(ITS) Inteligentny System Transportowy

Moderator: spooney

Kevin Kotoliński
Członek Stowarzyszenia
Posty: 119
Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: Kevin Kotoliński » 2015-01-05, 18:45

Są uruchomione, ale nie ma na nich jeszcze informacji
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666

Awatar użytkownika
lukezaa
Posty: 54
Rejestracja: 2014-04-22, 00:21

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: lukezaa » 2015-01-05, 21:38

Konfigurują je. Widziałem jak się bootowały (włączały). Jakaś dystrybucja Linuxa tam siedzi. Jestem ciekaw czy łatwo można włamać się tam. :P

Ignacy
Członek Stowarzyszenia
Posty: 758
Rejestracja: 2014-08-18, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: Ignacy » 2015-01-05, 23:35

Dziś widziałem uruchomiony na Rondzie Fordońskim (przystanek 3i 7)
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459

montenegro
Posty: 1794
Rejestracja: 2014-02-16, 09:29

Re: (ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: montenegro » 2015-01-07, 14:19

Kamil3836 pisze:Na rondzie Kujawski wymyślili sobie, że pasażerowie podchodzą tylko z jednej strony

Zostało to poprawione. Wymieniono tablice z r. Fordońskiego (32N), a na rondzie dosyć oryginalnie została ustawiona.
a gdzie dokładnie?

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: reputed » 2015-01-07, 20:44

Mi się nie podoba lokalizacja telewizora na r. Jagiellonów, tramwajowy, kier. zachodni - telewizor stoi między wiatą a zadaszeniem schodów przez co dla wchodzących na peron jest częściowo niewidoczny. Powinien stać za wiatą.

Poza tym powiedzcie mi kto w tak idiotyczny sposób (z dala od przystanku) montuje te infokioski bieltomatowe?
Zamiast wzorem innych miast stawiać je na peronie, przy wiacie to stoją nieintuicyjnie gdzieś "po drodze" np. pl. wolności, Bałtycka

montenegro
Posty: 1794
Rejestracja: 2014-02-16, 09:29

Re: (ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: montenegro » 2015-01-07, 23:55

reputed pisze:Mi się nie podoba lokalizacja telewizora na r. Jagiellonów, tramwajowy, kier. zachodni - telewizor stoi między wiatą a zadaszeniem schodów przez co dla wchodzących na peron jest częściowo niewidoczny. Powinien stać za wiatą.

Poza tym powiedzcie mi kto w tak idiotyczny sposób (z dala od przystanku) montuje te infokioski bieltomatowe?
Zamiast wzorem innych miast stawiać je na peronie, przy wiacie to stoją nieintuicyjnie gdzieś "po drodze" np. pl. wolności, Bałtycka
O tym już była mowa: dla wchodzących po schodach na przystanek są telewizory POD rondem, a ten u góry jest raczej dla stojących już na przystanku i patrzących w stronę skąd najedzie tramwaj, więc jest dobrze umiejscowiony.
A biletomaty faktycznie stoją chaotycznie, ale podejrzewam, że wynika to z ich małej liczby, np. na R. Grunwaldzkim stoi niby na uboczu, ale jednak w najbardziej uczęszczanym narożniku i jeden biletomat obsługuje idących zarówno na przystanki tramwajowe, jak i autobusowe kier. Centrum

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: Darek » 2015-01-09, 00:25

Trochę narzekania:
Jechałem dzisiaj samochodem przed krótko przed godziną 23 na odcinku rogatki na Szubińskiej - Dworcowa. Ruch niewielki, prędkość 50-60 km/h, więc optymalna. I co? Stałem na każdych światłach!
1. Żwirki i Wigury
2. Gnieźnieńska
3. Piękna
4 i 5. Pl. Poznański
6. R. Grunwaldzkie
7. Garbary
8. Kr. Jadwigi/Dworcowa
Łącznie czas postoju na światłach wyniósł więcej niż czas efektywnej jazdy! I to krótko przed 23 przy malutkim ruchu!
Czy ulica Szubińska nie zasługuje na zieloną falę? O kolejnym odcinku wcale nie wspominam bo to już totalna porażka!
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Obserwator
Posty: 171
Rejestracja: 2013-02-24, 23:40

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: Obserwator » 2015-01-09, 00:30

O tej godzinie to mógłby być już wyłączone nawet...

