Autobus na górnym tarasie Miedzynia

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Pomysł na linię obsługującą górny taras Miedzynia?

Post autor: Marcin_558 » 2008-09-29, 21:03

82 PRĄDY(Maciaszka) - Maciaszka - Pagórek - Pijarów - Widok - Trentowskiego - Nakielska(KS Gwiazda) - Bronikowskiego - Węzeł Zachodni - Ludwikowo - Zaświat - Zygmunta Agusta - DWORZEC PKP

linie obsługiwałyby autobusy 12 metrowe, czestotliwość kursowania co 15 minut, w szczycie co 10 minut

drogi do zbudowania :
- Trentowskiego, Widok (rozpoczęta budowa ulic w tym roku[od dziś])
- Pijarów, Pagórek (rozpoczęcie budowy ulic w przyszłym roku)
Ostatnio zmieniony 2009-10-29, 19:38 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 3 razy.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-09-29, 21:09

Sam myślałem o takiej linii, z tym że jestem pewien że na tych uliczkach wystarczyłby autobus 10, a może nawet 8 metrowy.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2008-09-29, 21:24

Darek pisze:Sam myślałem o takiej linii, z tym że jestem pewien że na tych uliczkach wystarczyłby autobus 10, a może nawet 8 metrowy.
Wiem tez coś o tych ulicach. Bo to moje byłe osiedle :)
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-09-30, 09:01

Rzeczywiście, przydałaby się jakaś komunikacja na górnym tarasie Miedzynia. Sam bardzo intensywnie myślę o czymś podobnym, wydaje mi się jednak że można upiec kilka pieczeni na tym ogniu i skierować autobusy na Błonie.

82 PRĄDY(Maciaszka) - Maciaszka - Pagórek - Pijarów - Widok - Trentowskiego - Nakielska - Stawowa - Ks Schulza - OSIEDLE BŁONIE

- łączymy górny taras Miedzynia z Wilczakiem i tramwajami
- łączymy Miedzyń z Błoniem
- okolice wzdłuż ulicy Stawowej ( 4 przychodnie, kilka szkół, kościół, cmentarz, market Netto ) zyskują komunikację miejską, dziś do najbliższego przystanku na Szubińskiej ( a ) lub Nakielskiej ( t ) jest daleko a okolica zamieszkana jest przez dużą ilość starszych osób.
3N Wilczak

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-09-30, 09:32

Pomysł jest dobry, ale rodzi się tradycyjne pytanie: skąd pieniądze?
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-09-30, 13:51

Oba warianty bardzo ciekawe ale chyba jakoś lepszy drugi. Bo tak powiedzmy tramwaj do dworca pojedzie.
Kumpel z Widoku (a dokładniej Zamiejska czyli sam koniec ulicy Widok) woli chodzić na pętle Błonie niż na Nakielska więc sami zobaczcie

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-09-30, 14:02

Ciekawy pomysł aczkolwiek zostanie wrzucony do szuflady ze względu na brak kasy :)
Nowa linia [82] odciążyłaby zapewne [62] i [56], bo sporo ludzi jeździ przesiadając się w ten sposób przy Realu lub na Pl. Poznańskim,
przez rok czasu miałem okazję to obserwować jeżdżąc do pracy na 6, 14 lub 22.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-09-30, 18:48

No stawową to chyba autobus nie pojedzie? :D
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-10-01, 07:00

Jest ograniczenie masy pojazdów na którymś odcinku Stawowej? Jeśli nie to nie widzę problemu.
3N Wilczak

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-10-01, 16:37

Stan nawierzchni pozostawia wiele do życzenia, na całej długości Stawowej stoją samochody,
rondo przy Netto zdecydowanie mniejsze niż w Fordonie oraz ograniczenie 2,5 T - ale z jakimś objaśnieniem :)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-10-01, 18:47

Krzysztof II pisze:Stan nawierzchni pozostawia wiele do życzenia,

Gdzie tam, przy Focha czy Dworcowej lub nawet Nakielskiej lub Królowej Jadwigi Stawowa to prawdziwa bajeczka :)

