Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP
Moderator: spooney
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP
79 to nie powinna ulec likwidacji, raczej niewielu pasażerów jeździ na Dworzec, najwięcej wysiada na r. Grunwaldzkim i placu Poznańskim.
Ciekawe czy ktoś pomyślał o tym, aby przez nową przeprawę mogły się poruszać także autobusy.
Ciekawe czy ktoś pomyślał o tym, aby przez nową przeprawę mogły się poruszać także autobusy.
Ostatnio zmieniony 2010-07-02, 14:55 przez Krzysztof Juszczak, łącznie zmieniany 2 razy.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Jak najbardziej może ulec likwidacji i tak pewnie będzie - z Kapuścisk 8 do Multikina lub dalej na Wilczak czyli przez Rondo Grunwaldzkie ( w przyszłości nie tylko Kapy ale i Wyżyny oraz Wzgórze Wolności po wybudowaniu torów na Kujawskiej ), z Wyżyn i Wzgórza Wolności 53 do Placu Poznańskiego, ze Wzgórza Wolności i Szwederowa 61 - lepiej by było gdyby tory szły jednak Graniczną bo wtedy 8 niezależnie od wyboru PKP czy Wilczaka jechałaby przez Rondo ale skoro będzie tak to trzeba się przyzwyczaić do wysiadki pod Multikinem i przejścia tego kawałka lub przesiadki na autobus. Do przemyślenia przez ZDMiKP będzie jeszcze kwestia skomunikowania Kapuścisk ze Szwederowem do czasu budowy torów na Kujawskiej - wystarczyłoby coś do kościoła żeby przesiąść się na 61 ale jak wiemy po likwidacji 79 niczego takiego nie będzie - trzeba będzie się zastanowić co zrobić z tym fantem.Krzysztof Juszczak pisze:79 to nie powinna ulec likwidacji, raczej niewielu pasażerów jeździ na Dworzec, najwięcej wysiada na r. Grunwaldzkim i placu Poznańskim.
3N Wilczak
Moim zdaniem "79" po wybudowaniu tramwaju do PKP i skierowaniu tam "8" powinno jeździć na trasie:mc_pele pisze:Do przemyślenia przez ZDMiKP będzie jeszcze kwestia skomunikowania Kapuścisk ze Szwederowem do czasu budowy torów na Kujawskiej
KAPUŚCISKA - Wojska Polskiego > Rondo Kujawskie > Solskiego > Piękna > Szubińska - BŁONIE.
Częstotliwość w szczycie dni szkolnych - 10'
Po szczycie, dni wolne - 15'
Natomiast po wybudowaniu torowiska na Kujawskiej i ewentualnym skierowaniu linii "8" tamtędy, linii 79 pozostawiłbym trasę, ale przyciąłbym rozkład następująco:
Częstotliwość w szczycie dni szkolnych - 15'
Po szczycie, dni wolne - 20'
79 może zostać zlikwidowane jak tramwaj pojedzie:
ZYGMUNTA AUGUSTA > Zygmunta Augusta > Dworcowa > Naruszewicza > Marszałka Focha > Rondo Grunwaldzkie > Kruszwicka > Plac Poznański > Szubińska > Piękna > Ludwika Solskiego > Rondo Kujawskie > Wojska Polskiego > KAPUŚCISKA
Czyli za hmmm ok 20lat ;p
Więc nie ma co marzyć!
ZYGMUNTA AUGUSTA > Zygmunta Augusta > Dworcowa > Naruszewicza > Marszałka Focha > Rondo Grunwaldzkie > Kruszwicka > Plac Poznański > Szubińska > Piękna > Ludwika Solskiego > Rondo Kujawskie > Wojska Polskiego > KAPUŚCISKA
Czyli za hmmm ok 20lat ;p
Więc nie ma co marzyć!
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Pierwszy raz zgadzam się z tobą Korpi.
79 i 61 jako jedyne obsługują północne Szwederowo i Górzyskowo, żadnej linii zlikwidować nie można, okroić częstotliwość - oczywiście. Ale dopóty nie powstanie Kujawska, dojazd tramwajem dla mieszkańców Wojska Polskiego będzie nieopłacalny ;)
79 i 61 jako jedyne obsługują północne Szwederowo i Górzyskowo, żadnej linii zlikwidować nie można, okroić częstotliwość - oczywiście. Ale dopóty nie powstanie Kujawska, dojazd tramwajem dla mieszkańców Wojska Polskiego będzie nieopłacalny ;)
Ostatnio zmieniony 2009-10-27, 00:42 przez Krzysztof Juszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
A co wtedy z 61, 67, 79?
