[stałe] Od 1.09.2010 Zmiany trasy 61, 66
Moderator: spooney
[stałe] Od 1.09.2010 Zmiany trasy 61, 66
Dzisiaj ZDMiKP przedstawił nową organizację komunikacji górnego tarasu od 1 września.
Zmiany dotyczą linii nr 61, 66 i 79. Oto szczegóły:
1. linia nr 61 nowa trasa: od Dworca PKP do ronda Kujawskiego po dotychczasowej trasie i dalej: Kujawska - Jana Pawła II - Glinki - Cmentarna - Wąbrzeska; przystanki zlikwidowane: Wzgórze Wolności;
przystanki nowe: Ujejskiego-Brzozowa, Jana Pawła II, Cmentarna-Glinki, Cmentarna-Gniewkowska, Cmentarna-Dobrzyńska, Wąbrzeska;
częstotliwość co 15 min w szczycie, co 20 po szczycie:
2. linia nr 66 nowa trasa: Pl. Kościeleckich - Kujawska - Wojska Polskiego - Ujejskiego - Glinki - Magnuszewska - Wyżyny.
Przystanki: Pl. Kościeleckich, rondo Jagiellonów (w jedną stronę), rondo Kujawskie, Chorwacka, Ujejskiego-Wojska Polskiego, Ujejskiego-Karpacka i dalej do Wyżyn po starej trasie.
Pętla na Wyżynach przy Piotrze i Pawle;
częstotliwość co 15 min. w szczycie, co 20 po szczycie.
3. linia nr 79, zmiana częstotliwości, co 6 min. w szczycie, co 10 min. po szczycie.
Zmiany dotyczą linii nr 61, 66 i 79. Oto szczegóły:
1. linia nr 61 nowa trasa: od Dworca PKP do ronda Kujawskiego po dotychczasowej trasie i dalej: Kujawska - Jana Pawła II - Glinki - Cmentarna - Wąbrzeska; przystanki zlikwidowane: Wzgórze Wolności;
przystanki nowe: Ujejskiego-Brzozowa, Jana Pawła II, Cmentarna-Glinki, Cmentarna-Gniewkowska, Cmentarna-Dobrzyńska, Wąbrzeska;
częstotliwość co 15 min w szczycie, co 20 po szczycie:
2. linia nr 66 nowa trasa: Pl. Kościeleckich - Kujawska - Wojska Polskiego - Ujejskiego - Glinki - Magnuszewska - Wyżyny.
Przystanki: Pl. Kościeleckich, rondo Jagiellonów (w jedną stronę), rondo Kujawskie, Chorwacka, Ujejskiego-Wojska Polskiego, Ujejskiego-Karpacka i dalej do Wyżyn po starej trasie.
Pętla na Wyżynach przy Piotrze i Pawle;
częstotliwość co 15 min. w szczycie, co 20 po szczycie.
3. linia nr 79, zmiana częstotliwości, co 6 min. w szczycie, co 10 min. po szczycie.
Ostatnio zmieniony 2010-07-29, 11:05 przez K. A, łącznie zmieniany 4 razy.
Tu jest niestety błąd. 61 nowe osiedle zacznie obsługiwać, a zabierają częstotliwość, co 12minut powinien, bo niestety, ale Stromą nikt więcej nie obsługuje.K. Aładowicz pisze:częstotliwość co 15 min w szczycie, co 20 po szczycie:
Czyli gdzie, raczej nie na parkingu?K. Aładowicz pisze: Pętla na Wyżynach przy Piotrze i Pawle
Czyli 66 do Carrefoura już nie dojedziemy.
Ostatnio zmieniony 2010-07-29, 11:51 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 2008-12-07, 23:54
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
To dość ciekawa zmiana. Na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że nowe trasy są dość dobrze dobrane.
Skierowanie autobusów na ul. Ujejskiego i Dobrzyńską jest próbą zwiększenia zasięgu komunikacji, a więc też podniesienia atrakcyjności.
Skierowanie autobusów na ul. Ujejskiego i Dobrzyńską jest próbą zwiększenia zasięgu komunikacji, a więc też podniesienia atrakcyjności.
Zbadałeś ile ludzi wsiada przy Leszczyńskiego i Kossaka? Zbadałeś ile ludzi mieszka na Dobrzyńskiej i na przyległych uliczkach? Myślę, że warto najpierw sprawdzić ile ludzi będzie wsiadało na Dobrzyńskiej.Kamil3836 pisze:Tu jest niestety błąd. 61 nowe osiedle zacznie obsługiwać, a zabierają częstotliwość, co 12minut powinien, bo niestety, ale Stromą nikt więcej nie obsługuje.
Nie przesadzaj 79 będzie miało 12 wozów, 71 bliżej już do 69 Ale fakt, faktem iż po 71 to właśnie 79 będzie drugą linią obsługiwaną przez MZK mającą najwięcej wozów i robi się z niego taki potworek ;). Zmiany bardzo dobreDarek pisze:Podobają mi się bardzo te zmiany. Wszystkie z głową i bardzo potrzebne. A z 79 robi się drugie 69 ;)
Tam gdzie ma być pętla końcowa 66 to jest taka zatoczka. Jak byłem młodszy, to zawsze chciałem, żeby jakiś autobus tam pomyłkowo wjechał. Zawsze 66 do Kościoła nie zabierał zbyt wiele ludzi, więc chociażby z tego powodu dobra zmiana. Co do 79, to może trochę to zmniejszy tłok w autobusach na tej linii.