Krzysztof II pisze:na całej długości Stawowej stoją samochody,

Problem jest tylko na odcinku od Schulza do Broniewskiego i na krótkim odcinku od rondka do Wysokiej, dalej już nic nigdy nie stoi na jezdni a od Broniewskiego do rondka jest tak szeroko że mogłyby tam stać nawet autobusy zaparkowane prostopadle do jezdni, zresztą długi czas stał tam tak właśnie postawiony jakiś turystyczny ikarus 260 i rdzewiał. Podczas remontu Broniewskiego Stawową i Lotników jeździły przeguby 64 i świetnie dawały radę :) Tam gdzie stoją samochody postawi się zakaz zatrzymywania i postoju i po kłopocie :) Zawsze można ustanowić Stawową od Broniewskiego do Schulza jednokierunkową, autobusy w stronę Miedzynia jechałyby Szubińską i Broniewskiego ale szkoda by było trochę dwukierunkowego przystanku u zbiegu Stawowej i Schulza. W najgorszym wypadku autobusy w obu kierunkach mogą jechać Szubińską i Broniewskiego, od skrzyżowania Schulza ze Stawową nie jest aż tak daleko do pętli na Błoniu i 64, najważniejsze by ominąć coraz bardziej zakorkowane skrzyżowanie z Piękną, plac Poznański i Rondo Grunwaldzkie, szkoda tylko czasu straconego na zawracanie przy Żwirki i Wigury.

Krzysztof II pisze:rondo przy Netto zdecydowanie mniejsze niż w Fordonie



To może być mały problem o ile jednak dobrze pamiętam to jadąc prosto Stawową nie trzeba za bardzo kręcić. Jeśli okazałoby się że jednak autobusy nie dawałyby rady to zmniejszenie średnicy środka ronda i poszerzenie pasa wyłożonego kostką brukową co nie jest skomplikowaną ani drogą inwestycją rozwiązałoby problem. Przy budowie ulic na górnym tarasie Miedzynia to prawdziwy pikuś.

Krzysztof II pisze:ograniczenie 2,5 T - ale z jakimś objaśnieniem :)

Trzeba byłoby dowiedzieć się czy rzeczywiście ulica ma zmniejszoną nośność czy po prostu ustawiono znak żeby nikt się nie wciskał kolumbrynami na osiedlowe uliczki.
3N Wilczak

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2008-10-01, 20:10

mc pele ja widzę jeszcze jeden problem z ulicy Trentowskiego w Nakielska w stronę Błonia autobus 12 metrowy miałby problem wjechać na Nakielska przy wiadukcie dlatego lepiej puścić 82 Bronikowskiego do Dworca PKP.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-10-01, 20:22

Mógłby zjeżdżać ulicą Widok, wystarczyłoby zlikwidować progi zwalniające a wjeżdżać na górę ulicą Trentowskiego gdzie jest mniejsze nachylenie. Jazda Bronikowskiego i Kuklińskiego to trochę jazda donikąd, zauważ że większość osób jadących 56 czy 71 i tak wysiada na Rondzie Grunwaldzkim by dostać się tramwajem dalej do Centrum lub autobusami na Błonie, Szwederowo, Wyżyny czy Kapuściska. W okolicach dworca poza kilkoma sklepami jest tylko pesa i sam dworzec, większość szkół i dużych zakładów pracy położona jest gdzie indziej. Fakt że Twój projekt zakłada możliwość przesiadki na Trentowskiego/Nakielska na tramwaj i chwała Ci za to, nie wiem jednak czy opłaca się aby autobus potem woził powietrze na Dworzec PKP, zobacz ilu z pasażerów 71 czy 79 dojeżdża do dworca a ilu wysiada wcześniej.
3N Wilczak

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2008-10-01, 20:32

mc_pele pisze:Jeśli okazałoby się że jednak autobusy nie dawałyby rady to zmniejszenie średnicy środka ronda i poszerzenie pasa wyłożonego kostką brukową co nie jest skomplikowaną ani drogą inwestycją rozwiązałoby problem.
mc_pele pisze:Mógłby zjeżdżać ulicą Widok, wystarczyłoby zlikwidować progi zwalniające
I raz, i dwa - NIE! Ronda nikt Ci nie poszerzy bo zmniejszy się bezpieczeństwo ruchu drogowego. Progów zwalniających nie zlikwidują, bo ul. Widok jest w tzw. strefie ruchu uspokojonego.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2008-10-02, 09:33

mc_pele ja 82 puścił bym na Dworzec PKP z jeszcze innego względu bo mieszkzańcy Bronikowskiego nie mają żadnej komunikacji. Kiedyś była linia 312 a teraz nie ma nic.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-10-02, 18:58

Marcin_3558 pisze:mc_pele ja 82 puścił bym na Dworzec PKP z jeszcze innego względu bo mieszkzańcy Bronikowskiego nie mają żadnej komunikacji. Kiedyś była linia 312 a teraz nie ma nic.

