Układ tras tramwajowych 1949- 2009

Dyskusje, zdjęcia, materiały archiwalne itp.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ tras tramwajowych 1949- 2009

Post autor: Darek » 2009-09-24, 16:16

1949
1. Dworzec PKP- Dworcowa- Gdańska- Mostowa- Batorego- Długa- Poznańska-
Świętej Trójcy- Grunwaldzka- Okole
2. Strzelnica- Toruńska- Długa- Jana Kazimierza- Mostowa- Pl. Teatralny- Gdańska-
Chodkiewicza- Bielawy
3. Wilczak (Słoneczna)- Nakielska- Świętej Trójcy- Kordeckiego- Focha- Jagiellońska-
Fordońska- Bartodzieje Wielkie (Gajowa)
4. Dworzec PKP- Dworcowa- Gdańska- Chodkiewicza- Lelewela- Szpital Wojewódzki

1950
Przedłużenie linii 3
3. Wilczak (pętla dzisiejsza)- Nakielska- Świętej Trójcy- Kordeckiego- Focha-
Jagiellońska- Fordońska- Bartodzieje Wielkie (Gajowa)

21.7.1953
Otwarcie linii ?Brda?
2. Babia Wieś- Bernardyńska- Jagiellońska- Gdańska- Chodkiewicza- Bielawy
5. Dworzec PKP- Dworcowa- Jagiellońska- Bernardyńska- Toruńska- Babia Wieś-
Toruńska- Długa- Poznańska- Świętej Trójcy- Grunwaldzka- Okole
6. Babia Wieś- Toruńska- Spadzista- Hutnicza- Łęgnowo
7. Babia Wieś- Toruńska- Bełzy- Kapuściska
8. Babia Wieś- Toruńska- Bełzy- Szpitalna- Glinki
9. Łęgnowo- Hutnicza- Spadzista- Toruńska- Bełzy- Kapuściska

1954
Korekta układu
5. Babia Wieś- Toruńska- Bernardyńska- Jagiellońska- Gdańska- Dworcowa-
Dworzec PKP
6. Babia Wieś- Toruńska- Długa- J. Kazimierza- Mostowa- Jagiellońska- Bernardyńska-
Toruńska- Spadzista- Hutnicza- Łęgnowo
7. Babia Wieś- Toruńska- Perłowa- Szpitalna- Glinku
8. Babia Wieś- Toruńska- Perłowa- Bełzy- Kapuściska

22.7.1955
Otwarcie torów na osiedle Leśne
10. Zawisza- Gdańska- Mostowa- Jana Kazimierza- Długa

1.10.1956
9. Likwidacja

26.7.1957
Korekta tras (zamiana pętli) 2 i 10 (Babia Wieś/ Długa)
2. Długa- Jana Kazimierza- Mostowa- Gdańska- Chodkiewicza- Bielawy
10. Zawisza- Gdańska- Jagiellońska- Bernardyńska- Babia Wieś

1957
Przedłużenie linii w ciągu Fordońskiej do ul. Polanka
3. Wilczak (pętla dzisiejsza)- Nakielska- Świętej Trójcy- Kordeckiego- Focha-
Jagiellońska- Fordońska- Bartodzieje Wielkie (Polanka)

10.5.1960
Zamknięcie torów na odcinku Długa- J. Kazimierza- Stary Rynek
2. Babia Wieś- Bernardyńska- Jagiellońska- Gdańska- Chodkiewicza- Bielawy

22.7.1962
Połączenie 5 i 8 oraz utworzenie 5 na nowej trasie
5. Babia Wieś- Toruńska- Stomil
8. Kapuściska- Wojska Polskiego- Perłowa- Toruńska- Bernardyńska- Jagiellońska-
Gdańska- Dworcowa- Dworzec PKP

1964
1. Dworzec PKP- Dworcowa- Gdańska- Pl. Teatralny- Mostowa- Batorego- Długa-
Poznańska- Świętej Trójcy- Kordeckiego- Focha- Plac Teatralny- Gdańska- Dworcowa- Dworzec PKP
2. Okole- Grunwaldzka- Świętej Trójcy- Kordeckiego- Focha- Gdańska- Chodkiewicza-
Bielawy

