Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych
Moderator: spooney
Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych
5 -> Rycerska - B. Wieś - Kapuściska
7 -> Wyścigowa - Perłowa - Glinki
Na pętlę Glinki linie tramwajowe 4 i 7
W dni wolne nie ma potrzeby na 2 linie tramwajowe na Glinki, za to w tygodniu Bartodzieje i Fordon zyskałby połączenie ze szpitalem miejskim i Parkiem Przemysłowym linią 7 (Zachem i tak już upada).
56 skrócenie wszystkich kursów do pętli Garbary, zapewniając częstotliwość (7,5'/12'/15'[20' wieczorem i dni wolne rano])
66 likwidacja kursów wariantowych.
94 wydłużenie wszystkich kursów do Mariampola i skrócenie trasy do Mickiewicza/Teatr Polski.
7 -> Wyścigowa - Perłowa - Glinki
Na pętlę Glinki linie tramwajowe 4 i 7
W dni wolne nie ma potrzeby na 2 linie tramwajowe na Glinki, za to w tygodniu Bartodzieje i Fordon zyskałby połączenie ze szpitalem miejskim i Parkiem Przemysłowym linią 7 (Zachem i tak już upada).
56 skrócenie wszystkich kursów do pętli Garbary, zapewniając częstotliwość (7,5'/12'/15'[20' wieczorem i dni wolne rano])
66 likwidacja kursów wariantowych.
94 wydłużenie wszystkich kursów do Mariampola i skrócenie trasy do Mickiewicza/Teatr Polski.
Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych
Jeżeli chcemy oszczędzać to skróćmy 68 do przystanku Glinki-szpitalna(zostawmy kursy do zakładów na 6,14 i 22) jest plac gdzie autobus może nawrócić.Do Glinek BFM po szczycie spokojnie starczy sama linia 53.
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych
black125 pisze:Jeżeli chcemy oszczędzać to skróćmy 68 do przystanku Glinki-szpitalna(zostawmy kursy do zakładów na 6,14 i 22) jest plac gdzie autobus może nawrócić.Do Glinek BFM po szczycie spokojnie starczy sama linia 53.
Jeżeli chcemy oszczędzać to zlikwidujmy 66 i zróbmy 53 przez ul. Kujawską i Glinki.
Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych
A co w zamian na Wąbrzeską?Kamil3836 pisze:66 likwidacja kursów wariantowych
Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc
Bardziej bym optował ,żeby jeździła do Ronda Kujawskiego i wtedy ograniczmy 79.5 -> Rycerska - B. Wieś - Kapuściska
Dużo młodzieży teraz jeździ 7 na Kapy do szkół.7 -> Wyścigowa - Perłowa - Glinki
Tylko gdzie by tam zawrócił? To 93 może też skróćmy.94 wydłużenie wszystkich kursów do Mariampola i skrócenie trasy do Mickiewicza/Teatr Polski.
Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych
Ja już wcześniej mówiłem, zadzwońcie po pana Kononowicza, on zrobi porządek i nie będzie niczego, po co wytężać umysły. To będzie najoszczędniejsze z najoszczędniejszych rozwiązań
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!
Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych
Mickiewicza -> 20. stycznia 1920r. -> Słowackiego -> Gdańska -> Mickiewicza.tomasz792 pisze:Tylko gdzie by tam zawrócił? To 93 może też skróćmy.
Narazie 93 nie.
A po co? Przecież tam nikt nie jeździ.krzys54 pisze:A co w zamian na Wąbrzeską?
Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych
A nie wystarczyłaby zawrotka na wysokości Teatru? Idealne miejsceKamil3836 pisze:Mickiewicza -> 20. stycznia 1920r. -> Słowackiego -> Gdańska -> Mickiewicza.
tomasz792 pisze:To 93 może też skróćmy.
A dlaczego? Chodzi o "stopniowo"?Kamil3836 pisze:Narazie 93 nie.
Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych
Na Kapach jest wiele szkół i uczelni.Kamil3836 pisze:7 -> Wyścigowa - Perłowa - Glinki
Na Glinkach nie ma nic, a dojazd jest dobry.
* 94 bym zostawił jak jest, ale z wszystkimi kursami do Mariampola i częstotliwość 20/30/30 (18m)Kamil3836 pisze:94 wydłużenie wszystkich kursów do Mariampola i skrócenie trasy do Mickiewicza/Teatr Polski.
