Nieistniejące pętle i końcówki
Moderator: spooney
Nieistniejące pętle i końcówki
Czy posiada ktoś informację/ zdjęcia z których byłoby coś wiadomo o umiejscowieniu takich końcówek jak:
-Polanka 1957- 1969(Bartodzieje Wielkie),
-Szpital Jurasza 1949- 1974(prawdopodobnie mijanka przy dzisiejszym wejściu na teren szpitala od Lelewela),
-Bielawki 1937- 1974 (skrzyż. Chodkiewicza/ Wybickiego/ Głowackiego),
-Okole 1951- 1984 (chodzi mi o trójkąt manewrowy przy Staroszkolnej)?
-Polanka 1957- 1969(Bartodzieje Wielkie),
-Szpital Jurasza 1949- 1974(prawdopodobnie mijanka przy dzisiejszym wejściu na teren szpitala od Lelewela),
-Bielawki 1937- 1974 (skrzyż. Chodkiewicza/ Wybickiego/ Głowackiego),
-Okole 1951- 1984 (chodzi mi o trójkąt manewrowy przy Staroszkolnej)?
Nieistniejące pętle i końcówki
Polanka- pętla znajdowała się w miejscu komisu samochodowego, mniej więcej na przeciwko pętli Bałtycka.
Jurasza- mijanka końcowa znajdowała się w pobliżu bocznego wejścia do szpitala. W l.70 chciano zbudować tutaj pętle ale dyrekcja szpitala się nie zgodziła bo tramwaje na łuku zakłócały by spokój pacjentom. Zrezygnowano również z przedłużenia do Jagiellońskiej. W sumie i tak wagony 805Na nie mieściłyby się w łuku Chodkiewicza-Lelewela.
Na Okolu trójkąt manewrowy znajdował się na skrzyż. Grunwaldzka-Staroszkolna. Później znów wrócono do mijanki która znajdowała się przed wiaduktem kolejowym.
Teraz trzeba poodkrywać trochę starych pętli autobusowych
Jurasza- mijanka końcowa znajdowała się w pobliżu bocznego wejścia do szpitala. W l.70 chciano zbudować tutaj pętle ale dyrekcja szpitala się nie zgodziła bo tramwaje na łuku zakłócały by spokój pacjentom. Zrezygnowano również z przedłużenia do Jagiellońskiej. W sumie i tak wagony 805Na nie mieściłyby się w łuku Chodkiewicza-Lelewela.
Na Okolu trójkąt manewrowy znajdował się na skrzyż. Grunwaldzka-Staroszkolna. Później znów wrócono do mijanki która znajdowała się przed wiaduktem kolejowym.
Teraz trzeba poodkrywać trochę starych pętli autobusowych
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Nieistniejące pętle i końcówki
Niestety nie znam w jakich latach to było, ale pętla 66 kiedyś miała miejsce na obecnie parkingu przy ulicy Nowowiejskiego, niedaleko ul. Wojska Polskiego, czy ul. Zdobywców Wału Pomorskiego. Parking znajduje się w środku tej pętli, a dookoła jest postój Taxi.
Jeszcze niedawno miałem mapę z mniej więcej 1975 roku, gdzie jeszcze Fordon to był tylko pusty plac na tej mapie... Najdalej dojeżdżało bodajże 103 lub 101, gdzie końcówka miała miejsce przy dzisiejszym Auchanie. Dalej już żaden autobus nie jechał. Wielka szkoda, że do porządków się dobrała moja rodzinka, i mapę wyrzuciła..
Jeszcze niedawno miałem mapę z mniej więcej 1975 roku, gdzie jeszcze Fordon to był tylko pusty plac na tej mapie... Najdalej dojeżdżało bodajże 103 lub 101, gdzie końcówka miała miejsce przy dzisiejszym Auchanie. Dalej już żaden autobus nie jechał. Wielka szkoda, że do porządków się dobrała moja rodzinka, i mapę wyrzuciła..
