Ochrona kierowców i motorniczych

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: lukas_3830 » 2012-12-19, 02:08

Przez ostatnie wydarzenia wnioskuje o zwiększenie bezpieczeństwa dla motorniczych i kierowców....Jest kilka opcji do wyboru..
1. Pistolet praralizator elektryczny / shootgun na naboje gumowe
2. Pistolet na ostre naboje
3. Służby porządkowe w pojazdach KM w godzinach wieczornych i nocnych
Koszty będą ale życie ludzkie jest ważniejsze...!

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: michał 78 » 2012-12-19, 09:55

A winny będzie i tak kierowca bo w tym kraju :
nie wolno ci przekroczyć granic obrony koniecznej
bo może sprowokował grzecznych chłopców w dresach pod wpływem alkoholu , amfy i in. spidów
i Herkules dupa kiedy ludzi kupa

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: Darek » 2012-12-19, 10:22

Sprowokował, to jest słowo klucz, którym nawet niektórzy politycy tłumaczą zachowania zwykłych bandytów, których zdaniem jeżeli kogoś zabił/pobił bo ten ktoś go "sprowokował" to jest niewinny.
Skoro jedna z partii opozycyjnych uważa osobników w dresach za patriotów, próbuje stworzyć z nich swoje bojówki typu SA lub SS i ręczy w sądzie za bandziorów to trudno się dziwić tej bezkarności. Pewnie ten kierowca odważył się zwrócić uwagę na ich głośne i wulgarne zachowanie, czym ich "sprowokował". Dla sądu pewnie też "sprowokowanie" byłoby okolicznością łagodzącą.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: michał 78 » 2012-12-19, 12:32

Poza tym każdy z nas ma jeszcze życie prywatne. Trzeba dotrzeć i wrócić z pracy. A kto ci uwierzy jak cię skatują za blokiem że to ci sami którym zwróciłeś uwagę czy "na psy zapodałeś"?

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: lukas_3830 » 2012-12-19, 14:38

No tak najlepiej się poddać... i modlić się by sobie wysiedli...Jakieś środki ochronne należy podjąć! Im więcej przymykamy na to oko tym bardziej oni czują się bezkarni! Kontrolerów biletów też biją może czas najwyższy z tymi śmieciami w dresach zrobić porządek.

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: Kris » 2012-12-19, 14:52

Darek pisze:Skoro jedna z partii opozycyjnych uważa osobników w dresach za patriotów, próbuje stworzyć z nich swoje bojówki typu SA lub SS i ręczy w sądzie za bandziorów to trudno się dziwić tej bezkarności.
Darek, brawo dla Ciebie. Gdyby nie mieli poparcia, nie byłoby tego.
lukas_3830 pisze:1. Pistolet praralizator elektryczny / shootgun na naboje gumowe
To mogłoby być.
lukas_3830 pisze:3. Służby porządkowe w pojazdach KM w godzinach wieczornych i nocnych
Ilu na jeden pojazd? Bo dwóch to za mało.

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: lukas_3830 » 2012-12-19, 15:56

krzys54 pisze:Ilu na jeden pojazd? Bo dwóch to za mało.
Dwie osoby dobrze uzbrojone starczą :)

Awatar użytkownika
Kubuś
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-13, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: Kubuś » 2012-12-19, 19:36

Albo jak w Poznaniu przycisk, który jak się naciśnie to wysyła się powiadomienie na policję i wtedy przyjeżdżają, a kierowca stoi na awaryjnych i trąbi :) (chociaż nie wiadomo, co mogłoby się stać jakby zaczął trąbić :P .
Obrazek

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: lukas_3830 » 2012-12-19, 20:20

Kubuś pisze:Albo jak w Poznaniu przycisk, który jak się naciśnie to wysyła się powiadomienie na policję i wtedy przyjeżdżają, a kierowca stoi na awaryjnych i trąbi (chociaż nie wiadomo, co mogłoby się stać jak
Przycisk przyciskiem a policja nie lata na Migach. Osobista ochrona to podstawa.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: Darek » 2012-12-19, 20:26

jak teoretycznie dwa radiowozy zwiały zamiast interweniować.
Skąd to wiesz?
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
ArturS
Posty: 652
Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: ArturS » 2012-12-19, 21:45

lukas_3830 pisze:a policja nie lata na Migach
tylko plaśtikowymi KIAnkami, które lubią się zgasnąć w czasie jazdy :) A Ducaty skrzypią gorzej jak stare Żuki lub Nysy :kreci:
A gliniarz dostaje repremendę i postępowanie jak nie daj Bóg zarysuje lub uszkodzi nówkę furę kupioną przez ministerstwo :puknijsie: I tu jest logika, nie ma co. Takie fury dali naszej Policji że hej :lol:
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Re: Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: reputed » 2012-12-19, 22:23

KK art. 25 §4
Osoba, która w obronie koniecznej odpiera zamach na jakiekolwiek cudze dobro chronione prawem, chroniąc bezpieczeństwo lub porządek publiczny, korzysta z ochrony prawnej przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych



Gorzej jak sąd orzeknie, że MZK to żadne dobro :P

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: Robert Reimus » 2012-12-19, 22:54

Zanim kierowcy zaczną strzelać i paraliżować pasażerów, to proponuję zacząć od zwyczajnego powrotu do zamkniętych kabin dla kierowców. Porównajcie, na ile bezpiecznie może się czuć kierowca MIGA, Ikarusa albo Konstala, a na ile kierowca Conecto, gdzie nawet ten stelażyk z szybką separujący kierowcę na dziurawych drogach sprawia wrażenie jakby miał się rozpaść.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: Darek » 2012-12-19, 23:01

