65- zmiana trasy
Moderator: spooney
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
65- zmiana trasy
Nie pamiętam czy ktoś już o tym pisał, ale skoro nie ma tematu..
Co sądzicie o puszczeniu 65 Skłodowskiej Curie zamiast Fordońską?
Trasa: Leśne, Sułkowskiego, Ogińskiego, Rondo Wielkopolskie, Powstańców Wielkopolskich, Wyszyńskiego, Skłodowskiej- Curie, Łęczycka, Fordońska, Wyzwolenia, Stary Fordon.
Zalety takiego rozwiązania:
-Autobus nie będzie stał w korku przy Rondzie Fordońskim,
-od R. Fordońskiego aż do Wyścigowej przestanie dublować tramwaj,
-długość trasy pozostanie taka sama, a czas przejazdu może się skrócić,
-przy dojeździe z Leśnego na Fordon, oraz z Fordonu na Leśne nikt nic nie traci. Nadal jest połączenie, nadal jest a+t itd,
-przy dojeździe z Leśnego i z Fordonu na R. Fordońskie też nikt nic nie traci, bo wciąż jest połączenie -dodatkowo wyraźniejsze połączenie Leśnego i Fordonu z Bartodziejami.
Co sądzicie o puszczeniu 65 Skłodowskiej Curie zamiast Fordońską?
Trasa: Leśne, Sułkowskiego, Ogińskiego, Rondo Wielkopolskie, Powstańców Wielkopolskich, Wyszyńskiego, Skłodowskiej- Curie, Łęczycka, Fordońska, Wyzwolenia, Stary Fordon.
Zalety takiego rozwiązania:
-Autobus nie będzie stał w korku przy Rondzie Fordońskim,
-od R. Fordońskiego aż do Wyścigowej przestanie dublować tramwaj,
-długość trasy pozostanie taka sama, a czas przejazdu może się skrócić,
-przy dojeździe z Leśnego na Fordon, oraz z Fordonu na Leśne nikt nic nie traci. Nadal jest połączenie, nadal jest a+t itd,
-przy dojeździe z Leśnego i z Fordonu na R. Fordońskie też nikt nic nie traci, bo wciąż jest połączenie -dodatkowo wyraźniejsze połączenie Leśnego i Fordonu z Bartodziejami.
Mieszkańcy Fordonu raczej na tym rozwiązaniu nie stracą (pewnie przeciwnikami bedą Ci, dla których problemem bedzie przesiadka z autobusu na tramwaj). Większy problem bedą mieli mieszkańcy Leśnego, którzy utracą bezpośrednie połączenie z VIII LO i Urzędem Skarbowym. Zatem trzeba się zastanowić, czy to rozwiązanie, byłoby lepsze.
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Hmm a światła na łęczyckiej? Tam też się długo stoi więc chyba to co nadrobi po nowej trasie straci właśnie tam.
Może ja przedstawie swoją koncepce zmiany trasy.
Mój pomysł zakłada przedłużenie lini 65 z nowej pętli na nową pętle na osiedlu Niepodległości. 65 jechała by Wyzwolenia - Andersa - Gieryna - Komorowskiego - Os. Niepodległości. Część ulic trzeba by zbudować od podstaw, ale prosze zwrócic uwage ile niedługo bedzie mieszkac tu ludzi a komunikacji nie ma zadnej...
Może ja przedstawie swoją koncepce zmiany trasy.
Mój pomysł zakłada przedłużenie lini 65 z nowej pętli na nową pętle na osiedlu Niepodległości. 65 jechała by Wyzwolenia - Andersa - Gieryna - Komorowskiego - Os. Niepodległości. Część ulic trzeba by zbudować od podstaw, ale prosze zwrócic uwage ile niedługo bedzie mieszkac tu ludzi a komunikacji nie ma zadnej...