Ostatnio zmieniony 2011-10-27, 12:27 przez Menson, łącznie zmieniany 1 raz.
Nieistniejące pętle i końcówki
Stara pętla 61 przy Modusie na Ugorach, którą gdzieś tu już opisywałem z fotkami kolejna na Saperów stara pętla 54, na Łowickiej stara końcówka 57, na Łęczyckiej przy magazynach chemii czasami 67 stał na "posiłkach", ale nie wiem jak oni tam wykręcali i zawsze ciekawił mnie teren z placem za dworcem Bydgoszcz Wschód, czy tam kiedyś jakiś autobus nie dojeżdżał bo miejsce wręcz pasuje na pętlę
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Nieistniejące pętle i końcówki
Przy PKP Bielawy, obok kładki na bruku kończyła kiedyś 60 jak i 55.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
Re: Nieistniejące pętle i końcówki
70 i 94 miało pętle "Bajka" przy Dworcu w Fordonie
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Nieistniejące pętle i końcówki
Następnie przy ul. Andersa praktycznie na skrzyżowaniu z Kasztelańską. A linie z Tatrzańskiego dojeżdżały do ul. Pelplińskiej, skrzyżowanie z Lawinową i Orląt Lwowskich, jest jeszcze w ciągu asfaltowego chodnika odcinek przystanku początkowego wyłożony płytkami chodnikowymi.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
Nieistniejące pętle i końcówki
A 60 nie miała czasami kiedyś pętli przy kościele zanim skręcała w lewo z Grunwaldzkiej z Kolbego, tam jest takie kółko
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!
Nieistniejące pętle i końcówki
Tak, miała. Do września 1978 tam kończyła.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Re: Nieistniejące pętle i końcówki
56 kiedyś dojeżdżal tylko na Prądy.Teraz jest to przystanek Nakielska-Lisia.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Nieistniejące pętle i końcówki
Na samym końcu Gajowej kończyły kiedyś 60, 61 i 64 - do tej pory stoi wiata.
Nieistniejące pętle i końcówki
O kurka rurka, nie widziałem nawet. A to już za Kamienną przy Poczcie?
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!
Nieistniejące pętle i końcówki
72 jeździło do skrzyżowania Twardzickiego - Korfantego. 58 miało pętlę przy poczcie na Opławcu, nie przejeżdzał przez Most Smukalski.
Nieistniejące pętle i końcówki
Są to tej pory ślady (jak po większości pętli)Luis pisze:58 miało pętlę przy poczcie na Opławcu, nie przejeżdzał przez Most Smukalski.
Nieistniejące pętle i końcówki
70 I 94 dojeżdżały w okolice dzisiejszego przystanku Wolna.Petla jeszcze jest.
Nieistniejące pętle i końcówki
61 kończyło przy skrzyżowaniu Bielicka - Brzozowa i 101 na Pomorskiej pomiędzy Mazowiecką, a Hetmańską (1970).
Nieistniejące pętle i końcówki
nie istniejące końcówki:
53 - przy pętli tramwajowej Glinki
54 - na Jachcicach w pobliżu ul. Okrężnej
56 - na Starym Rynku
58 - na Nowym Rynku
59 - na ul. Szubińskiej na wysokości ul. Gnieźnieńskiej
60 - na Czyżkówku w pobliżu ul. Chojnickiej
67 - linia docierała tylko do ul. Łęczyckiej
78 a następnie 82 przy Centrum Onkologii (obecnie jest to tylko przystanek przelotowy)
80 - przy ul. Wąbrzeskiej
92 - nie istnieje już pętla w Lipnikach
98 - petla Janowo (jeszcze istnieje)
Do końcówek tramwajowych można jeszcze dodać, że nie istnieje końcówka Toruńska - Strzelnica (zlikwidowana 1953r.)
