Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Dyskusje, zdjęcia, materiały archiwalne itp.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: spooney » 2012-12-14, 19:25

KrzysztofSadowski pisze:Czy jeździły jakieś linie sezonowe? Pamiętam 201 do Janowa.
phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=147
phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=2338
KrzysztofSadowski pisze:Czy oprócz Ikarusa technicznego MZK miało Jelcza Berlieta technicznego?
phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=3041
Obrazek

Awatar użytkownika
ArturS
Posty: 652
Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: ArturS » 2012-12-14, 19:29

KrzysztofSadowski pisze:Czy linia 65 do Mariampola jeździła raz na godzinę?
Czy jeździły jakieś linie sezonowe? Pamiętam 201 do Janowa.
Czy oprócz Ikarusa technicznego MZK miało Jelcza Berlieta technicznego? Bo widziałem na wystawie na Dworcowej na zdjęciu jak stoi jakiś Berliet na bazie przy Kieleckiej
65 na Mariampol, prawdopodobnie TAK, bo pamiętam z tabliczek rozkładowych że M było raz na godzinę.
Czy w 1995 sezonowe numerowane były jeszcze 201, 202 to nie wiem, ale w 1996 pamiętam że jeździły 98-Janowo i 99-Chmielniki. Krótko była też ponoć 97.
MZK posiadało chyba do 1995, 4 Ikarusy techniczne. Jelcz PR-110 techniczny należał do Wydziału Sieci i Trakcji Kielecka.
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: spooney » 2012-12-14, 19:30

Artek82 pisze:Czy w 1995 sezonowe numerowane były jeszcze 201, 202 to nie wiem
Bo nie były :P
Artek82 pisze:Jelcz PR-110 techniczny
To była M11 :)
Obrazek

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: Kris » 2012-12-14, 19:44

Artek82 pisze:Krótko była też ponoć 97.
Była była. Coś jak obecna 100.

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: KrzysztofSadowski » 2012-12-14, 22:05

Jak wyglądała sytuacja z biletami?

Od 1 stycznia 1995 do 30 czerwca 1995 prezentowała się tak:

Ulgowy - 25gr/2500zl
Normalny - 50gr/5000zl
Miesięczny normalny - 30zl/300 000zl

Miały tło koloru niebieskiego i napisy (zielony ulgowy, czerwony normalny)

Od 1 lipca 1995 do 29 lutego 1996 prezentowała się tak:

Ulgowy - 40gr/4000zl
Normalny - 80gr/8000zl
Normalny na pospieszne,podmiejskie,nocne - 1,60zl/16000zl
Miesięczny normalny - 40zl/400 000zl

Miały tło koloru pomarańczowego i napisy (zielony ulgowy, czerwony normalny)

A ile kosztował miesięczny ulgowy dla obydwu okresów?

A czy we wszystkich autobusach i tramwajach już na początku roku były elektroniczne kasowniki R&G (brązowe)?

To jest wg informacji z kalendarzy bydgoskich, internetu i innych źródeł...

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: lukas_3830 » 2012-12-14, 23:00

Jakiś skład tramwajowy miał inny typ kasowników takie ciemno czerwone jeździł często na obecnej 4 ale numeru już nie pamiętam.

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: KrzysztofSadowski » 2012-12-15, 15:34

Te kasowniki to też były Firmy R&G one miały takie twarze że bilety wkładało się do ust...
Te modele kasowników były przede wszystkim w Gdańsku, Poznaniu, GOP, Szczecinie,
Toruń i Grudziądz miały kasowniki KZŁ to były duże kasowniki większe od R&G miały czarny kolor obudowy i kiedy się kasowało bilet to takie trzaski były.
Warszawa i Lublin miała kasowniki takie:

http://phototrans.pl/14,46710,0,__koda_9Tr_36.html

A brązowe R&G to miała Bydgoszcz, Łódź, Kraków, czasami Gdańsk...

