103
Moderator: spooney
103
Jedyne co wiem o tej linii to to, że w pewnym sensie była poprzednikiem 79, potem została przemianowana z "103" na "93" i dopiero potem na 79. W jakich to właściwie było latach i czy "103" i "93" kursowały dokładnie po tej samej trasie co obecne "79"?
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Kiedy stanowisko tej linii na Dworcu PKP przeniesiono w miejsce obecne? Bo z jednego ze zdjęć z TWB wywnioskowałem, że dawniej miała ona stanowisko tam, gdzie 61. No i czy skoro dawniej 103 jeździła jak 61 to linii nr 61 nie było?
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
103 przez jakiś czas miała zupełnie inną trasę niż obecne 79.
Z Dworca PKP jeździła przez Śniadeckich, Krasińskiego, Sieńki, Ogińskiego, Jagiellońską, most Pomorski, Ujejskiego, Wojska Polskiego na Kapuściska. Po otwarciu Solskiego przerzucono ją na trasę obecnego 79 i, jak ktoś wcześniej napisał, szybko przemianowano na 79.
Pozostałością pospieszności jest brak przystanku przy Placu Poznańskim w stronę Kapuścisk.
Z Dworca PKP jeździła przez Śniadeckich, Krasińskiego, Sieńki, Ogińskiego, Jagiellońską, most Pomorski, Ujejskiego, Wojska Polskiego na Kapuściska. Po otwarciu Solskiego przerzucono ją na trasę obecnego 79 i, jak ktoś wcześniej napisał, szybko przemianowano na 79.
Pozostałością pospieszności jest brak przystanku przy Placu Poznańskim w stronę Kapuścisk.
Wie ktoś może w jakich to było latach? Osobiście interesuje mnie historia tej linii, dlatego dzięki wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi Z tego co ja wiem to dopiero około roku 2000 linię przemianowano na 79.Z Dworca PKP jeździła przez Śniadeckich, Krasińskiego, Sieńki, Ogińskiego, Jagiellońską, most Pomorski,
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
ROK 1996
1 lutego - Numery autobusowych linii pospiesznych i podmiejskich zmieniono z trzycyfrowych na dwucyfrowe: 101 na 91, 102 na 92, 103 na 93, 104 na 94, natomiast numerację linii tramwajowej Nr 10 zmieniono na Nr 4.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
ROK 1997
1 luty - Pośpieszne autobusy linii Nr 93 zmieniają numerację na 79, stając się jednocześnie linią zwykłą. Kursujące na nocnych liniach mikrobusy firmy przewozowej "Olsztyńska Korporacja" zastąpiły mikrobusy bydgoskiej firmy "For-bus". Cena za przejazd pozostała ta sama, czyli 2 zł. 20 gr.
http://www.mzk.bydgoszcz.pl/index.php
Ostatnio zmieniony 2009-05-08, 06:59 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Jak dobrze pamiętam do 2001 lub 2002 79 nie zatrzymywał się także na przystanku Plac Poznański jadąc w stronę dworca. A na początku tj. w 1997r. 79 miało bardzo mało przystanków: Kapuściska,Pl 6-cio letniego,Kładka,Ugory,Bielicka(chyba?),Szubińska(przystanek kolo fotonu),R. Grunwaldzkie,Dw PKP. No i kursowały wozy krótkie w szczycie co 15 minut :D Wtedy to dopiero był tłok w autobusie :D Ludzie zamiast pchać się do 79 często wybierali tramwaj 8 lub jeździli z przesiadkami 53/61/62 inna opcja 68/60 dodam, że częstotliwość 53 w szczycie była 8-9 minut (wozy przegubowe Ikarusy 280) a 68 7-8 minut (wozy przegubowe a w dodatku 1 niskopodłogowy -Jelcz 3629# do 1999r stały przydział na 68), tramwaje także jeździły częściej np 8 co 12 minut.
