Linie "BIS"-owe
Moderator: spooney
Linie "BIS"-owe
Bisowskie linie były zwykłymi dodatkami do normalnych lini.Przykładem jest 59bis trasa przebiegu Wyścigowa-przemysłowa o ile mnie pamięć nie myli częstotliwość co 1h (ale moge się mylić ).Tabor ikarusy 260,jelcze M11 .Raz jedyny widziałm tam ikarusa przeguba nr nie pamiętam .Jeżeli chodzi o 54 bis o lini wiem tyle że istnaiała prawdopodobnie jeżdziła na jachcice z dworca pkp (okręzna )jako dodatek do 54 (ale głowy nie dam )
Ostatnio zmieniony 2010-02-21, 10:00 przez Kraw, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: bis 54 i 59
Czekolada_2451 pisze:Bisowskie linie były zwykłymi dodatkami do normalnych lini.Przykładem jest 59bis trasa przebiegu Wyścigowa-przemysłowa o ile mnie pamięć nie myli częstotliwość co 1h (ale moge się mylić )
Chyba częściej, ale nie pamiętam.
Bisów ogólnie były straszne stada, różne w różnych okresach. 52bis, 57bis, 60bis...
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- ikarusjelcz
- Posty: 84
- Rejestracja: 2007-01-27, 22:59
- Lokalizacja: Użytkownik
Re: bis 54 i 59
NIE! 59BIS nie byl zaden dodatek! ta linia kursowala tylko w czasie gdy wszystkie inne 59 juz zjechaly do bazy! 67 przedłużono na Przemysłową i jednocześnie zawieszono 59BisCzekolada_2451 pisze:Bisowskie linie były zwykłymi dodatkami do normalnych lini.Przykładem jest 59bis trasa przebiegu Wyścigowa-przemysłowa o ile mnie pamięć nie myli częstotliwość co 1h (ale moge się mylić ).Tabor ikarusy 260,jelcze M11 .Raz jedyny widziałm tam ikarusa przeguba nr nie pamiętam .Jeżeli chodzi o 54 bis o lini wiem tyle że istnaiała prawdopodobnie jeżdziła na jachcice z dworca pkp (okręzna )jako dodatek do 54 (ale głowy nie dam )
Re: bis 54 i 59
A ja Tobie udowodnie że był normalny 59 i 59 bis i przedłużyli 67 po czym zlikwidowali bis ;)ikarusjelcz pisze:NIE! 59BIS nie byl zaden dodatek! ta linia kursowala tylko w czasie gdy wszystkie inne 59 juz zjechaly do bazy! 67 przedłużono na Przemysłową i jednocześnie zawieszono 59BisCzekolada_2451 pisze:Bisowskie linie były zwykłymi dodatkami do normalnych lini.Przykładem jest 59bis trasa przebiegu Wyścigowa-przemysłowa o ile mnie pamięć nie myli częstotliwość co 1h (ale moge się mylić ).Tabor ikarusy 260,jelcze M11 .Raz jedyny widziałm tam ikarusa przeguba nr nie pamiętam .Jeżeli chodzi o 54 bis o lini wiem tyle że istnaiała prawdopodobnie jeżdziła na jachcice z dworca pkp (okręzna )jako dodatek do 54 (ale głowy nie dam )
bis kursował w dni wolne a normalny 59 nie.Sama nazwa wskazuje BIS...czyli to tak jakbyś A i A' ;) kontynuacja jakaś czegoś ;)
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
No kiedyś (końcówka lat 70., początek 80.) jeździło w całej relacji (bądź niewiele skróconej) jak 59 zwykłe. Przynajmniej tak mi Ojciec mówił, który sam z niego korzystał.Tarhim pisze:59 bis to nie było wzmocnienie 59, że tak powiem. Jeździło pozaszczytowo i w dni wolne, czyli istotnie w czasie jak nbie było 59 zwykłego.
