[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Moderator: spooney
Re: [stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Wybaczcie mi to pytanie, ale co ma właściwie wspólnego 59 z 61 i 79? Czy chodzi o poprawienie oferty przewozowej?
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Nic.krzys54 pisze:ale co ma właściwie wspólnego 59 z 61 i 79?
A masz na myśli ten wpis?
Krzysztof tak to tylko dziwnie napisał. Nie tyczy się to 61 i 79.Krzysztof Juszczak pisze:(...) - 79 Dworzec PKP - Kapuściska(- 1 długi)
Uważam, że w takiej sytuacji, 59 powinno kursować zdecydowanie dłużej. (...)
Chodziło zapewne, że w sytuacji połączenia 57 i 59, 59 powinno dłużej kursować.
Re: [stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Aha. Inna sprawa, że dłuższe kursowanie 59 jest niepotrzebne. Analizując rozkłady na stronie ZDMiKP, doszedłem do wniosku, że wystarczy korekta rozkładów 67 i 69 i będzie wszystko grało.
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
A co ma 67 i 69 wspólnego? Kawałek Fordońskiej. Jest 59 od 18 do 23 potrzebne co pół godziny(kursowanie tak jak między szczytami). Czemu? Zabierasz pasażerom z Błonia dojazd na Skłodowską, z Skłodowskiej do Fordonu.krzys54 pisze:Analizując rozkłady na stronie ZDMiKP, doszedłem do wniosku, że wystarczy korekta rozkładów 67 i 69 i będzie wszystko grało.
Re: [stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Kamil mi chodziło o to, żeby 67 i 69 nie uciekały 74.
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Mówimy o 59 w kontekście Witebskiej czy Przemysłowej? Rozumiem, że w kontekście Witebskiej. Skąd wiesz, że dłuższe kursowanie jest potrzebne? Może 74 będzie wystarczający (57 też jeździ po 18 co 20min.). Nigdy, kiedy wsiadałem na Wiślanej do 57 wieczorem to autobus jadący do centrum nie był nawet w połowie zapełniony (30% max!). Zmiany jeszcze nie weszły w życie a Ty już wiesz co będzie się dziać.Kamil3836 pisze:Jest 59 od 18 do 23 potrzebne co pół godziny(kursowanie tak jak między szczytami).
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Moim zdaniem skoro puścili 74 Witebską, to spokojnie mogli 59 skierować koło toru regatowego do Przemysłowej z pominięciem Łowickiej. Co drugi kurs z pętli Przemysłowa po prostu śmigałby dalej na Witebską przez przejazd kolejowy.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Jednak pozbawiamy pasażerów z tej WSI w Łodzi, terenów Łowickiej i okolicy bezpośredniego dojazdu do centrum miasta - chociaż, zasadniczo jest A+T...Darek pisze:Moim zdaniem skoro puścili 74 Witebską, to spokojnie mogli 59 skierować koło toru regatowego do Przemysłowej z pominięciem Łowickiej. Co drugi kurs z pętli Przemysłowa po prostu śmigałby dalej na Witebską przez przejazd kolejowy.
W ogóle, zasłyszałem jakąś idiotyczną plotkę, jakoby 59 miało otrzymać wozy 15metrowe.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
To by była akurat dobra wiadomość. Napełnienia na Bartodziejach są niekiedy masakryczne.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
To ja może trochę pomarudzę na temat rozkładu nowej linii 78.
Strasznie dziwna jest w nim częstotliwość, np. w dni powszednie w godzinach szczytu strasznie rzadko: co 50-60 minut, a poza szczytem wręcz nawet co 30 minut... Wszystko na odwrót. I gdzie tu logika? Dlaczego właśnie tak? Ktoś ma pomysł?
W dni wolne jest to jakoś w miarę równomiernie rozłożone co 30/35/40 minut przez cały dzień.
Strasznie dziwna jest w nim częstotliwość, np. w dni powszednie w godzinach szczytu strasznie rzadko: co 50-60 minut, a poza szczytem wręcz nawet co 30 minut... Wszystko na odwrót. I gdzie tu logika? Dlaczego właśnie tak? Ktoś ma pomysł?
W dni wolne jest to jakoś w miarę równomiernie rozłożone co 30/35/40 minut przez cały dzień.
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Pewnie w celu zabezpieczenia przed opóźnieniami spowodowanymi przez korki(postoje po 10minut). Choć czas przejazdu średnio w każdym kierunku będzie wynosił po 10-15 minut. Powinno być w ogóle inaczej. Od 5 do 9 co 35minut od 9 do 13 co 45minut, od 13 do 18 co 35minut i od 18 do 20 co 45minut i od 20 do końca co 50minut albo godzinkę. Ogólnie tam mógłby się pojawić drugi wóz by zwiększyć częstotliwość, ale tabor nie dłuższy niż 10m.spooney pisze: np. w dni powszednie w godzinach szczytu strasznie rzadko: co 50-60 minut, a poza szczytem wręcz nawet co 30 minut... Wszystko na odwrót. I gdzie tu logika? Dlaczego właśnie tak? Ktoś ma pomysł?
