Strona 1 z 2

77 - do 31.03.2007

: 2007-01-17, 15:38
autor: Kraw
Za co jątak lubisz?? Volvo7000A .Ja się z Tobą pośrednio zgadzam.Linia 77 pokrywa się z tramwajami i z linią 94.Uwierz mi szybciej się dojedzie tram+autobus do ronda niż 77 ;)

Pozdro

: 2007-01-20, 14:28
autor: mc_pele
volvo7000A pisze:Juz nie moge doczekac się kwietnia, kiedy to na 77 pojawią się przegubowce.
ZDMiKP postępuje bardzo niekonsekwentnie, skoro chce promować tramwaje i bilet przesiadkowy to pierwsze co powinni zrobić po wprowadzeniu nowe taryfy to skasowanie 77 i 82 ( odsyłam do działu nasze propozycje ) przy jednoczesnym wzmocnieniu 70,72 i 74. Jeśli chciałoby raczej pozbyć się tramwajów to powinno wzmacniać 77, 93 i 94 wraz z pozostawieniem promocji na pośpiechy. Albo w te albo wewte...

Czekolada_2451 pisze:Uwierz mi szybciej się dojedzie tram+autobus do ronda niż 77 ;)
zdecydowanie, 77 przegrywa pod każdym względem, 94 wieczorami i w międzyszczycie przedpołudniowym na pewno dojedziesz do centrum szybciej niż 7x i tramem, ale 77 kursuje tylko w szczycie więc nie ma o czym mówić. Jedynym plusem 77 była możliwość dojechania do centrum z Fordonu za pół ceny, od czasu jednak jak wprowadzono promocję na pośpiechy która ma być zamieniona na bilet przesiadkowy 77 straciła wszelkie racje bytu.

: 2007-01-20, 14:42
autor: reputed
Tak tylko zauważ że ZDMiKP i tak mało robi dla ludzi, zdanie mieszkańcow mało dla nich znaczy. A skoro autobusy na tej linii jeżdżą wypchane - bo tak jest to chyba czas wielki albo zmienic rozkład (tej opcji ZDMiKP nie wybrał bo myśli też o tramach) albo wprowadzic przegubowce - wybrał to drugie. Wydaje mi sie że poki tram nie dojeżdża do fordonu to wiecej ludzi będzie wolało nadal jechać jednym autobusem niż A+T.

: 2007-01-20, 14:55
autor: mc_pele
volvo7000A pisze:Tak tylko zauważ że ZDMiKP i tak mało robi dla ludzi, zdanie mieszkańcow mało dla nich znaczy. A skoro autobusy na tej linii jeżdżą wypchane - bo tak jest to chyba czas wielki albo zmienic rozkład (tej opcji ZDMiKP nie wybrał bo myśli też o tramach) albo wprowadzic przegubowce - wybrał to drugie. Wydaje mi sie że poki tram nie dojeżdża do fordonu to wiecej ludzi będzie wolało nadal jechać jednym autobusem niż A+T.
Oczywiście, masz rację ale gdyby nie było takiej możliwości jak 77, tylko ludzie mieliby dwie opcje - A 7X + T lub autobus pośpieszny za 4,40/2,20 to będą po prostu wybierać jedną z tych dwóch dostępnych opcji ;-) Autobusy bezpośrednie na dworzec pkp bardzo są potrzebne ale dublowanie innych 7X i tramwajów jakim jest niewątpliwie 77 nie wnosi nic do komunikacji. A z tym przesiadaniem się to bez przesady, trudno wyobrazić sobie wygodniejszą przesiadkę niż na Wyścigowej, to nie jest r Jagiellonów żeby biegać po schodach. Trudno zachowywać jakąs linię tylko dlatego że ktoś nie lubi się przesiadać, dodatkowo że ta linia jest bardzo nieekonomiczna.

: 2007-01-20, 15:29
autor: reputed
Powiedzmy ze sie zgodze z tym...
Ale ja nie lubie sie przesiadac, a w dodatku jeżeli moge zapłacic o połowe mniej i nie przesiadac sie to wybiore własnie taka opcje.

: 2007-01-20, 16:42
autor: elfalcone
Mam nadzieję, że po wprowadzeniu biletu przesiadkowego 77 pójdzie do wycięcia.