Podpisuję się pod tekstem Roberta. Zdaje się że nowe Conecto dla Warszawy mają mocną i pełną kabinę. Ktoś może to potwierdzić?
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: Dawid Szramke » 2012-12-20, 02:10

Wielokrotnie jest taka sytuacja że patrolowi nie spieszy się na przyjazd na wezwanie mimo że może to zrobić w szybkim czasie. Zanim kierowca doczeka się jakiejkolwiek interwencji zazwyczaj wandale uciekną i cale zgłoszenie nie ma sensu. Słyszalem nie jednokrotnie też że nie było jakiego wysłać patrolu bo jest ich za mało na danym rejonie i kółko się zamyka.

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: Robert Reimus » 2012-12-20, 10:50

Dawid Szramke pisze:Wielokrotnie jest taka sytuacja że patrolowi nie spieszy się na przyjazd na wezwanie mimo że może to zrobić w szybkim czasie.
Masz dowody na takie oskarżenie?

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Re: Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: Dawid Szramke » 2012-12-20, 17:09

Robert Reimus pisze:
Dawid Szramke pisze:Wielokrotnie jest taka sytuacja że patrolowi nie spieszy się na przyjazd na wezwanie mimo że może to zrobić w szybkim czasie.
Masz dowody na takie oskarżenie?
Mam bo kierowcy czekają ponad godzinę czasem na zabranie bezdomnego który cuchnie na kilometr. Ostatnio kierowca na 74 półtorej godziny czekał na zabranie własnie takiej osoby. Wystarczy zapytać się w centrali ruchu lub samych kierowców lub motorniczych.

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: Robert Reimus » 2012-12-20, 17:27

Dawid Szramke pisze:Mam bo kierowcy czekają ponad godzinę czasem na zabranie bezdomnego który cuchnie na kilometr. Ostatnio kierowca na 74 półtorej godziny czekał na zabranie własnie takiej osoby. Wystarczy zapytać się w centrali ruchu lub samych kierowców lub motorniczych.
Nie jest to główne zadanie policji. Jak w każdej pracy, są priorytety.

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: Dawid Szramke » 2012-12-20, 23:38

Tak samo jest z wandalami. Zanim patrol się zjawi to zdemolują autobus i zdązą uciec. Pamiętam jak wracałem któregoś dnia z Inowrocławskiej nocnym 33 to dwóch kolesi pobiło trzeciego z tyłu w autobusie. Kierowca wezwał policje bo tamci byli jeszcze w autobusie ale zanim się patrol zjawił po nich nie było śladu. Ludzie musieli wysiąść bo autobus był we krwi i na tym się skończyło. Była to 2 w nocy.

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: Kris » 2012-12-21, 00:19

Dawid Szramke pisze:Ludzie musieli wysiąść bo autobus był we krwi i na tym się skończyło.
Zastanawia mnie, dlaczego ludzi nie przytrzymano w tym autobusie. Bo to, że autobus był we krwi nie jest dla mnie argumentem. Czyżby ci kolesie znaleźli sobie drogę przez szybę albo hamulec bezpieczeństwa?

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: Darek » 2012-12-21, 08:37

Od kiedy autobusy mają hamulec bezpieczeństwa?
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: Dawid Szramke » 2012-12-21, 11:03

Wystarczyło spuścić powietrze w drzwiach przez zawór :) I tak zazwyczaj się to dzieje.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: Paweł W » 2012-12-21, 13:46

Poza tym dla nachlanych agresorów otworzenie drzwi siłą nie jest większym problemem :)
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: Kris » 2012-12-21, 15:41

Dawid Szramke pisze:Wystarczyło spuścić powietrze w drzwiach przez zawór
No ale pasażerowie mają dostęp do zaworu? :kreci:

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: Paweł W » 2012-12-21, 17:21

Przecież w Volvie jest napis u góry na drzwiach "W razie awarii przekręć za dźwignię pociągnij za drzwi". W Conecto też u góry bardzo łatwo dostać się do zaworu od drzwi.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: ikarusiarz » 2012-12-21, 17:31

Zawory są dla ludzi. Jak będzie się paliło, kierowca będzie leżał nieprzytomny na przyciskach, to ludki otwierają sobie sami drzwi.

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Re: Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: Dawid Szramke » 2012-12-28, 04:58

krzys54 pisze:
Dawid Szramke pisze:Wystarczyło spuścić powietrze w drzwiach przez zawór
No ale pasażerowie mają dostęp do zaworu? :kreci:
Niestety w volvo zasuwy które miały zasłaniać dostęp do zaworów są w wielu wozach wyrwane albo uszkodzone więc spuścić powietrze to żaden problem. Podobnie jest we mercedesach. Blomby są pozrywane i można bez problemu dostać się do zaworu.

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Ochrona kierowców i motorniczych

Post autor: ikarusiarz » 2012-12-28, 18:20

Nie obraź się Dawidzie, ale Twój tok myślenia jest błędny. Żadna zasuwa, plomba, nie może być przeszkodą. Czy jest wyrwana, czy nie, to nie ma znaczenia. To ma być tak skonstruowane, aby każdy dziadek, dres, babcia mogła, mógł otworzyć. Zasuwa jest tylko ozdobą.

ODPOWIEDZ