Strona 1 z 1

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-04-12, 08:35
autor: montenegro
Obrazek

:gazeta: Już niedługo rusza projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

http://komunikacja.bydgoszcz.pl/juz-nie ... y-pieszymi

Re: Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-04-12, 09:58
autor: montenegro
Ile kosztuje chodzenie pieszo, a ile jazda samochodem

Ile rzeczywiście kosztuje chodzenie pieszo, korzystanie z komunikacji zbiorowej i jazda samochodem lub rowerem? Nie jest tajemnicą, że transport generuje bezpośrednie koszty. Pasażerowie komunikacji miejskiej płacą za bilety, kierowcy – za paliwo, ubezpieczenie oraz utrzymanie pojazdu, rowerzyści – za wymianę zużytych części. Do nieco mniej powszechnych należy natomiast wiedza odnośnie tzw. kosztów zewnętrznych. Należą do nich wszystkie wydatki nieponoszone bezpośrednio przez osoby podróżujące danym środkiem transportu, lecz przerzucane na całe społeczeństwo. Należą do nich m.in. koszty związane z budową infrastruktury, większą zapadalnością na choroby cywilizacyjne czy leczeniem ofiar zdarzeń drogowych.

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 48616.html
Why driving is so heavily subsidized

Obrazek

http://movingforward.discoursemedia.org/costofcommute/

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-04-12, 11:31
autor: Hania

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-04-15, 22:57
autor: montenegro
Zdradzę mały sekret - dziś oficjalnie ruszył projekt :ok:

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-05-05, 11:52
autor: montenegro
Lublin: Takich chodników nie ma żadne inne miasto

W Lublinie trwają prace nad wyznaczeniem tras, na których kostka brukowa zostanie zamieniona na bardziej przyjazną nawierzchnię, a krawężniki zostaną zrównane z jezdnią. Wszystko to w trosce o starszych i niepełnosprawnych.
- Stawiamy kolejny krok w kierunku Lublina przyjaznego wszystkim mieszkańcom. Jako pierwsze miasto w Polsce planujemy stosować krawężniki o wysokości „0 cm”, jako standard w budowaniu infrastruktury pieszej.

http://www.portalsamorzadowy.pl/inwesty ... 69996.html
Nie wiem czy dokładnie "0 cm", bo to z kolei podobno niekorzystne dla niewidomych, którzy nie wyczują różnicy między chodnikiem a jezdnią, ale już np. "1 cm" jak najbardziej tak.

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-05-05, 12:21
autor: Krzysztof Ziętara
0 cm = przebudowa chodnika. Jak się przebudowuje, można wstawić stosowne listwy.
1 cm to akurat żeby się potknąć, albo Zielone Mazowsze albo nawet KBRD o tym pisało.

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-05-05, 12:52
autor: montenegro
a ile guzik (edit: kratka itp.) z listwy wystaje, 1 cm? 0,8 cm? o taką różnicę chodzi

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-05-05, 12:52
autor: Krzysztof Ziętara
Guzik to nie krawędź chodnika, zresztą to też są takie kratki a nie guziki jak przy krawędzi peronowej.

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-05-05, 13:20
autor: Krzysztof Ziętara
Podręcznik KBRD, s.28:
Z badań prowadzonych w Nowej Zelandii wynika, że przy nierówności chodnika o wysokości h=0,6 cm 10% pieszych może potknąć się o tę nierówność, przy h=1,4 cm – 50 % , a przy h>3,0 cm prawie 100 % pieszych może potknąć się o nierówność [71], [102]. Biorąc to pod uwagę, można stwierdzić, że przy natężeniu ruchu pieszego wynoszącym ponad 20 tys. osób na dobę (i przy nierównościach jak rys. 2.12.b) dwie osoby w ciągu roku mogą ulec wypadkowi z tego powodu.

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-05-05, 13:43
autor: montenegro
Jeśli chodzi o nierówności chodnika, w stylu krzywe płyty, nieregularne krawędzie, to jak najbardziej. Jeśli chodzi o rozgraniczenie chodnika i jezdni, a o tym tu mowa, to z doświadczenia osób niewidomych sprawdza się wyróżnienie np. fakturą / strukturą powierzchni, oczywiście w ramach rozsądku, nie podejmuję się tu dowodzić i nie rozstrzygnę tu kwestii, w jakim dokładnym przedziale pomiędzy 0,0 cm a 1,0 cm, guzikami czy kratkami, czy jeszcze czymś innym :P

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-05-20, 22:51
autor: montenegro
Szybko tracimy prawo jazdy za prędkość- 120 kierowców w dwa dni

Weszło w życie nowe prawo drogowe. Od poniedziałku pozwala ono zabierać na trzy miesiące prawo jazdy kierowcom przekraczającym o 50 km/h dozwoloną prędkość w terenie zabudowanym. W ciągu pierwszych dwóch dni aż 120 kierowców straciło z tego powodu uprawnienia. Dla porównania: w całym roku 2012 - 727, a w 2013 - 768. Co to oznacza? Rewolucję na polskich drogach. Dotąd jeździliśmy za szybko, bo czuliśmy się bezkarni.