Zgoda, tylko że na Bronikowskiego nie mieszka za dużo osób, 312 w zupełności tam wystarczał, autobus jeżdżący co 10 minut woziłby chyba jednak powietrze... A może by tak stworzyć coś na wzór śląski - dwie linie dowożące do węzła przesiadkowego w Centrum w jednej:

82 PRĄDY(Maciaszka) - Maciaszka - Pagórek - Pijarów - Widok - Trentowskiego - Nakielska - Rondo Grunwaldzkie - Grunwaldzka - Flisacka - Mińska - Kruszyńska - Grunwaldzka - Kolbego - REKINOWA

elfalcone pisze:Progów zwalniających nie zlikwidują, bo ul. Widok jest w tzw. strefie ruchu uspokojonego.
Więc d... zbita, tak się zastanawiam czy na Maciaszka nie ma też progów zwalniających?
3N Wilczak

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2008-10-02, 19:54

mc_pele pisze:Więc d... zbita, tak się zastanawiam czy na Maciaszka nie ma też progów zwalniających
Tam też jest strefa ruchu uspokojonego :)

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-10-04, 14:11

Co do Miedzynia to widzimy że sytuacja nie jest zbyt korzystna, wybrałem się dziś za to moją Karinką na rekonesans ulicy Stawowej i przyznać muszę z zadowoleniem że prognozy są bardzo dobre - rondko przy Netto jest bardzo dobrze wyprofilowane, nie trzeba prawie wcale kręcić żeby przejechać Stawową, podobnie jest na skrzyżowaniu Stawowej i ks. Schulza, w obu przypadkach jest szeroko, co więcej, całą Stawową jechałem za śmieciarą, przed skrzyżowaniem z Broniewskiego od strony lasu mijałem się z tirem z naczepą a do rondka od strony Pułku Ułanów Wielkopolskich nadjechał autosan H9 nauki jazdy Agora Miraż, objechał rondko i skierował się Stawową w kierunku lasu, skoro autosan dał radę skręcić na tym rondzie to czemu krótki volvo lub citaro miałby mieć problemy żeby przejechać je na wprost? :)
3N Wilczak

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2008-10-04, 14:37

Czemu od razu chcecie tam pchać 12m? Może lepiej kupić oszczędnego Autosana Solinę który ma w ostatnich drzwiach niską podłogę, niewiele pali i mógłby spokojnie obsługiwać taka linię.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-10-04, 15:13

i do dwóch autobusów marki autosan inwestować w niezbędnik warsztatowy do serwisowania autosanów?
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2008-10-04, 15:18

i do dwóch autobusów marki autosan inwestować w niezbędnik warsztatowy do serwisowania autosanów?
To Mercedes jest, tylko karoseria autosanowa ;)
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Autobus na górnym tarasie Miedzynia

Post autor: Marcin_558 » 2009-01-03, 23:56

Bus na Miedzyń wciąż daleko

Mieszkańcy Miedzynia chcą, aby do centrum miasta woził ich mikrobus.

Skontaktowała się z nami pani Elżbieta Stawińska, która mieszka przy ulicy Widok: - Kilka lat temu Widokiem i Nakielską jeździł bus. Czy jeszcze kiedyś powróci?

Sprawdziliśmy co na to radni osiedla.

- Jeśli mieszkańcy zwrócą się do nas w tej sprawie, to wystosujemy pismo do Zarządu dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej - mówi Eugeniusz Sobieraj z RO Miedzynia.

Gazeta Pomorska
link: http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /173096821
Bydgoszcz > Wróci bus na Miedzyń?

Mieszkańcy Miedzynia pytają, czy miasto przywróci linię mikrobusową, która połączy ich osiedle z centrum Bydgoszczy.

Skontaktowała się z nami pani Ewa Szabłowska, która mieszka przy ulicy Leszczyna: - O ile mnie pamięć nie myli, to kilka lat temu Leszczyną i Widokiem do Nakielskiej jeździł bus. Czy jest szansa, że wróci podobne połączenie z miastem?

Spytaliśmy o to Bogumiła Grenza, rzecznika ZDMiKP w Bydgoszczy: - Jeśli zgłosi się przewoźnik, to nie będziemy stwarzali mu problemów. Trwa właśnie jednak procedura przetargowa na przebudowę ulic Widok i Trentowskiego. Remont ulic mógłby skomplikować opracowanie trasy busa.

Gazeta Pomorska
link: http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /560584239
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2009-01-04, 16:42

Marcin_3558 pisze:- Kilka lat temu Widokiem i Nakielską jeździł bus.