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Do 93 najwięcej osób wsiada na Mickiewicza, to zupełnie inny rejon Śródmieścia. A co z mieszkańcami Bartodziejów? Zapominamy o nich bo rejon dworca wchodzi w A+T? Z Bartodziei też ludzie do Fordonu jeżdżą.wyrżnięcie z glebą 93 i 94 a w zamian coś jadące Kamienną.
Ostatnio zmieniony 2010-07-02, 07:07 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.
Skrzyżowanie Focha-Królowej Jadwigi zostanie przebudowane tak, że znajdzie się tam też pętla autobusowa dla linii przyjeżdżających z zachodniej i południowo-zachodniej części miasta. Pasażerowie dojeżdżający do rejonu dworca, będą musieli się w tym miejscu przesiąść na tramwaj. Ale przyznaję, jak to wygląda ze szczegółowym podziałem na linie, to jeszcze nie wiem.Alden471 pisze:A co wtedy z 61, 67, 79?
Ostatnio zmieniony 2010-07-02, 14:46 przez K. A, łącznie zmieniany 1 raz.
To świetna wiadomość, tylko jak wiemy nasze społeczeństwo nie znosi przesiadek, więc pomysł zostanie rozjechany przez opinię publiczną. No i musi być uproszczona taryfa, odpada aby z Błonia na dworzec jechało się na 2 bilety. Może prędzej ta pętla będzie dla linii z Pl. Kościeleckich jak 51, 58 albo 56. Ale to też obudzi protesty bo dalej od centrum. Trzeba rozważyć budowę przystanku na pl. Teatralnym w stronę dworca, no i koniecznie wydzielony prawoskręt w Naruszewicza, bo bez tego będzie Fordońskie bis...
Ostatnio zmieniony 2010-07-02, 14:47 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Spokojnie. Nie będzie Fordońskiego'' bo sygnalizacja ma być inteligentnie sterowana.Darek pisze:bo bez tego będzie Fordońskie bis
Na Dworcu PKP będą przystanki zarówno autobusowe jak i tramwajowe, natomiast pętla będzie autobusowo - tramwajowa. Oczywistym jest, że wraz z wybudowaniem linii tramwajowej na Dworzec nie zostaną zabrane stamtąd wszystkie autobusy.Darek pisze:odpada aby z Błoni na dworzec jechało się na 2 bilety.
Naprawdę nie panikujcie!
54 powinno wrócić na starą trasę PKP - Piaski, 61 do wywalenia/połączenia z czymś innym, 67 zostawić, 71 tak samo, 79 pójdzie przynajmniej częściowo w odstawkę, poza tym 79 będzie można zlikwidować przy tramwaju na Kujawskiej, 93 i 94 skrócić skoro ma być też tramwaj do Fordonu.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Właściwie tramwaj na Dworzec nie wnosi całkowitej likwidacji czegokolwiek.
54 zostanie skrócone do PKP, tym samym wylecą 2-3 autobusy z tej linii.
61 nie powinno być w ogóle tknięte, przestańcie w końcu patrzeć na nazwy pętli, linia ta obsługuje tereny Starego Szwederowa jako jedyna. Co do 79 należy się poważnie zastanowić, redukcja czy tylko w relacji PKP - Rondo Kujawskie + Tramwaj.
54 zostanie skrócone do PKP, tym samym wylecą 2-3 autobusy z tej linii.
61 nie powinno być w ogóle tknięte, przestańcie w końcu patrzeć na nazwy pętli, linia ta obsługuje tereny Starego Szwederowa jako jedyna. Co do 79 należy się poważnie zastanowić, redukcja czy tylko w relacji PKP - Rondo Kujawskie + Tramwaj.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Zacznijmy robić porządek z numeracją....
54 - Smukała (przez Piaski) - Rycerska (skracamy, a przedłużymy w drugą stronę bo to jest w planach)
61 - Rycerska - Wzgórze Wolności (zwiększenie częstotliwości)
62 - Rycerska - Błonie
67 - Rycerska - Przemysłowa
79 - mogła by ulec likwidacji, będzie "ósemka" z PKP (wiem wiem naprawdę zastąpi jak będzie tramwaj na Pięknej. Ale za pięknie musiałoby być żeby tak się stało...