: 2007-01-20, 16:58
autor: reputed
A ja mam nadzieje że częstotliwość na 77 wzrośnie!! :-P :evil:

: 2007-01-20, 17:07
autor: Artur Gotowski
Też mam taką nadzieje ze 77 zlikwidują :mrgreen:

: 2007-01-20, 17:27
autor: Dawid Szramke
77 powstało po upadku 91 który w 2003 roku z tego co pamiętam został zlikwidowany. Miała to być linia za tak zwany "jeden bilet". Moim zdaniem 91 wystarczał w zupełności 2 autobusy w szczycie jeden cały dzień. Linia istniała wiele lat.

: 2007-01-20, 17:29
autor: Robert Reimus
moim zdaniem wszystko przemawia za tym by 77 po prostu zlikwidować.

-po wprowadzeniu biletu przesiadkowego linia nie będzia miała racji bytu ponieważ będzie linią bezpośrednią, nie promującą wprowadzonego systemu

-kursuje wyłącznie w szczycie i to jeszcze z absurdalną częstotliwością.. naprawdę o wiele szybciej jest jechać tramwajem do Wyścigowej i potem autobusem

-tak jak mc_pele zauważył: "Trudno zachowywać jakąs linię tylko dlatego że ktoś nie lubi się przesiadać, dodatkowo że ta linia jest bardzo nieekonomiczna." Po prostu nie ma potrzeby społecznej za istnienie takiej linii, nie wspominając już o nierentowności.

-to że ktoś nie lubi się przesiadać absolutnie nie jest żadnym argumentem! Jeżeli wprowadzimy system przesiadkowy [plus taryfa] to nie będzie innej możliwości jak tylko dojeżdzać z przesiadką. I po prostu zniknie ta PSEUDOPOTRZEBA społeczna na jazdę bez przesiadek.

: 2007-01-20, 18:03
autor: Kraw
Też jestem za likwidacją lini nr 77 .A co do 91 ona nie była tak obciążona jak 77.Wariant tram +autobus jest bardziej korzystny szybciej się dojedzie.

: 2007-01-20, 18:41
autor: reputed
partisan pisze:nie wspominając już o nierentowności
Jestes pewien ze 77 jest nierentowna?! Przejde się dla własnej satysfakcji do ZDMiKP i się zorientuje.
partisan pisze:po wprowadzeniu biletu przesiadkowego linia nie będzia miała racji bytu ponieważ będzie linią bezpośrednią, nie promującą wprowadzonego systemu
To ja wnioskuje rownież o likwidację 69, 82, 93 i 94. Jak likwidować to idźmy na całość...
partisan pisze:nie będzie innej możliwości jak tylko dojeżdzać z przesiadką
No czyli likwidujemy też 69, 82, 93 i 94.
partisan pisze:Po prostu nie ma potrzeby społecznej za istnienie takiej linii
Liczba pasażerow na linii 77 stale rośnie - rzeczywiście, ludziom nie jest potrzebna...

: 2007-01-20, 19:01
autor: Kraw
volvo7000A pisze:To ja wnioskuje rownież o likwidację 69, 82, 93 i 94. Jak likwidować to idźmy na całość...
-Chcesz zlikwidować 93? która jest akurat jedną z bardziej potrzebnych lini pośpiesznych .Twój 77+82 to wtedy to ma jakikolwiek sens bytu.

// mc_pele - poprawiłem oznaczenie cytatu

: 2007-01-20, 19:05
autor: reputed
Przecież będzie bilet zintegrowany czy jakiś tam! To rozumiem że wtedy likwidujemy wszystkie połączenia bezposrednie z Fordonem. Bądźmy konsekwentni, albo wszystkie, albo żadne...

: 2007-01-20, 22:07
autor: Robert Reimus
volvo7000A, w tym temacie mówimy o 77, i wyłącznie o 77. Jeżeli chcesz wiedzieć, przy wprowadzeniu taryfy czasowo strefowej.. tak, jestem za kompletna reorganizacją systemu połączeń, w tym za likwidacją i reorganizacją pewnych linii, ale jeżeli będę chciał się wypowiedzieć na ten temat zrobię to w stosownym temacie.

