Tramwaj ze Stoczni Północnej
: 2011-07-12, 23:05
Jako iż właśnie skasowany został pierwszy fabrycznie nowy dostarczony do Bydgoszczy po wojnie wagon tramwajowy, Stocznia Północna 2N, przypomnę w tym miejscu jego historię...
Wagon oznaczony numerem 38 na bydgoskich torach pojawił się 19 listopada 1951 roku. Był to pierwszy w Bydgoszczy tramwaj wyposażony w pantograf (na początku jednak kursował z pałąkiem), dlatego wyjechał na linię 1 (Dworzec-Okole), posiadającą zmodernizowaną sieć.
Wagon przez długi czas był dumą użytkowników linii "1" i obiektem westchnień dla pasażerów pozostałych linii.
Następne dostawy fabrycznie nowych wagonów miały miejsce dopiero w 1955 roku.
W 1969 roku wagon wycofano z ruchu z przeznaczeniem na wagon sieciowy. W 1971 roku uzyskał numer 501, z którym to funkcjonował aż do haniebnej i bezmyślnej kasacji w lipcu 2011 roku...
Wagon oznaczony numerem 38 na bydgoskich torach pojawił się 19 listopada 1951 roku. Był to pierwszy w Bydgoszczy tramwaj wyposażony w pantograf (na początku jednak kursował z pałąkiem), dlatego wyjechał na linię 1 (Dworzec-Okole), posiadającą zmodernizowaną sieć.
Wagon przez długi czas był dumą użytkowników linii "1" i obiektem westchnień dla pasażerów pozostałych linii.
Następne dostawy fabrycznie nowych wagonów miały miejsce dopiero w 1955 roku.
W 1969 roku wagon wycofano z ruchu z przeznaczeniem na wagon sieciowy. W 1971 roku uzyskał numer 501, z którym to funkcjonował aż do haniebnej i bezmyślnej kasacji w lipcu 2011 roku...