A jeżeli chodzi o liczbę zamontowanych kasowników w każdym pojeździe to wg mnie prezentowało się to tak:

Tramwaje:

105NW - 3
805Na - 3

Autobusy:

Ikarus 260 - 3
Ikarus 280 - 4
Jelcz M11 - 3
MAN SG192 - 4(3)
MB 0305 - 3

A wam jak się wydaje? Chyba dobrze prawda?

A co do wiat przystankowych w 1995 roku, wiaty były szare, potem były przerobione na wiaty z reklamą PEPSI a potem już były niebieskie, bo słupki przystankowe zawsze były niebieskie prawda?

Awatar użytkownika
Kawoszka116
Posty: 846
Rejestracja: 2012-01-22, 12:25

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: Kawoszka116 » 2012-12-16, 12:49

Historyczne kasowniki można obejrzeć na wystawie "Tramwajem po Dworcowej" można tam także znaleźć historyczne cenniki i schematy komunikacyjne.
"I pamiętaj że dana Ci pamięć. Nie kłam siebie a nikt Ci nie skłamie!"

Awatar użytkownika
Jeremi
Posty: 33
Rejestracja: 2008-12-31, 13:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: Jeremi » 2012-12-16, 14:14

Jak już jesteśmy w 1995 roku:
Obrazek

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: KrzysztofSadowski » 2012-12-16, 15:59

Co do zdjęcia:

http://phototrans.pl/14,313019,0,Jelcz_M11_3677.html

Czy to zdjęcie nie jest przypadkiem wykonane w roku 1995? Bo jak pamiętam w latach 1995-1997 pamiętam były wiaty z reklamą PEPSI, a szare w 1995 były bardzo popularne. A co do wyświetlacza, czy to jest fotomontaż czy naprawdę Jelcz M11 miał elektroniczny wyświetlacz? Linia 103 kursowała do 31.01.1996 a 93 do 31.01.1997 już przez Piękną (przez Stromą do 30.11.1996, przez Piękną od 1.12.1996).

A wam jak się wydaje?

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: Darek » 2012-12-16, 16:06

Jeden z m11 miał wyświetlacz.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: KrzysztofSadowski » 2012-12-16, 16:26

Wyświetlacz miał JELCZ M11 3640 z reklamą Fruittella

http://phototrans.pl/14,452155,0,Jelcz_M11_3640.html

A wcześniej miał zwykłą tradycyjną tabliczkę...

Awatar użytkownika
ArturS
Posty: 652
Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: ArturS » 2012-12-16, 17:02

Nie wszystkie wiaty typu "parasol" były w reklamie Pepsi, część było zwyczajnie biała lub szara jak twierdzisz. Natomiast blaszane wiaty w tamtym okresie malowane były na żółto-czerwono lub beżowo/kremowo-brązowy.
Odnośnie wyświetlaczy w M-11 to wóz 3677 miał komplet, a 3640 i 3675 posiadały tylko z przodu na cyfry, a reszta filmy lub dykty.
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: KrzysztofSadowski » 2012-12-16, 18:09

Pamiętam że na linii 103 jeździły Ikarusy 260, Jelcze M11 i jeden Ikarus 280 najczęściej 3425 (1990). Kiedyś linia 103 miała taką dyktę: W. Polskiego - Solskiego - Stroma - Dworzec PKP, ale już w tym roku to miały normalnie DWORZEC PKP, KAPUŚCISKA tak jak każda linia? Na linii 102 pamiętam jeździły głównie Jelcze M11, na 101 Ikarusy 260 i Jelcz M11, a na 104 same Ikarusy 280 głównie manuale, po tym jak w październiku dotarła partia automatów z żółtymi poręczami to 2 automaty obsługiwały tą linię.