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: spooney » 2015-01-09, 13:23

O bydgoskim Systemie ITS

Przed nami odbiory techniczne oraz wdrażanie poszczególnych elementów bydgoskiego Systemu ITS. Poniżej przedstawiamy szczegółową informację na temat jego założeń, możliwości i oczekiwań.

Zarys terytorialny
Obszar funkcjonalny Systemu ITS ograniczony jest ulicami:
- Kamienna, Artyleryjska, Zygmunta Augusta – od północy,
- Dworcowa, Królowej Jadwigi, Marszałka Focha, Kruszwicka, Szubińska – od zachodu,
- Piękna, Solskiego, Wojska Polskiego – od południa,
- Ujejskiego, Jana Pawła II, Most Pomorski, Wyszyńskiego – od wschodu,
- oraz odcinek ul. Fordońskiej od ronda Fordońskiego do ul. Wyścigowej (w kierunku budowanej linii tramwajowej do Fordonu).

Obrazek

Ogólna charakterystyka
System ITS (Intelligent Transportation Systems – ang.) to projekt telematyczny, który:
- pozyskuje dane z drogowych urządzeń pomiarowych, a także pojazdów transportu publicznego,
- przetwarza je w Centrum Sterowania Ruchem,
- optymalizuje prace sterowników sygnalizacji świetlnych ze szczególnym uwzględnieniem priorytetów dla tramwajów,
- udostępnia użytkownikom dróg aktualne informacje, np. na tablicach zmiennej treści, czy tablicach informacji pasażerskiej.

Bydgoski System ITS jest w kraju jednym z pierwszych tego typu zadań inwestycyjnych, w którym zastosowano zarówno elementy usprawniające transport publiczny, jak i poprawiające warunki ruchu kołowego na skrzyżowaniach, wykorzystanie miejsc parkingowych na terenie Śródmieścia, czy też elementy naprowadzające kierowców na trasy alternatywne, albo o warunkach ruchu, o warunkach pogodowych, czy pasażerów o funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej.

Ogólny opis elementów składowych systemu
- elementy ITS dla komunikacji miejskiej - dynamiczna informacja dla podróżnych, zarządzanie flotą pojazdów, monitoring punktualności i bezpieczeństwa ruchu pojazdów transportu publicznego, rozpowszechnienie możliwości zakupu biletów w kioskach informacyjnych z funkcją biletomatu, itp.;
- centralne adaptacyjne sterowanie ruchem drogowym - optymalizacja sieciowa, nadanie priorytetu dla transportu zbiorowego ze szczególnym uwzględnieniem transportu szynowego, dostosowanie programów sygnalizacji świetlnej do prognozowanych potoków ruchu drogowego (analizy obszarowe oraz według ważności ciągów komunikacyjnych), kierowanie pojazdów na trasy o mniejszym obciążeniu ruchem, zalecanie kierowcom tras alternatywnych;
- zarządzanie parkowaniem - dynamiczna analiza przestrzeni parkingowej i obiektów parkingowych celem przekazywania informacji o zajętości miejsc parkingowych oraz kierowaniu pojazdów do innych parkingów i przestrzeni miejskich, gdzie występują rezerwy, monitoring wykorzystania miejsc parkingowych;
- wspomaganie planowania transportu publicznego przez pozyskiwanie bieżących informacji w zakresie cech ruchu drogowego.

Wieloaspektowość bydgoskiego Systemu ITS można przedstawić w ramach czterech podsystemów:
- sterowania ruchem z monitoringiem wizyjnym,
- zarządzania transportem publicznym z dynamiczną informacją przystankową,
- informacji parkingowej,
- naprowadzania pojazdów na drogi alternatywne.

