Wizja tramwajowego ?wahadła? na Dworcowej już budzi kontrowersje, chociaż to tylko jeden z projektów.
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 4&IdTag=85
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Moderator: spooney
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Cóż...dobrze by było chociaż jakieś plany rozbudowy sieci tramwajowej zrealizować, choć ja prywatnie po niemal identycznych artykułach typu "Dojedziemy tramwajem do Fordonu" czy "Pojedziemy tramwajem Kujawską" uważam że na razie nie ma się jeszcze z czego cieszyć, uwierzę jak ruszą prace, kolejnego zawodu chyba bym już nie przeżył ;)Budowa linii tramwajowej do dworca PKP oraz przedłużenie ul. Ogińskiego aż do Wzgórza Wolności - te dwie wielkie inwestycje umieści marszałek województwa na liście priorytetów finansowanych za unijne pieniądze - dowiedziała się "Gazeta". Ratusz, szukając środków na wkład własny, rezygnuje z innych planów
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,78943,4614535.html
PS. Jeśli plany wypalą to skrzyżowanie Jagiellońskiej z Ogińskiego będzie chyba najczęściej remontowanym skrzyżowaniem w mieście - wyremontowane przez miasto po to by za chwilę było przebudowane przez Focus Park po czym zaraz ma być jeszcze inaczej przebudowane za miejsko-unijne pieniądze...
Ostatnio zmieniony 2009-12-17, 19:38 przez mc_pele, łącznie zmieniany 1 raz.
3N Wilczak
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Dali nam kolejną nadzieje Zawsze jakiś rozwój komunikacji tramwajowej
[ Dodano: 2007-10-26, 09:51 ]
Ten najbardziej praadwobodobny jest jakoś mało realny, będzie trzeba wybudować nowy most nad Brdą Bo narusiewicza to ulica z kocich łbów, w dodatku przechodzi przez slumsy. A może by tak tramwaj na Błonie Na szubińskiej nie było by z tym żadnych problemów TYlko pociągnąć przez Kruszwicką
[ Dodano: 2007-10-26, 09:51 ]
Ten najbardziej praadwobodobny jest jakoś mało realny, będzie trzeba wybudować nowy most nad Brdą Bo narusiewicza to ulica z kocich łbów, w dodatku przechodzi przez slumsy. A może by tak tramwaj na Błonie Na szubińskiej nie było by z tym żadnych problemów TYlko pociągnąć przez Kruszwicką
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
no i ?Krzysztof II pisze:będzie trzeba wybudować nowy most nad Brdą
okolice wsg to "naprawdę" slumsy. Uczelnia dużo tam zainwestowała i też chce zmienić oblicze tego skrawka miasta; a zresztą, może wg niektórych Twoja dzielnica jest slumsem; nieładnie jest oceniać, nie będąc tam, nie znając tamtych ludzi; to, że się boisz tam wieczorami chodzić, czy też kamienica jest bardziej odrapana niż gdzie indziej, nie znaczy, że musisz obrażać ludzi tam żyjących.Krzysztof II pisze:w dodatku przechodzi przez slumsy
o przeprawie przez pks pisano juz wcześniej, ale nikt nie wiedział, jak to ma na prawdę wyglądać. Cześć myślała, że miasto będzie wykupywać teren, a sam pks przeniesie się, ale jak ma być estakada, to luuz.
Tylko ciekaw jestem, o tępo prac, skoro remont wiaduktów w-skich ma trwać 2 lata , to co dopiero mówić o zbudowaniu czegoś nowego, od zera. Kiedy to będzie? Ze spokojem trzeba odpowiedzieć sobie na to pytanie jak ksiądz: "My już tego nie dożyjemy, ale może nasze dzieci":)
Tylko ciekaw jestem, o tępo prac, skoro remont wiaduktów w-skich ma trwać 2 lata , to co dopiero mówić o zbudowaniu czegoś nowego, od zera. Kiedy to będzie? Ze spokojem trzeba odpowiedzieć sobie na to pytanie jak ksiądz: "My już tego nie dożyjemy, ale może nasze dzieci":)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Tu jedno nie ma nic wspólnego z drugim. Remont wiaduktów warszawskich mógłby trwać rok, ale wtedy konieczne byłoby zamknięcie obu wiaduktów, na co nie zgodziłoby się miasto, GDDKiA czy po prostu mieszkańcy Fordonu, którzy by nie dojechali.zbylut pisze:skoro remont wiaduktów w-skich ma trwać 2 lata
A sam remont takiego wiaduktu, który nie jest takim ot sobie wiaduktem, jak większość uważa, też łatwy nie jest.
