64

Dyskusje, zdjęcia, materiały archiwalne itp.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 750
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

64

Post autor: Paweł W » 2013-04-16, 16:16

W zasadzie kiedy powstała linia 64 na obecnej trasie Morska - Barwna i jak jeździła wcześniej? Wiem tylko tyle, że jakoś do 2012 skręcała w Ogińskiego przy Focusie i potem koło komisariatu i w Paderewskiego, teraz jedzie prosto tak jak 59 do R. Jagiellonów. Będę wdzięczny za wszelką odpowiedź.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

64

Post autor: KrzysztofSadowski » 2013-04-16, 18:00

Koniec Sierpnia 1970. Początkowo jeździła na trasie R. Jagiellonów - Grunwaldzka na czas remontu ulicy Grunwaldzkiej kiedy zasypywano Kanał Bydgoski i zawieszono linię 2 i 5 na Okole.
Po przywróceniu ruchu na ulicy Grunwaldzkiej w 1971 roku jeździła na trasie Barwna - Bielawy (Gajowa) początkowo przez Wały Jagiellońskie później przez Inowrocławską a następnie w 1981/1982 roku przeniesiono na Morską gdzie jeździ do dziś

(źródło: Tramwaje Bydgoskie)

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

64

Post autor: Darek » 2013-04-16, 18:42

[...]podczas remontu ulicy Dworcowej na odcinku od ul. Gdańskiej do Matejki w 1969 roku, w celu zastąpienia tramwaju uruchomiona została po raz pierwszy linia ?64?, wówczas kursująca na trasie Dworzec PKP ? 3 Maja
1 września [1970] uruchomiona została linia ?64?, po raz drugi jako zastępcza za tramwaj. Tym razem w celu zastąpienia linii tramwajowych ?2? i ?5? na trasie Rondo Jagiellonów ? Staroszkolna, podczas remontu mostu Władysława IV na Kanale Bydgoskim, łączącego ulicę Świerczewskiego z Grunwaldzką. Trasa linii ?64? biegła ulicami: Jagiellońską, Czerwonej Armii, Garbary, Jackowskiego i Grunwaldzką, z powrotem natomiast autobusy kursowały przez ul. Wrocławską, Nakielską, Czerwonej Armii i Jagiellońską
17 stycznia [1972] uruchomiono po raz trzeci linię ?64?[...]. Teraz rozpoczęła funkcjonowanie na zupełnie nowej trasie, łącząc Osiedle Błonie z rozbudowującym się Skrzetuskiem i rosnącymi w górę Bartodziejami. Od ul. Żwirki i Wigury autobusy kursowały ul. Szubińską, przez Nowy Rynek do ul. Bernardyńskiej, następnie ulicą Markwarta docierały do Skłodowskiej-Curie i Gajowej gdzie znajdował się przystanek końcowy, wspólny z linią ?60?.
Fragmenty pracy magisterskiej jeszcze nieopublikowanej.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

ODPOWIEDZ