Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Moderator: spooney
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Porównaj długość podjazdu Perłową a długość odcinka Pl.P-Piękna.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Wiesz, i poziom startu jest inny. Skąd w ogóle ta dość powszechna fobia na pochylenia?Darek pisze:Porównaj długość podjazdu Perłową a długość odcinka Pl.P-Piękna.
Nie chcę sięgać do map topograficznych itp. więc zastosuję brzytwę i roboczo założę że skoro tramwaj jest na tym odcinku planowany niezmiennie od lat 70. do teraz i nawet z ostatniego studium nie wyleciał, to znaczy że dasię.
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 2010-11-29, 21:57
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Tarhim, i nawet dodam że Szubińska od 40 lat nie zrobiła się bardziej stroma
Linia 55...niekończąca droga...
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
A wręcz mniej stroma się zrobiła.
Niektórych budynków to już w sumie nie maTarhim pisze:A co do wyburzeń, w planie zagospodarowania do wyburzenia jest przeznaczone to co zaznaczyłem czerwono
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Tramwaj 3-4 lata później niż układ drogowy...
Bez dwupoziomowych skrzyżowań wokół nowej galerii. Za drogo
Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/szwederowo/1 ... erii_.html
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Co jest tak bez sensu, że ciężko się do tego odnieść. I co, będą rozwalać zrobione 4 lata wcześniej skrzyżowania?
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Poprostu nie będzie tramwaju. To w końcu jest Bydgoszcz. W wiekszości polskich miast niebyłby to problem.
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Czy Stowarzyszenie będzie cisnęło na powiększenie zakresu inwestycji?
Bylejakości mówmy NIE!
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Co za mendy. Pewnie by chcieli jeszcze żeby galeria wybudowała tramwaj.
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Dokładnie. Widać, że nasze władze kompletnie rozumieją potrzeb miasta.Kamil3836 pisze:Poprostu nie będzie tramwaju. To w końcu jest Bydgoszcz.
Przebudowa bez Kujawskiej jest kompletnym kretyństwem!!!
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Zapomniałeś dodać NIEvolvo7000A pisze:Widać, że nasze władze kompletnie rozumieją potrzeb miasta.
Nasze władze jedynie budują markety, galerii i inne pierdoły, nic po za tym.
To rozumiem, że na Kujawskiej powstaną światła? Tunel za drogi, przecież lepiej jeszcze bardziej korkować centrum miasta. Napewno autobus nie będzie miał problemu podjechać pod górkę po zatrzymaniu się na nich zimą
Swoją drogą nie rozumiem dlaczego parking przy ul. Kujawskiej i ul. Ustronie jest bezpłatny. Powinna tam być także strefa A SPP.
Jeśli tramwaj by tam powstał to jedynie w momencie budowy tej galerii, później nie będzie miejsca, pieniędzy, bo coś tam itd.
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Przede wszystkim chyba już czas powiedzieć STOP galeriom handlowym. Co większe skrzyżowanie będzie stać CH? Jak budowali Kaufland na Solskiego, to też miał być przedłużony układ torowy od Karpackiej do Bielickiej a w końcu miasto powiedziało, że nie budujemy bo po co. I teraz jest to samo. Albo robi się to od razu albo wcale. Bo dla mnie za 4 lata=wcale.
Michu76
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Czas napisać trochę pism do miasta?
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Nie będzie galerii to nigdy Kujawska nie będzie jaka powinna być.michu76 pisze:Przede wszystkim chyba już czas powiedzieć STOP galeriom handlowym
/R: cenzura
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
To inwestorzy budują - generalnie miasto na tym korzysta, przez inwestycje w układ drogowy za pieniądze inwestora.Kamil3836 pisze:Nasze władze jedynie budują markety, galerii i inne pierdoły, nic po za tym.
To swoją drogą...michu76 pisze:Przede wszystkim chyba już czas powiedzieć STOP galeriom handlowym.
Może nie będzie tak źle jak nam się wydaje.
Budowa tramwaju wcale nie musi oznaczać rozrycia skrzyżowań i budowania wszystkiego od nowa ponownie po 4 latach.
W Gdańsku przy "Tramwaju na Chełm" na kilku skrzyżowaniach nie wybudowano torowiska, lecz na nowych skrzyżowaniach w asfalcie umiejscowiono elementy torowiska w miejscu przejazdu przez asfalt, ustawiono słupy oraz sygnalizację przystosowano do błyskawicznego podpięcia nowych sygnalizatorów.
Z tym, że tak ja i Wy, uważam, że powinno się to zrobić od razu. Przecież położenie torowiska na odcinku 600m to nie są pieniądze niedostępne dla 200 tyś miasta...
Szkoda, że nie pomyślano o tym, żeby zamiast pasa zieleni zrobić tram-bus-pas. Mimo braku tunelu pod rondem Bernardyńskim mam cichą nadzieję na przejścia podziemne dla ludzi. Zresztą ruch na odcinku r. Bernardyńskie - r. Kujawskie prawdopodobnie znacznie zmaleje po otwarciu Trasy Uniwersyteckiej.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Coś w temacie
Re: Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Zamiast obniżać rondo Kujawskie lepiej zrobić tunel dla tramwaju, który na poziom jedni wjeżdżałby w połowie ul. Kujawskiej.
