/mod/ nie swoje teksty należy wklejać jako cytaty i podawać źródłoKontrowersyjna linia tramwajowa "Fordon"
Mimo, że już od jakiegoś czasu nie mieszkam w Fordonie, to podczas lektury Gazety Pomorskiej, nie sposób było nie zainteresować się informacją na temat linii tramwajowej do tej największej dzielnicy miasta.Informowano o tym, co kiedyś było bodaj jedynie mrzonką. Czyli o tym, jak będzie wyglądać komunikacja miejska, gdy tramwaj już będzie funkcjonował.Piszę "może", bo przecież wiadomo jak wyglądają przetargi w Polsce. Za przykład niech posłuży fakt, że kolej ledwo wykorzystuje 1% środków, do jakich może mieć dostęp Czasem ciężko w to uwierzyć, że w ogóle kiedyś linie do Fordonu wybudują ? może dopiero pod koniec tego roku (jak wszystko dobrze pójdzie) uda się wbić pierwszą łopatę.
A o realizacji przetargów może trochę świadczyć sytuacja w Bydgoszczy. Tak było w przypadku, kiedy Mobilis na szybko odkupował od MZK tabor, bo nikt nie przewidział, że MZK odwoła się od wyniku przetargu na obsługę linii 69.Tak też było przy remoncie ul. Wyszyńskiego, i wielu innych, kiedy to ?chwilę? po remoncie, trzeba było naprawiać i poprawiać drogę od nowa.Dość jednak o tym. Zachowajmy choć trochę optymizmu i przyjmijmy, że jeszcze w tym roku budowa linii się zacznie.
Co zaoferuje nam ZDMiKP w roku 2015, jeżeli chodzi o komunikację z Fordonem? Wtedy linia ma być oddana do użytku,
4, słownie ? cztery!, linie autobusowe. 69 o mniejszej częstotliwości kursowania, 81 kursujące zapewne po całym Fordonie w kilku wariantach, 65 i 74 ? ale to tylko dlatego, że linia ta jeździ ulicą Witebską.Przypomnę jedynie, że na chwilę obecną dojazd do Fordonu ułatwia nam 8 linii autobusowych. W zamian za te zlikwidowane będziemy mieli 2 linie tramwajowe: 7 na Kapuściska i 3 do Dworca PKP.Tak więc każdy, kto dojeżdża z Dworca PKP do Fordonu, chcąc nie chcąc, zmuszony będzie tłoczyć się w tramwaju jadącym przez centrum miasta. Trasę będzie pokonywał zapewne w około godzinę.
I nie będzie miał za dużej alternatywy ? linie 93 i 94 zostaną połączone i skończą trasę na Węźle Wschodnim. Dalej i tak będzie się tłoczył (linia 69 będzie miała ograniczoną częstotliwość kursowania).
Czy jest to więc uczciwa oferta? Czy można te zmiany uznać za rekompensujące ?straty?, wywołane likwidacją kilku linii i przetasowaniami na pozostałych? Nie wydaje mi się.Bo czyż linie 93 i 94, prócz łączenia Fordonu z Dworcem Głównym, nie łączą także części os. Leśnego i os. Bartodzieje z Fordonem? Czy linie te nie łączą także rozrzuconych po mieście budynków bydgoskich uczelni wyższych?
Czy linia 69 dowozi jedynie ludzi na Wyścigową, aby mogli się przesiąść na tramwaj, czy może łączy Fordon z Błoniem? I czy linią nr 7 jeździ tak wiele ludzi? Z doświadczenia wiem, że wcale nie tak dużo. Inaczej już dawno na linii tej pojawiałyby się zestawy dwuwagonowe. Tak jednak nie jest.
Może więc warto byłoby pokombinować inaczej?
Linię 72, zamiast likwidować, przekierować na Kapuściska. Linię 70 do Portu Lotniczego? Linię 7 puścić z Kapuścisk do Dworca PKP. 3 zostawić na obecnej trasie. 1 przedłużyć do Fordonu, na obecnej trasie. No i zachować linie przyspieszone w obecnym kształcie?
Przecież nie pokrywają się one w ogóle z siecią tramwajową. Nie odbierałyby więc one pasażerów tramwajowi. Prędzej robi to linia 67.