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Ja jestem raczej zdania że były to osobne linie jednak o bardzo podobnej trasie do linii którą "bisowały" dlatego tak nazwano je aby ludziom łatwiej było kojarzyć ( np. dzisiaj 76 mógłby być 84bis a 72 69bis ) Ciekawy sposób ale mi prywatnie bardziej podoba się ten z bardzo podobnymi numerami - np. z centrum Katowic na Ligotę jeżdżą autobusy 12,612,912 oraz pośpiech 812, z różnych części Varny do Złotych Piasków w różnych okresach jeździły 9,109,209,309 i 409. U nas teraz już nie wypaliłoby to, byłby problem z pixelami w ikarach 280.70E ;)Czekolada_2451 pisze:Bisowskie linie były zwykłymi dodatkami do normalnych lini.
tak, zawracała ulicami Średnia, Zakątek, Saperów, kursowała tylko w godzinach szczytu, podejrzewam że obsługa jednym wozem.Czekolada_2451 pisze:.Jeżeli chodzi o 54 bis o lini wiem tyle że istnaiała prawdopodobnie jeżdziła na jachcice z dworca pkp (okręzna )jako dodatek do 54 (ale głowy nie dam )
jeździł wtedy też 54D - Dworzec PKP - Piaski, 54 kursował wtedy na trasie Dworzec PKP - Jachcice, do obecnego przystanku "kąpielisko" Nie wiem co oznaczało to "D" - "54 Dalej jedzie niż na Jachcice"? :D
inne "biski" które przychodzą mi teraz do głowy:
56bis Nakielska/Lisia - 11 Listopada ( obecna nazwa ulicy ) - choć głowy nie dam czy takie coś było
57bis - Wyścigowa - Witebska - kursowanie tylko w niedziele i święta, 57 kursował tylko w dni powszednie ( być może właśnie wtedy 59bis o którym wspominał elfalcone jeździł dalej niz na Wyścigową )
60bis Dworzec PKP-Podmiejska ( 60 jeździła wtedy na trasie Bartodzieje - Grunwaldzka/Kolbego - Kolbego wtedy jeszcze nazywała się po prostu "Osowa Góra"
3N Wilczak
Ja za swojego żywotu pamiętam tylko dwie linie. 59BIS i 74W.
Odnośnie 59BIS to jeśli mnie pamięć nie myli to jeździł cały dzień i średnio co 8-15 minut. Z Przemysłowej na Wyścigową. Linia została zlikwidowana w momencie przedłużenia 67 do Przemysłowej - wtedy jeszcze Kamienną jeździł i zjeżdżał Wyścigową. W rozkładzie trasa miała być pokonana w 8 minut. Były bodajże trzy kolejności.
Odnośnie 59BIS to jeśli mnie pamięć nie myli to jeździł cały dzień i średnio co 8-15 minut. Z Przemysłowej na Wyścigową. Linia została zlikwidowana w momencie przedłużenia 67 do Przemysłowej - wtedy jeszcze Kamienną jeździł i zjeżdżał Wyścigową. W rozkładzie trasa miała być pokonana w 8 minut. Były bodajże trzy kolejności.
Ostatnio zmieniony 2009-08-19, 17:34 przez misieek, łącznie zmieniany 1 raz.
Trasa była o 2 przystanki krótsza od obecnego 59.Truskawa pisze:Z tego co mi się przypomina trasa 59 bis w końcowym okresie jej istnienia to rzeczywiście Wyścigowa - Przemysłowa. Wcześniej jednak chyba sięgała Błonia. Była chyba o jeden przestanek krótsza od trasy 59.
Krótkie kursy kończyły na tzw. "małej pętli" - Kąpielisko (istnieje do dziś, mieszkańcy tak ją nazywają) a 54D wspinał się dalej pod górkę pośród piaszczystej nicości.Truskawa pisze:Nie było linii 54D. Tak oznaczane były wydłużone kursy zwykłego 54 podążające na Piaski, które wtedy właściwie dopiero powstawały.