Rozwiązanie spełnia tę samą funkcję, czyli ułatwia podjazd tramwajom, a przy okazji daje BEZKOLIZYJNY PRZEJAZD
/mod/ załączniki na hosting! ostatni raz poprawiam
Rozwiązanie spełnia tę samą funkcję, czyli ułatwia podjazd tramwajom, a przy okazji daje BEZKOLIZYJNY PRZEJAZD
/mod/ załączniki na hosting! ostatni raz poprawiam
Ostatnio zmieniony 2013-07-26, 21:46 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Czyli jednak będzie tramwaj.(?) Zastanawiam się tylko, dlaczego zamykają wjazd od Wałów Jagiellońskich w Długą (nie żebym miał coś przeciwko) i jaki to ma związek z przebudową ulicy Kujawskiej.
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
volvo7000A pisze:Rozwiązanie spełnia tę samą funkcję, czyli ułatwia podjazd tramwajom, a przy okazji daje BEZKOLIZYJNY PRZEJAZD
Popieram Ciebie w pełni Oby tramwaj powstał odrazu. Wtedy można planować komunikację tramwajową na nowo
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Poza tym dlaczego likwidują pętlę przy Karpackiej? Moim zdaniem powinna tam być pętla z ruchem okrężnym, coś na ten wzór:
http://dcs-188-64-84-23.atmcdn.pl/scale ... 0&dsth=360
http://dcs-188-64-84-23.atmcdn.pl/scale ... 0&dsth=360
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
volvo7000A pisze:Poza tym dlaczego likwidują pętlę przy Karpackiej? Moim zdaniem powinna tam być pętla z ruchem okrężnym, coś na ten wzór:
http://dcs-188-64-84-23.atmcdn.pl/scale ... 0&dsth=360
Nie będę dyskutował jak powinna wyglądać, bo to sprawa indywidualna, ale powinna zostać. Zawsze przecież może się przydać awaryjnie, tego nigdy nie powinno być za mało.
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Dokładnie, a tak będzie niepotrzebna strata czasu. Budowa tunelu to pewnie nie byłby wyższy koszt od niwelacji całego ronda z dojazdami.Zamiast obniżać rondo Kujawskie lepiej zrobić tunel dla tramwaju, który na poziom jedni wjeżdżałby w połowie ul. Kujawskiej.
Rozwiązanie spełnia tę samą funkcję, czyli ułatwia podjazd tramwajom, a przy okazji daje BEZKOLIZYJNY PRZEJAZD
Ta pętla od początku istnienia (1984) była tymczasowa. Planowano przedłużenie linii na Szwederowo i Błonie. Wtedy również by zniknęła. Zmodernizowana Magnuszewska w tym rejonie spokojnie wystarczy. A w planach jest przecież budowa trasy Błonie-Wzgórze Wolności z nową pętlą w okolicach Bielickiej.Poza tym dlaczego likwidują pętlę przy Karpackiej? Moim zdaniem powinna tam być pętla z ruchem okrężnym, coś na ten wzór:
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Dorobić prawoskręty w Szpitalną i wlot na Magnuszewską od strony Kujawskiego i będzie git.
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Będzie w przyszłym roku.black125 pisze:Dorobić prawo skręty w szpitalną
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Tunel dla tramwajów nie byłby głupi, na pewno byłby droższy - ale wcalnie jest powiedziane, że dużo droższy.volvo7000A pisze:Zamiast obniżać rondo Kujawskie lepiej zrobić tunel dla tramwaju, który na poziom jedni wjeżdżałby w połowie ul. Kujawskiej.Rozwiązanie spełnia tę samą funkcję, czyli ułatwia podjazd tramwajom, a przy okazji daje BEZKOLIZYJNY PRZEJAZD
Tylko jak wtedy rozwiązać kwestię przejść podziemnych?
Generalnie w przypadku obniżenia ronda o 2 metry przejścia pozostaną czy nie?
Uważam, że zarówno na r. Kujawskim jak i r. Bernardyńskim powinno się zainwestować w przejścia podziemne.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Czyżby? Obniżając całe rondo trzeba zasypać tunele. To spory koszt. Myślę, ze tunel tramwajowy wcale nie musi być droższym rozwiązaniem. Zresztą o tyle to ułatwi ruch, że argument "droższy" nie powinien być brany pod uwagę.Krzysztof Juszczak pisze:Tunel dla tramwajów nie byłby głupi, na pewno byłby droższy - ale wcalnie jest powiedziane, że dużo droższy.
Zlikwidować. Tunele należałoby powiększyć i odpowiednio przebudować pod tramwaj.Krzysztof Juszczak pisze:Tylko jak wtedy rozwiązać kwestię przejść podziemnych?
Generalnie w przypadku obniżenia ronda o 2 metry przejścia pozostaną czy nie?
Na Kujawskim zbędne. Będzie sygnalizacja świetlna.Krzysztof Juszczak pisze:Uważam, że zarówno na r. Kujawskim jak i r. Bernardyńskim powinno się zainwestować w przejścia podziemne.
Na Bernardyńskim owszem, konieczne.
Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Przejścia podziemne to już raczej relikt lat 70-tych gdzie były budowane na potęgę. Ani na Kujawskim ani na Bernardyńskim nie są potrzebne.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Re: Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
A co jest niby takiego, "reliktowego" w przejściach podziemnych? Ruch samochodowy drastycznie się zwiększył, ludzi też jest więcej, dużo szybsze przejście niż przez przejście z sygnalizacją i przede wszystkim bezpieczniej.Darek pisze:Przejścia podziemne to już raczej relikt lat 70-tych gdzie były budowane na potęgę. Ani na Kujawskim ani na Bernardyńskim nie są potrzebne.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Torowisko Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie
Wywalanie ludzi z poziomu 0. Przejścia podziemne i naziemne są złem urbanistyczno-społecznym, zwłaszcza dla osób ograniczonych ruchowo.Krzysztof Juszczak pisze: A co jest niby takiego, "reliktowego" w przejściach podziemnych?