15.5.1966
Przedłużenie z Babiej Wsi na Okole
5. Stomil- Toruńska- Bernardyńska- Jagiellońska- Focha- Kordeckiego- Świętej Trójcy-
Grunwaldzka- Okole

7.1966
Przedłużenie z Babiej Wsi na Zawiszę
6. Zawisza- Gdańska- Jagiellońska- Bernardyńska- Toruńska- Spadzista- Hutnicza-
Łęgnowo

2.5.1969
Nowy odcinek w ciągu Fordońskiej: Polanka- Wyścigowa
3. Wilczak (pętla dzisiejsza)- Nakielska- Świętej Trójcy- Kordeckiego- Focha-
Jagiellońska- Fordońska- Bydgoszcz Wschód (Wyścigowa)

7.1969
Zamknięcie torów Stary Rynek- Batorego- Poznańska- Świętej Trójcy do Kordeckiego
1. zawieszona

1.12.1970
Otwarcie Mostu Pomorskiego
7. Glinki- Szpitalna- Perłowa- Toruńska- Wyszyńskiego- Fordońska- Bałtycka

1.4.1971
Uruchomienie 1, przedłużenie 10 z Babiej Wsi na Glinki
1. Dworzec PKP- Dworcowa- Gdańska- Jagiellońska- Fordońska- Bydgoszcz Wschód
(Wyścigowa)
10. Zawisza- Gdańska- Jagiellońska- Bernardyńska- Toruńska- Perłowa- Szpitalna-
Glinki

11.1971
Skierowanie 8 i 10 na most Pomorski, przedłużenie 7 na Wyścigową
7. Glinki- Szpitalna- Perłowa- Toruńska- Wyszyńskiego- Fordońska-
Bydgoszcz Wschód (Wyścigowa)
8. Kapuściska- Wojska Polskiego- Perłowa- Toruńska- Wyszyńskiego- Jagiellońska-
Gdańska- Dworcowa- Dworzec PKP
10. Zawisza- Gdańska- Jagiellońska- Wyszyńskiego- Toruńska- Perłowa- Szpitalna-
Glinki

1.6.1973
Otwarcie nowej ulicy Focha z r. Grunwaldzkim zamiast torowiska Kordeckiego- Św. Trójcy
2. Okole- Grunwaldzka- Focha- Gdańska- Chodkiewicza- Bielawy
3. Wilczak- Nakielska- Focha- Jagiellońska- Fordońska- Bydgoszcz Wschód
(Wyścigowa)
5. Okole- Grunwaldzka- Focha- Jagiellońska- Toruńska- Stomil

1.9.1973
Usunięcie 2 z Okola i skierowanie na Glinki. Likwidacja lewoskrętu z Gdańskiej z Focha
2. Glinki- Szpitalna- Perłowa- Toruńska- Bernardyńska- Jagiellońska- Gdańska-
Chodkiewicza- Bielawy
5. Okole- Grunwaldzka- Focha- Jagiellońska- Toruńska- Stomil
(po szczycie Babia Wieś- Okole)

19.11.1974
Otwarcie linii Perłowa- Magnuszewska
Zamknięcie torów na Lelewela, budowa nowej pętli Bielawy
2. Magnuszewska- Wojska Polskiego- Perłowa- Toruńska- Bernardyńska- Jagiellońska-
Gdańska- Chodkiewicza- Bielawy
4. Dworzec PKP- Dworcowa- Gdańska- Chodkiewicza- Bielawy
1.9.1976
7. Kapuściska- Wojska Polskiego- Perłowa- Toruńska- Wyszyńskiego- Fordońska-
Bydgoszcz Wschód (Wyścigowa)
9. Stomil- Toruńska- Perłowa- Magnuszewska

18.1.1977
9. Stomil- Toruńska- Perłowa- Szpitalna- Glinki

26.6.1984
Zamknięcie torów na Okolu
5. Stomil- Toruńska- Bernardyńska- Focha- Nakielska- Wilczak (szczyt)

2.10.1984
Otwarcie torów do r. Kujawskiego
Zamiana pętli 4 i 10 (Zawisza/ Bielawy)
2. Rondo Kujawskie- Wojska Polskiego- Perłowa- Toruńska- Bernardyńska-
Jagiellońska- Gdańska- Chodkiewicza- Bielawy
4. Dworzec PKP- Dworcowa- Gdańska- Zawisza
10. Bielawy- Chodkiewicza- Gdańska- Jagiellońska- Wyszyńskiego- Toruńska- Perłowa-
Szpitalna- Glinki