Priorytet - ochrona pieszych.
Bo to aż jedna trzecia ofiar wypadków drogowych. W zeszłym roku zginęło ich 1116. Więcej niż kierowców i ich pasażerów w zderzeniu czołowym i bocznym.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,179 ... Czolka3Img

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-05-30, 13:19
autor: montenegro
w Warszawie działa Społeczny Rzecznik Niezmotoryzowanych, który gościł na naszej konferencji "Wszyscy jesteśmy pieszymi. Znaczenie pieszych w życiu miasta":
http://rzecznik.zm.org.pl/

w Lublinie powstaną standardy infrastruktury dla pieszych:
Lublin: Powstaną standardy infrastruktury dla pieszych

Już wkrótce na wybranych trasach w stolicy lubelskiego wprowadzone zostaną zmiany mające ułatwić życie pieszym. W międzyczasie powstaną również standardy tworzenia chodników, w dużej mierze inspirowane standardami budowy dróg dla rowerów.
Piesi w Polsce nie mają łatwego życia. Nierówne nawierzchnie chodników, wysokie krawężniki, mało przestrzeni (zabieranej dodatkowo przez parkujące samochody), konieczność długiego oczekiwania na zielone światło na przejściach – to przeszkody, z którymi muszą borykać się na co dzień. Nie inaczej jest w Lublinie. Wkrótce zajdą tam jednak istotne zmiany. W ramach projektu „Miasto dla ludzi” wypracowane zostaną rozwiązania projektowe dla osób poruszających się po mieście z umowną prędkością poniżej 6 km/h. W tworzeniu dokumentu wezmą udział mieszkańcy, radni oraz urzędnicy.
- Ten projekt musi „przeorać” nasz sposób myślenia o mieście. Będzie to zaczynem zupełnie innego postrzegania przestrzeni publicznej. Jego upowszechnienie odbędzie się z korzyścią dla wszystkich –skomentował ideę standardów infrastruktury pieszej Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.
- Dążymy do tego, by chodzenie pieszo – podobnie, jak jazda rowerem - było atrakcyjne, bezpieczne i komfortowe – komentuje Aleksander Wiącek z Urzędu Miasta Lublin, odpowiedzialny za sprawy związane z ruchem pieszym. – Zbieramy również informacje od mieszkańców. Liczymy, że wskażą nam miejsca szczególnie uciążliwe dla chodzących pieszo i w największym stopniu wymagające zmian – dodaje.
Równolegle z robotami w terenie trwają prace nad sporządzeniem Standardów Infrastruktury Pieszej zawierających wytyczne odnośnie dobrych praktyk w zakresie projektowania chodników. Dokument ma powstać do końca bieżącego roku. Zespół projektu „Miasto dla Ludzi” zaangażowany w jego tworzenie nie ukrywa, iż standardy tworzenia traktów dla pieszych w dużej mierze nawiązują do Standardów Rowerowych wypracowanych przez ogólnopolską sieć Miasta dla Rowerów.
Dodatkowo w Urzędzie Miasta powołano zespół ds. mobilności aktywnej, który wspólnie z mieszkańcami rozwiązuje bieżące problemy komunikacyjne niezmotoryzowanych. Uwagi przyjmowane są drogą mailową pod adresem pieszy@lublin.eu.

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 49230.html
we Wrocławiu powołano właśnie Społecznego Rzecznika Pieszych:
We Wrocławiu zaczyna działać Społeczny Rzecznik Pieszych

Stowarzyszenie Akcja Miasto w ramach projektu „Pieszy Wrocław” powołuje Społecznego Rzecznika Pieszych. W swoich działaniach skupi się na sprawach transportowych, by chodzenie po Wrocławiu zaczęło być naprawdę wygodne. Będzie też łącznikiem między mieszkańcami a Urzędem Miejskim.
Choć od kilku miesięcy w magistracie pracuje Oficer Pieszy, skupia się w pierwszej kolejności na działaniach związanych z przestrzeniami publicznymi, a nie transportem. Według społeczników tempo zmian jest zbyt wolne. Poza tym, jak sami zaznaczają, Pieszy stwierdził niedawno, że motorem zmian muszą być sami mieszkańcy i nie należy czekać, aż zmiany nadejdą same.
Dlatego Stowarzyszenie Akcja Miasto powołało Społecznego Rzecznika Pieszych. Stanowisko to objęła Aleksandra Zienkiewicz, od trzech lat aktywnie działająca we wrocławskich organizacjach pozarządowych. - W mediach często ma miejsce dyskusja na temat komunikacji zbiorowej, samochodów i rowerów. Choć każdy z nas chodzi po Wrocławiu, to brakuje debaty o ruchu pieszym. Chcemy to zmienić – tłumaczy Zienkiewicz.
W swoich działaniach Rzecznik zajmie się również kwestią bezpieczeństwa pieszych. – Trzeba zrobić wszystko, by ograniczyć liczbę i skutki wypadków na wrocławskich drogach. Za te bardzo często odpowiada infrastruktura. W niektórych przypadkach do poprawy sytuacji nie trzeba wielkich inwestycji – mówi Zienkiewicz.
Z Rzecznikiem Pieszych można kontaktować się mailowo: piesi@akcjamiasto.org lub przez facebook.com/PieszyWroclaw.

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 49134.html
czas również na Bydgoszcz! :)

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-05-30, 15:02
autor: spooney
Obrazek

http://piesi.bydgoszcz.pl/
:gazeta: Pieszym jest każdy z nas
Polska na tle Unii Europejskiej pod względem liczby śmiertelnych ofiar wypadków wśród pieszych wypada niestety bardzo słabo. O bezpieczeństwie oraz komforcie wykorzystywania przestrzeni miejskiej przez pieszych rozmawiano na konferencji pt. ,,Wszyscy Jesteśmy Pieszymi”, którą zorganizowało Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego w sali sesyjnej bydgoskiego ratusza.


http://www.portalkujawski.pl/index.php/ ... azdy-z-nas

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-06-11, 21:57
autor: Robert Reimus
Hej hej!
W niedzielę, 14.06 o godzinie 14:30 organizujemy pierwszy spacer badawczy w Fordonie. Spotykamy się na przystanku końcowym na pętli Tatrzańskie z aparatami fotograficznymi. Zrobimy sobie pieszy spacer po obszarze rady osiedla Terenów Nadwiślańskich - ulicach Wyzwolenia, Andersa, Bora-Komorowskiego, Geodetów. Wytropimy absurdy, kwiatki, a przede wszystkim utrudnienia w ruchu pieszym - czyli te, które dotykają każdego z nas.
Zapraszamy:)

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-06-12, 23:14
autor: Hania
Mam za daleko na Fordon, ale zapraszam na Szwederowo i Wzgórze Wolności. Jest co dokumentować, jest o co się upomnieć. Niestety większość ludzi ma w nosie bezpieczeństwo infr. pieszej!

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-06-14, 00:03
autor: Hubert_865
Szkoda, ale jutro nie mogę być :). Spacerek sobie robię ale po Toruniu :-/.

Czy Ci którzy będą mogliby załączyć po wydarzeniu jakąś fotorelacje bądź efekty spacerku?

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-06-14, 17:14
autor: Robert Reimus
Spacer badawczy jak najbardziej udany. Na fejsa wrzucilem na szybko dwie foty, ale bedzie tez pelna fotorelacja:)

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-06-14, 21:06
autor: Hubert_865
Z niecierpliwością czekam ;).

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-07-03, 22:46
autor: Asia S
O kurcze, ale super sprawa z tym projektem. Dawno nie zaglądałam na Waszą stronę i forum, ale muszę do tego wrócić. Bardzo chętnie włączę się do dyskusji o poruszaniu się pieszo po mieście.

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-08-02, 22:18
autor: montenegro
"Toruń chodzi piechotą", a Bydgoszcz?

:gazeta: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 49634.html

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-10-25, 09:35
autor: montenegro
Pieszy – uczestnik ruchu niechroniony w ogóle

Piesi zaliczani są do tzw. niechronionych uczestników ruchu drogowego. Realia pokazują jednak, że pieszy na drodze jest nie tylko niechroniony fizycznie, ale i instytucjonalnie – osamotniony, zdany sam na siebie.
Polska przeżywa fascynację motoryzacją tak, jak przechodziły to kraje Europy Zachodniej gdzie już w latach osiemdziesiątych nastąpił przesyt i zaczopowanie dróg, a w konsekwencji stopniowe odwracanie się od samochodu na rzecz transportu zbiorowego. Władze tamtejszych miast, nie zważając na chwilowe niezadowolenie, ograniczali swobodę poruszania się samochodami, dając alternatywę w postaci perfekcyjnie zorganizowanego systemu transportu zbiorowego i przestrzeni oddanej pieszym.
(...)
Polski pieszy na jezdni i w jej pobliżu traktowany jest jak intruz i zawalidroga. Stąd m.in. plaga przycisków przy sygnalizatorach przy przejściach dla pieszych. U nas służą one do włączenia zielonego światła, gdy się go nie naciśnie, zielonego światła nie będzie.
(...)

