Strona 1 z 1

Linie autobusowe nocne w latach 1991 - 2000

: 2008-08-03, 22:26
autor: pawel_nk
Istaniało 5 linii nocnych

31N Dworzec PKP - Kapuściska
32N Dworzec PKP - Łęgnowo (zawieszona 01.02.1996r.; zlikwidowana 13.05.1996r.)
33N Dworzec PKP - Nad Wisłą
34N Dworzec PKP - Wilczak (tą linię na pewno zlikwidowano przed 1999)
35N Dworzec PKP - Szwederowo (zawieszona 01.02.1996r.; zlikwidowana 13.05.1996r.)

Czy ktoś posiada może informacje jakimi ulicami jeździły te autobusy?

Żródła dat: www.mzk.bydgoszcz.pl

: 2008-08-04, 14:06
autor: Darek
31N- Dworzec PKP- Dworcowa (z powrotem: Fredry- Warszawska)- Królowej Jadwigi- Focha- Jagiellońska- Bernardyńska- Kujawska- Woj. Polskiego- Osiedle Kapuściska

32N- Dworzec PKP- Dworcowa- Fredry- Mazowiecka- Pomorska- Cieszkowskiego (z powrotem: Świętojanska- Hetmańska- Sobieskiego- Warszawska)- Gdańska- Jagiellońska- most Pomorski- Toruńska- Planu 6-letniego- Nowotoruńska- Hutnicza- Łęgnowo

33N- Dworzec PKP- Dworcowa (Fredry- Warszawska)- Kr. Jadwigi- Focha- Jagiellońska- 3 maja- Markwarta- Ogińskiego (Paderewskiego- Staszica)- Powst. Wlkp.- Gajowa- Bałtycka- Skłodowskiej-Curie- Łęczycka- Fordońska- Kaliskiego- Akademicka- Gen. Andersa

34N- Dworzec PKP- Dworcowa (Fredry- Warszawska)- Król. Jadwigi- Focha- Nakielska- Wilczak

35N- Dworzec PKP- Dworcowa- Fredry- Mazowiecka- Pomorska- Cieszkowskiego- Gdańska (Świętojańska- Hetmańska- Sobieskiego- Warszawska)- Mickiewicza- Paderewskiego- Staszica (Markwarta- Ossolińskich)- 3 maja- Bernardyńska- Wały Jagiellońskie- Poznańska (Grudziądzka)- Szubińska- Żwirki i Wigury- Inowrocławska- Szwederowo Zajezdnia MZK

Jak dla mnie ciekawostką jest trasa 32N po Gdańskiej od Cieszkowskiego do Jagiellońskiej.
Stan: styczeń 1993

: 2008-08-04, 21:25
autor: pawel_nk
Darek pisze: Jak dla mnie ciekawostką jest trasa 32N po Gdańskiej od Cieszkowskiego do Jagiellońskiej.
Rzeczywiście to była ciekawostka, ale pewnie autobus ten miał po częsci zastąpić nocne tramwaje kursujące do 31.12.1991. Z tego co pamiętam to w ostatnich latach kursowania tramwajów nocnych jeździł m. in. 6N, więc pewnie stąd taka trasa.

Wielkie dzięki za informacje.

Jeszcze tylko do uzupełnienia pozostaje data zlikwidowania 34N. Myślę, że było to raczej przed 01.01.1996. Strona mzk podaje w swojej histori, że wtedy obsługę linii 31N, 32N, 33N i 35N przejęła "Olsztyńska Korporacja" Spółka z o.o.. O 34N nic nie wspomniano, zatem prawdopodobnie już wtedy nie jeździł.