Szczerze mówiąc, zazwyczaj lepiej się buduje nowe, niż modernizuje stare - mniej nieoczekiwanych niespodzianek Ciebie omija.zbylut pisze:co dopiero mówić o zbudowaniu czegoś nowego, od zera
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Moja dzelica to są faktycznie slumsy i gdyby ktoś tak powiedział, mnie to by nie obraziło bo wiem w jakim zapuszczonym miescie mieszkamelfalcone pisze:Krzysztof II napisał/a:
w dodatku przechodzi przez slumsy
okolice wsg to "naprawdę" slumsy. Uczelnia dużo tam zainwestowała i też chce zmienić oblicze tego skrawka miasta; a zresztą, może wg niektórych Twoja dzielnica jest slumsem; nieładnie jest oceniać, nie będąc tam, nie znając tamtych ludzi; to, że się boisz tam wieczorami chodzić, czy też kamienica jest bardziej odrapana niż gdzie indziej, nie znaczy, że musisz obrażać ludzi tam żyjących.
Miałem na mysli tylko bardzo zaniedbane, rozsypujące się kaminnice i brak cywilizowanej drogi:)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Zgadza się. Wyobraźcie sobie już sam proces budowy, tj. odbudowy linii. Zamkniety zostaje odcinek ulicy, bez powodowania zakłoceń w ruchu. Nie trzeba organizowac objazdów. Co innego, gdyby tory układano np. na Królowej Jadwigi - sporo zamieszania, objazdy, korki itp.Darek pisze:Również uważam że do Gdańskiej powinna być poprowadzona linia. Dworcowa podupada i tylko tramwajo-deptak mógłby ją uratować.
No i chyba tańsze to by było, niż budowa nowego mostu, nie?
no nieźle, nieźle...
swoją drogą tyle lat się 9-tką najedziłem do miasta, na tramwaj się szło aż do dziesiejszego ronda przy wylocie na Rudnik, a teraz :D
a do Białochówka to bym sobie na grzybki pojechał ;)
swoją drogą tyle lat się 9-tką najedziłem do miasta, na tramwaj się szło aż do dziesiejszego ronda przy wylocie na Rudnik, a teraz :D
a do Białochówka to bym sobie na grzybki pojechał ;)
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά
I tu wypada się zapytac kiedy? Bo jeśli wbrac najważniejszą inwestycję, którą jako ważną dla całego miasta ma byc budowana w pierwszej kolejności to trasa do Balneologii, która się rozwija. Dopiero później Mniszek (nowa zajezdnia) i Lipowa (Specjelna Strefa Ekonomiczna). Na Lotnisko są dwa warianty trasy: 1 od Rapackiego, 2 od Chełmińskiej. Teraz należy dodac 3 możliwośc - wiaduktem na Hallera, bo na horyzoncie jest jego remont, mimo, że był w latach 1993 - 1995, a teraz wychodzą usterki. Oczywiście Sikora obiecuje złote góry, nowe tramwaje z 1959 roku i pokrycie całeo miasta siecią tramwajową.korpi pisze:W Grudziądzu widzę sieć sie bardzo powiększy
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Którędy tramwaje dotrą do dworca?
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,5238085.html
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
Moim zdaniem GRUNWALDZKĄ/GRANICZNĄ. Dlaczego?
1. Na Dworcowej tramwaj bedzie jechał wolno (20km/h).
Dodatkowo "wepchnie" się go w ciasny odcinek między Fredry a
Zygmunta Augusta.