Bis nie kończył na Bydgoszczy Wschód, tylko Bartodziejach (czyli Bałtyckiej). Mam ten sam plan.Truskawa pisze:3 bis ? Dolina ? Nakielska; gen. K. Świerczewskiego; J. Olszewskiego; Armii Czerwonej; Pl. Zjednoczenia; Jagiellońska; Fordońska ? Bydgoszcz Wschód
Dla większęj precyzji:
Przystanek początkowy Os. Błonie znajdował się przy ul. Żwirki i WiguryTruskawa pisze: 52 bis ? Os. Błonie ? Szubińska; Pl. Poznański; Poznańska; Wierzbickiego; Nowy Rynek; Wały Jagiellońskie; Zbożowy Rynek; Bernardyńska; 3 Maja; Staszica; Kopernika ? Pl. Weyssenhoffa
Przystanek początkowy Os. Błonie znajdował się przy ul. GnieźnieńskiejTruskawa pisze: 59 bis ? Bydgoszcz Wschód ? Fordońska; Gajowa; Słodowskiej-Curie; Sportowa; Szymanowskiego; Berwińskiego; Markwarta; 3 Maja; Bernardyńska; Zbożowy Rynek; Długa; Poznańska; Pl. Poznański; Szubińska ? Os. Błonie
Na schemacie z 1988 roku jest tylko jedna linia bis: 59bis
WYŚCIGOWA- Fordońska- Przemysłowa- PRZEMYSŁOWA
przystanki: Sporna, Portowa, Sklejki, Tartak.
Będzie to chyba jedna z najkrótszych linii w historii, prawda?
4 przystanki, 3 km, przejazd ok. 7 minut (wtedy jeszcze mniej- nie było Kamiennej)
WYŚCIGOWA- Fordońska- Przemysłowa- PRZEMYSŁOWA
przystanki: Sporna, Portowa, Sklejki, Tartak.
Będzie to chyba jedna z najkrótszych linii w historii, prawda?
4 przystanki, 3 km, przejazd ok. 7 minut (wtedy jeszcze mniej- nie było Kamiennej)
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Re: Linie "BIS"-owe
Zrobiłem małe podsumowanie linii bisowych:
52bis:
-uruchomiona w 1963 roku na trasie Gnieźnieńska-Nowy Rynek
-w listopadzie 1965 roku połączona z 57bis utworzyła nową linię 59
-ponownie otwarta około 1970 r. Broniewskiego-Plac Weyssenhoffa
-zlikwidowana w 1971 roku, po uruchomieniu linii 64.
54bis:
-uruchomiona w 1960 roku jako 4bis. Kursowała z Dworca PKP do ul. Zakątek przez ul. Średnią
-w 1980 wycofana z ul. Średniej na Saperów. Nadal do ul. Zakątek
-zlikwidowana między 1982 a 1985
56bis:
-w 1963 r. połączyła Stary Rynek z ul. Pijarów. Kursowała maksymalnie rok, dwa
-w 1966 r. nowa linia połączyła zakłady Belma z Osiedlem Leśnym (11 listopada)
-w lipcu 1971 przemianowana na 156
57bis:
- w kwietniu 1960 linia 7bis połączyła plac Kościeleckich (później od 3 Maja) z ulicą Sporną
- w listopadzie 1965 wspólnie z 52bis połączyła się w nową 59.
