W latach 1976/77 WPK otworzyło dwie linie obsługiwane busami Nysa 521:
Na trasach:
OSIEDLE BŁONIE- Szubińska- R. Grunwaldzkie- Focha- Gdańska- 11 listopada- Sułkowskiego- OSIEDLE LEŚNE
DWORZEC PKP- Śniadeckich- Krasińskiego- DWORZEC PKS
Linie się nie przyjęły i zostały zlikwidowane dosyć szybko bo w 78 roku.
Linie busowe WPK
Moderator: spooney
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Posiadałem kiedyś ( muszę sprawdzić, może jeszcze gdzieś się wala ) plan miasta z bodajże 1977 roku na którym opisana jest już tylko jedna linia : Błonie - R Grunwaldzkie - Królówki - Śniadeckich - Krasińskiego ( powrót 3 maja, Jagiellońska, Focha ) - Sułkowskiego - Leśne.
Czyżby wtedy bali się puszczać większy tabor na Śniadeckich? Niedługo potem powstała jednak linia 67.
[edit 12:00]
Tak jest, jedna linia mikrobusowa z Błonia na Leśne przez Śniadeckich i Focha z powrotem z tym że pomyliłem się co do dalszej trasy - jechał tak jak wcześniej przez Gdańską i 11 listopada.
Co ciekawe była już wtedy gotowa ulica Kruszwicka a mimo tego wszystkie autobusy jeździły Świętej Trójcy i Kordeckiego - 61 i 62 robiąc kółko przez Grudziądzką i Nowy Rynek. Na pewno w 1976 busik jechał przez Rondo Grunwaldzkie? Według tego planu śmigał z Kordeckiego prosto w Królówki, chyba że akurat wtedy przebudowywali Rondo albo Plac?
Czyżby wtedy bali się puszczać większy tabor na Śniadeckich? Niedługo potem powstała jednak linia 67.
[edit 12:00]
Tak jest, jedna linia mikrobusowa z Błonia na Leśne przez Śniadeckich i Focha z powrotem z tym że pomyliłem się co do dalszej trasy - jechał tak jak wcześniej przez Gdańską i 11 listopada.
Co ciekawe była już wtedy gotowa ulica Kruszwicka a mimo tego wszystkie autobusy jeździły Świętej Trójcy i Kordeckiego - 61 i 62 robiąc kółko przez Grudziądzką i Nowy Rynek. Na pewno w 1976 busik jechał przez Rondo Grunwaldzkie? Według tego planu śmigał z Kordeckiego prosto w Królówki, chyba że akurat wtedy przebudowywali Rondo albo Plac?
3N Wilczak
Pierwszy post jest niezbyt dokładny.
Linia Dworzec PKP- Dworzec PKS (wówczas na pl. Kościeleckich)
uruchomiona została 8 grudnia 1969 roku
Dworzec PKP- Warszawska- Śniadeckich- Gdańska- Mostowa- Grodzka- Podwale- Pl. Kościeleckich
Linia zlikwidowana 1 lipca 1970 roku.
Linia Błonie- Leśne uruchomiona 2 stycznia 1976
obsługiwana Nysami. Biegła ulicami Szubińską, Chwytowo, Królowej Jadwigi, Warszawską, Śniadeckich, Gdańską i 11 listopada do Sułkowskiego.
Zlikwidowana 15 maja 1976 z powodu wyeksploatowania Nys i braku szans na dostawy nowych.
Linia Dworzec PKP- Dworzec PKS (wówczas na pl. Kościeleckich)
uruchomiona została 8 grudnia 1969 roku
Dworzec PKP- Warszawska- Śniadeckich- Gdańska- Mostowa- Grodzka- Podwale- Pl. Kościeleckich
Linia zlikwidowana 1 lipca 1970 roku.
Linia Błonie- Leśne uruchomiona 2 stycznia 1976
obsługiwana Nysami. Biegła ulicami Szubińską, Chwytowo, Królowej Jadwigi, Warszawską, Śniadeckich, Gdańską i 11 listopada do Sułkowskiego.
Zlikwidowana 15 maja 1976 z powodu wyeksploatowania Nys i braku szans na dostawy nowych.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016