* 93 można skrócić: Tatrzańskie - Twardzickiego - Kaliskiego - Fordońska - Kamienna - Sułkowskiego - LEŚNE
* Zrobić A+T na 3 do samej Rycerskiej,a nie do Garbary jak teraz (przez co ludzie zamiast wybrać 74+3 wybierają tańszą opcję bez przesiadki czyli 93)
Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc
Te pomysły popieram w całej rozciągłości - w końcu na Kapuściskach pojawiłaby się konkurencja dla wiecznie zapchanego 79 do dworca głównego. Natomiast co do 56, 66 i 94 nie mam zdania, ale raczej pasażerowie nie byliby zadowoleni ;)Kamil3836 pisze:5 -> Rycerska - B. Wieś - Kapuściska
7 -> Wyścigowa - Perłowa - Glinki
Na pętlę Glinki linie tramwajowe 4 i 7
W dni wolne nie ma potrzeby na 2 linie tramwajowe na Glinki, za to w tygodniu Bartodzieje i Fordon zyskałby połączenie ze szpitalem miejskim i Parkiem Przemysłowym linią 7 (Zachem i tak już upada).
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2012-12-30, 10:10
Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych
Czy moglibyście w jakikolwiek sensowny sposób wytłumaczyć te zmiany na linii 93/94?
Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych
Oni rzadko kiedy są zadowoleni.ET40 pisze:raczej pasażerowie nie byliby zadowoleni ;)
Priorytet to komunikacja szynowa.d.kaszubowski pisze:Czy moglibyście w jakikolwiek sensowny sposób wytłumaczyć te zmiany na linii 93/94?
Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc
To najpierw niech powstanie dobra infrastruktura tramwajowa bo jak na razie wole jechać 94/93 do dworca niż pchać się przez całe miasto prawie tak samo zapchanym autobusem i tramwajem w to samo miejsce i jechać 10 minut krócej 94/93.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2012-12-30, 10:10
Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc
To, że komunikacja szynowa ma priorytet, nie oznacza, że ma się pogarszać dojazd wszystkim w kołoDarron pisze:To najpierw niech powstanie dobra infrastruktura tramwajowa bo jak na razie wole jechać 94/93 do dworca niż pchać się przez całe miasto prawie tak samo zapchanym autobusem i tramwajem w to samo miejsce i jechać 10 minut krócej 94/93.
Do Dworca, z Fordonu, 93/94 jeździ zdecydowanie szybciej, aniżeli opcja autobus+tramwaj. Tym bardziej, że ich zgrywanie się na Wyścigowej to bardzo często zwykła fikcja. Warto też pamiętać, że 67, 93 i 94 dowożą także studentów między wydziałami różnych uniwersytetów - czego nie robi żadna linia tramwajowa. Łącza one także peryferyjne osiedla ze szpitalami i centrami handlowo-usługowymi.
Nie wyobrażam sobie, abym jadąc przez całe miasto do dworca Bydgoszcz Główna musiał się przesiadać tylko dlatego, że dla miasta priorytetem są tramwaje...
Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych
Popieram przedmówcę. Najpierw niech będą priorytety dla tramwajów. W czasie gdy 3 stoi na światłach na r. Fordońskim 94 zdąży przejechać pół Kamiennej. Zresztą północna część miasta też musi być połączona z dworcem.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc
Zrobiłem sobie mały test. Czy A+T czy autobus. Rano jadąc z Bora na PKP 94 wygrywa bezapelacyjnie. Powrot po 14 niestety ale też na korzyść 94. Jakby była dogodniejsza przesiadka na Wyscigowej to wtedy byłoby 70 szybciej. Przystanek dodatkowy Fordońska- Wyścigowa oceniam na duży plus bo nader często tramwaj podjeżdża a 70 już stoi na światlach.
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych
Popieram przedmówce. Pomijam już fakt, że ludziska pędzą przez czerwone... Priorytet ma autobus, a nie własne życie...
Mam wrażenie, że niektórzy na siłę chcą wymyślić zatrudnienie dla tramwajów. Pieniądze poszły na nową linie, na ITS, a tu nic nie jest tak jak powinno. Ludzie wolą autobusy, a "GPS" pokazuje bzdury...
Mam wrażenie, że niektórzy na siłę chcą wymyślić zatrudnienie dla tramwajów. Pieniądze poszły na nową linie, na ITS, a tu nic nie jest tak jak powinno. Ludzie wolą autobusy, a "GPS" pokazuje bzdury...
Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych
Ale nie obrażaj urzędników z Zarządu. Przecież w "wyborczej" przyznali się że ciągle się uczą.ikarusiarz pisze:a "GPS" pokazuje bzdury...
Powstaje pytanie jak długo ta nauka potrwa bo od nas wymaga się wszystkiego " na ten tychmiast".