Uważam, że ZDMiKP bardziej powinien się przyłożyć do tego projektu. A przede wszystkim przeprowadzić rzetelne konsultacje społeczne i wysondować, czy rzeczywiście jego obecne plany, nie sprawią czasem ogromnych kłopotów mieszkańcom Bydgoszczy. W końcu pomysł z węzłem przy ul. Garbary, też nie jest zbyt trafionym...
http://www.mmbydgoszcz.pl/405411/2012/3 ... ry=drogowe
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Moderator: spooney
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 242
- Rejestracja: 2008-09-07, 15:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
To nie MZK się odwoływało. I jeśli już, to miasto nie przewidziało że MZK odmówi obsługiwania 69 tymczasowo z wolnej ręki.A o realizacji przetargów może trochę świadczyć sytuacja w Bydgoszczy. Tak było w przypadku, kiedy Mobilis na szybko odkupował od MZK tabor, bo nikt nie przewidział, że MZK odwoła się od wyniku przetargu na obsługę linii 69.
Dlatego też teraz od czas ogłoszenia do rozstrzygnięcia przetargu jest "ciut" wydłużony.
Z czego trzy to dowozówki do tramwaju, więc nie powinno się ich liczyć.Przypomnę jedynie, że na chwilę obecną dojazd do Fordonu ułatwia nam 8 linii autobusowych.
Tłoczył się będzie głównie jeśli z przyczyn ideologicznych będzie odmawiać wsiadania do tramwaju.I nie będzie miał za dużej alternatywy ? linie 93 i 94 zostaną połączone i skończą trasę na Węźle Wschodnim. Dalej i tak będzie się tłoczył (linia 69 będzie miała ograniczoną częstotliwość kursowania).
Niestety łączy.Czy linia 69 dowozi jedynie ludzi na Wyścigową, aby mogli się przesiąść na tramwaj, czy może łączy Fordon z Błoniem?
Trójką przed wprowadzeniem A+T też nie jeździło dużo ludzi.I czy linią nr 7 jeździ tak wiele ludzi? Z doświadczenia wiem, że wcale nie tak dużo. Inaczej już dawno na linii tej pojawiałyby się zestawy dwuwagonowe. Tak jednak nie jest.
Do Brzozy najlepiej, a co.Linię 70 do Portu Lotniczego?
Znaczy, autor chce żeby linia magistralna jeździła z Wilczaka na Wyścigową? To może od razu na Bałtycką?3 zostawić na obecnej trasie.
Przecież stosując tą samą logikę też się nie pokrywa.Przecież nie pokrywają się one w ogóle z siecią tramwajową. Nie odbierałyby więc one pasażerów tramwajowi. Prędzej robi to linia 67.
Od prawie 40 lat wiadomo, że docelowym kręgosłupem komunikacji do Fordonu będzie transport szynowy i nikt nie będzie budżetował dziesiątek tysięcy coraz droższych wozokm autobusowych żeby można sobie było bezprzesiadkowo dojechać z Fordonu na lotnisko.
I to niezależnie od docelowego układu linii autobusowych i tramwajowych, który się i tak zapewne jeszcze zdąży zmienić, tak jak już i wcześniej mutował (od wersji kompletnego hardcore, gdzie do Fordonu jeżdżą trzy linie tramwajowe, a po Fordonie jedna autobusowa dowozówka).
/mod/ przeniesione z wątku o budowie do wątku o układzie komunikacji
EDIT: zmiana na komentowanie artykułu.
Ostatnio zmieniony 2012-03-08, 16:00 przez Krzysztof Ziętara, łącznie zmieniany 1 raz.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Michał zacytował ten artykuł:
http://www.mmbydgoszcz.pl/405411/2012/3 ... ry=drogowe
niejakiego Daniela Kaszubowskiego, który raczej pojęcie o komunikacji miejskiej ma teoretyczne.
http://www.mmbydgoszcz.pl/405411/2012/3 ... ry=drogowe
niejakiego Daniela Kaszubowskiego, który raczej pojęcie o komunikacji miejskiej ma teoretyczne.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Może jeszcze przez Jagiellońską, to pokrywać się będzie w 90% z 8.Linię 7 puścić z Kapuścisk do Dworca PKP
Hm... Z os. Bartodzieje dojedziesz to Fordonu A59/67 + T3/7 na sieciówce. Natomiast z Leśnego A65/68 do R. Fordońskiego a następnie w T3/T7. Czy to wielki problem? Jest to pewnie, że T3/T7 nie będą miały niskiej częstotliwości, a wręcz przeciwnie, więc argumenty typu, "długi czas przesiadki" są wyssane z palca.prócz łączenia Fordonu z Dworcem Głównym, nie łączą także części os. Leśnego i os. Bartodzieje z Fordonem?