: 2007-01-20, 22:43
autor: mc_pele
volvo7000A pisze:partisan napisał/a:
po wprowadzeniu biletu przesiadkowego linia nie będzia miała racji bytu ponieważ będzie linią bezpośrednią, nie promującą wprowadzonego systemu

To ja wnioskuje rownież o likwidację 69, 82, 93 i 94. Jak likwidować to idźmy na całość...

partisan napisał/a:
nie będzie innej możliwości jak tylko dojeżdzać z przesiadką

No czyli likwidujemy też 69, 82, 93 i 94.
niby czemu mielibyśmy likwidować 69,93 i 94? Zmianie ulegnie jedynie sposób obsługi potoku pasażerskiego Fordon- ścisłe Centrum i Fordon-<tam gdzie dojadą tramwaje>, nie ma mowy o potokach Fordon-Wzgórze Wolności, Fordon-Szwederowo, Fordon-Błonie, Fordon-Bartodzieje czy Fordon-Dworzec PKP, więc co ma do tego 69 93 i 94? :-|
volvo7000A pisze:Liczba pasażerow na linii 77 stale rośnie - rzeczywiście, ludziom nie jest potrzebna...
o niczym to nie świadczy, po wprowadzeniu biletu przesiadkowego ci sami ludzie przesiądą się po prostu do tramwajów. Komunikacja miejska musi być ekonomiczna, chyba że mieszkamy na zachodzie Europy i stać nas aby dopłacać do niej ogromne pieniądze, z tego co mi wiadomo tak na razie jeszcze nie jest. 33N też jeździ coraz więcej ludzi i co? może zrobić z niej linię całodobową żeby pasażerowie jadący z Fordonu na Piaski nie musieli się przesiadać bo im niewygodnie? Proszę bardzo, znajdź tylko kogoś kto za to zapłaci.

Zostawić 77

: 2007-01-23, 21:04
autor: wichura
Głownym argumentem, którego używaciejako przemawiającego za likwidacją 77 jest:"Gdy zostanie wprowadzona taryfa czasowa".A ja się pytam kiedy ktoś (ZDMiKP) ma albo miało zamiar ją wprowadzić? Poza tym argument o nierentowności tej linii jest śmieszny,McPele. Pokaż mi choć jedną linię w Bydgoszczy, która jest rentowna. Stosunkowo najmniejsze straty przynosi 67, ale komunikacja miejska jest nierentowna na całym świecie, więc ten argument odpada.
Pomyślcie jednak przede wszystkim o Starym Fordonie. Od kiedy jest remont Wyzwolenie, to "Mariampole" omijają Rynek, zaś rano co drugi kurs to Mariampol, więc zamiast co 10 minut 65 z Rynku kursują co 20. Jeden autobus zbiera pasażerów dwóch kursów i już, gdy rusza on z pętli, to wszystkie miejsca siedzące są zajęte. Linia 77 to jedyna możliwość (bo 81 niewiele daje) wydostania się przez mieszkańców Starego Fordonu ze swojego osiedla. Mylicie się też pod jednym względem. 77 jeździ szybciej niż tramwaj od Wyścigowej do ronda Jagiellonów (winna jest ilość przystanków i niekorzystne dla tramwaju światła). O tym jak jest to potrzebna linia świadczy ilość głosów w mediach o dostosowanie jej do potrzeb pasażerów. Bo na razie rzeczywiście jeżdżące co 30 minhut w szczycie autobusy potrafią przez korki spóźnić się nawet o te... 30 minut, więc pasażerowie sądzą, że to już następny kurs.

: 2007-01-24, 09:53
autor: mc_pele
wichura pisze:Głownym argumentem, którego używaciejako przemawiającego za likwidacją 77 jest:"Gdy zostanie wprowadzona taryfa czasowa".A ja się pytam kiedy ktoś (ZDMiKP) ma albo miało zamiar ją wprowadzić?
Z tego co można było dowiedzieć się z gazet są plany jej wprowadzenia po zakończeniu promocji na linie pośpieszne i nocne, czyli w kwietniu.