53 - przy pętli tramwajowej Glinki
54 - na Jachcicach w pobliżu ul. Okrężnej
56 - na Starym Rynku
58 - na Nowym Rynku
59 - na ul. Szubińskiej na wysokości ul. Gnieźnieńskiej
60 - na Czyżkówku w pobliżu ul. Chojnickiej
67 - linia docierała tylko do ul. Łęczyckiej
78 a następnie 82 przy Centrum Onkologii (obecnie jest to tylko przystanek przelotowy)
80 - przy ul. Wąbrzeskiej
92 - nie istnieje już pętla w Lipnikach
98 - petla Janowo (jeszcze istnieje)
Do końcówek tramwajowych można jeszcze dodać, że nie istnieje końcówka Toruńska - Strzelnica (zlikwidowana 1953r.)
Nieistniejące pętle i końcówki
Jachcice
Pętla ta zbudowana została w roku 1972. Wcześniej, jeszcze w 1967 r. autobusy zawracały tutaj na polu. Promień łuku typowy dla "ogórków" i Sanów. Funkcję swoją pętla pełnić przestała w 1978 roku, kiedy wszystkie kursy linii 54 skierowano na Piaski.
Wjazd na pętlę:
Widok w stronę wyjazdu:
Widok na pętlę. Po lewej miejsce peronu:
Tutaj prawdopodobnie stała wiata:
Sześć słabo widocznych na zdjęciu, wystających z ziemi pozostałości konstrukcji wiaty świadczy o tym że stała tam prawdopodobnie wiata typu bardzo popularnego w latach 60.:
Do dziś w razie braku przejezdności ulicy w stronę Piasków dyżurni ruchu tutaj kierują autobusy 54, pętla jest więc w ewidencji i pełni funkcję awaryjną.
Przy pętli stoi wiata przystankowa z początków lat 80, typu widywanego już tylko na peryferiach:
Pętla ta zbudowana została w roku 1972. Wcześniej, jeszcze w 1967 r. autobusy zawracały tutaj na polu. Promień łuku typowy dla "ogórków" i Sanów. Funkcję swoją pętla pełnić przestała w 1978 roku, kiedy wszystkie kursy linii 54 skierowano na Piaski.
Wjazd na pętlę:
Widok w stronę wyjazdu:
Widok na pętlę. Po lewej miejsce peronu:
Tutaj prawdopodobnie stała wiata:
Sześć słabo widocznych na zdjęciu, wystających z ziemi pozostałości konstrukcji wiaty świadczy o tym że stała tam prawdopodobnie wiata typu bardzo popularnego w latach 60.:
Do dziś w razie braku przejezdności ulicy w stronę Piasków dyżurni ruchu tutaj kierują autobusy 54, pętla jest więc w ewidencji i pełni funkcję awaryjną.
Przy pętli stoi wiata przystankowa z początków lat 80, typu widywanego już tylko na peryferiach:
Ostatnio zmieniony 2013-02-22, 19:01 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Nieistniejące pętle i końcówki
Linia 99, pętla w Chmielnikach jeszcze istnieje
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!
Re: Nieistniejące pętle i końcówki
Linie 65, 81 i 101/91/77 - pętla Fordon Rynek, teraz tylko przystanek przelotowy.
Linia 63, później przez pewien czas także linie 61 i 66 - stara pętla Wzgórze Wolności, dawniej Wojska Polskiego, przy kościele, ul. Słowiańska. Teraz w tym miejscu trwa budowa Trasy Uniwersyteckiej.
Linia 80 - stara końcówka Os. Zawisza przy ul. Powstańców Warszawy, teraz przystanek Powstańców Warszawy - Skromna.
Linia 31N - końcówka Toruńska - Zajezdnia Tramwajowa, teraz tylko przystanek przelotowy.
Pętle tramwajowe Babia Wieś, Magnuszewska i Bałtycka - kiedyś zawracały tam odpowiednio linie 5, 2 i 7 - obecnie są to pętle awaryjne.
