stan km wyglądał wtedy następująco: (nazwy ulic zmieniłem na dzisiejsze,żeby każdy mógł się połapać)
linie tramwajowe dzienne:
1. Dworzec PKP-Dworcowa-Gdańska-Mostowa-Stary Rynek-Długa-Poznańska-Świętej Trójcy-Grunwaldzka-Okole (Grunwaldzka/pierwszy wiadukt)
2.Długa-Stary Rynek-Mostowa-Gdańska-Chodkiewicza-Bielawy
3.Wilczak-Nakielska-Świętej Trójcy-Kordeckiego-Focha-Jagiellońska-Fordońska-Fordońska/Gajowa
4.Dworzec PKP-Dworcowa-Gdańska-Chodkiewicza-Lelewela-Szpital
5.Dworzec PKP-Dworcowa-Gdańska-Jagiellońska-Bernardynska-Torunska-Babia wieś
zdecydowanie najlepszą trasę miała 6:
6.Babia wieś-Torunska-Długa-Stary Rynek-Mostowa-Jagiellońska-Bernardyńska-Toruńska-Babia wieś-Toruńska-Spadzista-Łęgnowo
7 Babia wieś-Torunska-Perłowa-Bełzy-Szpitalna-Glinki
8 Babia wieś-Toruńska-Perłowa-Bełzy-Wojska polskiego-Kapuściska
10 Babia wieś-Toruńska-{ dalej nie pamiętam,czy przez Bernardyńską,czy Stary Rynek}Gdańska-Stadion Zawiszy
nocne
N1 Dworzec PKP-Dworcowa-Gdańska-Jagiellońska-Bernardynska-Babia wieś-Toruńska-Perłowa-Bełzy-WP-Kapuściska-WP-Bełzy-Perłowa-Torunska-Spadzista-Łęgnowo [!!!]
N2 Dworzec PKP-Dworcowa-Gdańska-Jagielońska-Bernardyńska-Babia wieś-Toruńska-Perłowa-Bełzy-Szpitalna do Modrakowej-Bełzy-Perłowa-Toruńska-Spadzista-Łęgnowo [!!!]
N3 Dworzec PKP-Dworcowa-Gdańska-Focha-Kordeckiego-Świętej Trójcy-Nakielska-Wilczak
N4 Dworzec PKP-Dworcowa-Gdańska-Chodkiewicza-Lelewela-Szpital
autobusy
1 Babia wieś -Czyżkówko(Koronowska/Deszczowa) (przez Długą i Kordeckiego)
2 Mickiewicza/Teatr-dzisiejsza pętla na Błoniu ( z tym,że wtedy w ogóle nie było jeszcze Błonia,petla nosiła nazwę Lotnisko.Od Mickiewicza na Błonie tak jak dziś 52
3 Pl Kościeleckich-Kujawska-Karpacka-Glinki-Glinki
4 Dworzec PKP-Jachcice
5 Jagiellońska/Poczta-Jagiellońska-Bernardyńska...pl Poznański-Stroma-orla-Skorupki
6 Focha/Karmelicka-Focha-Kordeckiego-Dolina-Nakielska-Prądy
7 Pl Kościeleckich-Bernardyńska-Jagiellońska-Fordońska-Łowicka-Witebska
Tamtejszy układ komunikacyjny miał wiele wspólnego z dzisiejszym-żeby dojechac z jednego konca miasta na drugi tez trzeba było się przesiadać Był jednak o wiele lepszy od dzisiejszego-układ linii tramwajowych był dopasowany do potrzeb miasta,w całkowitym przeciwienstwie do stanu dzisiejszego.Do tego miasto było cztery razy mniejsze,a było 13 lnii tramwajowych...
Komunikacja Miejska - rok 1958
Moderator: spooney
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Komunikacja Miejska - rok 1958
3N Wilczak
Re: Komunikacja Miejska - rok 1958
Kiedyś moja dawna nauczycielka od angielskiego, opowiadała, jak jako mała dziewczynka mieszkała w Bydgoszczy, to właśnie na trasie z Łęgnowa w stronę miasta tramwaj się wykoleił i wpadł do wody. Podobno motornicza tak się rozpędziła wczesniej, ze nie mogła juz wyhamowac. Wie ktoś może coś o tym? Albo inny przypadek opowiadała, jak podczas burzy piorun uderzył w tramwaj. Wszyscy uciekali z niego, a ona się śmiała, nie wiedziała nawet z czego.mc_pele pisze:stan km wyglądał wtedy następująco: (nazwy ulic zmieniłem na dzisiejsze,żeby każdy mógł się połapać)
nocne
N1 Dworzec PKP-Dworcowa-Gdańska-Jagiellońska-Bernardynska-Babia wieś-Toruńska-Perłowa-Bełzy-WP-Kapuściska-WP-Bełzy-Perłowa-Torunska-Spadzista-Łęgnowo [!!!]
N2 Dworzec PKP-Dworcowa-Gdańska-Jagielońska-Bernardyńska-Babia wieś-Toruńska-Perłowa-Bełzy-Szpitalna do Modrakowej-Bełzy-Perłowa-Toruńska-Spadzista-Łęgnowo [!!!]
N3 Dworzec PKP-Dworcowa-Gdańska-Focha-Kordeckiego-Świętej Trójcy-Nakielska-Wilczak
N4 Dworzec PKP-Dworcowa-Gdańska-Chodkiewicza-Lelewela-Szpital
...
A co do dwóch linii nocnych do Łęgnowa - jaki to miało sens? Domyslam się, że taki stan rzeczy nie trwał długo. W końcu przez długie lata na Łęgnowo jeździła tylko jedna linia nocna - 6N.
4 linie nocne do Dworca PKP. To mieszkańcy tego budynku, który stoi pośrodku pętli mnieli w nocy do słuchania... Jak eNka zakręca ostrym łukiem.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Komunikacja Miejska - rok 1958
Stomil, Zachem. Praca trzyzmianowa.Mati pisze: A co do dwóch linii nocnych do Łęgnowa - jaki to miało sens?
Re: Komunikacja Miejska - rok 1958
Biorąc pod uwagę czasy, w jakich to było, to faktycznie, miało to sens. Przytoczono przez ciebie argumenty wystarczą.Tarhim pisze:Stomil, Zachem. Praca trzyzmianowa.Mati pisze: A co do dwóch linii nocnych do Łęgnowa - jaki to miało sens?