Volvo7000A pisze:Wilczak (56 od Belmy powinien jechać Bronikowskiego i Grunwaldzką)
A nie lepiej tak?
1. Ustawić przystanki 56 przy pętli tramwajowej Wilczak (tak, jak było podczas remontu mostów Solidarności). Przydałaby się z powrotem wiata na Wilczaku.
2. zmienić trasę 56 na następującą:
Belma - Łochowska - Nakielska - Nasypowa - Czerwonego Krzyża - Władysława IV - Stawowa - Wysoka - Eugeniusza Połtyna - Szubińska - Pl. Poznański i dalej standardowo przez Nowy Rynek do Placu Kościeleckich
3. ustanowić nowe przystanki:
- Czerwonego Krzyża - Słupskich
- Czerwonego Krzyża - Władysława IV (lub Władysława IV - Cz. Krzyża, nie pamiętam dokładnie gdzie się znajduje przystanek 64, jeżeli po południowej stronie skrzyżowania, to wtedy 56 obsługiwałaby przystanek 64)
- Władysława IV - Stawowa (przystanek 64)
- Stawowa - Lotników
- Wysoka - Koszarowa
4. przydałoby się przejście pod wiaduktem po stronie pętli tramwajowej, wtedy można by było skrócić ok. połowy kursów 56 do pętli Wilczak w zamian za zwiększenie częstotliwości kursów.
Obecnie komunikacja na Jarach kuleje i to mocno, jest tylko 64, które jedzie dookoła i tylko zahacza o ścisłe centrum. Tak, można się przesiąść na Szubińskiej na 53, ale po co 56 ma dublować tramwaj, kiedy można w ten sposób zdjąć dubel z Nakielskiej i przy okazji lepiej obsłużyć Jary oraz Błonie? Wątpliwości mam tylko co do skrzyżowania E. Połtyna x Szubińska, czy tam nie robią się korki od strony północnej? Jeżeli tak i jeżeli by to mocno opóźniało autobus, to można wytyczyć trasę od skrzyżowania Czerwonego Krzyża z Władysława IV trasą 64 do Szubińskiej, a dalej Szubińską, Wałami Jagiellońskimi itd. do Placu Kościeleckich.