Linia 63, później przez pewien czas także linie 61 i 66 - stara pętla Wzgórze Wolności, dawniej Wojska Polskiego, przy kościele, ul. Słowiańska. Teraz w tym miejscu trwa budowa Trasy Uniwersyteckiej.
Linia 80 - stara końcówka Os. Zawisza przy ul. Powstańców Warszawy, teraz przystanek Powstańców Warszawy - Skromna.
Linia 31N - końcówka Toruńska - Zajezdnia Tramwajowa, teraz tylko przystanek przelotowy.
Pętle tramwajowe Babia Wieś, Magnuszewska i Bałtycka - kiedyś zawracały tam odpowiednio linie 5, 2 i 7 - obecnie są to pętle awaryjne.
Ostatnio zmieniony 2011-11-03, 21:46 przez Kris, łącznie zmieniany 4 razy.
Nieistniejące pętle i końcówki
Ale przygotowane na przystanek jestkrzys54 pisze:Linia 63, później przez pewien czas także linie 61 i 66 - stara pętla "Wzgórze Wolności", dawniej "Wojska Polskiego", przy kościele, ul. Słowiańska. Teraz w tym miejscu trwa budowa Trasy Uniwersyteckiej.
Nieistniejące pętle i końcówki
BIELAWKI
Pętla na zakończeniu ul. Gajowej wykorzystywana była od 1 czerwca 1967 roku, gdy od Teatru przedłużona została tutaj linia 55 kursująca od ul. Gwardii Ludowej. Spore oddalenie pętli od najbliższych bloków sprawiło, że na wniosek mieszkańców, już rok później 55 skierowano do wybudowanej w czynie społecznym pętli przy ul. Kamiennej, na wysokości stacji Bielawy.
Pętlę wykorzystano na nowo od 1 kwietnia 1970 roku, gdy skierowano na Bielawki przedłużoną od Dworca PKP linię 60 (kursującą z Chojnickiej). W 1972 roku do 60 dołączyła 64, wówczas zupełnie nowa linia kursująca z Błonia, a w 1973 linia 61, przedłużona na Bielawki od ul. Pomorskiej.
W 1981 roku otwarto nową pętlę przy ul. Morskiej, gdzie skierowano linie 55, 60 i 64. 61 skrócono do Dworca PKP.
Pętla przy ul. Gajowej uległa likwidacji. Z pewnością stara pętla była zbyt mała dla obsługi Ikarusów, co wymusiło jej przeniesienie na Bartodzieje.
Pamiątką po pętli został szeroki plac w kształcie łezki, oraz charakterystyczna wiata przystankowa.
Widok od strony ul. Kamiennej
Stara, charakterystyczna wiata przystankowa (do dziś obecna m. in. na pętli Błonie).
Pętla na zakończeniu ul. Gajowej wykorzystywana była od 1 czerwca 1967 roku, gdy od Teatru przedłużona została tutaj linia 55 kursująca od ul. Gwardii Ludowej. Spore oddalenie pętli od najbliższych bloków sprawiło, że na wniosek mieszkańców, już rok później 55 skierowano do wybudowanej w czynie społecznym pętli przy ul. Kamiennej, na wysokości stacji Bielawy.
Pętlę wykorzystano na nowo od 1 kwietnia 1970 roku, gdy skierowano na Bielawki przedłużoną od Dworca PKP linię 60 (kursującą z Chojnickiej). W 1972 roku do 60 dołączyła 64, wówczas zupełnie nowa linia kursująca z Błonia, a w 1973 linia 61, przedłużona na Bielawki od ul. Pomorskiej.
W 1981 roku otwarto nową pętlę przy ul. Morskiej, gdzie skierowano linie 55, 60 i 64. 61 skrócono do Dworca PKP.