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Coś, czego Bydgoszcz jakby się panicznie boi.Kamil3836 pisze:tabor nie dłuższy niż 10m.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Niestety, bo dwa autobusy 12m na taką trasę to zbyt wielkie marnowanie wzkm, ale Mazy (lub inny klasy MIDI), to w końcu za małe. Warszawa natomiast stosuje takie wozy na tak krótkich i osiedlowych liniach.Mateusz Machel pisze:Coś, czego Bydgoszcz jakby się panicznie boi.
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Oficjalne info na temat 67:
ZMIANA ROZKŁADU JAZDY LINII 67 OD 1 KWIETNIA 2011 R.
Informujemy, że w związku ze zmianami w komunikacji miejskiej wchodzącymi w życie od dnia 1 kwietnia br. korekcie ulega również rozkład jazdy linii 67, celem skoordynowania go z rozkładem linii nr 74.
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=komu ... komunikaty
To chyba nie jest to. Aż takich korków nie ma na trasie 78. Jedynie co to Kujawska w dół może nieco go spowolnić, ale nie aż tak żeby kursy były co godzinę.Kamil3836 pisze:Pewnie w celu zabezpieczenia przed opóźnieniami spowodowanymi przez korki(postoje po 10minut).
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Źle zrobiono z 79. Rozumiem, że wzkm nie wystarczało na obsługę 61 i 79, ale wystarczało zostawić 79 w spokoju, a na 61 zmniejszyć ilość kursów (co 20 min. w dni robocze, co 30 min.w dni wolne) i zmienić trasę. Linia mogłaby mieć taki przebieg: Dworzec PKP - Dworcowa - Kr. Jadwigi - R. Grunwaldzkie - Pl. Poznański - Stroma - Żuławy - Leszczyńskiego - Solskiego - I. Skorupki - I. Skorupki (pętla).
Efekt obecnych zmian jest taki, że co drugi 79 jedzie nabity po brzegi z powodu małej pojemności taboru, a na przystankach dawnej linii 61 wsiadają/wysiadają pojedyncze osoby.
Efekt obecnych zmian jest taki, że co drugi 79 jedzie nabity po brzegi z powodu małej pojemności taboru, a na przystankach dawnej linii 61 wsiadają/wysiadają pojedyncze osoby.
Re: [stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
No nie do końca mogę się z tym zgodzić. Miałem już wielokrotnie okazje jechać 79 i 79S i mogę powiedzieć, że zawsze wszyscy siadali,siedzących może nie było, ale w przegubie jak i króciaku był w miarę luźno.ET40 pisze:Źle zrobiono z 79.
Efekt obecnych zmian jest taki, że co drugi 79 jedzie nabity po brzegi z powodu małej pojemności taboru, a na przystankach dawnej linii 61 wsiadają/wysiadają pojedyncze osoby.
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Oszalałeś, żeby utrzymywać kolejną "pustą" linie jak obecna 78.ET40 pisze:Dworzec PKP - Dworcowa - Kr. Jadwigi - R. Grunwaldzkie - Pl. Poznański - Stroma - Żuławy - Leszczyńskiego - Solskiego - I. Skorupki - I. Skorupki (pętla)
Także uważam, że nie jest źle, w godzinach szczytu może jest czasem ciasno, ale proszę pamiętać, że rozkład i pojemność taboru musi być opłacalna w oba kierunki.black125 pisze:Miałem już wielokrotnie okazje jechać 79 i 79S i mogę powiedzieć, że zawsze wszyscy siadali,siedzących może nie było, ale w przegubie jak i króciaku był w miarę luźno.
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Ja wam podam inny bezsens.
