Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Dyskusje, zdjęcia, materiały archiwalne itp.

Moderator: spooney

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: KrzysztofSadowski » 2014-02-02, 22:09

Na jakie linie były przydzielone pierwsze Volvo B10LA z dostawy 451-458 z lutego 1998?

Wydaje mi się że na: 60,65,68,69,94

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: Dawid Szramke » 2014-02-02, 22:22

2451-94
2452-69
2453-69
2454-69
2455-69
2456-69
2457-65
3458-53

O ile dobrze pamiętam.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2014-02-03, 12:31

To nieźle obsadzali 69 :O Wtedy było 5 niskich brygad czy 7?
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: spooney » 2014-02-03, 12:35

Krzysztof Juszczak pisze:było 5 niskich brygad czy 7?
Jeszcze 2 Jelcze śmigały :)
Obrazek

Awatar użytkownika
ArturS
Posty: 652
Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: ArturS » 2014-02-03, 13:09

2455 stałej 69 nie miał. Pojawiał się częściej na 65,70 i 94 :) Jako pierwsze na 69 weszły 2452 i 2453, następnie dołączyły 2454 i 2456.
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: KrzysztofSadowski » 2014-02-03, 15:24

Jeżeli chodzi o Jelcze M181MB to miały podobny przydział w lutym:

3623 - 52
3624 - 60
2625 - 69
2626 - 53 (po dostawie Volvo B10LA i Volvo B10MA na 94)
2627 - 69
3628 - 64
3629 - 68

Niech się na ten temat znawcy wypowiedzą...

Awatar użytkownika
ArturS
Posty: 652
Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: ArturS » 2014-02-03, 16:15

KrzysztofSadowski pisze:2626 - 53 (po dostawie Volvo B10LA i Volvo B10MA na 94)
Nie wiem jak z tym 53, ale ja go w tamtym czasie widywałem prawie codziennie na 94 i miał jeszcze dorobione ramki na dykty z czerwonymi napisami "Linia Pospieszna" :)
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: KrzysztofSadowski » 2014-02-04, 19:55

Ciekawe jakie linie mikrobusowe mogły jeździć w 1998:

Ja pamiętam takie:

301 Rekinowa - Dworzec PKS
302 Rondo Grunwaldzkie - Osiedle Tatrzańskie
303 Dworzec PKP - Osiedle Tatrzańskie
304 Szpital POW - Osiedle Tatrzańskie
305 Rondo Jagiellonów - Nad Wisłą
306 Rondo Jagiellonów - Osielsko
308 Zygmunta Augusta - Jeździecka/Podkowa
309 Kapuściska - Osiedle Tatrzańskie
311 Osiedle Tatrzańskie - Smoleńska
312 Osiedle Błonie - Kruszyńska

Jeżeli ktoś zna inne trasy niech napisze...
Ostatnio zmieniony 2014-02-04, 22:43 przez KrzysztofSadowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: Kris » 2014-02-04, 22:08

KrzysztofSadowski pisze:301 Rekinowa - Dworzec PKS
Tę linię uruchomiono 15.05.2000 roku. Nie przypominam sobie, żeby ten numer był wcześniej obsadzony.
KrzysztofSadowski pisze:312 Osiedle Błonie - Kruszyńska
A ta linia chyba zaczęła jeździć dopiero w 2003 roku. Na pewno nie było jej w 1998.

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: tomasz792 » 2014-02-05, 09:13

Linia 301 jeździła na trasie Rondo Grunwaldzkie - Tatrzańskie przez cały tydzień.302 była uzupelnieniem tej linii w szczycie. po jakimś czasie zlikwidowano 301 i została tylko 302.

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: lukas_3830 » 2014-02-05, 12:01

KrzysztofSadowski pisze:Jeżeli chodzi o Jelcze M181MB to miały podobny przydział w lutym:

3623 - 52
3624 - 60
2625 - 69
2626 - 53 (po dostawie Volvo B10LA i Volvo B10MA na 94)
2627 - 69
3628 - 64
3629 - 68

Niech się na ten temat znawcy wypowiedzą...
Po przybyciu VOLVO B10LA,B10M wszystkie Jelcze zostały przeniesione do zajezdni przy Inowrocławskiej.
Przydział ich był następujący:
3623-52
3624-60
3625-robił na różnych liniach najczęściej 79/64/68
3626-53
3627-67
3628-64
3629-68

Volva B10LA z pierwszej dostawy poszły wszystkie do zajezdzi przy Szajnochach z wyjątkiem 3458 który załapał się na 53.

