Chciałbym pogadać z kimś kto pamięta czasy dostawy pierwszych 280-tek w stanie wojennym. Ciekawie czy pasażerowie potrafili się cieszyć z nowych wozów w czasach wielkiego kryzysu i strachu życia codziennego? jeżeli ktoś pamięta albo cokolwiek się dowiedział od rodzeństwa albo rodziców to zapraszam do tego tematu. Dodam, iż marzę o tym bym kiedyś mógł sobie pozwolić na kupno takiego przeguba i przy znalezieniu charakterystycznych elementów (beżowych osłon maszyn drzwiowych, szoferki białej z drzwiami na klamkę otwieranymi klasycznie, białymi poręczami, siedzeniami ze skaju jasny brąz z wykończeniem białym paskiem) podjąć remont tego pojazdu, malując na biało czerwono biało!!! Byłby to taki pojazd - wspomnienie wczesnego dzieciństwa.
Podobne cudo-szkoleniowe stoi oczywiście przy inowrocławskiej. Oczywiście bez szoferki.
Pierwsze lata Ikarusa w Bydgoszczy
Moderator: spooney
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
- Jakub Sobel
- Posty: 334
- Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Pierwsze Ikarusy przyjechały do Bydgoszczy 25 października 1981 roku.
Było to 25 Ikarusów 280. Wcześniej kierowców szkolono na wypożyczonym z Poznania Ikarusie. Sprawdzano na które linie pojazdy najlepiej się nadają. Ostatecznie wyjechały na linie 52, 53, 59, 64, 65, 68.
Np. nie wyjechały na 60 ze względu na ciasne zakręty w rejonie śródmieścia.
Były to pierwsze przegubowe autobusy w mieście.
Było to 25 Ikarusów 280. Wcześniej kierowców szkolono na wypożyczonym z Poznania Ikarusie. Sprawdzano na które linie pojazdy najlepiej się nadają. Ostatecznie wyjechały na linie 52, 53, 59, 64, 65, 68.
Np. nie wyjechały na 60 ze względu na ciasne zakręty w rejonie śródmieścia.
Były to pierwsze przegubowe autobusy w mieście.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016