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
To niestety nie ma według mnie szans na realizację, ze względu na brak funduszy, ja trasy bym nie zmieniałtak drastycznie, ominął bym wyłącznie Rondo fordońskie puszczając 65 inną trasą od Ronda Skrzetuskiego w Curie-Skłodowskiej a potem Gajową lub Bałtycką
i 65 włączał by się ponownie w Fordońską, dodam, że ulica Bałtycka nie należy do wąskich
i 65 włączał by się ponownie w Fordońską, dodam, że ulica Bałtycka nie należy do wąskich
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
no właśnie wszystko było by fajnie... tylko te koszta ;/ kiedyś już była chyba mowa o autobusie do Oś Niepodległości... i z tego co pamiętam to ZDMiKP nie chciało tam robić dróg ?? :| . A no i w plecy pójdzie kasa za którą zrobiono jakiś czas temu nową pętle w STArtur2406 pisze:Może ja przedstawie swoją koncepce zmiany trasy.
Mój pomysł zakłada przedłużenie lini 65 z nowej pętli na nową pętle na osiedlu Niepodległości. 65 jechała by Wyzwolenia - Andersa - Gieryna - Komorowskiego - Os. Niepodległości. Część ulic trzeba by zbudować od podstaw, ale prosze zwrócic uwage ile niedługo bedzie mieszkac tu ludzi a komunikacji nie ma zadnej...
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
65- zmiana trasy
Odgrzebuję wątek bo temat 65 przez Skłodowskiej-Curie proponowany swego czasu przez Roberta ponownie wypłynął, tym razem na forum skyscrapercity:
johny..byd pisze:A co myślicie o tym?
Wraz z likwidacją linii autobusowej 57 w autobusach na Curie-Skłodowskiej pojawił się tłok. W weekendy natomiast autobusy jadące z ul. Fordońskiej przez centrum Bartodziejów jadą co 20 min. Dlatego proponuję skierować autobusy linii 65 ulicami Łęczycką i Curie-Skłodowskiej do Wyszyńskiego. Dzięki takiej trasie autobusy linii 65:
? połączą bezpośrednio Osiedle Leśne z Bartodziejami
? przestaną stać w korkach na ulicy Wyszyńskiego
? zapewnią dogodniejsze połączenie ul. Fordońskiej z Bartodziejami
? zapewnią chociaż częściowy dojazd z Bartodziejów na Brdyujście wieczorami i w dni wolne
Co prawda autobusy ominą Rondo Fordońskie (czerwona linia), ale od strony Fordonu można dojechać tam tramwajami linii 1,3 i 7 (w tym na jednym bilecie 65+3) oraz linią 69. Z osiedla Leśnego z kolei można dojechać linią 68 (niebieska linia). Pozostaje nam wyłączony z trasy przystanek Fordońska ? Bałtycka, ale tam podobnie jak na Rondo Fordońskie można dojechać tramwajami i autobusem 69. Myślę, że warto ten pomysł poddać dyskusji.
Dodatkowo wzmacniamy Przemysłową kierując wszystkie kursy linii 59 na tą ulicę (likwidacja wariantowości linii).
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2362
65- zmiana trasy
Jestem za. Ale przez Szpital Jurasza, nie przez Lelewela.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: 65- zmiana trasy
Nie przez Powstańców zapewne miałeś na myśli. Ale gdzie sens puszczenia tego przez Skłodowskiej, Moniuszki i Ogińskiego?Darek pisze:Jestem za. Ale przez Szpital Jurasza, nie przez Lelewela.
65- zmiana trasy
To jeszcze może w godzinach szczytu i w okolicach 22 puścić kilka kursów wariantowych 65 przez Witebską. I wtedy problem ludzi, którzy narzekają teraz, że nie mogą z zakładu pracy dojechać na Bartodzieje bezpośrednio, tylko z przesiadką, zostanie rozwiązany.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
65 - zmiana trasy
Taka zmiana trasy jest uważam jak najbardziej pozytywna, tym bardziej, że na 65 nie ma specjalnie wielkich potoków pasażerskich.