- uruchomiona w lipcu 1968 na czas budowy ronda Fordońskiego, trasa: 3 Maja - Bydgoszcz Wschód
- w czerwcu 1969 roku uruchomiona na trasie Wyścigowa - Zjednoczone Zakłady Rowerowe (Romet)
- w lipcu 1971 przemianowana na 203
59bis:
-otwarta w lipcu 1969 roku na trasie Broniewskiego-Wyścigowa
-w 1972 r. skrócona do Gnieźnieńskiej
-zawieszona przed 1975 rokiem, prawdopodobnie po uruchomieniu linii 65
-w roku 198X uruchomiona na trasie Wyścigowa-Przemysłowa
-zlikwidowana we wrześniu 2000 po przedłużeniu linii 67. Ostatnia linia bis
60bis:
-w kwietniu 1961 roku linia 10bis połączyła Osową Górę z dworcem (pierwsze połączenie z tym osiedlem)
-w listopadzie 1962 roku przemianowana na 60bis
-w lutym 1965 przemianowana na 63
-jesienią 1970 na czas remontu ul. Chodkiewicza uruchomiona na trasie Dworzec Gł. - Gajowa
-pod koniec roku 1973 zlikwidowano linię 63. Linia 60bis uruchomiona w relacji Dworzec Gł.-Mińska. Zwykła 60 dojeżdżała do dzisiejszej ulicy Kolbego
-zlikwidowana w roku 1980 lub 1981
69bis:
Znalazłem wzmiankę że w latach 80. dojeżdżała do Wyścigowej. Będę śledzić tą sprawę.
52bis:
-uruchomiona w 1963 roku na trasie Gnieźnieńska-Nowy Rynek
-w listopadzie 1965 roku połączona z 57bis utworzyła nową linię 59
-ponownie otwarta około 1970 r. Broniewskiego-Plac Weyssenhoffa
-zlikwidowana w 1971 roku, po uruchomieniu linii 64.
54bis:
-uruchomiona w 1960 roku jako 4bis. Kursowała z Dworca PKP do ul. Zakątek przez ul. Średnią
-w 1980 wycofana z ul. Średniej na Saperów. Nadal do ul. Zakątek
-zlikwidowana między 1982 a 1985
56bis:
-w 1963 r. połączyła Stary Rynek z ul. Pijarów. Kursowała maksymalnie rok, dwa
-w 1966 r. nowa linia połączyła zakłady Belma z Osiedlem Leśnym (11 listopada)
-w lipcu 1971 przemianowana na 156
57bis:
- w kwietniu 1960 linia 7bis połączyła plac Kościeleckich (później od 3 Maja) z ulicą Sporną
- w listopadzie 1965 wspólnie z 52bis połączyła się w nową 59.
- uruchomiona w lipcu 1968 na czas budowy ronda Fordońskiego, trasa: 3 Maja - Bydgoszcz Wschód
- w czerwcu 1969 roku uruchomiona na trasie Wyścigowa - Zjednoczone Zakłady Rowerowe (Romet)
- w lipcu 1971 przemianowana na 203
59bis:
-otwarta w lipcu 1969 roku na trasie Broniewskiego-Wyścigowa
-w 1972 r. skrócona do Gnieźnieńskiej
-zawieszona przed 1975 rokiem, prawdopodobnie po uruchomieniu linii 65
-w roku 198X uruchomiona na trasie Wyścigowa-Przemysłowa
-zlikwidowana we wrześniu 2000 po przedłużeniu linii 67. Ostatnia linia bis
60bis:
-w kwietniu 1961 roku linia 10bis połączyła Osową Górę z dworcem (pierwsze połączenie z tym osiedlem)
-w listopadzie 1962 roku przemianowana na 60bis
-w lutym 1965 przemianowana na 63
-jesienią 1970 na czas remontu ul. Chodkiewicza uruchomiona na trasie Dworzec Gł. - Gajowa
-pod koniec roku 1973 zlikwidowano linię 63. Linia 60bis uruchomiona w relacji Dworzec Gł.-Mińska. Zwykła 60 dojeżdżała do dzisiejszej ulicy Kolbego
-zlikwidowana w roku 1980 lub 1981
69bis:
Znalazłem wzmiankę że w latach 80. dojeżdżała do Wyścigowej. Będę śledzić tą sprawę.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016