Z innej beczki : w czasie szkolenia obsługi GPS( czytaj : głupi S) słyszeliśmy o innych funkcjach nadajnika tyle że to potem, i oczywiście zapowiada sie że na św. nigdy.
Dla mnie to instalacja tego systemu przerosła niektórych ludzi a teraz głupio im się do tego przyznać.
Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych
Ikarusiarz ma rację. Ja także mam wrażenie że wszystko jest robione na przymus, aby tylko korzystać z tramwajów. Ludzie muszą się przyzwyczaić po tylu latach braku tramwaju do dworca i to moze potrwać rok albo i dłużej. Poza tym nie wszystko jest dopracowane tak jak być powinno (trambus pas, ITS, GPS i inne gadzety). Osobiście jeszcze nie skorzystałem z linii tramwajowej do dworca
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc
Gdyby nie robili co chwilę korekt w rozkładach i nie zabierali kolejności i myśl że trzeba stać na przystanku 30 minut to podejrzewam że też ludzie inaczej by na to patrzyli. Wiem że do niektórych nie dotrze że życie jest ważniejsze od autobusu to inna bajka.ikarusiarz pisze:Popieram przedmówce. Pomijam już fakt, że ludziska pędzą przez czerwone... Priorytet ma autobus, a nie własne życie...
Mam wrażenie, że niektórzy na siłę chcą wymyślić zatrudnienie dla tramwajów. Pieniądze poszły na nową linie, na ITS, a tu nic nie jest tak jak powinno. Ludzie wolą autobusy, a "GPS" pokazuje bzdury...
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2012-12-30, 10:10
Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc
ZDMiKP zapomina także, że tramwajem wszędzie się nie dojedzie...
Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych
Co myślicie o tym, by autobusy przetrasować na tyle, by odsunąć je od tramwajów i wprowadzić wgłąb osiedli?
Przykłady:
http://zapodaj.net/545f8e69c9db0.jpg.html
79 Garbary-Wyżyny
79s Dworzec Główny-Baczyńskiego
66 Pl. Kościeleckich - Wyżyny (- Mokra)
http://zapodaj.net/ff2a2d09e00e5.jpg.html
56 Pl. Kościeleckich - ... - r. Grunwaldzkie - Grunwaldzka - Bronikowskiego - Nakielska - ... - LISIA (- BELMA)
Przykłady:
http://zapodaj.net/545f8e69c9db0.jpg.html
79 Garbary-Wyżyny
79s Dworzec Główny-Baczyńskiego
66 Pl. Kościeleckich - Wyżyny (- Mokra)
http://zapodaj.net/ff2a2d09e00e5.jpg.html
56 Pl. Kościeleckich - ... - r. Grunwaldzkie - Grunwaldzka - Bronikowskiego - Nakielska - ... - LISIA (- BELMA)
Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych
Ciekawe, czy przed przejazdem kolejowym nadal robią się korki...volvo7000A pisze:56 Pl. Kościeleckich - ... - r. Grunwaldzkie - Grunwaldzka - Bronikowskiego - Nakielska - ... - LISIA (- BELMA)
Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc
jeszcze dodałbym 35n przez Mińską.
Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych
I co dalej? Przez Flisacką na Grunwaldzką?tomasz792 pisze:jeszcze dodałbym 35n przez Mińską.
Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc
Jaką Flisacką? Od Bronikowskiego jedzie Mińską aż do Podmiejskiej i wtedy w Grunwaldzką i Kolbego.
Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych
Wszystko okey, ale oprócz 7. Zachem niech upada, ale przy pętli jest szkoła (gimnazjum, liceum i technikum) i dojeżdża tam dużo osób. Sam jeżdżę do i ze szkoły od poniedziałku do piątku 93 + 70 + 7.
- magiera182
- Posty: 215
- Rejestracja: 2012-01-17, 15:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc
Ale jak jest obecnie przebieg czy inaczejvolvo7000A pisze:Co myślicie o tym, by autobusy przetrasować na tyle, by odsunąć je od tramwajów i wprowadzić wgłąb osiedli?
Przykłady:
66 Pl. Kościeleckich - Wyżyny (- Mokra)
bo mi się podoba obecna trasa
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2012-12-30, 10:10
Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc
I budynki CM UMK ;)Dominik2641 pisze:Wszystko okey, ale oprócz 7. Zachem niech upada, ale przy pętli jest szkoła (gimnazjum, liceum i technikum) i dojeżdża tam dużo osób. Sam jeżdżę do i ze szkoły od poniedziałku do piątku 93 + 70 + 7.