wichura pisze:Poza tym argument o nierentowności tej linii jest śmieszny,McPele. Pokaż mi choć jedną linię w Bydgoszczy, która jest rentowna.
tramwajowa 8 jest rentowna, po wprowadzeniu biletu przesiadkowego gdy na pewno na tramwaje przesiądzie się spora część dzisiejszych pasażerów pośpiechów być może także 69,57,59,67 i 77 rentowna stać się może 3, na razie wykorzystuje się jej możliwości tylko w nieznacznym stopniu, tramwaje tej linii jeżdżą pełne na odcinku R jagiellonów- r Grunwaldzkie, gdy będą jeździły pełne do Wyścigowej być może linia zacznie przynosić zyski. Jeśli chcemy by choć część przewozów przynosiła zyski musimy inwestować w tramwaje - jeden wozokilometr na autobus to około 6 zł, na tramwaj to około 4 zł a ile osób wejdzie do tramwaju ile do autobusu? Rachunek jest banalnie prosty.
wichura pisze:Stosunkowo najmniejsze straty przynosi 67, ale komunikacja miejska jest nierentowna na całym świecie, więc ten argument odpada.
Też czytałem artykuł o rentowności linii gdzie najbardziej rentowna była 67, najmniej 75, tylko były to czasy gdy 67 jeździła na trasie Dworzec PKP-Łęczycka, nie sądzę aby teraz wożenie powietrza po Przemysłowej wieczorami i w dni wolne było rentowne, moim zdaniem gdyby zajrzeć w dokumentację to linia ta przegrałaby z kretesem z T8. Argument ten jest bardzo dobry, choć i tak trzeba dopłacać to do jednych linii dopłaca się więcej, do innych mniej, treba inwestować w linie na których do przewozu jednego pasażera dopłacimy jak najmniej. O wiele taniej jest dopłacić do przeguba na 70 niż wysyłać dodatkowe wozy i kierowców na 77, do tramwajów i tak wszyscy się zmieszczą. Z tego masz oczywiste oszczędności, których suma niejednego z nas mogłaby powalić na kolana...

wichura pisze:Pomyślcie jednak przede wszystkim o Starym Fordonie. Od kiedy jest remont Wyzwolenie, to "Mariampole" omijają Rynek, zaś rano co drugi kurs to Mariampol, więc zamiast co 10 minut 65 z Rynku kursują co 20. Jeden autobus zbiera pasażerów dwóch kursów i już, gdy rusza on z pętli, to wszystkie miejsca siedzące są zajęte. Linia 77 to jedyna możliwość (bo 81 niewiele daje) wydostania się przez mieszkańców Starego Fordonu ze swojego osiedla.
Fakt, jest to jakiś argument, ale odpada w momencie ukończenia remontu. Gdyby był już tak często wspominany bilet przesiadkowy to wystarczyłoby uruchomić dodatkową linię na czas remontu 85 Wyścigowa-Stary Fordon i mieszkańcy o wiele mniejszym kosztem mieliby połączenie z miastem.
wichura pisze:Mylicie się też pod jednym względem. 77 jeździ szybciej niż tramwaj od Wyścigowej do ronda Jagiellonów (winna jest ilość przystanków i niekorzystne dla tramwaju światła).
wichura pisze:Bo na razie rzeczywiście jeżdżące co 30 minhut w szczycie autobusy potrafią przez korki spóźnić się nawet o te... 30 minut, więc pasażerowie sądzą, że to już następny kurs.
Niekoniecznie ... Planowy przejazd tramwaju na odcinku Wyścigowa - r Jagiellonów w czasie popołudniowego szczytu wynosi 15 minut, podczas gdy 77 planowo pokonuje ten odcinek w 14 minut ( odsyłam na stronę zdmikp ). Wszyscy jednak wiemy i sam to zauważyłeś że rozkład jazdy 77 to fikcja, autobusy jeżdżą spóźnione nawet kilkadziesiąt minut, nadrabiają nieznacznie w Fordonie i poprzez brak postoju na pętlach to spóźnienie, które złapały akurat na odcinku R Fordońskie - R Jagiellonów, oczywiste jest że nie wyrabiają się w te 14 minut, przejazd tego odcinka zajmuje im na pewno więcej niż 15 minut, podczas gdy tramwaje jeżdżą planowo.
wichura pisze:O tym jak jest to potrzebna linia świadczy ilość głosów w mediach o dostosowanie jej do potrzeb pasażerów.
zgoda, ale przeciętny dzwoniący do gazet pasażer dba tylko o to aby jemu pasowało do pracy lub szkoły, aby autobus stawał niedaleko jego mieszkania i miejsca docelowego i żeby z dupcią się nie musiał przesiadać bo mu się nie chce ( choć teraz to akurat właściwy argument, jak muszą się przesiąść to płacą podwójnie, czyli raczej niedobrze, choć z drugiej strony dlaczego ktoś kto dojeżdża z Okola lub Wilczaka do Geanta te dwa-trzy przystanki ma płacić tyle samo ile dojeżdżający z Osiedla nad Wisłą na Dworzec PKP? Obojętnie gdzie wsiądziesz, do taksówki, pociągu, pksu czy samolotu - im dalej chcesz jechać/lecieć tym więcej płacisz to jest raczej oczywiste. Jeśli ktoś kupuje sobie mieszkanko w ładnym nowym bloku to nie musi się męczyć w syfie w centrum za to powinien być przygotowany na to że za dojazd do tego centrum zapłaci więcej, coś za coś, Dombrowicz wprowadzając takie promocje myśli tylko o uzbieraniu jak największej ilości głosów w następnych wyborach, jak widać po ostatnich strajkach gdzieś ma komunikację miejską, dla niego liczy się tylko jego stołek) wracając do pasażera... taki przeciętny pasażer nic nie wie o rentowności przewozów, nie ma pojęcia co to opłata za wozokilometry, opłaty na utrzymanie taboru itd itp, po prostu myśli o własnej wygodzie do czego ma absolutne prawo ale trzeba wziąć poprawkę na to że raczej nie ma pojęcia o czym mówi od tego żeby planować komunikację w mieście jest ZDMiKP a nie przeciętny pasażer, bo każdy będzie myślał tylko o sobie, utworzy się linie typu Osowa Góra - Tatrzańskie i komunikacja miejska po kilku latach zginie w mękach... Albo jakiś się wyliże ale wyjdzie z tego bez tramwajów i 69 jeżdżacym w szczycie co 20 minut...