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Ale głupoty ktoś wymyślił! Przecież to nie ma najmniejszego sensu.
Proponowany układ linii po wybudowaniu tramwaju jest moim zdaniem dobry.
Przyczepiłbym się jedynie do tego 74 i 74bis. Trochę to dziwne. Mamy już litery przy wariantach a teraz wracamy do bisów. Masakra. Powinny to być dwie różne linie.
Co do problemów z dojazdem do centrum to prócz 3 do dworca i 7 na Kapy, proponowałbym jeszcze 1 do Lasu. Kursować by mogła w dni powszednie od 8 do 20, a latem dodatkowo w weekendy. No ale jak wiadomo mamy problemy taborowe i budżetowe...
Proponowany układ linii po wybudowaniu tramwaju jest moim zdaniem dobry.
Przyczepiłbym się jedynie do tego 74 i 74bis. Trochę to dziwne. Mamy już litery przy wariantach a teraz wracamy do bisów. Masakra. Powinny to być dwie różne linie.
Co do problemów z dojazdem do centrum to prócz 3 do dworca i 7 na Kapy, proponowałbym jeszcze 1 do Lasu. Kursować by mogła w dni powszednie od 8 do 20, a latem dodatkowo w weekendy. No ale jak wiadomo mamy problemy taborowe i budżetowe...
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
A mi zdecydowanie nie pasuje ograniczenie częstotliwości kursowania A69, beneficjenci tej linii są zupełnie inni niż planowanego tramwaju.
Dubel na odcinku Rondo Fordońskie - Węzeł Wschodni, przerzucamy na Kamienną i Bartodzieje, gdzie później przy pomocy Wyszyńskiego dojeżdża do Ronda Fordońskiego. Napełnienia z rejonu US, 8LO, Kabla wrzucamy w tramwaje, zapewniamy dodatkowy transport na Bartodzieje w postaci autobusu z wysoką częstotliwością, mającym na celu odciążenie . A-E1 od pętli Przylesie jedzie trasą Kaliskiego - Fordońska - Węzeł Wschodni - Kamienna - Węzeł Centralny(Wyszyńskiego) - Sułkowskiego - Rondo Wielkopolskie - Dworzec PKP.
Wnioski:
- A-94 zmieniamy na linię A-E1 głównie z myślą o ludziach planujących tranzyt wyłącznie do Dworca i punktów szczególnych w postaci kompleksu UKW, z krótkim czasem przejazdu.
- A-69 zastępuje obecne A-93 na trasie aż do Wyszyńskiego,
- Linia A-65 i T-3 notuje wzrost napełnienie z tytułu przeniesienia A69 w głąb układu przestrzennego Bartodziejów.
- Nie mamy dylematu A-93 czy A-94.
- Fordon ma dojazd bezpośredni do Dworca Głównego przy pomocy T-3 i A-E1, do UKW dzięki A-E1.
- Fordon ma obsługę komunikacyjną w 3 poziomach:
A) A-69 - Twardzickiego,
B) T-3 - Akademicka/Andersa,
B') A-E1 - Kompleks UTP,
C) A-65 - Fordońska
Całkowita likwidacja A-70, A-72, A-93
Zadania linii E1 - czyli obsługa kompleksu UTP Fordon, obsługa Kompleksu UKW i nowej Biblioteki, kompleksu sportowego Polonii, bezpośredni dojazd do PKP.
