Kierunki rozwoju Bydgoszczy w latach 1986- 1996

Dyskusje, zdjęcia, materiały archiwalne itp.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Kawoszka116
Posty: 846
Rejestracja: 2012-01-22, 12:25

Kierunki rozwoju Bydgoszczy w latach 1986- 1996

Post autor: Kawoszka116 » 2014-01-31, 20:22

Broszura wydana przez prezydenta miasta w roku 1986 w nakładzie 3023 szt:)
Zacytuję fragmenty dotyczące komunikacji:
"Przebudowy i rozbudowy wymaga natomiast wyjątkowo niesprawny układ komunikacyjny miasta, utrudniający również komunikacje masowa opartą w większym stopniu na trakcji autobusowej niż tramwajowej. Brakuje przeprawy mostowej przez Brdę we wschodniej części miasta . Niewystarczające są powiązania komunikacyjne z nową dzielnicą mieszkaniową Fordon. Trasy układu krajowego przechodzą przez zatłoczone ulice. Około 40% ulic w mieście ma powierzchnie gruntowe.(...)W latach 1986-96 przewiduje się budowę oczyszczalni ścieków, Rozbudowę EC-II oraz budowę EC-IV, - która stanowi warunek ogrzewania mieszkań na górnym tarasie w Fordonie- a także budowę szybkiego tramwaju z Fordonu do ul. Wyścigowej czyli I etapu Bydgoskiej Kolei Miejskiej w ramach planu centralnego.(...) Znaczące efekty zamierza się osiągnąć w modernizacji układu drogowego. Zakończone zostaną prace na Pl. Poznańskim, ul. Kruszwickiej i Węźle Grunwaldzkim. Przewiduje się też usprawnienie przebiegu między Rondem XXX-lecie i węzłem Grunwaldzkim, przez poszerzenie ul. Jagiellońskiej do Pl. Zjednoczenia oraz remont starych mostów na Czerwonej Armii. Przebudowana będzie ulica Niziny, stanowiąca fragment trasy, łączącej ul.Kujawską poprzez ul. Kard. Wyszyńskiego z wylotem w kierunku Gdańska. Zmodernizowany zostanie ostatni odcinek ul. Kujawskiej łącznie ze Zbożowym Rynkiem. Zamierza się również przeprowadzić arterie komunikacyjną przez Szwederowo od przejścia podziemnego przy ulicy Kujawskiej do ulicy Szubińskiej. Stworzy to dogodne połączenie osiedli znajdujących się na południowej skarpie. Dla obsługi osiedli w Fordonie przewiduje się wydłużenie ul Akademickiej do ul Kard. Wyszyńskiego oraz dalej poprzez teren po zlikwidowanych torach kolejowych, ul. Artyleryjską, odbudowane w międzyczasie wiadukty nad torami kolejowymi przez Jachcice do ul. Grunwaldzkiej. Ponadto ul. Akademicka powinna zostać połączona przeprawą mostową z ul. Nowokielecką. Szereg ulic poddanych zostanie w tym czasie kapitalnemu remontowi. Z ulic centralnych i wylotowych wymienić można ul. Chodkiewicza, a. 1 Maja, ul. Dworcową, Fordońską, Szubińską, Toruńską, Nakielską, Brzozową, Wiejską. Wykonane zostaną wszystkie remonty pomniejszych ulic uzgodnione z Komitetami Osiedlowymi Samorządu Mieszkańców, łącznie z ujętymi warunkowo.
W ramach inwestycji PKP, realizowanych częściowo wspólnie z miastem, wybudowany zostanie przystanek kolejowy na osiedlu Błonie wraz z kładką łączącą to osiedle z Miedzyniem oraz budynek stacyjny na przystanku Bydgoszcz - Bielawy, również z kładką nad torami.
W zakresie komunikacji masowej podstawową sprawą będzie zapewnienie przewozów z rozwijającej się dzielnicy Fordon w kierunku śródmieścia i pozostałych dzielnic. Do czasu wykonania BKM, funkcje tę będą spełniały autobusy kursujące do ul. Wyścigowej, dalej tramwaje. Stąd w pierwszej kolejności będzie realizowana stacja przesiadkowa przy ul. Wyścigowej. W ramach modernizacji ul. Kujawskiej i Zbożowego rynku sprowadzona zostanie linia tramwajowa od al. Ludowego Wojska Polskiego do ul. Bernardyńskiej, usprawniająca komunikację z Wzgórzem Wolności, Wyżynami i Kapuściskami. Na al. 1 Maja od ulicy Artyleryjskiej ułożony zostanie drugi tor oraz wybudowana pętla tramwajowa za wiaduktem, już na terenie parku. Drugi tor ułożony zostanie również na ul. Nakielskiej. Przewidziana jest tez budowa stacji trakcyjnych w tych rejonach.
Tabor komunikacji masowej w omawianym okresie powinien się zwiększyć z 558 jednostek w roku 1985 do 820 w roku 1996. Nadal w tym okresie dominowała trakcja autobusowa.
Dla obsługi zwiększonej ilości taboru nastąpi modernizacja zajezdni autobusowej przy ul. Szajnochy oraz budowa zajezdni autobusowej i tramwajowej w Fordonie a także rozbudowa zaplecza technicznego WPK"
Ostatnio zmieniony 2014-01-31, 21:55 przez Kawoszka116, łącznie zmieniany 3 razy.
"I pamiętaj że dana Ci pamięć. Nie kłam siebie a nikt Ci nie skłamie!"

Obserwator
Posty: 171
Rejestracja: 2013-02-24, 23:40

Kierunki rozwoju Bydgoszczy w latach 1986- 1996

Post autor: Obserwator » 2014-01-31, 20:42

Kawoszka116 pisze:Broszura wydana przez prezydenta miasta w roku 1896 w nakładzie 3023 szt:)
:chytry:

ODPOWIEDZ