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: KrzysztofSadowski » 2014-02-05, 18:58

Kilka pytań:

1. Czy ktoś z was posiada schemat komunikacji miejskiej w Bydgoszczy z 1998?

2. Czy ktoś z was wie jakie firmy obsługiwały linie mikrobusowe? Ja pamiętam że linię 304 obsługiwał FOR-BUS - Autosan H6

3. 1 października 1998 uruchomiono linię 81, obsługiwał ją PKS. Jakie autobusy ją obsługiwały?

4. Linia 91 jeździła okrężną pętla Sikorskiego,Kapeluszników,Pielęgniarska,Wyzwolenia. Czy ktoś z was wie jak nazywał się przystanek na Kapeluszników?

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: Mateusz Machel » 2014-02-05, 19:14

KrzysztofSadowski pisze:3. 1 października 1998 uruchomiono linię 81, obsługiwał ją PKS. Jakie autobusy ją obsługiwały?
Otoyole i Volvo B616.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: KrzysztofSadowski » 2014-02-16, 17:28

Czy Ikarusy 280 białe z KZNS miały już od początku reklamy:

3401 Cekol
2603 Bychowo kable

1. Czy na początku eksploatacji po NG jeździły całe białe?
2. Czy miały jeszcze stare szablony nr taborowych, czy miały już naklejane żółte?

Awatar użytkownika
ArturS
Posty: 652
Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: ArturS » 2014-02-17, 08:57

KrzysztofSadowski pisze:3401 Cekol
2603 Bychowo kable
Te wozy po powrocie z NG krótko jeździły białe i miały chyba numery od szablonów, coś kojarzę że malowane na czarno, ale musze to sprawdzić. Kolejne białe 2416,3600 i 3609 po powrocie dostały juz naklejki :)
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: KrzysztofSadowski » 2014-03-09, 11:06

Wiem że jeszcze w marcu 1998 były na autobusach i tramwajach numery szablonowe, a w którym miesiącu zostały wprowadzone żółte naklejki?

Jeśli ktoś posiada jakieś informacje niech napisze...

Awatar użytkownika
ArturS
Posty: 652
Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: ArturS » 2014-03-09, 18:05

Lipec / sierpień jakoś tak :)
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: KrzysztofSadowski » 2014-03-11, 23:59

Kilka pytań:

1. Czy linia 63 miała taką samą częstotliwość jak pod koniec swojego istnienia (2012), czy kursowały na niej Jelcze M11?
2. Czy na linii 75 w czasie roku szkolnego kursowały Volvo B10BLE czy Jelcze M11, bo w czasie wakacji jeździł przegubowy ikarus (manual lub automat)
3. Czy w czasie remontu torowiska na Jagiellońskiej kiedy tramwaje linii 1,3,4,8 kursowały objazdem przez Babią Wieś od 15 marca do 1 czerwca 1998 kursował między Rondem Jagiellonów a Rondem Fordońskim autobus "ZA TRAMWAJ"?
4. Czy linie 54 i 77 miały podobną częstotliwość?
5. Czy wozy Ikarus 280 - 3600 i 3609 w kwietniu jeździły jeszcze żółte a 2416 był jeszcze czerwony? Bo wiem że 3401 (styczeń) i 2603 (czerwiec) były już po naprawie w KZNS i były całe białe.

Awatar użytkownika
ArturS
Posty: 652
Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: ArturS » 2014-03-12, 08:46

1. Głównie Jelcze M-11, potem Jelcze koziołki :) Częstotliwość nie wiem, ale chyba 3 lub 4 razy na dzień.
2. Rzadko widywałem, ale jak już to M-11 i Ikarus automat, z manuala pamiętam że 3421 się tam zapuszczał czasami :)
3. Raczej tak.
4. Na 77 były chyba 2 wozy, na 54 więcej
5. Tu muszę sprawdzić, możliwe że były w trakcie NG, ale w wakacje mogły już śmigać. Pamiętam że pierwsze kremowo-czerwone z KZNSu wróciły 2414 i 3424 i było to w końcówce sierpnia :) 2416 był ostatnim białym z KZNSu
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: tomasz792 » 2014-03-12, 11:56

77 jeździł albo do Ronda Fordońskiego ,albo Toruńskiego.