Jeździło częściej bo było większe zapotrzebowanie i więcej ludzi korzystało z komunikacji miejskiej. Dlatego m.in. temu [err="znikły"] "zniknęły"[/err] 803-kilukas_3830 pisze:...także jeździły częściej
Ostatnio zmieniony 2009-05-09, 19:12 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
pawel_nk pisze:Pozostałością po linii 93 było to, że jeszcze przez długi okres (do roku 2002/03 - nie jestem dokładnie pewien) autobusy nie zatrzymywały się na przystanku Królowej Jadwigi - Garbary. Co ciekawe pospieszny wówczas 94 tam się zatrzymywał.
Prawda ale przed wybudowaniem Multikina przystanek Garbary miał naprawdę małe obłożenie i nie zatrzymywała się na nim połowa z autobusów jadących od Ronda Grunwaldzkiego, 60 i 71 też nie miały tam przystanku.
korpi pisze:803-ki
803-ki zlikwidowano przez bardzo wysoką awaryjność, dodatkowo po zamknięciu trasy wzdłuż Dworcowej ilość linii się zmniejszyła i do ich obsługi wystarczyły 805 które były na stanie. 803Na to był akurat bardzo dobry tramwaj - pobierał tylko trochę więcej prądu niż solówka 805Na z racji wagi a zabierał na pokład prawie tyle osób co skład. Dodatkowo przy hamowaniu prądnica oddawała część energii do sieci ( o ile się nie mylę ;) więc był bardzo oszczędny, dopóki działał sprawnie, jak zaczęły więcej stać w naprawie niż jeździć co pochłaniało spore koszty to ich utrzymanie przestało być opłacalne.
Co do 103 to zgodzę się i z Darkiem i z Elfalcone - 103 powstały tuż po zamknięciu linii tramwajowej na dworzec pkp w miejsce najbardziej popularnej linii 8 jeździł najpierw przez Hetmańską i Rondo Jagiellonów, potem przez krótki czas jechał jak 61 przez Stare Szwederowo ale szybko zrobili Piękną i przenieśli tam "sto-trzy".
3N Wilczak
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Piękna jako taka była, ale była droga gruntową. Nie istniała w obecnej wersji ulica Solskiego. Były jakieś małe fragmenty ale również w charakterze drogi gruntowej. Solskiego oddano do użytku w 1997 (bodajże). Wtedy też na Pięknej zbudowano jezdnię asfaltową, zmieniono przebieg linii 55, 61 i przeniesiono tam ówczesne 93.
Autobusy śmigały Solskiego od Bielickiej już w 1993 roku (61 i 103). Solskiego wówczas kończyła się na Leszczyńskiego. Dalej była przerwa (pewnie nieużytki) i gruntowa Piękna od Gersona.Solskiego oddano do użytku w 1997
Jeśli więc chodzi o trasę 61, to się wcale nie zmieniła od tego czasu.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
A Piękna nie miała czasem nawierzchni brukowej, w której było mnóstwo dziur?elfalcone pisze:Piękna jako taka była, ale była droga gruntową.
Przecież dawniej Piękną jeździł 55, także musiała być to droga utwardzona
Ostatnio zmieniony 2009-05-15, 23:46 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz rację, 55 tamtędy jeździł. Niestety kiedy robili Piękną miałem kilka latek i jak przez mgłę pamiętam tylko, że dużym Fiatem na niej strasznie rzucało. Rzeczywiście bruk, podobny jak na większości ulic Górzyskowa. Spytałem rodziców, podobno był to najgorszy bruk w mieście (gorszy niż wiele gruntówek), pewnie dlatego usunięto z niej autobusy.
Szkoda że nie pomyślano wtedy o budowie drogi dwupasmowej...
Szkoda że nie pomyślano wtedy o budowie drogi dwupasmowej...
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Przyznaję się, faktycznie, chyba wyszedłem z podobnego założenia jak Darek i stwierdziłem, że skoro tam było tak źle, to była to droga o nawierzchni gruntowej.
Rezerwa pod drugą jezdnię jest, ale nie było kasy na wyburzenia i przesiedlenie. Docelowo zarówno Piękna jak i L. Solskiego ma być 2x2.Darek pisze:Szkoda że nie pomyślano wtedy o budowie drogi dwupasmowej...