Wyłącznie w wariancie przez Lelewela.
Wyłącznie w wariancie przez Lelewela.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
65- zmiana trasy
Zupełnie zapomniałem o tym pomyśle.
Natomiast 65 przez Skłodowskiej i Łęczycką to właściwie brak strat, same korzyści.
Wtedy powiedzą, że za mało, i że o 15:53 nie ma autobusu. Warianty to zło i ogólnie szatan.pawel_nk pisze:To jeszcze może w godzinach szczytu i w okolicach 22 puścić kilka kursów wariantowych 65 przez Witebską. I wtedy problem ludzi, którzy narzekają teraz, że nie mogą z zakładu pracy dojechać na Bartodzieje bezpośrednio, tylko z przesiadką, zostanie rozwiązany.
Natomiast 65 przez Skłodowskiej i Łęczycką to właściwie brak strat, same korzyści.
PS. Korek na Łęczyckiej jest mniejszy niż na Wyszyńskiego. Poważnie;)Robert Reimus pisze:Zalety takiego rozwiązania:
-Autobus nie będzie stał w korku przy Rondzie Fordońskim,
-od R. Fordońskiego aż do Wyścigowej przestanie dublować tramwaj,
-długość trasy pozostanie taka sama, a czas przejazdu może się skrócić,
-przy dojeździe z Leśnego na Fordon, oraz z Fordonu na Leśne nikt nic nie traci. Nadal jest połączenie, nadal jest a+t itd,
-przy dojeździe z Leśnego i z Fordonu na R. Fordońskie też nikt nic nie traci, bo wciąż jest połączenie -dodatkowo wyraźniejsze połączenie Leśnego i Fordonu z Bartodziejami.
65- zmiana trasy
To prawda. Wyszyńskiego to droga krajowa.PS. Korek na Łęczyckiej jest mniejszy niż na Wyszyńskiego. Poważnie;)
Moim zdaniem już dawno 65 powinno jeździć przez Bartodzieje. Fordońska na tym odcinku to jednak trochę peryferia. Po jednej stronie rzeka i komisy a po drugiej chałupy jednorodzinne. Nawet dla tramwajów to bardziej tranzyt. A Skłodowskiej idzie przez środek dużego osiedla. Wymiana pasażerów na r. Fordońskim i przy Bałtyckiej jest niewielka. Jeśli stoi 10 osób to 8 wsiada w 69, tak na oko.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
65- zmiana trasy
Nie no Darek, bez przesady - jest dość dużo wieżowców i nowego budownictwa, szczególnie AWZ, plus Urząd Skarbowy i VIII LODarek pisze:a po drugiej chałupy jednorodzinne
- ale oni mają T1,T3,T7 i A69
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Re: 65- zmiana trasy
Ja jestem przeciwny zmianie.
65 przejeżdża przez rondo Fordońskie, które stanowi węzeł przesiadkowy dla jadących w relacji Górny Taras (Kapuściska, Glinki, Wyżyny) - Fordon. Odcięcie od linii 65 pogorszy dojazd uczniom, studentom i pracownikom.
Poza tym przy Bałtyckiej jak już Krzysztof wspomniał Skarbówka, Ósemka i inne obiekty użytkowe, oraz domostwa. W szczycie sporo osób korzysta tam z 65.
I nie przesadzajmy z tymi Bartodziejami, mieszkańcy osiedla przyzwyczaili się za bardzo do luksusu i teraz trudno im się pogodzić.
65 przejeżdża przez rondo Fordońskie, które stanowi węzeł przesiadkowy dla jadących w relacji Górny Taras (Kapuściska, Glinki, Wyżyny) - Fordon. Odcięcie od linii 65 pogorszy dojazd uczniom, studentom i pracownikom.