Dubel na odcinku Rondo Fordońskie - Węzeł Wschodni, przerzucamy na Kamienną i Bartodzieje, gdzie później przy pomocy Wyszyńskiego dojeżdża do Ronda Fordońskiego. Napełnienia z rejonu US, 8LO, Kabla wrzucamy w tramwaje, zapewniamy dodatkowy transport na Bartodzieje w postaci autobusu z wysoką częstotliwością, mającym na celu odciążenie . A-E1 od pętli Przylesie jedzie trasą Kaliskiego - Fordońska - Węzeł Wschodni - Kamienna - Węzeł Centralny(Wyszyńskiego) - Sułkowskiego - Rondo Wielkopolskie - Dworzec PKP.
Wnioski:
- A-94 zmieniamy na linię A-E1 głównie z myślą o ludziach planujących tranzyt wyłącznie do Dworca i punktów szczególnych w postaci kompleksu UKW, z krótkim czasem przejazdu.
- A-69 zastępuje obecne A-93 na trasie aż do Wyszyńskiego,
- Linia A-65 i T-3 notuje wzrost napełnienie z tytułu przeniesienia A69 w głąb układu przestrzennego Bartodziejów.
- Nie mamy dylematu A-93 czy A-94.
- Fordon ma dojazd bezpośredni do Dworca Głównego przy pomocy T-3 i A-E1, do UKW dzięki A-E1.
- Fordon ma obsługę komunikacyjną w 3 poziomach:
A) A-69 - Twardzickiego,
B) T-3 - Akademicka/Andersa,
B') A-E1 - Kompleks UTP,
C) A-65 - Fordońska
Całkowita likwidacja A-70, A-72, A-93
Zadania linii E1 - czyli obsługa kompleksu UTP Fordon, obsługa Kompleksu UKW i nowej Biblioteki, kompleksu sportowego Polonii, bezpośredni dojazd do PKP.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Po wybudowaniu tramwaju do Fordonu, można by połączyć linie 93 z 94 i skierować od pętli GARBARY - Dworzec PKP -Powst. Wielkopolskich - Kamienna - Fordońska - UTP - Twardzickiego - NAD WISŁĄ i częstotliwość zostawić taką jaka jest, 70 puścić ulicą Twardzickiego przez Tatrzańskie do pętli Nad Wisłą z częstotliwością 12 min. szczyt i 15 poza szczytem i w weekendy. 74 tak jak jest a 65 ze stałymi kursami do pętli Nad Wisłą.
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Bzdury piszesz. Jak będzie tramwaj to po co nam 74 i 70 z Wyscigowej? Dublowac tramwaj od Garbar z 93? kolejna bzdura.Merc594 pisze:Po wybudowaniu tramwaju do Fordonu, można by połączyć linie 93 z 94 i skierować od pętli GARBARY - Dworzec PKP -Powst. Wielkopolskich - Kamienna - Fordońska - UTP - Twardzickiego - NAD WISŁĄ i częstotliwość zostawić taką jaka jest, 70 puścić ulicą Twardzickiego przez Tatrzańskie do pętli Nad Wisłą z częstotliwością 12 min. szczyt i 15 poza szczytem i w weekendy. 74 tak jak jest a 65 ze stałymi kursami do pętli Nad Wisłą.
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Po co 94 jeżeli 65 będzie jeździło Nad Wisłą - Os. Leśne to po co brać i marnować pieniądze na niepotrzebnie zużyte paliwo i 70 też nie będzie potrzebne albo jak już się uprą to pewnie zrobią że 94 będzie jeździł w godzinach szczytuMerc594 pisze:Po wybudowaniu tramwaju do Fordonu, można by połączyć linie 93 z 94 i skierować od pętli GARBARY - Dworzec PKP -Powst. Wielkopolskich - Kamienna - Fordońska - UTP - Twardzickiego - NAD WISŁĄ i częstotliwość zostawić taką jaka jest, 70 puścić ulicą Twardzickiego przez Tatrzańskie do pętli Nad Wisłą z częstotliwością 12 min. szczyt i 15 poza szczytem i w weekendy. 74 tak jak jest a 65 ze stałymi kursami do pętli Nad Wisłą.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Po co te nietrzymające się kupy wymyślanki skoro układ komunikacji jest już wstępnie zaplanowany?
