Strona 1 z 1

Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-06-05, 05:16
autor: montenegro
Infrastruktura przyjazna pieszym zakłada jak najmniejszą ilość kładek nad jezdniami i przejść podziemnych. Kładki i przejścia w odczuciu użytkowników wydłużają ok. 10-krotnie dystans do celu, zarówno w czasie, jak i względem włożonego wysiłku. A już szczególnie dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, niepełnosprawnych, starszych, rodziców z wózkami czy z większym bagażem. Rozwiązaniem nie są tu windy, które są niezwykle często awaryjne, a wystarczy, że nie działa urządzenie z jednej strony, by uczynić całe przejście niemożliwym do pokonania dla osób, które nie mogą poruszać się po schodach. Przejścia podziemne są dodatkowo miejscami, gdzie pieszy "znika" z pola widzenia innych użytkowników drogi i często nie ma tam zapewnionego wystarczającego oświetlenia, a zatem są potencjalnie miejscami wysoce niebezpiecznymi.

Kładki nad jezdniami i przejścia podziemne są nieprzyjaznym w codziennym użytkowaniu elementem architektury miejskiej i dlatego odstępuje się od ich projektowania w nowoczesnej urbanistyce w świecie.
Miejmy nadzieję, że także w Polsce i także w Bydgoszczy.

Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-06-05, 05:18
autor: montenegro
Przeciw kładkom - Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy:
Sukces – kładki nad ulicą Grunwaldzką nie powstaną

Od 7 do 23 kwietnia 2014r. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Miejskiej w Bydgoszczy prowadził konsultacje społeczne projektu przebudowy ulicy Grunwaldzkiej, na odcinku od Węzła Zachodniego do granicy miasta Bydgoszczy. Dziś mamy przyjemność poinformować, że wnioski Stowarzyszenia, dotyczące rezygnacji z budowy kładek dla pieszych i zastąpienie ich przejściami dla pieszych na poziomie jezdni, ze wzbudzaną sygnalizacją świetlną, zostały zaakceptowane.

Zdaniem Stowarzyszenia, budowa kładek nad ulicami na terenie miast posiada szereg wad:
- dyskryminuje pieszych i utrudnia dostęp do infrastruktury, nadając priorytet ruchowi samochodowemu co jest sprzeczne z ideą zrównoważonego transportu,
- wysoki koszt budowy kładek jest nieadekwatny do spodziewanego ruchu pieszych,
- w związku z tym, że kładki będą położone na obszarach peryferyjnych, istnieje znaczne ryzyko dewastacji wind, który wykluczy dostępność kładki dla osób starszych, osób z wózkami dziecięcymi, osób niepełnosprawnych,
- teoretyczny brak ruchu pieszego może skutkować zmniejszeniem uwagi kierowców.

http://komunikacja.bydgoszcz.pl/sukces- ... e-powstana

Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-06-05, 05:25
autor: montenegro
Przeciw podziemiom - Stowarzyszenie "Zielone Mazowsze", Warszawa:
"Uwolnić pieszych z lochów!" - pod takim hasłem zgłosiliśmy nasze inicjatywy na rzecz przejść dla pieszych w Warszawie do konkursu wizjonerów ruchu pieszego The Walking Visionaries Awards. Treść zgłoszenia pod adresem http://walk21vienna.com/?dg_voting_subm ... e-dungeons

Do 16 czerwca trwa głosowanie internetowe na zgłoszone inicjatywy.

PROSIMY O GŁOSY!
Wysoka lokata w tym konkursie pomoże nam skuteczniej przeciwdziałać dyskryminacji pieszych. Pod podanym wyżej adresem znajduje się pomarańczowe pole "Vote now". Po naciśnięciu go trzeba wpisać adres e-mail, a potem potwierdzić klikając na link w wiadomości zwrotnej.

http://www.zm.org.pl/?a=walking_visionaries-156
Warsaw still struggles with the relics of socialist thinking in terms of urban transport infrastructure. In effect, the authorities need to be regularly reminded that having to go up and down stairs to get to the other side of the street isn't the most desirable option. A campaign, including a series of happenings, was organized in 2011-2015 in places where ground-level pedestrian crossings are necessary.

http://walk21vienna.com/?dg_voting_subm ... e-dungeons
Zachęcam do klikania i głosowania na projekt "Zielonego Mazowsza"!

Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-06-09, 21:13
autor: montenegro
Cywilizowany świat na "nie", a w Bydgoszczy pomysły rodem z poprzedniej epoki...
Miasto zachwalało podziemne przejście, trzeba do pomysłu wrócić - mówi nasz Czytelnik [SONDA]

Czy podziemne przejście dla pieszych rozwiązałoby problem zakorkowanej ul. Focha? Po naszym artykule dotyczącym tworzenia wydzielonego pasa dla komunikacji miejskiej na ul. Focha, odezwali się Czytelnicy, którym pomysł się nie podoba.
Wśród tych głosów pojawiły się i takie, które wskazują, że za korki na Focha odpowiedzialne jest między innymi przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Focha-Gdańska. - Gdyby nie co chwilę zapalające się zielone światło dla pieszych, ruch odbywałby się płynnie, a na Focha nie trzeba byłoby zabierać kierowcom jednego pasa ruchu - uważa nasz Czytelnik.
- Dlaczego miasto nie wróci do pomysłu, który przed laty tak zachwalało, a mianowicie podziemnego przejścia pod Focha, które wychodziłoby na placu Teatralnym? - zastanawia się bydgoszczanin.

http://express.bydgoski.pl/335361,Miast ... SONDA.html

Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-06-11, 03:00
autor: misiekbydzia
Czemu nie podziemne przejście?

slucham w takim razie jakie masz rozwiązanie dla tego miejsca ?

Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-06-11, 09:37
autor: medyk
Ograniczyc ruch samochodow do jednego pasa, utworzyc trambuspas, wydluzyc cykl dla pieszych. Po ograniczeniu do jednego pasa zmniejszy sie ilosc samochodow bo kierowcy naucza sie po jakims czasie objazdow. Niestety wciaz problemem pozostaje odcenk Focha po drugiej stronie Brdy, ktory komunisci zdazyli zamienic w srodmiejska autostrade. Mysle ze tam tez nalezy radykalnie ograniczyc ilosc pasow, zeby nie tloczyc bez sensu ruchu samochodowego w zwezona Focha miedzy Opera a Gdanska.

Re: Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-06-11, 09:59
autor: montenegro
misiekbydzia pisze:Czemu nie podziemne przejście?

slucham w takim razie jakie masz rozwiązanie dla tego miejsca ?
Propozycja rozwiązania powyżej.

Propozycja uzasadnienia, dlaczego nie podziemne przejścia - w pierwszym poście.

Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-06-11, 16:29
autor: landart
Jestem za głoszonymi tutaj pomysłami. :) Poza tym nie sądzę, aby ewentualne zejścia udało wkomponować się tak, by nie oszpecały placu.

Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-06-14, 22:44
autor: szkuba
misiekbydzia pisze:Czemu nie podziemne przejście?
warto stanąć ze stoperem przy tym przejściu i pomierzyć:
i zauwazyć że cykl zielonego dla pieszych wynosi mniej niż 15sek. samochody jadą przez 40sek. do 1min 30sek. - likwidacja świateł niewiele pomoże samochodom... potem wziąć kartkę i zapisać ile osób (tak osób) przejechało samochodem przez to przejście a ile przeszło. Ciekaw jestem wyników.... no i waszych wniosków...

Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-06-18, 01:15
autor: misiekbydzia
wiem, że odchodzi się od kładek i od przejść podziemnych, jednak jest to jedyne rozwiązanie ( według mnie) dla tego miejsca. I nikt nie mówi aby dokładnie robić przejście w tym miejscu w którym jest. Zawsze można je przesunąć 50-100 metrów.

Bawienie się w wydłużanie cyklu, robieniu busa pasa czy innych cudów jeszcze bardziej pogorszy tam przepustowość tego miejsca. To jest moja jedyna, ale nie naciskam gdyż nie jestem zdania, że "moja prawda jest mojsza niż twojsza".

Dobrze przemyślane przejście podziemne w tym miejscu miałoby sens.

Re: Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-06-18, 01:53
autor: Krzysztof Ziętara
misiekbydzia pisze:wiem, że odchodzi się od kładek i od przejść podziemnych, jednak jest to jedyne rozwiązanie ( według mnie) dla tego miejsca.
Nie jest jedyne, ponieważ jest rozwiązanie funkcjonujące i jednopoziomowe.
I nikt nie mówi aby dokładnie robić przejście w tym miejscu w którym jest. Zawsze można je przesunąć 50-100 metrów.
W którą stronę?
Bawienie się w wydłużanie cyklu, robieniu busa pasa czy innych cudów jeszcze bardziej pogorszy tam przepustowość tego miejsca.
Czyją przepustowość? Bo wyczerpana to jest najbardziej piesza właśnie, samochodowa tylko czasem i to w godzinach w których powinno być najszybciej przejechać ten kawałek tramwajem.
Dobrze przemyślane przejście podziemne w tym miejscu miałoby sens.
Sens może i tak, ale to są spore pieniądze które można wydać lepiej.

Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-07-03, 22:45
autor: Asia S
Krzysztof Ziętara pisze:Czyją przepustowość? Bo wyczerpana to jest najbardziej piesza właśnie, samochodowa tylko czasem i to w godzinach w których powinno być najszybciej przejechać ten kawałek tramwajem.
Przestańmy w końcu mówić o przepustowości samochodów, a zacznijmy mówić o przepustowości ludzi! Ludzie są w samochodach, ludzie idą pieszo, ludzie jadą tramwajem.
Krzysztof Ziętara pisze:Sens może i tak, ale to są spore pieniądze które można wydać lepiej.
Przejście podziemne, które ostatecznie odzieli stare miasto od śródmieścia miejską autostradą to fatalny pomysł.

Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-09-14, 22:37
autor: montenegro
Jest już uruchomione głosowanie w budżecie obywatelskim Bydgoszczy: http://www.bydgoszcz.pl/budzetobywatelski/
Informacja: http://www.bydgoszcz.pl/miasto/aktualno ... ie_.aspx#1

Jest propozycja nowego przejścia dla pieszych na Kr. Jadwigi (Okręg 1, dzielnica Okole) – zachęcam do głosowania!

Nie trzeba być mieszkańcem danej dzielnicy. Głosowanie trwa do 30 września.

Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-09-15, 14:24
autor: Ignacy
Głos oddany na projekt 2OK/0013 osiedla Bydgoszcz Wschód - Siernieczek.

Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-09-28, 11:19
autor: montenegro
Jeśli ktoś jeszcze nie głosował i nie chce aby głos przepadł, przypominam propozycję nowego przejścia na ul Kr. Jadwigi - Okręg 1, dzielnica Okole, strona głosowania: https://budzet.um.bydgoszcz.pl/voting/welcome :)
Głosować można tylko do środy, 30 września!

Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-12-22, 12:42
autor: montenegro
W Częstochowie mieszkańcy wywalczyli sobie przejścia dla pieszych

W Częstochowie oddano do użytku przejście dla pieszych na skrzyżowaniu alej Pokoju i Niepodległości, wytyczenia którego nie chcieli urzędnicy i Policja, ale wywalczyli je sobie mieszkańcy. Dopięli swego dzięki budżetowi obywatelskiemu.
Miejsce, o którym mowa, to ogromne skrzyżowane na styku trzech gęsto zaludnionych dzielnic miasta, które jest także ważnym węzłem komunikacyjnym i stanowi nieformalny plac centralny południowej części miasta. (...)
Aby móc dostać się na wyspę, na której ulokowano przystanki dla autobusów podmiejskich, regionalnych i międzymiastowych oraz znajdują się na niej liczne obiekty handlowe, piesi musieli pokonać 7 pojedynczych przejść przez trzy szerokie arterie, na każdym z nich odczekując swoje.

Miejsce jest bardzo uczęszczane przez pieszych – zarówno pasażerów komunikacji, jak i mieszkańców okolicznych osiedli. Tomasz Haładyj podjął się zadania zorganizowania kampanii na rzecz wytyczenia przejścia. Inżynierowie oraz kierownictwo Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu przeciwstawiali się wytyczeniu przejścia – w kuluarach mówiono o braku bezpieczeństwa i ryzyku odpowiedzialności w przypadku potrącenia. Oficjalnie mówiono o braku miejsca na zebrę. Wtórowała im policja, której przedstawiciel na żądanie radnego miasta Jacka Krawczyka sporządził opinię, według której przejście miałoby pogorszyć przepustowość skrzyżowania, zaś „ze stojących samochodów wydobywałyby się większa ilość spalin, co niekorzystnie może wpłynąć na samopoczucie pieszych” – ocenił w piśmie podinsp. Stanisław Kubacki.

Do Haładyja dołączyło kilka stowarzyszeń i kupcy z pobliskich punktów handlowych. Pierwsi organizowali pikiety, drudzy zebrali ponad 1300 podpisów pod petycją. Działania te nadal nie przyniosły efektu. Z pomocą przyszedł dopiero budżet obywatelski z 2014 r. (...)
Byliśmy pewni, że „zebra” powstanie. Bo to nienormalne, by w tak uczęszczanym miejscu ludzie musieli chodzić naokoło przez trzy ulice, zamiast na wprost, przez jedną. Kruszenie urzędniczego betonu, który nie rozumiał problemu, trwało 2,5 roku. W tym czasie rozwialiśmy obawy o paraliż skrzyżowania (auta i tak długo stoją na czerwonym świetle), a decydujące stało się głosowanie nad budżetem obywatelskim. Nowe przejście jest więc sukcesem samych mieszkańców. I im należą się gratulacje. (...)