: 2007-01-25, 21:55
autor: wichura
Dzięki za długą i obszerną odpowiedź, z którą do końca się nie zgadzam.
mc_pele pisze:
wichura pisze:Głownym argumentem, którego używaciejako przemawiającego za likwidacją 77 jest:"Gdy zostanie wprowadzona taryfa czasowa".A ja się pytam kiedy ktoś (ZDMiKP) ma albo miało zamiar ją wprowadzić?
Z tego co można było dowiedzieć się z gazet są plany jej wprowadzenia po zakończeniu promocji na linie pośpieszne i nocne, czyli w kwietniu.
Może czytamy inne gazety, ale ja wyczytałem jedynie, że w kwietniu ma byc wprowadzony jeden bilet obowiazujący w siedemdziesiątkach i tramwaju. Taryfy czasowej nie można wprowadzić z dnia na dzień. Trzeba ją poprzedzić akcją informacyjną, konsultacjami społecznymi (większość bydgoszczan będzie raczej przeciwna), przygotowaniem uchwały Rady Miasta oraz jej przegłosowaniem, poinformowaniem o cennikach z miesięcznym wyprzedzeniem itd. Poza tym nie rozumiem zachwytu jej wprowadzeniem. Dla pasażerów komunikacji miejskiej nie miałaby ona żadnego znaczenia. I tak zdecydowana większość z nas ma sieciówki. Dotknęłoby to przede wszystkim przyjezdnych i pasażerów okazjonalnych. Bydgoszcz jest miastem zbyt zakorkowanym i rozciągniętym na takie rozwiązanie. Dla nich "rozgryzienie" taryfy byłoby zbyt zawiłe. Sam znam dwie osoby, które w Gdańsku zostały złapane przez kontrolerów, bo po zakupie biletu uczciwie go skasowały, nikt zaś ich nie poinformował o tym, że nie jest to bilet jednorazowy, a dziesięciominutowy. Oczywiście nieznajomość prawa nie chroni, ale żal i niechęć do miast pozostaje. Poza tym Polak kombinuje. Wsiądzie do pojazdu, stanie przy kasowniku i zacznie szukać biletu jak zamkną się drzwi, aby zyskać minutkę, albo dwie.
mc_pele pisze:
wichura pisze:Poza tym argument o nierentowności tej linii jest śmieszny,McPele. Pokaż mi choć jedną linię w Bydgoszczy, która jest rentowna.
Też czytałem artykuł o rentowności linii gdzie najbardziej rentowna była 67, najmniej 75, tylko były to czasy gdy 67 jeździła na trasie Dworzec PKP-Łęczycka, nie sądzę aby teraz wożenie powietrza po Przemysłowej wieczorami i w dni wolne było rentowne, moim zdaniem gdyby zajrzeć w dokumentację to linia ta przegrałaby z kretesem z T8.
Możesz mieć rację, choć ja stawiałbym jeszcze na 62, ewentualnie 52 i 61.
mc_pele pisze:
wichura pisze:Pomyślcie jednak przede wszystkim o Starym Fordonie. Od kiedy jest remont Wyzwolenie, to "Mariampole" omijają Rynek, zaś rano co drugi kurs to Mariampol, więc zamiast co 10 minut 65 z Rynku kursują co 20. Jeden autobus zbiera pasażerów dwóch kursów i już, gdy rusza on z pętli, to wszystkie miejsca siedzące są zajęte. Linia 77 to jedyna możliwość (bo 81 niewiele daje) wydostania się przez mieszkańców Starego Fordonu ze swojego osiedla.
Fakt, jest to jakiś argument, ale odpada w momencie ukończenia remontu. Gdyby był już tak często wspominany bilet przesiadkowy to wystarczyłoby uruchomić dodatkową linię na czas remontu 85 Wyścigowa-Stary Fordon i mieszkańcy o wiele mniejszym kosztem mieliby połączenie z miastem.
Pójdźmy na kompromizm. 65 z Leśnego przez Sułkowskiego, Kamienną, Lewińskiego, Akademicką i dalej trasą 77, zaś 77 Wyścigowa - Fordońska - Bydgoska - Rynek. Ale doskonale wiesz, że nikt i tak tych pomysłów nie wprowadzi.
wichura pisze:Mylicie się też pod jednym względem. 77 jeździ szybciej niż tramwaj od Wyścigowej do ronda Jagiellonów (winna jest ilość przystanków i niekorzystne dla tramwaju światła).
Pozdrawiam.