Na przystanku Królowej Jadwigi - Garbary 103 nie zatrzymywał się ale 104 miał przystanek. Chyba linie 60 i 71 w kier. Osowej Góry i Rekinowej również nie zatrzymywały się bo przystanek Rondo Grunwaldzkie dla tych linii był przy Multikinie (które nie istniało wtedy) ciekawe czy w drodze do Dworca PKP i na Morską te linie zatrzymywały się?

Na przystanku Warszawska - Fredry nie zatrzymywały się linie pospieszne tj. 103 i 104. Tylko 61,62,71,77... Czy to prawda?

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: Kris » 2012-12-16, 18:15

KrzysztofSadowski pisze:czy w drodze do Dworca PKP i na Morską te linie zatrzymywały się?
Nie.
KrzysztofSadowski pisze:Na przystanku Warszawska - Fredry nie zatrzymywały się linie pospieszne tj. 103 i 104.
104 na pewno nie. Co do 103 nie mam pewności.

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: KrzysztofSadowski » 2012-12-17, 23:07

Już wiem ile było autobusów na stanie MZK Bydgoszcz w styczniu 1995:

Tramwaje - 135:

- Konstal 105NW - 2
- Konstal 805Na - 133

Autobusy - 266:

- Ikarus 260 - (65)
- Ikarus 280 - (149)
- Jelcz M11 - 31
- MAN SG192 - 14
- MB 0305 - 7

To są dane wg Kalendarza Bydgoskiego 1996 (stan koniec 1994, początek 1995)

A co do linii 101 czy miała jeszcze jakiś przystanek po Fordon Rynek (przystanek) a przystankiem końcowym Fordon Rynek gdzieś w okolicy Kapeluszników/Pielęgniarska?

Jelcz M11 3677 otrzymał wyświetlacz w lutym tego roku?

Czy w tym roku oprócz MZK na przystanku Fordon Rynek był także przystanek PKS w kier. Trzeciewca, Gądecza, Karolewa?

Na schemacie ZDMiKP było zaznaczone że linia 60 jeździła ulicami Hetmańska, Sobieskiego, Warszawską, Zygmunta Augusta, Dworcowa ale w rzeczywistości jeździła Hetmańską, Sowińskiego, Zygmunta Augusta, Dworcowa, pamiętam że tak było jak linia 60 jechała ulicą Zygmunta Augusta tym samym odcinkiem co linia 62 czy ktoś może to potwierdzić?

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: reputed » 2012-12-17, 23:19

KrzysztofSadowski pisze:2. Czy linia 75 kursowała do Osielska, w którym miejscu była pętla (w rejonie jakiej ulicy)
Te kursy zlikwidowano w marcu '95. Koniec był przy młynie.
KrzysztofSadowski pisze:3. Czy linia 78 ruszyła 1.01.95
23.01.1995
krzys54 pisze:Z tego co pamiętam, 77 w pierwszej relacji była zawsze dwubrygadowa.
Początkowo 3 były
Artek82 pisze:Krótko była też ponoć 97.
wrzesień '96 na trasie Pl. Kościeleckich - Myślęcinek

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: Kris » 2012-12-18, 14:25

KrzysztofSadowski pisze:Na schemacie ZDMiKP było zaznaczone że linia 60 jeździła ulicami Hetmańska, Sobieskiego, Warszawską, Zygmunta Augusta, Dworcowa ale w rzeczywistości jeździła Hetmańską, Sowińskiego, Zygmunta Augusta, Dworcowa, pamiętam że tak było jak linia 60 jechała ulicą Zygmunta Augusta tym samym odcinkiem co linia 62 czy ktoś może to potwierdzić?
To, którędy jeździła, zależało wyłącznie od kierowcy. Wyjątkiem był okres Wszystkich Świętych, kiedy (przynajmniej przez pewien czas) był uruchamiany przystanek Sowińskiego - Zygmunta Augusta, żeby ułatwić dojazd do cmentarzy :)

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: KrzysztofSadowski » 2012-12-18, 15:00

Jeżeli chodzi o Fordon Rynek to linia 65 normalnie kończyła bieg przy Rynku i zawracała na nim na przystanek początkowy (co godzinę do Mariampola skręcała z Bydgoskiej w Wyzwolenia) a linia 101 jechała dalej prosto Sikorskiego, Kapeluszników, Pielęgniarską i Wyzwolenia do Rynku. Czy to prawda że jeździła tam też z pasażerami?