10.6.1987
Początek budowy trasy do LPKiW, zmiany pętli
2. Rondo Kujawskie- Wojska Polskiego- Perłowa- Toruńska- Bernardyńska-
Jagiellońska- Gdańska- Dworcowa- Dworzec PKP
4. zawieszona
6. Bielawy- Chodkiewicza- Gdańska- Jagiellońska- Bernardyńska- Toruńska- Spadzista-
Hutnicza- Łęgnowo

1.12.1988
9. Glinki- Szpitalna- Perłowa- Toruńska- Spadzista- Hutnicza- Łęgnowo

7.12.1989
Otwarcie trasy do LPKiW
4. Dworzec PKP- Dworcowa- Gdańska- LPKiW

25.1.1990
Zamknięcie trasy do Dworca PKP
1. LPKiW- Gdańska- Jagiellońska- Fordońska- Wyścigowa
2. Rondo Kujawskie- Wojska Polskiego- Perłowa- Toruńska- Bernardyńska-
Jagiellońska- Focha- Nakielska- Wilczak
4. likwidacja
8. Kapuściska- Wojska Polskiego- Perłowa- Toruńska- Wyszyńskiego- Jagiellońska-
Gdańska- Chodkiewicza- Bielawy

17.2.1990
2. Rondo Kujawskie- Wojska Polskiego- Perłowa- Toruńska- Bernardyńska-
Jagiellońska- Gdańska- Chodkiewicza- Bielawy
8. Kapuściska- Wojska Polskiego- Perłowa- Toruńska- Wyszyńskiego- Jagiellońska-
Focha- Nakielska- Wilczak

19.7.1990
2. Rondo Kujawskie- Wojska Polskiego- Perłowa- Toruńska- Bernardyńska-
Jagiellońska- Gdańska- L.P.K.iW.

3.9.1990
5. Stomil- Toruńska- Bernardyńska- Jagiellońska- Wyszyńskiego- Toruńska- Stomil
(szczytowa)

1991
5. likwidacja

1.2.1996
4. Bielawy- Chodkiewicza- Gdańska- Jagiellońska- Wyszyńskiego- Toruńska- Perłowa-
Szpitalna- Glinki
10. likwidacja

Artur Gotowski
Posty: 670
Rejestracja: 2007-01-06, 14:41

Post autor: Artur Gotowski » 2009-09-24, 16:51

Darek pisze:1.2.1996
4. Bielawy- Chodkiewicza- Gdańska- Jagiellońska- Wyszyńskiego- Toruńska- Perłowa-
Szpitalna- Glinki
10. likwidacja
A czy czasem nie była to tylko zmiana numeracji z 10 na 4? Z tego co pamiętam to tak właśnie było.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-09-24, 17:05

Tak było, tylko nie wiedziałem jak to ująć. :)
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Mati
Posty: 46
Rejestracja: 2008-04-22, 11:32
Lokalizacja: Grudzi
Kontakt:

Post autor: Mati » 2010-03-06, 18:41

Artur Gotowski pisze:
Darek pisze:1.2.1996
4. Bielawy- Chodkiewicza- Gdańska- Jagiellońska- Wyszyńskiego- Toruńska- Perłowa-
Szpitalna- Glinki
10. likwidacja
A czy czasem nie była to tylko zmiana numeracji z 10 na 4? Z tego co pamiętam to tak właśnie było.
Ja bym to napisał tak:
4. Bielawy (...) - Glinki (przenumerowanie z linii nr 10)
albo
(dawna 10)
Na szczęście sprawa jest dowolna więc wszystkie opcje wyżej wymienione są dobre.
http://www.marcinklassa.pl/
Strona autorska
Zapraszam

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ tras tramwajowych 1949- 2009

Post autor: korpi » 2011-03-28, 17:33

Ważnym szczegółem tu była zmiana tabliczek na wyświetlacze siedmiosegmentowe które mogą wyświetlić tylko jedną cyfrę!

ODPOWIEDZ