80 - Rycerska - Port Lotniczy
91 - Rycerska - Nad Wisłą (przez Kamienną*, zmiana numeracji z 93)
92 - Rycerska - Tatrzańskie (przez Kamienną*, zmiana numeracji z 94)
*- umożliwia studentom przesiadkę na Sułkowskiego - Kamienna (52, 65, 68, 80) i kontynuować podróż do Sułkowskiego UKW (coś w rodzaju A+A).
Nie ma sensu cisnąć 93, 94 wąskimi uliczkami Centrum. mają to byś linie głównie dla ludzi z Fordonu
Linie przejeżdżające przez PKP:
60 - Bartodzieje (Morska) - Rekinowa > Nilowa (Osowa Góra) (zmiana numeracji z 71)
Co do porządku numeracji to będzie inny temat (no chyba że już jest). Ale co mogę powiedzieć. Najpierw linie pospieszne/pośpieszne (obie formy są poprawne!). Później międzygminne itd.
54 - Smukała (przez Piaski) - Rycerska (skracamy, a przedłużymy w drugą stronę bo to jest w planach)
61 - Rycerska - Wzgórze Wolności (zwiększenie częstotliwości)
62 - Rycerska - Błonie
67 - Rycerska - Przemysłowa
79 - mogła by ulec likwidacji, będzie "ósemka" z PKP (wiem wiem naprawdę zastąpi jak będzie tramwaj na Pięknej. Ale za pięknie musiałoby być żeby tak się stało...
80 - Rycerska - Port Lotniczy
91 - Rycerska - Nad Wisłą (przez Kamienną*, zmiana numeracji z 93)
92 - Rycerska - Tatrzańskie (przez Kamienną*, zmiana numeracji z 94)
*- umożliwia studentom przesiadkę na Sułkowskiego - Kamienna (52, 65, 68, 80) i kontynuować podróż do Sułkowskiego UKW (coś w rodzaju A+A).
Nie ma sensu cisnąć 93, 94 wąskimi uliczkami Centrum. mają to byś linie głównie dla ludzi z Fordonu
Linie przejeżdżające przez PKP:
60 - Bartodzieje (Morska) - Rekinowa > Nilowa (Osowa Góra) (zmiana numeracji z 71)
Co do porządku numeracji to będzie inny temat (no chyba że już jest). Ale co mogę powiedzieć. Najpierw linie pospieszne/pośpieszne (obie formy są poprawne!). Później międzygminne itd.
Ostatnio zmieniony 2010-07-02, 14:59 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Skończmy of- top, jest dział do własnych pomysłów korpi i propozycji. Tam zróbmy temat o propozycjach układu linii po wybudowaniu trama do dworca.
/s: wątek wydzielony
/s: wątek wydzielony
Ostatnio zmieniony 2010-07-02, 15:00 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie mogłaby bo główne potoki na tej linii tokorpi pisze:79 - mogła by ulec likwidacji, będzie "ósemka" z PKP
* Kapuściska-Wyżyny-Wzgórze- Szwederowo (79 Kapuściska-Błonie)
* Wzgórze-Szwederowo-r.Grunwaldzkie-PKP (61 Rycerska-Wzgórze Wolności)
Ostatnio zmieniony 2010-07-02, 15:36 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.
(...) Kolejną niewiadomą jest również dokładny kształt komunikacji miejskiej już po zakończeniu budowy. Przypomnijmy, że jej główne założenie to ograniczenie ruchu samochodowego w rejonie centrum, również autobusowego. Drogowcy sami przyznają, że obecnie mają tylko wstępną koncepcją, a szczegółami zajmą się pod koniec budowy.
Drogowcy mają już plan
Wynika z niej jednak, że linie 54 z Piasków, 61 ze Wzgórza Wolności, 62 z Błonia oraz 71 i 77 z Osowej Góry zostaną skrócone do pętli, która powstanie na wysokości Multikina. Ich pasażerowie mają dalej dojeżdżać już tramwajem, a -jak zapewnia prezydent Konstanty Dombrowicz - przesiadka nie będzie wymagać kasowania kolejnego biletu. Podróż będzie się więc odbywać w ramach rozszerzonego systemu "A+T?. Bez zmian pozostaną za to linie nr: 67, 79, 93 i 94, choć w ich przypadku pasażerowie powinni liczyć się z ograniczeniem częstotliwości kursów. (...)