Poza tym przy Bałtyckiej jak już Krzysztof wspomniał Skarbówka, Ósemka i inne obiekty użytkowe, oraz domostwa. W szczycie sporo osób korzysta tam z 65.
I nie przesadzajmy z tymi Bartodziejami, mieszkańcy osiedla przyzwyczaili się za bardzo do luksusu i teraz trudno im się pogodzić.
65- zmiana trasy
Dostałem na gadu:
Jakie plusy, jakie minusy?
Jak byście się zapatrywali na taki pomysł zmiany na 65?K.Aładowicz pisze:59 w całości na Przemysłową, a 65 wszystkie kursy przez Skłodowskiej-Curie i Łęczycką, natomiast kursy do Mariampola przez Witebską, pozwoli to na połączenie Witebskiej ze Skłodowskiej-Curie, natomiast aby nie robić bałaganu w nowych wariantach, przez Witebską wszystkie kursy do i z Mariampola
Jakie plusy, jakie minusy?
65- zmiana trasy
Może i to jest dobry pomysł z tą zmianą trasy, ale uważam, że trasa powinna zostać bez zmian, gdyż pasażerowie jeżdżą tą linią do szkoły, Media Marktu, Urzędu Skarbowego itd. Uważam, że Bartodzieje są dobrze połączone. Jak 65 zmieni trasę to na odcinku r. Fordońskie - Fordońska - Kazimierza Wielkiego nie będzie dobrego połączenia?
/spooney/ punkt karny za poprawki
/spooney/ punkt karny za poprawki
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: 65- zmiana trasy
1,3,7,69(w jedną stronę)...Krzysiu pisze:Jak 65 zmieni trasę to na odcinku r. Fordońskie - Fordońska - Kazimierza Wielkiego nie będzie dobrego połączenia?
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
65- zmiana trasy
Tą rolę może spełniać Wyścigowa(7 - Kapuściska) jeszcze większe wykorzystanie tramwaju, a z Leśnego jest 68, Wyżyny i Glinki(przesiadka na Skrzetuskim) z 65 w 68(węzeł na Fordońskim jest i tak trudny do przejścia).volvo7000A pisze:5 przejeżdża przez rondo Fordońskie, które stanowi węzeł przesiadkowy dla jadących w relacji Górny Taras (Kapuściska, Glinki, Wyżyny) - Fordon
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Re: 65- zmiana trasy
spooney pisze:Dostałem na gadu:Jak byście się zapatrywali na taki pomysł zmiany na 65?K.Aładowicz pisze:59 w całości na Przemysłową, a 65 wszystkie kursy przez Skłodowskiej-Curie i Łęczycką, natomiast kursy do Mariampola przez Witebską, pozwoli to na połączenie Witebskiej ze Skłodowskiej-Curie, natomiast aby nie robić bałaganu w nowych wariantach, przez Witebską wszystkie kursy do i z Mariampola
Jakie plusy, jakie minusy?
Pewnie, że tak, pomysł super.
- A59 zwiększa częstotliwość, mniejszy tłok - nie musimy zwiększać A67(w zamian np A59 do 19?).
- z Ronda Jagiellonów dojazd do Witebskiej jest zapewniony T3+A74
- kursy do Mariampola są średnio co 30 min w szczycie i godzinę poza szczytem, czyli gorzej niż obecne A59W, ale za to po 17 - więc ludziom to powinno przypasować, powinniśmy przeprowadzić jakiś pomiar napełnienia w A59 na odcinku od Spornej.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Re: 65- zmiana trasy
Może, ale tylko w robocze do 19.Krzysztof Juszczak pisze:Tą rolę może spełniać Wyścigowa(7 - Kapuściska) jeszcze większe wykorzystanie tramwaju
Wieczorem lub w weekend, gdy komunikacja kursuje rzadziej będzie to jeszcze większy problem.