W sobotę przegubowce zjeżdżają sobie wesoło dość wcześnie do zajezdni. I automatycznie obsługę przez Piękną przejmują wozy krótkie. Polecam przejażdżkę w sobotę w godzinach 20-23 krótkim wozem. W niedzielę jest nieco lepiej bo na obsługę 79 przez Piękną oddelegowane zostały 2 wozy. Najwięcej ludzi z PKP wraca w niedzielę między 19:30, a 21. W tym czasie przegubowce jadą 3 razy (19:47, 20:16,20:48), a krótkie (przez Stromą) też trzy razy. 79 w niedzielę wieczorem, a nawet w ciągu dnia (tylko, że w ciągu dnia to jakoś z tym jest bo jeżdżą przeguby) jest trochę zatłoczony. O ile w ciągu dnia gdy jeżdżą przeguby jest jako tako tak gdy w soboty i niedziele krótkie kolejności zaczynają obsługę Pięknej to jest po prostu masakra. Zdarza się, że parę osób musi zostać na przystanku. Kto nie wierzy niech sam się przekona ;). W dzień powszedni w szczycie jest to do zniesienia bo się kilka minut przestoi i jedzie następny. W weekend za to jest ponad 20 minut czekania. Rozumiem wkm itp. ale jak takie postępowanie ZDMiKP ma zachęcać do korzystania z KM? Bo mnie się odechciewa już powoli jazdy 79 jak nie mam pewności czy faktycznie uda mi się zabrać. Wsiądę w samochód i się nie będę musiał tym martwić.
W sobotę przegubowce zjeżdżają sobie wesoło dość wcześnie do zajezdni. I automatycznie obsługę przez Piękną przejmują wozy krótkie. Polecam przejażdżkę w sobotę w godzinach 20-23 krótkim wozem. W niedzielę jest nieco lepiej bo na obsługę 79 przez Piękną oddelegowane zostały 2 wozy. Najwięcej ludzi z PKP wraca w niedzielę między 19:30, a 21. W tym czasie przegubowce jadą 3 razy (19:47, 20:16,20:48), a krótkie (przez Stromą) też trzy razy. 79 w niedzielę wieczorem, a nawet w ciągu dnia (tylko, że w ciągu dnia to jakoś z tym jest bo jeżdżą przeguby) jest trochę zatłoczony. O ile w ciągu dnia gdy jeżdżą przeguby jest jako tako tak gdy w soboty i niedziele krótkie kolejności zaczynają obsługę Pięknej to jest po prostu masakra. Zdarza się, że parę osób musi zostać na przystanku. Kto nie wierzy niech sam się przekona ;). W dzień powszedni w szczycie jest to do zniesienia bo się kilka minut przestoi i jedzie następny. W weekend za to jest ponad 20 minut czekania. Rozumiem wkm itp. ale jak takie postępowanie ZDMiKP ma zachęcać do korzystania z KM? Bo mnie się odechciewa już powoli jazdy 79 jak nie mam pewności czy faktycznie uda mi się zabrać. Wsiądę w samochód i się nie będę musiał tym martwić.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 2010-11-29, 21:57
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Alden471, potwierdzam. Jak pisałem na początku to co się dzieje w weekend na Pięknej to istna masakra. Sam w tą sobotę zostałem na Piękna-Szubińska, bo nie dało rady wsiąść, a nastepny był dopiero ok 21-30 więc pól godziny stania...
Linia 55...niekończąca droga...
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Zdążyłbyś zejść na Plac Poznański i wsiadłbyś w 79S .misiekbydzia pisze:30 więc pól godziny stania
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Chyba nie na tym polega przyjazna komunikacja, aby za nią ganiać...Kamil3836 pisze:Zdążyłbyś zejść na Plac Poznański i wsiadłbyś w 79S .
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 2010-11-29, 21:57
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Tak, zrobię sobie spacer o 21 Szubińską w dół i poczekam na 79S, proszę Cię, komunikacja ma służyć pasażerom nie rozpoczynać zawody pt: Dasz radę to wsiadaj
Linia 55...niekończąca droga...
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
O już 3 razy tego doświadczyłem, do tego częstotliwość do bani.Alden471 pisze:Polecam przejażdżkę w sobotę w godzinach 20-23 krótkim wozem.
Takie sytuacje mają już miejsce przy Realu.Alden471 pisze:w soboty i niedziele krótkie kolejności zaczynają obsługę Pięknej to jest po prostu masakra. Zdarza się, że parę osób musi zostać na przystanku.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Chodziło mi nie o to gdzie następuje napełnienia tylko o trasę, którą jedzie 79 ;)
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Źródło: Gazeta wyborczaPasażerowie z Bartodziejów tęsknią za linią 57
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bartodzieje/ ... .html?bo=1[/quote]
Źródło: Gazeta wyborczaZDMiKP o likwidacji 57: Przecież mogą się przesiąść
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bartodzieje/ ... .html?bo=1
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Co za brednie.Jak uniwersytet może się rozwijać, skoro z powodu złych decyzji miasta podstawowe potrzeby studentów nie są zaspokajane
Na Bartodziejach jest tłoczno między Bałtycką a Jurasza, czasami również między szczytami. Poruszam się po Bartodziejach wszystkimi możliwymi liniami, we wszystkich możliwych porach.Ale likwidacja 57 uderzyła też w starszych mieszkańców Bartodziejów. Oni tym bardziej nie pchają się do zatłoczonych autobusów.