// mc_pele - poprawiłem tylko trochę oznaczenie cytatów, pozdrawiam

: 2007-01-26, 13:17
autor: mc_pele
wichura pisze:Może czytamy inne gazety, ale ja wyczytałem jedynie, że w kwietniu ma byc wprowadzony jeden bilet obowiazujący w siedemdziesiątkach i tramwaju.
rzeczywiście, masz absolutną rację, wiadomo jednak o co chodzi, wprowadzenie biletu na 7X + T wystarczy w zupełności na skasowanie 77 ;-)
wichura pisze:Trzeba ją poprzedzić akcją informacyjną, konsultacjami społecznymi (większość bydgoszczan będzie raczej przeciwna),
Wiesz, _zdecydowana_ większość Bydgoszczan jest przeciw likwidacji kolejnych szkół, władzom za bardzo to jednak nie przeszkadza ( hehe, tym bardziej to ciekawe że Dombrowicz w kampanii obiecywał zupełnie co innego, ale cóż to jest forum o komunikacji miejskiej, nie chcę psuć nikomu humoru więc nie będę już o naszym prezydencie wspominał... ) więc i w tym przypadku jakoś sobie poradzą ;-)
wichura pisze: I tak zdecydowana większość z nas ma sieciówki.
Tak, ale walczymy o dość sporą grupę pasażerów którzy podróżują teraz busami - jadąc 302 z Fordonu na r Grunwaldzkie płacą 2,80 ( jeśli się mylę to mnie poprawcie, nie korzystam z busów ) jeśli za 72 + T3 zapłacą 2,20 przesiądą się do komunikacji publicznej jeśli podrużują często, to są oczywiste oszczędności które przekonują społeczeństwo które niestety raczej nie jest za bardzo zamożne.Teraz jeżdżą busami gdyż 4,40 za 69/72 + T3 to dla nich zdecydowanie za dużo. Na pewno zostanie spora część która chwali sobie szybkość podróży busami, część jednak na pewno się przesiądzie.
wichura pisze:Pójdźmy na kompromizm. 65 z Leśnego przez Sułkowskiego, Kamienną, Lewińskiego, Akademicką i dalej trasą 77, zaś 77 Wyścigowa - Fordońska - Bydgoska - Rynek. Ale doskonale wiesz, że nikt i tak tych pomysłów nie wprowadzi.