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /942733596
77 zostanie wydłużone Ludzie tam oszaleli, by skracać 71. Na Bartodzieje, Powstańców Wielkopolskich niestety się nie dojedzie inaczej niż w/w linią.Gazeta Pomorska pisze:oraz 71 i 77 z Osowej Góry zostaną skrócone do pętli,
Ostatnio zmieniony 2010-08-24, 20:32 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP
Potwierdza się wersja z zeszłego roku o skróconych liniach 54, 62, 71 (wariant do PKP) i wydłużonej nieco 77.(...) Rozpoczyna się właśnie budowa pętli autobusowej w rejonie "Multikina", gdzie pasażerowie będą przesiadali się z autobusów do tramwajów. Ze wstępnych założeń wynika, że w tym miejscu swoje trasy będą kończyć linie autobusowe nr 62 z Błonia, 77 z Niklowej oraz kursy linii nr 71, które obecnie dojeżdżają tylko do dworca PKP z Rekinowej. Z kolei linia autobusowa nr 54 będzie kursowała na skróconej trasie Piaski - Rycerska. Na razie nie została jeszcze podjęta decyzja, czy pasażerowie z tych linii przesiadając się na tramwaj, będą musieli kasować dodatkowy bilet. Wiadomo natomiast, że pozostałe linie dojeżdżające obecnie do Bydgoszczy Głównej, będą kończyły trasę na nowej pętli autobusowo-tramwajowej przy ul. Rycerskiej. (...)
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... owac_.html
Na forach pojawiają się propozycje odnośnie połączenia 54 i 62 w jedną linię.
54 od PKP i tak na Rycerską pojedzie raczej pusty, mają podobne częstotliwości więc pomysł nie jest głupi.
Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP
Wycofuje pytanie ponieważ przyjrzałem się bliżej postom wyżej.
Ostatnio zmieniony 2011-04-12, 12:47 przez Paweł W, łącznie zmieniany 1 raz.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP
Jeśli piszesz że zostaje to chyba na trasie Kapuściska - (Dworzec PKP) Rycerska.Alden471 pisze:A 79 zostaje na trasie Kapuściska-Multikino?
Wcześniej było mówione że zostają lecz ze zmniejszoną częstotliwością.Alden471 pisze:Ciekawe co jeszcze z 93 i 94...
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP
A po wybudowaniu tramwaju do Fordonu zlikwidowane.spooney pisze:Wcześniej było mówione że zostają lecz ze zmniejszoną częstotliwością.
Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP
Co będzie wielkim błędem. Północne Śródmieście, Bielawy i Bartodzieje bez połączenia z Fordonem.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP
Jak nie ma bezpośredniego połączenia, to nie ma połączenia? Litości. Starczy że 69 zostaje równolegle z tramwajem.Darek pisze:Co będzie wielkim błędem. Północne Śródmieście, Bielawy i Bartodzieje bez połączenia z Fordonem.
Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP
Jedna linia mogłaby kursować Kamienną. Co? Robimy kolejny czarny punkt na komunikacyjnej mapie miasta? A ul. Mickiewicza, Lelewela? Wsiada tam mnóstwo ludzi jadących do Fordonu. Po likwidacji 93 i 94 nie zostanie nic.
Powiedzmy że w 2020 jadę ze Szpitala Jurasza na Tatrzańskie:
Było 93. Ok, fajnie. Teraz można myknąć z dwoma przesiadkami. I kasując minimum dwa bilety, bo nie wierzę że mógłby być system A+T+A typu 67+3+81. Jadę dłużej i drożej. To może nawet się sprawdzać, ale po całkowitej reformie systemu biletowego! Wcześniej od 93 i 94 wara!
Powiedzmy że w 2020 jadę ze Szpitala Jurasza na Tatrzańskie:
Było 93. Ok, fajnie. Teraz można myknąć z dwoma przesiadkami. I kasując minimum dwa bilety, bo nie wierzę że mógłby być system A+T+A typu 67+3+81. Jadę dłużej i drożej. To może nawet się sprawdzać, ale po całkowitej reformie systemu biletowego! Wcześniej od 93 i 94 wara!
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016