Moim zdaniem między tymi przystankami tłok jest jaki był. Jednocześnie jest daleko od tego by zabrakło dla kogoś miejsca.
I jeszcze jeden komentarz dla tego zdania: DUPA DUPA.Oni tym bardziej nie pchają się do zatłoczonych autobusów.
Minusem nowego rozwiązania są moim zdaniem tłok na Przemysłowej, oraz fakt, że poza szczytem i w dni wolne z Fordońskiej na Bartodzieje autobus jedzie co 20 minut (zamiast co 10 jak wcześniej).
A powyższy cytat obala poniższe narzekanie, którego za bardzo nie rozumiem:- W tej chwili w to miejsce, poza 59, dojeżdża 74. Ludzie, którzy mają bilet sieciowy na 59, nie są stratni. Mogą jeździć po jego trasie w weekendy i w godzinach wieczornych tą drugą linią, i nie płacą więcej. Specjalnie w tym celu wprowadziliśmy korektę rozkładu jazdy autobusu 67 tak, by na Spornej szybko i wygodnie pasażerowie mogli się przesiadać z 74.
Jak mają więc dostać się do domów ci, którzy kończą pracę później? Gdy dodamy do tego konieczność długiego czekania na autobus (59 jeździ z częstotliwością co 24 minuty, bo co drugi kurs prowadzi na ul. Przemysłową) albo przesiadki, nie dziwią żale pasażerów, którzy nie mogą i nie chcą się do tych zmian przyzwyczaić.
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Jeśli chodzi o Przemysłową, to wystarczyłyby przegubowce na 67. W pewnych godzinach jest tragedia. No wyobraźcie sobie że dwa roki przypadkowo kończą zajęcia o tej samej godzinie. Do autobusu nie idzie wejść na pętli. Rano na Spornej faktycznie są problemy z wejściem do autobusu. I problem jest spory, zazwyczaj na wiosnę było znacznie luźniej (pierwszy rok się ostro przerzedzał), ale teraz jest gorzej.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Takie zjawiska występują na większości linii, które obsługują uczelnie, zakłady pracy itp.Darek pisze:W pewnych godzinach jest tragedia. No wyobraźcie sobie że dwa roki przypadkowo kończą zajęcia o tej samej godzinie. Do autobusu nie idzie wejść na pętli.
W pewnych godzinach nagły wysyp pasażerów jest nieunikniony - koniec zajeć, koniec pracy np. załadowany 79 na PKP gdy w Pesie i Tyco kończą robotę.
Musiałyś podstawić ze 3 autobusy naraz żeby nikt nie jęczał i mógł sobie wygodnie usiąść...
I jeszcze wielka krzywda im się dzieje bo muszą się przesiadać...
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Tam w jednym budynku studiuje 5 tys. osób. Tutaj nie chodzi o zbytnie zapełnienie. Często na Przemysłowej po prostu nie można wejść do autobusu i ludzie muszą zostawać na przystanku. Ile procent pracowników pesy ma samochody? A ile studentów? Studenci obok emerytów i uczniów to największa grupa pasażerów. W Bydgoszczy jest 50 tys. studentów i każdy z nich kupuje bilet na jakąś linię (spokojnie z 90%). Zarząd powinien się liczyć z tak dużą grupą konsumentów.
I nie wielka krzywda z powodu przesiadek. Na 67 większość wysiada na Spornej, Wyścigowej i Ogińskiego.
I nie wielka krzywda z powodu przesiadek. Na 67 większość wysiada na Spornej, Wyścigowej i Ogińskiego.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
[stałe] Od 1.04.2011 Zmiany w KM
Kuźwa, Kamil- wiesz dlaczego zawsze przesiadam się na tramwaj? Bo od Łęczyckiej o każdej porze dnia i nocy następuje desant emerytów- najczęściej objuczonych 20kg siatek i jadącymi jeden przystanek. O ile autobus się wyludnia w miarę na Wyścigowej to od Łęczyckiej sytuacja jest znów bardzo zła. Potem przy targowisku rzuca się grupa wracających z zakupów na seriale w TVN (chyba kursują na zmiany na ten targ bo do 16 każdy autobus jest zawalony warzywami). Potem jest Jurasza czyli grupa "chorych" którym się należy miejsce siedzące i walących łokciami po ludziach. Dopiero od Ogińskiego jest luźniej.
Nie jeździsz na Przemysłową- nie wypowiadaj się w tym temacie... No ale przepraszam... Kamil Wie Zawsze Wszystko Najlepiej.
Nie jeździsz na Przemysłową- nie wypowiadaj się w tym temacie... No ale przepraszam... Kamil Wie Zawsze Wszystko Najlepiej.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016