bardzo ciekawy pomysł... Jeśli masz ich więcej przedstaw je w dziale "nasze propozycje". Ja w tym projekcie skorygowałbym tylko nieco 65 - Leśne,Sułkowskiego,Ogińskiego,Powstańców Wielkopolskich,Wyszyńskiego, Kamienna i dalej jak napisałeś. Myślę że bardzo ważne jest połączenie Fordonu z UKW na Chodkiewicza oraz przesiadka na 65 z 55 i 60 na Powstańców Wielkopolskich ( sorry za offtopic, jeśli dyskusja o 65 się rozwinie przeniose ją w odpowiednie miejsce )
a 77 wszystkie kursy do Mariampola - oczywiście w tym wypadku wszystkie kursy 65 do Starego.

: 2007-02-01, 20:03
autor: Krzysztof Ziętara
mc_pele pisze: Wiesz, _zdecydowana_ większość Bydgoszczan jest za likwidacją kolejnych szkół, władzom za bardzo to jednak nie przeszkadza
Chyba "przeciw"? :)
mc_pele pisze:
wichura pisze:Pójdźmy na kompromizm. 65 z Leśnego przez Sułkowskiego, Kamienną, Lewińskiego, Akademicką i dalej trasą 77, zaś 77 Wyścigowa - Fordońska - Bydgoska - Rynek. Ale doskonale wiesz, że nikt i tak tych pomysłów nie wprowadzi.

bardzo ciekawy pomysł... Jeśli masz ich więcej przedstaw je w dziale "nasze propozycje". Ja w tym projekcie skorygowałbym tylko nieco 65 - Leśne,Sułkowskiego,Ogińskiego,Powstańców Wielkopolskich,Wyszyńskiego, Kamienna i dalej jak napisałeś. Myślę że bardzo ważne jest połączenie Fordonu z UKW na Chodkiewicza oraz przesiadka na 65 z 55 i 60 na Powstańców Wielkopolskich ( sorry za offtopic, jeśli dyskusja o 65 się rozwinie przeniose ją w odpowiednie miejsce )
a 77 wszystkie kursy do Mariampola - oczywiście w tym wypadku wszystkie kursy 65 do Starego.
Hm. Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem co chcecie osiągnąć przez wachlowanie tym nieszczęsnym 65. Gdybyśmy wprowadzili taryfę czasowo-przesiadkową to można by go wyrzucić z części Fordońskiej ewentualnie, ale wtedy puściłbym go po prostu przez Skłodowskiej.

A 77... może od Wyścigowej. Chociaż nie wiem czy po budowie Wyzwolenia nie lepiej byłoby przetrasować 74 przez Bydgoską-Rynek-Wyzwolenia do Tatrzańskiego (albo i Mariampola). Jak wygląda z frekwencją na obecnym kawałku od wiaduktu przez Pelplińską?

: 2007-02-02, 10:54
autor: mc_pele
Tarhim pisze:mc_pele napisał/a:

Wiesz, _zdecydowana_ większość Bydgoszczan jest za likwidacją kolejnych szkół, władzom za bardzo to jednak nie przeszkadza



Chyba "przeciw"?
racja, już zmieniam :mrgreen: kilka razy to czytałem a nie zauważyłem :mrgreen:

Tarhim pisze:Hm. Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem co chcecie osiągnąć przez wachlowanie tym nieszczęsnym 65. Gdybyśmy wprowadzili taryfę czasowo-przesiadkową to można by go wyrzucić z części Fordońskiej ewentualnie, ale wtedy puściłbym go po prostu przez Skłodowskiej.


może i słusznie, jakby nie patrzeć to 67 na Kamiennej się nie sprawdziło...
Tarhim pisze:A 77... może od Wyścigowej. Chociaż nie wiem czy po budowie Wyzwolenia nie lepiej byłoby przetrasować 74 przez Bydgoską-Rynek-Wyzwolenia do Tatrzańskiego (albo i Mariampola). Jak wygląda z frekwencją na obecnym kawałku od wiaduktu przez Pelplińską?
77 od Wyścigowej... brzmi całkiem nieźle... Lecz ja za 74 chyba bym się nie brał, zauważyłem że mieszkańcy jadący na Taterników i Jarużyńską najczęściej wybierają 74 jako najszybszą linię jadącą na Tatrzańskie, w godzinach szczytu autobus zazwyczaj jest pełny po dach. Ja ciagle jestem za tym żeby jednak wszystkie 65 kończyły bieg w Starym Fordonie, do Mariampola powinno kursować coś z Wyścigowej, może rzeczywiście po obecnej trasie 77... Na pewno wydłuży to trochę czas przejazdu ale zauważyłem że z 77 korzysta dość sporo osób podróżujących między Starym i Nowym Fordonem, 81 chyba na tym odcinku nie wystarcza...