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50616.html

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-10-25, 09:49
autor: montenegro
6 Big European Cities With Plans to Go Car-Free

Plans to ban private cars in parts of a downtown area have become so common among big European cities that it’s getting hard to keep track of them all. Since the start of 2014 alone at least six metros have announced ambitions to convert parts of their central districts into pedestrian havens with less automobile congestion and air pollution.
(...)

http://www.citylab.com/cityfixer/2015/1 ... ee/411439/
Miasta duże i mniejsze, ciepły klimat i zimny - nowoczesny trend jest jeden:

Oslo, Norwegia - zakaz wjazdu do centrum w 2019
Mediolan, Włochy - burmistrz: "w historycznym centrum wyłącznie strefa piesza"
Dublin, Irlandia - zakaz wjazdu do centrum w 2017 (!)
Paryż, Francja - dni bez samochodu, dni dla samochodów tylko z nie/parzystą rejestracją, strefy piesze wzdłuż bulwarów
Madryt, Hiszpania - podwojenie strefy bez samochodów, wjazd wyłącznie dla mieszkańców strefy lub mających wykupione miejsce
Bruksela, Belgia - plany przekształcenia jednej z 4-pasmówek w pieszą promenadę

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2015-12-24, 09:31
autor: montenegro
MIASTO2077.pl:
Jak projektować skrzyżowania bezpieczne dla pieszych?

http://www.miasto2077.pl/?p=1624
7 wskazówek: jak planować miasto bezpieczne dla pieszych

http://www.miasto2077.pl/?p=1441
Lubię to! :ok:

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2016-01-06, 11:56
autor: montenegro
cd. MIASTO2077.pl :)
Peatónito: obrońca wszystkich pieszych

Każde miasto potrzebuje swojego Superbohatera. Gdy nie ma prawdziwych złoczyńców rodem z Gothamcity, trzeba skupiać się na bardziej doraźnych problemach. Do takiego właśnie wniosku doszedł pewien meksykański aktywista miejski. Przybrał nazwę Peatónito i charakterystyczny dla tutejszych zapaśników strój wyposażony w pelerynę i maskę. Na niej narysowany jest przechodzień na pasach. Peatónito jest bowiem obrońcą wszystkich pieszych, którzy znajdą się na jezdni (peatones oznacza pieszych).

całość: http://www.miasto2077.pl/?p=2219

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2016-03-15, 20:34
autor: spooney
:gazeta: Mają mapę przejść dla pieszych do poprawy

http://bydgoszcz.tvp.pl/24440663/maja-m ... do-poprawy
:gazeta: Ulice i chodniki przyjazne dla pieszych

http://www.bydgoszcz.pl/miasto/aktualno ... ych.aspx#1
Katalog Dobrych Praktyk

do pobrania >> https://drive.google.com/file/d/0B9vuEu ... t1UGM/view

Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2016-05-08, 20:31
autor: montenegro
Portal URB-I przygotowuje na podstawie zdjęć porównawczych z Google Maps przykłady dobrze zrobionej przestrzeni miejskiej na przestrzeni lat, a w bazie są przykłady miast z całego świata, o czym pisaliśmy już na stronach projektu WJP:
Jak się zmieniają miasta na świecie?
https://piesi.bydgoszcz.pl/jak-sie-zmie ... a-swiecie/
Ostatnio na stronie http://www.urb-i.com/ pojawiły się nowe zdjęcia, tym razem jest też kilka rozwiązań z Polski (- url]http://www.urb-i.com/#!poland/[/url], o czym donosi portal UrbNews.pl:
URB-I – transformacje polskich przestrzeni publicznych na zdjęciach
https://urbnews.pl/urb-transformacje-po ... h-galeria/
Są m.in. przykłady z Wrocławia i Krakowa, które dokumentowaliśmy podczas naszych wyjazdów studyjnych w ramach projektu WJP i opisywaliśmy na naszej stronie http://piesi.bydgoszcz.pl:

Wrocław:
http://piesi.bydgoszcz.pl/dobre-praktyk ... a-czesc-i/
http://piesi.bydgoszcz.pl/przestrzenie- ... wroclawiu/

Kraków:
http://piesi.bydgoszcz.pl/dobre-praktyk ... a-czesc-i/
http://piesi.bydgoszcz.pl/dobre-praktyk ... -czesc-ii/

A dlaczego w tym gronie nie ma pojawiają się żadne miejsca z Bydgoszczy...???

Re: Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi”

: 2016-05-08, 21:53
autor: Krzysztof Ziętara
montenegro pisze: A dlaczego w tym gronie nie ma pojawiają się żadne miejsca z Bydgoszczy...???
Jeśli to na podstawie google street view, to przeważająca większość zdjęć Bydgoszczy miała tylko jeden przelot, więc nie ma czego z czym porównywać.