Pętla przy ul. Gajowej uległa likwidacji. Z pewnością stara pętla była zbyt mała dla obsługi Ikarusów, co wymusiło jej przeniesienie na Bartodzieje.
Pamiątką po pętli został szeroki plac w kształcie łezki, oraz charakterystyczna wiata przystankowa.
Widok od strony ul. Kamiennej
Stara, charakterystyczna wiata przystankowa (do dziś obecna m. in. na pętli Błonie).
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 2012-12-10, 20:20
Nieistniejące pętle i końcówki
Odnosząc się do linii 63 w latach (1982 - 1991) miała przystanek końcowy przy Wojska Polskiego (dawniej LWP) (róg Ujejskiego) gdzie jeździła na Mokrą, źródło: Plany miasta Bydgoszczy PPWK
Co do pętli Morska w latach osiemdziesiątych:
Linia 64 jak jeździła na Morską w latach 80. jeździła ulicą Głowackiego, Gajową do Skłodowskiej-Curie a obecnie jeździ Bałtycką na Barwną bodajże od 1991 roku.
Linia 60 jeździła ulicami Sowińskiego, Zygmunta Augusta na Osową Górę
Linia 55 jeździła na Gwardii Ludowej (Ks. Skorupki) przez Ogińskiego, Dworzec PKS, Szubińską, Piękną, Orlą i Stromą do pętli Gwardii Ludowej gdzieś do lat 1990/1991.
Co do pętli Morska w latach osiemdziesiątych:
Linia 64 jak jeździła na Morską w latach 80. jeździła ulicą Głowackiego, Gajową do Skłodowskiej-Curie a obecnie jeździ Bałtycką na Barwną bodajże od 1991 roku.
Linia 60 jeździła ulicami Sowińskiego, Zygmunta Augusta na Osową Górę
Linia 55 jeździła na Gwardii Ludowej (Ks. Skorupki) przez Ogińskiego, Dworzec PKS, Szubińską, Piękną, Orlą i Stromą do pętli Gwardii Ludowej gdzieś do lat 1990/1991.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 242
- Rejestracja: 2008-09-07, 15:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Nieistniejące pętle i końcówki
Także nie istniejaca petla Białe Błota Grzybek dla lini 92.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Nieistniejące pętle i końcówki
Na ulicy Akademickiej przy skrzyżowaniu Szelburg Zarembiny jest takie koło przypominające pętle. Wie ktoś moźe czy tam kiedyś kończyły jakieś autobusy czy miały tylko kończyć?
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Nieistniejące pętle i końcówki
Andersa/Barciszewskiego - wydaje mi się, że mogło tam kończyć 70 i 94 przez bardzo krótki okres.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Nieistniejące pętle i końcówki
Oj widzę że będę musiał zrobić korepetycje z historii
http://komunikacja.bydgoszcz.pl/histori ... w-fordonie
Wkrótce wybieram się na fotki starych fordońskich pętli.
http://komunikacja.bydgoszcz.pl/histori ... w-fordonie
Wkrótce wybieram się na fotki starych fordońskich pętli.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2012-12-30, 10:10
Re: Nieistniejące pętle i końcówki
Chodzi Ci o ten plac przed dworcem Bydgoszcz Fordon/zajezdnią Mobilisu?Dawid Szramke pisze:Na ulicy Akademickiej przy skrzyżowaniu Szelburg Zarembiny jest takie koło przypominające pętle. Wie ktoś moźe czy tam kiedyś kończyły jakieś autobusy czy miały tylko kończyć?
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Nieistniejące pętle i końcówki
Nie to miejsce jest jak by się chciało jechać Akademicką w kierunku Magazynowej. Razem ze skrzyżowaniem z ulicą Szelburg Zarembiny. Mieszkam od urodzenia tutaj i zawsze mnie ciekawiło to miejsce.
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Nieistniejące pętle i końcówki
Zrób skrin z google maps i zaznacz na fotce o co dokładnie chodzi.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.