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
No tak ale rejon północny też powinien mieć szybkie połączenie do Fordonu, bo Jagiellońska a Kamienna chyba są trochę oddalone od siebie. Kamienna powinna mieć połączenie autobusowe a 65 nie jedzie Kamienną, i Twardzickiego tylko Fordońską. Z 70 to odpokutowałem błąd i już nic nie pisze o tej linii w koncepcji. 74 przejeżdża przez inne rejony niż tramwaj. 93 od Garbar nie dublowałby tramwaju bo jedzie Hetmańską i Mickiewicza a potem Powstańców Wielkopolskich i Kamienną
Do Fordonu powinny dojeżdżać linie ze śródmieścia łączące i ścisłe centrum i północne dzielnice a 93 łączy Bielawy,Bartodzieje z Fordonem więc może jak zbudują za 50 lat tramwaj przez Bartodzieje to może zastąpi 93.
/mod/ staraj się nie pisać posta za postem co minutę, zastanów się co chcesz napisać i pisz w jednym
Do Fordonu powinny dojeżdżać linie ze śródmieścia łączące i ścisłe centrum i północne dzielnice a 93 łączy Bielawy,Bartodzieje z Fordonem więc może jak zbudują za 50 lat tramwaj przez Bartodzieje to może zastąpi 93.
/mod/ staraj się nie pisać posta za postem co minutę, zastanów się co chcesz napisać i pisz w jednym
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Chyba ktoś oszalał !
Jeżeli 69 do CO i Auchan ma jeździć tylko w kursach wariantowych to między 8.00 a 21.00 na Błonie częstotliwość musi być co 6-7 minut i CO DRUGI kurs przez CO. Bo jeśli ten 69 będzie jeździł do Auchan co 20-30 minut to ja współczuję kierowcom jadącym do UTP... pasażerowie ich zj**** od góry do dołu na każdym kursie. Niech ktoś spojrzy jak ludzie jeżdżą do Auchan. Każdy kurs do Auchan wysiada po 5-6, więc z częstotliwością co 20-30 minut do Auchan potrzebować będzie Mobilis wozy 23 metrowe, albo dwa 15 lub 18 metrowe jadące jeden za drugim. Ponieważ jak się tam złoży ludzi do miasta, CO i do Auchan to będzie jak sardynka w puszce.
No nic, taksówkarze mogą już zaczynać rozmyślać o wyższych pensjach bo klientów będą mieli sporo...
Chyba, że zmienią trasę 81 na Auchan > Twardzickiego > Tatrzańskie, bo na Andersa nikomu nie potrzebny tam jest...
A ten 74bis po co ? Już lepiej 74B lub 74Z, tak samo 59W jak zlikwidowali to po co znowu robić, 74 nie wystarczy ?
Jeżeli 69 do CO i Auchan ma jeździć tylko w kursach wariantowych to między 8.00 a 21.00 na Błonie częstotliwość musi być co 6-7 minut i CO DRUGI kurs przez CO. Bo jeśli ten 69 będzie jeździł do Auchan co 20-30 minut to ja współczuję kierowcom jadącym do UTP... pasażerowie ich zj**** od góry do dołu na każdym kursie. Niech ktoś spojrzy jak ludzie jeżdżą do Auchan. Każdy kurs do Auchan wysiada po 5-6, więc z częstotliwością co 20-30 minut do Auchan potrzebować będzie Mobilis wozy 23 metrowe, albo dwa 15 lub 18 metrowe jadące jeden za drugim. Ponieważ jak się tam złoży ludzi do miasta, CO i do Auchan to będzie jak sardynka w puszce.
No nic, taksówkarze mogą już zaczynać rozmyślać o wyższych pensjach bo klientów będą mieli sporo...
Chyba, że zmienią trasę 81 na Auchan > Twardzickiego > Tatrzańskie, bo na Andersa nikomu nie potrzebny tam jest...
A ten 74bis po co ? Już lepiej 74B lub 74Z, tak samo 59W jak zlikwidowali to po co znowu robić, 74 nie wystarczy ?