Awatar użytkownika
ArturS
Posty: 652
Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: ArturS » 2014-03-12, 12:22

77 Dworzec PKP - Dworzec PKS :)
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: Kris » 2014-03-12, 17:18

Artek82 pisze:Częstotliwość nie wiem, ale chyba 3 lub 4 razy na dzień.
Prawdopodobnie 8 razy na dzień.
tomasz792 pisze:77 jeździł albo do Ronda Fordońskiego ,albo Toruńskiego.
Artek82 pisze:77 Dworzec PKP - Dworzec PKS
Tomasz prawdopodobnie miał tu na myśli autobus za tramwaj, najprawdopodobniej był to 77 przedłużony do ronda Toruńskiego.

Pierwsze przedłużenie do ronda Fordońskiego to był już 54, czerwiec 2003 roku. Nie przypominam sobie, żeby coś takiego było wcześniej. A linie stricte zastępcze zaczęły się pojawiać na tym odcinku dopiero w ostatnich latach :)
KrzysztofSadowski pisze:Czy na linii 75 w czasie roku szkolnego kursowały Volvo B10BLE
Artek82 pisze:jak już to M-11 i Ikarus automat
Volvo prawdopodobnie nie. A poza tym: czy nie było czasem tak, że w tamtym okresie przegubowce na 75 kursowały przez cały rok?
Artek82 pisze:Na 77 były chyba 2 wozy
Na 99,9% racja.

I jeszcze jedno:
KrzysztofSadowski pisze:Czy linia 63 miała taką samą częstotliwość jak pod koniec swojego istnienia (2012)
Warto wspomnieć, że wtedy 63 najprawdopodobniej nie kursowała w dni wolne.

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: tomasz792 » 2014-03-12, 18:29

77 już był przedłużany do ronda Fordonskiego a czasem do Torunskiego.

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: KrzysztofSadowski » 2014-03-12, 20:57

Czy w czasie tego remontu (marzec - czerwiec) jak linia 77 była wydłużona do Ronda Fordońskiego lub Toruńskiego to przystanek miała też przy Jagiellońska - Łużycka (zastępczy) czy zatrzymywała się tylko przy Dworcu PKS i Rondzie Fordońskim. A jeżeli miała przystanek przy Rondzie Toruńskim to wtedy w którym miejscu to mogło być?

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: tomasz792 » 2014-03-12, 21:22

Na Łużyckiej był przystanek ,na rondzie Torunskim jak pamietam to miał kiedyś na moście tylko wtedy był inny układ ulicy.

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: KrzysztofSadowski » 2014-03-12, 21:35

Pytania:

1. Na Przystanku Jagiellońska - Łużycka zatrzymywała się tylko linia 77, a 94 od PKS dopiero na Rondzie Fordońskim prawda?
2. Czy przystanek na Rondzie Fordońskim był w kierunku Ronda Toruńskiego (oczywiście tymczasowy) czy tylko w kierunku Dworca PKP?

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: tomasz792 » 2014-03-12, 21:43

1.94 nie zatrzymywał się na Łużyckiej.
2.miał przystanek koło dzisiejszego Hotelu Słoneczny Młyn w stronę Torunskiego,a kolo Pasamonu w stronę PKP.

KrzysztofSadowski
Posty: 129
Rejestracja: 2012-12-10, 20:20

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: KrzysztofSadowski » 2014-03-13, 09:16

Na linii 77 na trasie Dworzec PKP - Dworzec PKS jeździły 2 wozy. Czy jak linia była wydłużona do Ronda Toruńskiego to w ramach linii zastępczej jeździło więcej niż 2 autobusy w szczycie? Dodam tylko że w szczycie częstotliwość linii tramwajowych była co 12 minut.

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: tomasz792 » 2014-03-13, 10:45

Jak pamiętam to na początku linia 77 jeździła częściej niż 12 minut. Chociaż mogę mylić bo na początku było to za tramwaj na dworzec główny potem dopiero zmienili na 77.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja Miejska w Bydgoszczy 1998

Post autor: Darek » 2014-03-13, 10:51

Linia zastępcza od stycznia 1990 kursowała z dworca na Rondo Jagiellonów. W sierpniu przedłużona została do dworca PKS uzyskując nr 77.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

ODPOWIEDZ