Moim zdaniem, likwidując 57 powinni zwiększyć częstotliwość 67 zachowując przy tym krótkie wozy.
W szczycie z 12 do 10 minut, wieczorami i w dni wolne co 20 minut zamiast co ~25 min.
/spooney/ temat dotyczy zmian na 65 a nie 57 czy 67
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: 65- zmiana trasy
Tak generalnie to w przypadku Witebskiej trzeba by wrócić do starej praktyki i skonsultować to z zakładami pracy i szkołami na trasie.Krzysztof Juszczak pisze: - kursy do Mariampola są średnio co 30 min w szczycie i godzinę poza szczytem, czyli gorzej niż obecne A59W, ale za to po 17 - więc ludziom to powinno przypasować, powinniśmy przeprowadzić jakiś pomiar napełnienia w A59 na odcinku od Spornej.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
65- zmiana trasy
Dokładnie, aczkolwiek trzeba sprawdzić, na ile to jest rzeczywiście potrzebne.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
65- zmiana trasy
Linia 65 przez Skłodowskiej-Curie?
Co ma likwidacja 57 do bezpośredniego połączenia Bartodziejów z Osiedlem Leśnym i Fordonem?
Mogą z przesiadkami jechać:
> 55,71,93 + 68,65 na Leśne
> 59,93 + 65,69,70,72,74 do Fordonu.
Pan T.T. pewnie by chciał najlepiej przystanek pod blokiem albo w mieszkaniu przy kanapie...
To ja też chcę zmainy na lini 54 - niech na Piaski jedzie przez Błonie bo nie mam bezpośredniego dojazdu i ojeja jestem tak strasznie pokrzywdzony przesiadkami z 62 w którym jest tak strasznie tłoczno...
Co ma likwidacja 57 do bezpośredniego połączenia Bartodziejów z Osiedlem Leśnym i Fordonem?
Mogą z przesiadkami jechać:
> 55,71,93 + 68,65 na Leśne
> 59,93 + 65,69,70,72,74 do Fordonu.
Pan T.T. pewnie by chciał najlepiej przystanek pod blokiem albo w mieszkaniu przy kanapie...
To ja też chcę zmainy na lini 54 - niech na Piaski jedzie przez Błonie bo nie mam bezpośredniego dojazdu i ojeja jestem tak strasznie pokrzywdzony przesiadkami z 62 w którym jest tak strasznie tłoczno...
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: 65- zmiana trasy
Wiesz, między Łęczycką a Wiślaną jest całkiem spory kawałek miasta do którego się niespecjalnie idzie sensownie ze Skłodowskiej dostać po 17 i w dni wolne.spooney pisze: Co ma likwidacja 57 do bezpośredniego połączenia Bartodziejów z Osiedlem Leśnym i Fordonem?
Mogą z przesiadkami jechać:
> 55,71,93 + 68,65 na Leśne
> 59,93 + 65,69,70,72,74 do Fordonu.
65- zmiana trasy
Inicjatywa bardzo słuszna, trzeba by tą sprawę nagłośnić zanim na Wyszyńskiego powstanie specjalny buspas dla 65, wtedy będzie po ptakach.
Za puszczeniem 65 przez Skłodowskiej-Curie przemawia sporo argumentów i sądzę że jest to do wywalczenia. Dojeżdżałem swego czasu z Bartodzei na Leśne do szkoły i wiem ile ludzi codziennie rano maszeruje ponad kilometr na Rondo Skrzetuskie, a połączenie Leśnego z Fordońskim zapewnia 68.
Za puszczeniem 65 przez Skłodowskiej-Curie przemawia sporo argumentów i sądzę że jest to do wywalczenia. Dojeżdżałem swego czasu z Bartodzei na Leśne do szkoły i wiem ile ludzi codziennie rano maszeruje ponad kilometr na Rondo Skrzetuskie, a połączenie Leśnego z Fordońskim zapewnia 68.