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Do miasta to będzie tramwajDominik2641 pisze:Ponieważ jak się tam złoży ludzi do miasta,
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Już poczekaj bo ludzie będą latać taki kawał na jakiś tam tramwaj... szczególnie z ulic tych na północ od Twardzickiego.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Tak ustala ZDMIKP i zapewne ma uzasadnione powody tej decyzji. Pozytywnie zaskoczył mnie wariant 81 ponieważ przyda się tam dojazd komunikacji publicznej. Każde osiedle powinno być skomunikowane z obecną siecią. O co dokładniej chodzi z 74bis bo nie za bardzo wiem jaką funkcję będzie pełnił. I jeszcze gdzie będzie kończyć trasę linia 93 lub 94? Jestem zawiedziony ponieważ dużo osób obecnie dojeżdża tymi liniami bo po 1. szybki dojazd 2. skomunikowanie bezpośrednie osiedli północnych. A po tych zmianach pasażerów może taka komunikacja 1 linią tramwajową zniechęcić. Tramwaj jednak nie zapewni tej funkcji gdyż nie obsłuży tych osiedli co wyżej wymienione linie, więc lepiej przemyśleć jeszcze ten układ uwzględniając dojazd przynajmniej wariantowy linii 93 lub 94. Moim zdaniem powinny być 2 linie z centrum oczywiście odpowiednimi trasami nie dublującymi się i z odpowiednią częstotliwością.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Tych linii nie będzie...Merc594 pisze:gdzie będzie kończyć trasę linia 93 lub 94
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Z tego co czytałem z jednego artykułu mają być 93/94 połączone w jędną linię i kończyć trasę na węźle Wschód. Ale sądząc po ZDMIKP za chwilę zmienią zdanie.Dominik2641 pisze:Tych linii nie będzie...
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Odsyłam to mojego pomysłu wyżej z linią E1.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
A co z kursami 81 na Sygnałową? Ktoś brał to pod uwagę, czy w ogóle to porzucono (np. ze względu na zbyt małe zainteresowanie)? Z drugiej strony ciężko byłoby to wpleść w przedstawiony układ...
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Pytanie czy ta trójka od "Niepodległości" jest aktualna bo jak pamiętam miała to być "9" do Wilczaka.
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Nie ma zbyt małego zainteresowania. Jeżdżą ludzie, jeżdżą.landart pisze:(np. ze względu na zbyt małe zainteresowanie)
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Jeszcze tak a propos tramwajów: moim skromnym zdaniem na trasie Rycerska - Niepodległości (przynajmniej do czasu uruchomienia 9 z Wilczaka) mogłaby kursować linia jednokierunkowa, która po dojeździe pętlę Niepodległości zmieniałaby numer na 3 i pod takim numerem wracała na Rycerską. Ale na takie pomysły jest chyba dużo za późno
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Nie jest, ale czemu miałoby to właściwie służyć?
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Zapobiegłoby to sporom na linii motorniczowie-pasażerowie (czytałeś o warszawskich 17/37?). I jeszcze jedno: na linie do Fordonu są przewidziane zestawy 2x805Na?Krzysztof Ziętara pisze:Nie jest, ale czemu miałoby to właściwie służyć?
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Rozróżnienie numerków to wiem czemu, tylko po co kombinować z jednokierunkowością? Nie można zrobić 9 (10,11, co tam wypadnie) w obie strony?
No a na obsługę linii są przewidziane nowe pesy plus oczywiście 2x805Na.
No a na obsługę linii są przewidziane nowe pesy plus oczywiście 2x805Na.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Ogólnie patrząc na długość autobusów kursujących po godzinach szczytu to na kilku liniach będą autobusy MIDI, czyli MZK będzie musiało na nie zrobić przetarg, nie ?
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
CO do numerów linii to już raczej spokojnie jakby trzeba było mogą być już dwu cyfrowe.
Za ok 2 lata to już większość składów będzie jeździć "z pixelem". Bo raczej wtedy chyba rozklekotanych solówek nie ujrzymy?
Za ok 2 lata to już większość składów będzie jeździć "z pixelem". Bo raczej wtedy chyba rozklekotanych solówek nie ujrzymy?
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Krzysztof, jesteś wielki!Krzysztof Ziętara pisze:po co kombinować z jednokierunkowością? Nie można zrobić 9 (10,11, co tam wypadnie) w obie strony?
Po co?Krzysztof Ziętara pisze:No a na obsługę linii są przewidziane nowe pesy plus oczywiście 2x805Na.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Przepraszam, że tak post pod postem (spooney nie bij), ale:
No na to wychodzi.Kubuś pisze:na kilku liniach będą autobusy MIDI, czyli MZK będzie musiało na nie zrobić przetarg, nie?