312 Plac Kościeleckich-Bernardyńska-r Bernardyńskie-Bernardyńska-r Jagiellonów-Jagiellońska-Focha-r Grunwaldzkie-Nakielska-Widok-Leszczyna

Obsługa linii niebieską nyską, w pewnym momencie na rozkładzie pojawiła się informacja "z powodu awarii mikrobusu kursowanie linii 312 zawieszone do odwołania" po czym linia nigdy więcej się nie pojawiła.
Kibicuję mieszkańcom ulicy Widok, z rejonów Miedzynia położonych całkiem pod lasem jest zdecydowanie za daleko do jakiejkolwiek komunikacji, w czasach gdy prywatne linie padają jak muchy nie ma chyba jednak co za bardzo liczyć na jakieś 3xx, przydałaby się jakaś linia mikrobusowa ZDMiKP 86 R Grunwaldzkie-Leszczyna włączona do systemu A+T lub tak jak mi się marzy autobus midi z Leszczyny Widokiem, Nakielską i Stawową na Błonie.
3N Wilczak

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-01-04, 17:02

[err=Mówie] Mówię:[/err] do gazety pisać [err=to] o tym, co[/err] się dzieje.
Bo to co my mówimy nie ujrzy światła dziennego

86 jak [err=naj bardziej] najbardziej[/err]
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 02:00 przez korpi, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-01-04, 17:07

korpi pisze:Bo to co my mówimy nie ujrzy światła dziennego
No właśnie...
Nie mieszkam w tych rejonach, ale zdaję sobie sprawę jak ciężko muszą mieć mieszkańcy tych okolic...Pytam ludzi z forum, którzy tam mieszkają: Ile właściwie jest do 56? Bo z artykułu wynika, że daleko... ;/ Najlepiej gdyby ZDMiKP rozpisało przetarg na obsługę tych linii bo tylko to dałoby gwarancję jakiejkolwiek komunikacji
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja na północnym zachodzie...

Post autor: korpi » 2009-01-05, 01:00

Jest tragedia wiemy.
O osowej wiemy.
A Wilczak, Miedzyń, Prądy itd?

Z rana Nakielska widzimy jak wygląda, ok 15 to samo. A nie raz nawet większość dnia.
56 jak jeździ wiemy. Niektórzy nie wiedzą ale zapraszam. Ludzie nie wiedzą gdzie Miedzyń.
Trzeba mówić Gwiazda, Kanał Bydgoski, same domki i dziurawe ulice z piasku (po lekkim deszczu nawet bagna).

Co do ulic niby robią. Prezydent mówi musi być najpierw zrobiona kanalizacja, a potem nowe nawierzchnie. Ale jak nie robią jednego to i drugiego.
Mieszkam tu 4 lata i powstał.... Lidl i Polo czyli wiadomo o co chodzi, porażka

Nie raz dyskutowałem z dziadkiem mojego kolegi jak to Miedzyń powstawał.
Co było mniej domów, a więcej linii komunikacyjnych. Prawda prawda.

Zmieniało się zawsze ale na gorsze!
Teraz 56 może te Citara tu jeżdżą, ale Jelcze zaczynają być normą

A pomyślmy co można zrobić:

- Tramwaj do Miedzynia (ul.Plażowa)
Jak z tramwajem do Fordonu jest to dobrze wiemy. A Miedzyń? Tu nie potrzeba kilkunastu km torów, tylko 600 metrów! Problem? Chyba tak, dla prawie 12 tys. osiedla co ludzie na pewno by chodzili nawet z Wiśniowej żeby usiąść w tramwaju na pętli, a nie zastanawiać się czy 56 przyjedzie czy nie. A na pętlę miejsce jest jak najbardziej!

- Górny Taras Miedzynia
Maciaska, Widok i ulice "owocowe" są skazani tylko na 56. I idąc minimum kilkanaście minut na przystanek. Kiedyś był bus. Ale jak był i się zmył. To hańba żeby dreptać tak samo tyle ale na Błonie, bo jest większy wybór autobusów!
No ludzie sobie radzą. Ale w dzisiejszych czas ważny jest czas. I do autobusu akurat może zabraknąć... nawet ta minutka

- Łochowo...
Tu jest też coś wiemy. 96 linia tylko w sercach i myślach że też nie powstanie.
No jest PKS ale jak na niego patrze to się nie dobrze robi.
Z Lisiego Ogona osoby sobie jeszcze poradzą i przejdą się laskiem na Belmę. Ale czy to bezpieczne? Ja bym nie szedł. A co dopiero matka z dzieckiem!?

Podsumowując:
Miedzyń co chwile nowy dom, samochód, rodzice i dwójka dzieci. Ale i też dłuższy korek i dłuższy.
Komunikacja bez zmian, a tak się nie da.
Ile to może trwać? Ile mieszkańcy "wytrzymają"?
Ostatnio zmieniony 2009-01-05, 15:48 przez korpi, łącznie zmieniany 2 razy.