Jeżeli chodzi o linię 75 przystanek początkowy Os. Leśne to miała przy ulicy Modrzewiowej obok stacji Bydgoszcz Leśna, a ten młyn w Osielsku już chyba nie istnieje, on był chyba na miejscu obecnego Polo-Market prawda?

A w Bydgoszczy były 2 czynne zajezdnie autobusowe: Inowrocławska i Toruńska obok tramwajowej bo na ulicy Szajnochy zajezdnia była w remoncie do listopada prawda?

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: Darek » 2012-12-18, 15:17

a ten młyn w Osielsku już chyba nie istnieje, on był chyba na miejscu obecnego Polo-Market prawda?
Budynek stoi, przy pierwszym przystanku busa 415 w Osielsku. Obok stoi całkiem sympatyczny bar, niestety od roku już nieczynny.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: KrzysztofSadowski » 2012-12-18, 17:43

Czyli przystanek busa 415 znajduje się przy Urzędzie Gminy w Osielsku, gdzie linia 75 miała swój przystanek początkowy?

Linie 77, 104, 31N, 33N jeździły jedną nitką mostu ulicy Focha?

Linia 76 jechała ulicą Pińczowską i pętla była na skrzyżowaniu Smoleńska/Pińczowska tak?

Linia 63 jeździła w tych samych godzinach co obecnie?

Linia 102 miała pętlę w Lipnikach na skrzyżowaniu drogi nr 5 i drogi do Murowańca prawda?

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: Darek » 2012-12-18, 17:49

Mowa o przystanku wcześniejszym:
http://tnij.org/to8w
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: reputed » 2012-12-18, 19:08

KrzysztofSadowski pisze:Czy to prawda że jeździła tam też z pasażerami?
Tak. Na wniosek mieszkańców Starego Fordonu wydłużono ją właśnie do Kapeluszników, na której był przystanek.

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: KrzysztofSadowski » 2012-12-19, 14:55

Najwięcej taboru autobusowego miały linie: 52,53,60,64,65,68,69,70,72,74,104 prawda? (od 8 wzwyż)

Pojedyncze sztuki jeździły na liniach 63,73,75,78 tak?

Linie tramwajowe 7 i 9 także kursowały co 12 minut? Jeżeli tak to musiało jeździć więcej taboru na tych liniach.

Czy linia 59bis jeździła także w dni wolne? Bo wiem że 74W jeździł tylko w dni wolne na trasie okrężnej zastępując 72 i 74.

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: Kris » 2012-12-19, 15:10

KrzysztofSadowski pisze:Czy linia 59bis jeździła także w dni wolne?
Ta linia jeździła wtedy, kiedy nie kursowało 59, czyli w dni powszednie od 17 (lub od 19, ale raczej od 17), a w dni wolne przez cały dzień :)

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: lukas_3830 » 2012-12-19, 16:03

KrzysztofSadowski pisze:Najwięcej taboru autobusowego miały linie: 52,53,60,64,65,68,69,70,72,74,104 prawda? (od 8 wzwyż)
tak
KrzysztofSadowski pisze:Pojedyncze sztuki jeździły na liniach 63,73,75,78 tak?
75 w sezonie był przegubowy po sezonie jeździły głównie wozy krótkie.