Końcówka dla 61 ładnie zrobiona, po drodze na chwilę obecną słupki przystankowe są na wysokości przystanku Cmentarna. Na razie zasłonięte folią, ale na pierwszy rzut oka widać. Dalej nie ma już żadnych oznak, że ma tamtędy kursować autobus.
Ostatnio zmieniony 2010-07-29, 22:46 przez black125, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Jeszcze miesiąc do tego został, więc po co mają być? Tak jest większa szansa, że nikt nie zniszczy, jak dziś by postawili.black125 pisze:Dalej nie ma już żadnych oznak, że ma tamtędy kursować autobus.
Ostatnio zmieniony 2010-07-30, 11:03 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
Myślę, że jednak przydałaby się informacja rozwieszona np. na słupach oświetleniowych, mieszkańcy powinni na bieżąco być informowani nt. zmian na ich osiedlu. Co do ewentualnych zniszczeń, to nie powinieneś się martwić, ponieważ ta okolica nie jest gęsto zaludniona, a dużą część osiedla zajmują tereny produkcyjno-usługowe.Kamil3836 pisze:Jeszcze miesiąc do tego został, więc po co mają być? Tak jest większa szansa, że nikt nie zniszczy, jak dziś by postawili.black125 pisze:Dalej nie ma już żadnych oznak, że ma tamtędy kursować autobus.
Pomysł ciekawy.
Ta część Glinek zyskuje alternatywne połączenie z PKP, czyżby konkurencja dla 80
(wiem, każda z linii ma inne zadania)
Skoro teraz 66 może kończyć przy Piotrze i Pawle, to czy nie można było tak od razu. Po Wojska Polskiego 66 woził głównie powietrze. Tyle kasy zostało wyrzucone w błoto...
Swoją drogą to podejrzewam, że zmiany po części zostały wymuszone przez mającą się rozpocząć budowę Trasy Uniwersyteckiej. Ciekawe tylko, czy zmiany te zostałyby wprowadzone jeśli tej budowy by nie było.
Ta część Glinek zyskuje alternatywne połączenie z PKP, czyżby konkurencja dla 80
(wiem, każda z linii ma inne zadania)
Skoro teraz 66 może kończyć przy Piotrze i Pawle, to czy nie można było tak od razu. Po Wojska Polskiego 66 woził głównie powietrze. Tyle kasy zostało wyrzucone w błoto...
Swoją drogą to podejrzewam, że zmiany po części zostały wymuszone przez mającą się rozpocząć budowę Trasy Uniwersyteckiej. Ciekawe tylko, czy zmiany te zostałyby wprowadzone jeśli tej budowy by nie było.
Źródło: Express bydgoskiAutobusowa rewolucja
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... IdTag=3790
Wydaje mi się, że ta pętla została wybudowana niedawno, więc raczej 80 tam nie jeździła. Jakieś 2-3 lata temu Cmentarna była ulicą szutrową, a asfalt był tylko na początku ulicy.
Ostatnio zmieniony 2010-07-30, 22:52 przez Michał, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja co do trasy 66 mam wątpliwości. Według przedłożonej mapki ma ona biec przez tzw. żółtą kładkę nad al. JP II, która to kładka jest tylko dla użytku pieszych.
Ostatnio zmieniony 2010-07-30, 23:08 przez AdX_3546, łącznie zmieniany 1 raz.
ZDMiKP da odpowiednią informację w internecie. [err=Po za] Poza[/err] tym, od rozwieszania na słupach jest Rada Osiedla.Jeremi pisze:Myślę, że jednak przydałaby się informacja rozwieszona np. na słupach oświetleniowych, mieszkańcy powinni na bieżąco być informowani nt. zmian na ich osiedlu.
Kiedyś kończyła na pętli o nazwie Wąbrzeska, a czy to ta sama pętla, nie wiem.korpi pisze:Czy właśnie tam kiedyś jeździła 80-tka?
Ostatnio zmieniony 2010-07-30, 23:08 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
Źródło: Gazeta Wyborcza, Krzysztof AładowiczNowe trasy linii 61 i 66. Autobusy poszerzają zasięg
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... asieg.html
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 2008-12-07, 23:54
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
A co do pętli 66 to jak będzie wracał to mniemam, że pojedzie prosto ul. Magnuszewską? Lokalizacja pętli wyśmienita - pod samym Piotrem i Pawłem
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Powiem wam szczerze, że zmiana jest po prostu idealna, z dnia na dzień potoki pasażerskie rosną, do Wąbrzeskiej od Cmentarnej - Glinki jeździ średnio 5 osób, co bez ironii uważam za dobry wynik, na 66 obłożenie jest dosyć stałe, zdziwiła mnie dość spora frekwencja na Ujejskiego, ale w sumie to osiedle z "wielkie płyty", puszczanie linii w głąb osiedli to bardzo trafione rozwiązanie, zamiast tworzenia dużych pętli na obrzeżach, patrz Błonie i Morska.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Ci co jeżdżą na miesięcznych, to muszą sobie nowe legitki wyrobić. Także pewnie od nowego miesiąca będzie widać jak się sytuacja rozwija. Co prawda można bilety przetrasować, ale mało kto decyduje się na wycieczkę do ZDMiKP.Kamil3836 pisze:Jak ktoś pisał, potoki pasażerskie można oceniać dopiero po 3 miesiącach od wprowadzenia zmiany.
Ostatnio zmieniony 2010-09-20, 19:51 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 2 razy.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań