przyznać że bardzo malowniczo to wygląda :)

Opiszę dokładnie jak wyglądałoby to:

Tramwaj nadjeżdża Jagiellońską od PeKSy, przed Rondem Jagiellonów wypuszcza pasażerów, wjeżdża na Bernardyńską, regulator zmienia zwrotnicę i zatrzymuje ruch na rondzie, tramwaj tyłem wjeżdża torem niewłaściwym na przystanek koło poczty i tam po zmianie zwrotnicy może już jechać w kierunku PKSu - wydaje się że technicznie byłoby to możliwe. Czy jednak nic z tego? :D
3N Wilczak

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2009-02-17, 09:54

mc_pele pisze: Tramwaj nadjeżdża Jagiellońską od PeKSy, przed Rondem Jagiellonów wypuszcza pasażerów, wjeżdża na Bernardyńską, regulator zmienia zwrotnicę i zatrzymuje ruch na rondzie, tramwaj tyłem wjeżdża torem niewłaściwym na przystanek koło poczty i tam po zmianie zwrotnicy może już jechać w kierunku PKSu - wydaje się że technicznie byłoby to możliwe. Czy jednak nic z tego? :D
Technicznie możliwe, a ruchowo... może o 3 w nocy.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2009-02-17, 11:36

Tarhim pisze:Technicznie możliwe
Nie znam się na tym zbytnio, ale obiło mi się o uszy że są zwrotnice (a może iglice?)najazdowe i zjazdowe, stąd moje pytanie jak to wygląda w przypadku zwrotnic na Rondzie Jagiellonów? Są one gotowe na to by je atakować na wstecznym w celu przeprowadzenia trójkątowania?
Tarhim pisze:ruchowo... może o 3 w nocy.
Jakoś trudno sobie to wyobrazić np. w okolicach godziny 14-stej... Paraliż komunikacyjny w centrum gwarantowany.
Obrazek

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2009-02-17, 12:43

obserwator pisze: Nie znam się na tym zbytnio, ale obiło mi się o uszy że są zwrotnice (a może iglice?)najazdowe i zjazdowe, stąd moje pytanie jak to wygląda w przypadku zwrotnic na Rondzie Jagiellonów? Są one gotowe na to by je atakować na wstecznym w celu przeprowadzenia trójkątowania?
Jak się chce, to wszystko się da. Jak rozjazd normalnie nieprzystosowany do jeżdżenia na ostrze, to się go rygluje czymś. Tyle że to znowu czas zabiera.
obserwator pisze: Jakoś trudno sobie to wyobrazić np. w okolicach godziny 14-stej... Paraliż komunikacyjny w centrum gwarantowany.
Właśnie tak. Jakimś tam rozwiązaniem byłaby budowa tymczasowego trójkąta w okolicach CH Drukarnia, ale tego się w Bydgoszczy nie praktykuje...

/o: ograniczajmy ilość zagnieżdżonych cytatów
Ostatnio zmieniony 2009-02-17, 12:52 przez Krzysztof Ziętara, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mati
Posty: 46
Rejestracja: 2008-04-22, 11:32
Lokalizacja: Grudzi
Kontakt:

Post autor: Mati » 2010-03-06, 19:04

Robert Reimus pisze:Bodajże na PKP nie było kiedyś pętli tylko trójkąt.
Ktoś na tym forum umieścił gdzieś tutaj zdjęcie składu enek na torze, który znajdował się w miejscu obecnych peronów autobusowych. To zapewne tutaj był przystanek dla wsiadających. Tak więc tramwaj z ul. Dworcowej wjeżdżał w lewo w Zygmunta Augusta, potem wycofywał na wprost na wspomniany tor i jechał do miasta skrecając w lewo w ul. Dworcową. A do tej pory myślałem, że trójkątowanie odbywało się przed starą zajezdnią, bo tam też był trójkąt torowy. No ale powstała w 1967 roku pętla i trójkątowanie się skończyło. Jeśli chcecie zobaczyć, jak to się odbywa, to zapraszam do Grudziądza.
Ostatnio zmieniony 2010-03-06, 22:52 przez Mati, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.marcinklassa.pl/
Strona autorska
Zapraszam

ODPOWIEDZ