// dyskusję o 67 przez Kamienną przeniosłem tutaj -
http://www.forum.komunikacja.bydgoszcz. ... 973ed44715

77

: 2007-03-31, 00:23
autor: Dawid Szramke
Wpierw trasa tej linii wyglądała następująco:
Dworzec PKS
-Rondo Jagiellonów
-Mosty
-Garbary
Fredry
Dworzec PKP

A ostatnia trasa do dnia 30.03.07:
Fordon Rynek
Piastowa-Kasztelańska
Andersa-Piastowa
Andersa-Wiadukt
Andersa-Kleberga
Akademicka-Bohaterów
Akademicka-Kaliskiego
Kaliskiego-Uniwersytet Technologiczno Przyrodniczy
Fordońska-Kaliskiego
Fordońska-Auto Centrum
Fordońska-Wiślana
Fordońska-Sochaczewska
Fordońska-Sporna
Fordońska-Wyścigowa
Fordońska-Fabryczna
Fordońska-Szajnochy
Fordońska-Bałtycka
Rondo Fordońskie
Jagiellońska-Dworzec PKS
Rondo Jagiellonów
Plac Kościeleckich

Jeździły 3 kolejności. W ostatni dzień kursownia były to:
77/1-2771(VolvoB10L)
77/2-2729(VolvoB10B)
77/3-2717(VolvoB10B)

: 2007-03-31, 22:04
autor: elfalcone
Mało informacji.

Linię powołano najprawdopodobniej po likwidacji tramwaju do Dworca PKP, by połączyć oba dworce. Była linią, która w dawnych czasach jako jedna z niewielu miała czysty "takt":
odjazdy z Dworca PKP w kierunku PKS były przez większość dnia z końcówkami:
:00 :15 :30 :45

W grudniu 2002 linia 77 została zawieszona, po wydłużeniu linii 54 z os. Piaski do Dworca PKS. W maju 2003, po likwidacji (nie pamiętam, czy bezpośrednio po) 77 zreaktywowano na trasie pl. Kościeleckich - Fordon, rynek. Była linią, której godziny funkcjonowania były najkrótsze (godziny nasilenia ruchu w dni powszednie).

Odeszła od nas wczoraj... i dobrze jej tak :lol:

: 2007-04-01, 11:20
autor: Artur Gotowski
a teraz czekamy na jej reaktywacje na trasie Wyścigowa - Os. Niepodległości, która powinna mieć miejsce do końca roku :)

: 2007-04-08, 22:43
autor: Kuba3569
Ja osobiście rzadko korzystałem z tej lini i wydaje mi się, że nawet po zmianie trasy nie będę uczęszczał na 77 :D

: 2007-04-08, 22:54
autor: Dawid Szramke
Ja z niej korzystałem tylko jak chciałem dojechać do domu z Kazmierza Wielkiego lub Spornej. Rzadko z niej korzystałem. Jest napewno więcej ludzi którym ta linia odpowiadała. Nowa trasa 77 będzie dublowała 14-kolejnościową 77,ponieważ ma jeździć od Wyścigowej do Osiedla Niepodległości.

: 2007-04-09, 13:03
autor: Marcin_558
Ja z 77 korzystałem jako dowózka do PKSu z Placu Kościeleckich jak sie przesiadałem z 56 :) .

: 2007-04-09, 13:58
autor: Artur Gotowski
A wie może ktoś jaką częstotliwość kursowania będzie miała nowa 77?

: 2007-04-09, 20:33
autor: wichura
elfalcone pisze:Mało informacji.

Linię powołano najprawdopodobniej po likwidacji tramwaju do Dworca PKP, by połączyć oba dworce.

Tak było. Jakiś czas 77 było linią całodobową, dopiero potem stworzono numerację nocnych 3x.