2. Graniczną tramwaj wyjedzie odrazu na Z. Augusta więc bedzie
poruszał się po drodze z pierwszeństwem.
3. Czas przejazdu porównywalny z wariantem ulicy Dworcowej
4. Rozgałęzienie na r. Grunwaldzkim bedzie bardziej praktyczne na
wypadek remontów/objazdów.
5. Od Grunwaldzkiej bardzo łatwo będzie poprowadzić linię w stronę
Czyżkówka i Błonia.
6. Co do pętli to lokalizacja przy obecnej pętli autobusowej 62 i 93
jest jak najbardziej trafna. Przy dworcu PKP nie ma miejsca na pętlę
tramwajową. (Pamiętajmy że pętla autobusowa przy dworcu w obecnym
kształcie miała być tylko pętlą tymczasową a jak jest, widać...)
1. Na Dworcowej tramwaj bedzie jechał wolno (20km/h).
Dodatkowo "wepchnie" się go w ciasny odcinek między Fredry a
Zygmunta Augusta.
2. Graniczną tramwaj wyjedzie odrazu na Z. Augusta więc bedzie
poruszał się po drodze z pierwszeństwem.
3. Czas przejazdu porównywalny z wariantem ulicy Dworcowej
4. Rozgałęzienie na r. Grunwaldzkim bedzie bardziej praktyczne na
wypadek remontów/objazdów.
5. Od Grunwaldzkiej bardzo łatwo będzie poprowadzić linię w stronę
Czyżkówka i Błonia.
6. Co do pętli to lokalizacja przy obecnej pętli autobusowej 62 i 93
jest jak najbardziej trafna. Przy dworcu PKP nie ma miejsca na pętlę
tramwajową. (Pamiętajmy że pętla autobusowa przy dworcu w obecnym
kształcie miała być tylko pętlą tymczasową a jak jest, widać...)
Czym wnosisz?volvo7000A pisze:Na Dworcowej tramwaj bedzie jechał wolno (20km/h).
Zmieniasz profil jezdni z "pasa startowego dla samolotów" na 2 pasy po 3 metry i _nagle_ robi się dużo miejsca na dwa tory tramwajowe. W-Z dość odciąży Dworcową, a przekrój 1x2 jednokierunkowo wystarczy.volvo7000A pisze:Dodatkowo "wepchnie" się go w ciasny odcinek między Fredry a
Zygmunta Augusta.
Widzę to tak:
kamienice parzyste | chodnik 4 m | pas zieleni | tramwaj | kraweżnik | 2x pas po 3 m | chodnik
Zmieścić się zmieści.
Que? Organizacja ruchu przecież nie jest permanentna.2. Graniczną tramwaj wyjedzie odrazu na Z. Augusta więc bedzie
poruszał się po drodze z pierwszeństwem.
A jednak?volvo7000A pisze:3. Czas przejazdu porównywalny z wariantem ulicy Dworcowej
Rozwiązanie w ciągu Granicznej będzie przedrożone budową mostu, przez Brdę, który z racji swej wysokości tani nie będzie. Okola i tak nie zrewitalizujesz, a widok sypiących się kamienic będzie rewelacyjną wizytówką miasta.
Dworcowa bo:
- jest naturalnym wariantem;
- tramwaj jest czynnikiem miastotwórczym;
- tramwaj pobudza ulice do życia;
- ulica jest bardziej zadbana niż inne;
- wszędzie zmieści się tam tramwaj - tam gdzie jest szeroka, zostawiamy ruch pojazdów, tam gdzie jest węższa (Matejki-Gdańska) zamykamy ruch pojazdów, bądź znacznie go ograniczamy. Ruch poprzeczny przez Warmińskiego, czy Sienkiewicza dopuszczamy.
A jak ma się poruszać tramwaj 5 metrow od kamienic i pomiędzy ludźmi chodzącymi gdzie popadnieelfalcone pisze:Czym wnosisz?volvo7000A pisze:Na Dworcowej tramwaj bedzie jechał wolno (20km/h).