Street Elite
Posty: 78
Rejestracja: 2008-12-07, 23:54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Street Elite » 2009-01-05, 17:55

Autobus po górnym tarasie Miedzynia?

W związku z coraz częściej pojawiającymi się w lokalnych gazetach uwagami mieszkańców górnego Miedzynia rozgorzała dyskusja na temat uruchomienia linii komunikacji miejskiej obsługującej właśnie te tereny. Mieszkańcy skarżą się, że daleko mają do przystanku autobusu linii 56. W tle padają także zarzuty o tym, że lepiej korzystać z pętli autobusowej na Błoniu ze względu na większy wybór kierunków jazdy.

Obecnie mieszkańcy górnego tarasu są skazani na codziennie schodzenie na ul. Nakielską oraz powroty pod górę. Jest to szczególnie uciążliwe dla starszych osób. Ci mieszkający bliżej lasu mogą skorzystać z pętli autobusowej przy ul. Szubińskiej. Stamtąd mogą dojechać na os. Leśne i Glinki, ul. Przemysłową (przez Wały Jagiellońskie), do dworca kolejowego, a także do odległego Fordonu. Dojeżdżający do Białych Błót mogą też korzystać z międzygminnej linii nr 92.

- Jeżeli muszę pojechać na dworzec główny to idę przez las na Błonie i tam wsiadam w '62'. - mówi mieszkaniec Miedzynia - Nie mam ochoty schodzić do zwykle przeładowanego '56' i jeszcze w dodatku przesiadać się na Rondzie Grunwaldzkim w inne zatłoczone pojazdy.

Taka opinia nie jest odosobniona. Dzielnica potrzebuje bezpośredniego połączenia z dworcem, a przedewszystkim komunikacji po głównych arteriach górnego tarasu. W historii odnotowano istnienie busa na ul. Widok i Leszczyna. Jeździł on na Plac Kościeleckich przez ul. Nakielską, Focha, Jagiellońską i Bernardyńską. Niestety (oficjalnie z powodu awarii taboru) linię 312 zawieszono i już więcej nie powróciła.

Z pomysłu uruchomienia komunikacji miejskiej niezadowolony jest pan Michał, mieszkaniec ul. Widok: - Nie chciałbym, aby pod moim domem jeździł autobus. Lubię ciszę, a taki pojazd jest z reguły głośny. Czułbym się mało komfortowo budząc się w dzień wolny, tylko dlatego, że autobus podjeżdża pod górę.

W tej sprawie potrzebny jest kompromis. Trzeba opracować ten projekt tak, aby wilk był syty i owca cała. Z opinią pana Michała nie zgadza się inny mieszkaniec okolicy, pan Mateusz: - Myślę, że to dobry pomysł. Do przystanku na Widoku mam daleko, a taki bus po naszym Miedzyniu byłby dobrym uzupełnieniem dla często przepchanego autobusu linii nr 56.

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej wypowiada się w tej sprawie ostrożnie. W wypowiedzi Bogumiła Grenza, rzecznika ZDMiKP, dla Gazety Pomorskiej można usłyszeć, iż zarząd nie będzie stwarzał problemów ewentualnemu prywatnemu przewoźnikowi, lecz obecna przebudowa ulic Widok i Trentowskiego mogłaby skomplikować opracowanie trasy busa.

Do sprawy wrócimy.
źródło: zwrotnica.net
Ostatnio zmieniony 2009-01-10, 08:04 przez Street Elite, łącznie zmieniany 1 raz.
Na pohybel dżinsom!

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-01-05, 18:54

Po tym tekście tylko narzekanie. Nawet pomysłu nie ma żeby coś zrobić

Artur Gotowski
Posty: 670
Rejestracja: 2007-01-06, 14:41

Post autor: Artur Gotowski » 2009-01-05, 19:37

Nie no ja przeprszam bardzo, ale będziemy tu wklejać teksty ze strony zwrotnica.net? Ta strona (jak narazie) jest żadnym źródłem informacji co zresztą widać po tym artykule, który nic nie wnosi...

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-01-05, 20:26

Jak widać twórcy strony chcą się bawić w dziennikarstwo typu "pani Wiesia uważa że będzie hałas", czyli nic nie wnoszące wywody kogoś tam, kto nie ma o niczym pojęcia, a gada pierdoły. O ile są to autentyczne wywody. Powinno być jeszcze zdjęcie: pan Michał i jego ogródek a w tle ulica Widok- oaza spokoju. To by był reportaż! :P
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

ODPOWIEDZ