Długość eksploatacji typów taboru w MPK/WPK/MZK Bydgoszcz

Dyskusje, zdjęcia, materiały archiwalne itp.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Długość eksploatacji typów taboru w MPK/WPK/MZK Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2013-10-08, 17:13

Mavag TR5: 1950-1960 = 10 lat
Ikarus 60: 1955-1961 = 6 lat
Star N52: 1956-1964 = 8 lat
San H01B/H25/H27/H100: 1958/1961/1964/1968-?
Jelcz 272MEX: 1966-1983 = 17 lat
Autosan H9.35: 1975-?
Jelcz Berliet PR110: 1977-1992 = 15 lat
Ikarus 260.XX: 1983-2000 = 17 lat
Ikarus 280.XX: 1981-2008 = 27 lat
Jelcz M11: 1986-2000 = 14 lat
Mercedes O305: 1991-1997 = 6 lat
MAN SG: 1992-1997 = 5 lat
Jelcz M121MB: 1996-2007 = 11 lat
Jelcz M181M(B): 1996-2011 = 15 lat
Volvo B10LA: 1997-2012 = 15 lat
Jelcz L090M: 1999-2009 = 10 lat
Volvo B10BLE 6x2: 1999-2013 = 14 lat
Konstal 105NW: 1977-2013 = 36 lat
Volvo 7000A: 2001-2015 = 14 lat
Volvo B10L: 1998-2015 = 17 lat
MAN NL223: 2000-2016 = 16 lat
Volvo B10MA: 1997-2016 = 19 lat
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Michał
Posty: 682
Rejestracja: 2009-08-17, 12:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Długość eksploatacji typów taboru w MPK/WPK/MZK Bydgoszcz

Post autor: Michał » 2013-10-08, 17:16

Darek pisze:Jelcz L090M- 1999-?
2009

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Długość eksploatacji typów taboru w MPK/WPK/MZK Bydgoszcz

Post autor: Kuba3569 » 2013-10-08, 17:22

Volvo B10BLE 6x2- 1999-2013 = 14 lat
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Długość eksploatacji typów taboru w MPK/WPK/MZK Bydgoszcz

Post autor: KrzysztofSadowski » 2015-08-21, 22:15

Czy ktoś z was pamięta do którego roku kursowały Sany H01B i H27B po Bydgoszczy bo Sany H100B do 1974? Ile mogło być H01, H27 i H100 w Bydgoszczy?

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Długość eksploatacji typów taboru w MPK/WPK/MZK Bydgoszcz

Post autor: Kris » 2015-08-22, 03:13

Darek pisze:Ikarus 260- 1983-2000= 17 lat
A nie powinno być "-2001= 18 lat"?

lukasn26
Członek Stowarzyszenia
Posty: 408
Rejestracja: 2014-04-05, 07:51

Długość eksploatacji typów taboru w MPK/WPK/MZK Bydgoszcz

Post autor: lukasn26 » 2015-08-22, 08:18

A dzisiejszych autobusów nikt nie wpisuje? Np. mercedesy, solarki itp.
P.S Mam pytanie i niewiedziałem gdzie je zadać: Jaka jest różnica pomiędzy Jelczem Berlietem PR110 a M11? Na zdjęciach nie różnią się wcale.

Karol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 607
Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
Kontakt:

Długość eksploatacji typów taboru w MPK/WPK/MZK Bydgoszcz

Post autor: Karol » 2015-08-22, 11:16

PR110M miały silnik z tyłu, M11 między osiami.

Konstal 105NW: 1977-2013 = 36 lat.
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459

lukasn26
Członek Stowarzyszenia
Posty: 408
Rejestracja: 2014-04-05, 07:51

Długość eksploatacji typów taboru w MPK/WPK/MZK Bydgoszcz

Post autor: lukasn26 » 2015-08-22, 14:11

Teoretycznie #224 był zrobiony na 805Na, nie wiem czy był kasowany jako 105Nw
Karol: Dzięki ;)

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Długość eksploatacji typów taboru w MPK/WPK/MZK Bydgoszcz

Post autor: ikarusiarz » 2015-08-22, 17:09

lukasn26 pisze:Jaka jest różnica pomiędzy Jelczem Berlietem PR110 a M11? Na zdjęciach nie różnią się wcale.
Pora odejść od komputera i ćwiczyć spostrzegawczość... Różnica, przynajmniej z prawej strony, jest widoczna.

lukasn26
Członek Stowarzyszenia
Posty: 408
Rejestracja: 2014-04-05, 07:51

Długość eksploatacji typów taboru w MPK/WPK/MZK Bydgoszcz

Post autor: lukasn26 » 2015-08-22, 17:45

Rzeczywiście, prawy tył.

Ignacy
Członek Stowarzyszenia
Posty: 758
Rejestracja: 2014-08-18, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Długość eksploatacji typów taboru w MPK/WPK/MZK Bydgoszcz

Post autor: Ignacy » 2015-08-22, 19:35

Volvo 7000A - 2001-2015= 14 lat
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459

Ignacy
Członek Stowarzyszenia
Posty: 758
Rejestracja: 2014-08-18, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Długość eksploatacji typów taboru w MPK/WPK/MZK Bydgoszcz

Post autor: Ignacy » 2015-11-28, 10:03

Volvo B10L - 1998-2015= 17 lat
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459

Ignacy
Członek Stowarzyszenia
Posty: 758
Rejestracja: 2014-08-18, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Długość eksploatacji typów taboru w MPK/WPK/MZK Bydgoszcz

Post autor: Ignacy » 2016-01-08, 02:04

MAN NL223 - 2000-2016= 16 lat
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459

Karol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 607
Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
Kontakt:

Długość eksploatacji typów taboru w MPK/WPK/MZK Bydgoszcz

Post autor: Karol » 2016-01-08, 13:00

Można dodać B10MA 1997-2016 jo?
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459

Ignacy
Członek Stowarzyszenia
Posty: 758
Rejestracja: 2014-08-18, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Długość eksploatacji typów taboru w MPK/WPK/MZK Bydgoszcz

Post autor: Ignacy » 2016-01-27, 22:52

Już w pełni można :)
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Długość eksploatacji typów taboru w MPK/WPK/MZK Bydgoszcz

Post autor: KrzysztofSadowski » 2016-08-31, 15:18

Dzisiaj 31.08.2016 mija 16 lat od momentu zakończenia eksploatacji 3 sztuk Jelczy M11 w MZK BYDGOSZCZ. W tym samym dniu eksploatację zakończył najstarszy Ikarus 280.26 - 3438 który kursował w Bydgoszczy w latach 1982 - 2000 w ostatnim okresie kursował na stałe na linii 60 a wcześniej do 31.12.1996 miał stały przydział na linii 71, a wraz z nim wycofano kilka innych przegubowców. Czy ktoś z was pamięta jakie nr taborowe mogły mieć?

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Długość eksploatacji typów taboru w MPK/WPK/MZK Bydgoszcz

Post autor: KrzysztofSadowski » 2016-10-21, 20:05

Do taboru wymienionego w pierwszym poście brakuje Jelcza 043 - kursowały one na liniach P (później 101), zakładowych, specjalnych i wycieczki. Kiedy one mogły rozpocząć eksploatację, wydaje mi się że II połowa lat 60-tych...

ODPOWIEDZ