A myślisz że dadzą pierwszeństwo tramwajowi? Nie, pierwszeństwo pozostanie dla Z.Augusta więc lepiej żeby tamtędy tramwaje jechały.elfalcone pisze:Que? Organizacja ruchu przecież nie jest permanentna.2. Graniczną tramwaj wyjedzie odrazu na Z. Augusta więc bedzie
poruszał się po drodze z pierwszeństwem.
Te rudery bedą rozebrane (przynajmniej większość). A widok kamienic na Dworcowej jest wspanialszy?elfalcone pisze:Okola i tak nie zrewitalizujesz, a widok sypiących się kamienic będzie rewelacyjną wizytówką miasta.
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Jak dobrze, że to ty nie o tym decydujesz. Na pewno dadzą.A myślisz że dadzą pierwszeństwo tramwajowi? Nie, pierwszeństwo pozostanie dla Z.Augusta więc lepiej żeby tamtędy tramwaje jechały.
->volvo7000A pisze:Te rudery bedą rozebrane (przynajmniej większość). A widok kamienic na Dworcowej jest wspanialszy?
elfalcone pisze:- tramwaj jest czynnikiem miastotwórczym;
- tramwaj pobudza ulice do życia;
Przejedź się do Grudziądza to zobaczysz jak tramwaj się przeciska pomiędzy kamienicami ;)volvo7000A pisze:A jak ma się poruszać tramwaj 5 metrow od kamienic i pomiędzy ludźmi chodzącymi gdzie popadnie
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
E? A teraz pierwszeństwo jest złamane =] Zygmunta Augusta (od Rycerskiej)-> Dworcowa. Więc nawet nie trzeba niczego zmieniać.volvo7000A pisze:A myślisz że dadzą pierwszeństwo tramwajowi? Nie, pierwszeństwo pozostanie dla Z.Augusta więc lepiej żeby tamtędy tramwaje jechały.
Przypominam, że budowa mostu tramwajowego w ramach tramwaju do Granicznej nie wiąże się z budową drogi na tymże moście.
Do Grudziądza, do Wrocławia, do Goerlitz, jakoś tam jeżdżą :]Mateusz pisze:Przejedź się do Grudziądza
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
A złe? Czyż to nie pięknie wygląda? http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,74380,0.html http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,88839,0.html http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,88989,0.html http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,121286,0.htmlJeżdżą jak jeżdżą. Uważasz że to dobre wyjście?
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,36775,0.html
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
A nie będzie?! No przecież jeśli w organizacji ruchu priorytetem będzie tramwaj to wszystko będzie okej.Sory, ale to nie ma być atrakcja turystyczna ale alternatywa dla stojących w korku autobusów. A jak będe chciał atrakcji to sobie pojade kolejką parkową w Myślęcinku
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
ROTFL! I będzie, ale ma być i użytkowe, i ładnie wyglądające, proste?volvo7000A pisze:Sory, ale to nie ma być atrakcja turystyczna ale alternatywa dla stojących w korku autobusów. A jak będe chciał atrakcji to sobie pojade kolejką parkową w Myślęcinku.
I najlepiej uważać, że nie będzie? :>Właśnie! Jeśli będzie...
Dobre, ładnie wygląda, dociera do _centrum_ i obsługuje centrum. Dworzec PKP sam w sobie nie jest tak istotnym punktem w mieście, żeby tramwaj tam budować. Większość ludzi idących na przystanek Dworzec PKP dochodzi do niego od strony miasta, bo nie ma innego bliższego przystanku. Podobnie duża ilość pasażerów jadących autobusami w kierunku docelowym Dworzec PKP wysiada na przystanku Warszawska-Fredry.volvo7000A pisze:Jeżdżą jak jeżdżą. Uważasz że to dobre wyjście?
Tramwaj na Granicznej prędzej czy później powstanie, gdy będą zamykać śródmiejski ring, na razie potrzebny nie jest.