Do reformy autobusów nocnych 01.01.2000 dotrwały tylko linie 31N i 33N

Linie autobusowe nocne 25.1.1990 - 31.12.1991

: 2014-02-09, 01:46
autor: Darek
Odkopuję temat założony przez ś.p. Bartka.
Likwidacja linii do dworca przyniosła również kres nocnym liniom tramwajowym, które straciły w owej sytuacji rację bytu. Od początku 1991 roku zaczęły być definitywnie zastępowane przez linie autobusowe. Pierwsza taka operacja przeprowadzona została 14 stycznia. Wówczas w miejsce linii „8N” uruchomione zostały linie autobusowe „31N” oraz „32N”. Pierwsza z nich kursowała na trasie z Dworca Głównego na Kapuściska, przez ulice: Dworcową, Fredry, Sawickiej, Pomorską, Cieszkowskiego (z powrotem Świętojańską, Hetmańską i Sobieskiego), Gdańską, Jagiellońską, mostem Pomorskim, ulicą Bełzy (z powrotem przez Spokojną i Toruńską) i Wojska Polskiego. Linia „32N” z kolei kursowała z dworca głównego na Glinki, wytrasowana ulicami: Dworcową, Królowej Jadwigi, Focha, Jagiellońską, Bernardyńską, Kujawską, Wojska Polskiego i Szpitalną. W celu usystematyzowania numeracji przenumerowano również najstarszą, uruchomioną już w 1966 roku, nocną linię autobusową oznaczoną numerem „57N”, która uzyskała numer „33N”. Łączyła Osiedle Błonie i Stary Fordon, przez Nowy Rynek, rondo Jagiellonów, Bartodzieje i Nowy Fordon (kampus Akademii Techniczno-Rolniczej i osiedle Bajka).
Kolejne zmiany w układzie linii nocnych nastąpiły jesienią 1991 roku. 7 września likwidacji uległa nocna linia tramwajowa „3N”. W jej miejsce uruchomiona została linia autobusowa „34N”.
Układ sieci nocnej zreformowany został ostatecznie 1 lutego 1992 roku. Głównym węzłem stał się plac przez dworcem głównym PKP, z którego autobusy rozchodziły się we wszystkich kierunkach w następującym układzie:
31N Dworzec Główny – Kapuściska
32N Dworzec Główny – Łęgnowo
33N Dworzec Główny – Nowy Fordon – Fordon Rynek
34N Dworzec Główny – Wilczak
35N Dworzec Główny – Zajezdnia autobusowa (Szwederowo)
Likwidacji uległa wówczas ostatnia nocna linia tramwajowa „6N”, którą na trasie do Łęgnowa zastąpił autobus „32N”.
Na początku roku 2000 zreformowany został również układ autobusowych linii nocnych:
31N: Osiedle Leśne – Zajezdnia Tramwajowa
32N: Osiedle Błonie – Osiedle Tatrzańskie
33N: Osiedle Nad Wisłą – Piaski
34N: Rondo Jagiellonów – Smukała
35N: Rondo Jagiellonów – Osowa Góra – Miedzyń – Rondo Jagiellonów
Centralnym węzłem przesiadkowym było wówczas Rondo Jagiellonów, jednak już 22 lutego punkt ten przeniesiony został na pobliski Plac Kościeleckich, gdzie bliskość przystanków wszystkich linii nocnych oraz wygodny układ przestrzenny sprzyjały bezpieczeństwu i wygodzie pasażerów. Tym samym odtąd linie „34N” i „35N” rozpoczynały swoje kursy na Placu Kościeleckich.
Fragmenty pracy magisterskiej.

Linie autobusowe nocne w latach 1991 - 2000

: 2014-05-27, 13:50
autor: Darek
Ktoś wie może kiedy nocne linie autobusowe wróciły do MZK?

W roku 1996 obsługiwała je Olsztyńska Korporacja Autobusowa, od 1997 przewoźnik Merc-bus. Kiedy przewozy przejęły na powrót MZK?

Linie autobusowe nocne w latach 1991 - 2000

: 2014-05-27, 13:54
autor: spooney
01.02.1997 - 31.12.1999 -> For-Bus (31N, 33N)
Potem było MZK i 5 linii nocnych :)

Linie autobusowe nocne w latach 1991 - 2000

: 2014-05-27, 14:19
autor: Darek
Czyli nie żaden merc-bus tylko forbus. Widocznie błąd dziennikarza. Dzięki :)

Linie autobusowe nocne w latach 1991 - 2000

: 2014-05-27, 19:06
autor: KrzysztofSadowski
Od 1 lutego 1997 do 31 grudnia 1999 jeździły na liniach 31N i 33N Autosany H6 (niebieskie) z FOR-BUS o ile dobrze pamiętam...

A jaki tabor obsługiwał linie nocne z Olsztyńskiej Korporacji tj. 1 stycznia 1996 - 31 stycznia 1997?