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50940.html

Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-12-22, 13:38
autor: montenegro
Wrocław: Nowe przejścia. Magistrat docenia pieszych, kierowcy są wściekli

Władze Wrocławia konsekwentnie chcą jednak odchodzić od kładek i przejść podziemnych na rzecz pasów w poziomie jezdni. (…)

Po latach protestów nareszcie widać zmiany
Nowe przejścia połączą plac Grunwaldzki z rondem Reagana. Na środku ronda znajduje się największy węzeł przesiadkowy w mieście. Do tej pory pasażerowie musieli korzystać z podziemnych tuneli, żeby dostać się do tramwajów i autobusów. To rozwiązanie od lat było krytykowane przez mieszkańców i ruchy miejskie. Urzędnicy w końcu posłuchali ich głosów. Od kilku tygodni światła na rondzie działają w takim trybie, jakby przejścia naziemne już istniały. Tak urzędnicy chcieli się upewnić, że ich wyznaczenie nie spowoduje dodatkowych korków.
– Brak zgłoszenia utrudnień w ruchu ze strony MPK i ZDiUM oznacza, że nowe przejścia naziemne przy rondzie Reagana będą mogły powstać w trzech miejscach (…)

Koniec z kładkami i przejściami podziemnymi
Wrocław jako pierwsze miasto w Polsce doczekało się urzędnika zajmującego się wyłącznie interesem pieszych. Już sam ten fakt wskazuje, w którym kierunku podąża polityka magistratu. Wygląda na to, że oficer w najbliższym czasie będzie miał co robić.
W planach urzędników są kolejne przejścia. – Priorytetem jest dla mnie integracja układu przystanków "Rynek", przy ul. Kazimierza Wielkiego. Dzisiaj piesi muszą się sporo nabiegać, by dojść na swój przystanek. To złe rozwiązanie (…)
Urzędnicy rozważają też pojawienie się pasów się pod kładkami dla pieszych przy bardzo ruchliwych ulicach nad przejściem podziemnym.
Zdenerwowani kierowcy pytają: Po co w ogóle wyznaczać nowe pasy w miejscach, gdzie są już przejścia podziemne lub kładki górą? Urzędnicy tłumaczą, że korzystanie z tuneli lub kładek jest czasochłonne i niewygodne, zwłaszcza dla rowerzystów, niepełnosprawnych czy osób starszych.
– Krytycy tych zmian często argumentują, że nowe światła spowodują spowolnienie ruchu. Tak nie będzie. Dzięki koordynacji z istniejącą sygnalizacją, kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej nie odczują zmian, ale piesi i rowerzyści – owszem. (…)

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50914.html

Czas na Rondo Jagiellonów w Bydgoszczy - pasy dla pieszych (na wysokości budynku "kuratorium")!
Rozwiązuje to kilka problemów naraz: dostępność dla niepełnosprawnych, osób z wózkiem/bagażem, [edit:] rowerzystów, przesiadka pomiędzy tramwajami, krótszy dystans do urzędów/sklepów/szkół, alternatywa dla braku przystanku w okolicach Pl. Teatralnego w kierunku Garbary, centrum jako wizytówka miasta przyjaznego wszystkim uczestnikom ruchu. :)

Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-12-22, 20:03
autor: korpi
Takie coś w Bydgoszczy bym wprowadził ale za kilkanaście jak nie dziasiąt lat jak komunikacja tramwajowa będzie rozwinięta na tyle żeby naprawdę zachęcic większość do komunikacji miejskiej.

Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-12-23, 09:09
autor: lukasn26
Ja jak jadę rowerem to omijam R. Jagiellonów jak tylko mogę, wjeżdżam z konieczności bo tam gdzie wyjeżdżam nie ma betonu dla wózków.

Re: Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-12-23, 12:13
autor: montenegro
korpi pisze:Takie coś w Bydgoszczy bym wprowadził ale za kilkanaście jak nie dziasiąt lat jak komunikacja tramwajowa będzie rozwinięta na tyle żeby naprawdę zachęcic większość do komunikacji miejskiej.
ale to właśnie takie udogodnienia są zachęcaniem do komunikacji tramwajowej i szerzej publicznej :)

Re: Przeciw kładkom i podziemiom

: 2015-12-23, 15:29
autor: adas
montenegro pisze:
korpi pisze:Takie coś w Bydgoszczy bym wprowadził ale za kilkanaście jak nie dziasiąt lat jak komunikacja tramwajowa będzie rozwinięta na tyle żeby naprawdę zachęcic większość do komunikacji miejskiej.
ale to właśnie takie udogodnienia są zachęcaniem do komunikacji tramwajowej i szerzej publicznej :)
Dokładnie. I pieszym się takie przejście przyda jak również rowerzystom (bo teraz główny ciąg rowerowy to przejście na Gdańskiej).
http://labs.strava.com/heatmap/#15/18.0 ... /blue/bike - tutaj to widać.