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: KrzysztofSadowski » 2012-12-19, 18:40

Znalazłem informacje dotyczące ulicy Pięknej:

Ulica Piękna była remontowana od Maja do 22 Listopada 1996, uzyskała nowoczesne oświetlenie, chodniki i gładką nawierzchnię asfaltową, to znaczy że ulica Solskiego od skrzyżowania z ulicą Leszczyńskiego do skrzyżowania z ulicą Kossaka (oddana prawdopodobnie 1994) miała nawierzchnię asfaltową, a ulica Piękna od ulicy Kossaka do Szubińskiej miała nawierzchnię brukowaną. Podczas jazdy samochodem po tych wertepach musiało być niezłe trzęsienie prawda? Nawet jak połączyli te dwie ulice to i tak już spory ruch samochodów na Pięknej się odbywał prawda?

Źródło: Kalendarz Bydgoski 1998 "Co się wydarzyło? Styczeń - Grudzień 1996"

Jeżeli ktoś posiada informacje na ten temat to proszę potwierdzić...

Na Osiedle Nad Wisłą od 23.01.1995 docierały trzy linie: 70,78,104, czy w okolicy pętli na tym Osiedlu było już sporo wybudowanych bloków i domów?

Linia 78 była pierwszą linią jeżdżącą przez Centrum Onkologii, czy przystanek tej linii był zlokalizowany w tym samym miejscu co jest obecnie bo niektórzy piszą że jeździła ulicą Suczyńską (na południe od Centrum Onkologii)?

Pamiętam jak miałem 4 lata to jechałem autobusem linii 103 (IKARUS 280) w kierunku Kapuścisk to autobus skręcił w prawo z Wojska Polskiego w Ujejskiego (stary odcinek nieużywany od 1993) a następnie skręcił w lewo w ulicę Glinki, w lewo w Niziny i do góry na Wojska Polskiego, czy to było związane z jakimś remontem w rejonie wiaduktu? Pamiętam to były wakacje lipiec 1995.

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Re: Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: KrzysztofSadowski » 2012-12-22, 18:35

Mikrobusy prywatnych przewoźników w tym roku nie jeździły prawda?
Autobusy linii 66 i 101 miały postój na Placu Kościeleckich na terenie dawnego Dworca PKS?
Czy w tym roku istniały już przystanki Kolbego - Wielorybia dla linii 71 oraz Akademicka - Traktorzystów dla linii 69 wraz z uruchomieniem linii 78?
Czy przystanek Wojska Polskiego - Kładka nazywał się Wojska Polskiego - Zdobywców Wału Pomorskiego?
Czy rozkład jazdy autobusów i tramwajów na pętli Bydgoszcz Wschód/Wyścigowa był bardziej zsynchronizowany?
Pętla linii 65 w Mariampolu była w tym samym miejscu co obecnie?
Pętla linii 75 w Osielsku była przy Młynie, to gdzieś obok obecnego Polo-Marketu lub Urzędu Gminy?

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: Darek » 2012-12-22, 19:07

Pętla linii 75 w Osielsku była przy Młynie, to gdzieś obok obecnego Polo-Marketu lub Urzędu Gminy?
Podałem lokalizację kilka postów wyżej...
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1995

Post autor: Kris » 2012-12-22, 19:28

KrzysztofSadowski pisze:Pętla linii 65 w Mariampolu była w tym samym miejscu co obecnie?
Tak.
KrzysztofSadowski pisze:Autobusy linii 66 i 101 miały postój na Placu Kościeleckich na terenie dawnego Dworca PKS?
Wszystkie linie miały postój na placu manewrowym (bo chyba o to Ci chodzi) :)
KrzysztofSadowski pisze:Czy w tym roku istniały już przystanki Kolbego - Wielorybia dla linii 71
Z tego co pamiętam, przystanek był, tylko nie wiem, czy się tak nazywał.
KrzysztofSadowski pisze: Akademicka - Traktorzystów dla linii 69 wraz z uruchomieniem linii 78?
Chyba chodziło o Akademicka - Rejewskiego. Na 99,9% był.

ODPOWIEDZ