Bydgoski system ITS posiada możliwości rozbudowy. Przyjęte rozwiązania wynikają z różnorodności, jakości i ilości zebranych danych (np. informacji o zatłoczeniach na poszczególnych elementach sieci drogowej, kolizjach, wypadkach, punktualności przejazdów transportu zbiorowego, itp.), które trafiają do Centrum Sterowania Ruchem. Główną informację dla użytkowników ruchu stanowić będą wyświetlane przed skrzyżowaniami sygnały, komunikaty umieszczane na znakach zmiennej treści, dynamiczne informacje na przystankach komunikacji publicznej oraz dedykowany portal internetowy.

Główne elementy systemu wchodzące w zakres jego podsystemów
Podsystem sterowania ruchem z monitoringiem wizyjnym, w skład którego wchodzi m.in.:
- modernizacja 45 istniejących sygnalizacji świetlnych oraz instalacja 7 nowych,
- system monitoringu wizyjnego zapewniający obsługę 40 szybkoobrotowych kamer nadzoru wizyjnego,
- system ponad 50 kamer automatycznej rejestracji cech pojazdów (rejestracja głównych cech porównawczych pojazdów),
- połączenia kablowe światłowodowe – ok. 30 km wraz z urządzeniami przyłączeniowymi,
- implementacja centralnego systemu zarządzania ruchem,
- Centrum Zarządzania Ruchem i Transportem.

Obrazek

Podsystem zarządzania transportem publicznym z dynamiczną informacją przystankową, w skład którego wchodzi m.in.:
- wyposażenie 80 pociągów tramwajowych w radiowe nadajniki priorytetów współpracujące z komputerami pokładowymi pojazdów,
- 180 szt. tablic dynamicznej informacji przystankowej w ok. 90 lokalizacjach, kompatybilnych z wdrożonym w 2012 r. systemem informacji przystankowej,
- 3 komplety automatyki rozjazdów torowych,
- dostosowanie (integracja) do Systemu ITS zrealizowanej centrali Dynamicznej informacji przystankowej powstałej w ramach budowy linii tramwajowej do Dworca PKP,
- instalacja 20 kiosków informacyjnych z funkcją biletomatu.

Obrazek

Podsystem informacji parkingowej, w skład którego wchodzi m.in.:
- 101 parkomatów na obszarze podstrefy A SPP w Bydgoszczy,
- wyposażenie 10 kontrolerów w urządzenia kontrolne (zakup z dostawą),
- 26 tablic informacji parkingowej,
- organizacja i wyposażenie biura informacji parkingowej.

Obrazek

Obrazek

Podsystem naprowadzania pojazdów na drogi alternatywne, w skład którego wchodzi m.in.:
- 32 tablice zmiennej treści,
- 20 stacji pomiarowych zbierających dane o ruchu na odcinkach międzywęzłowych,
- 10 stacji pogodowych z elementami meteorologii drogowej,
- dedykowany portal internetowy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oczekiwane cele i korzyści płynące z zastosowania systemu
Podstawowym celem realizacji bydgoskiego Systemu ITS jest skrócenia czasu przejazdu komunikacją tramwajową o około 8% i pojazdami samochodowymi o około 6%

Szczegółowe wskaźniki rezultatu to:
- średni czas przejazdu samochodem w obszarze objętym projektem: wskaźnik rezultatu 6,03 %,
- średni czas podróży w komunikacji tramwajowej: wskaźnik rezultatu 8,33 %.

Ponadto wdrożenie systemu winno spowodować:
- zwiększenie przepustowości sieci ulic,
- zmniejszenie czasów podróży,
- poprawę komfortu podróżowania oraz warunków ruchu kierowców i pieszych,
- poprawę komfortu i efektywności podróży realizowanych transportem zbiorowym,
- redukcję kosztów zarządzania taborem drogowym,
- redukcję kosztów związanych z utrzymaniem i renowacją nawierzchni,
- poprawę jakości środowiska naturalnego poprzez zmniejszenie ilości np. spalin,
- zwiększenie korzyści ekonomicznych poprzez lepszą dostępność.

Wartość całkowita zadania
Wartość całkowita zadania to 53 984 700,00 PLN zł brutto w tym:
85% dofinansowanie Unii Europejskiej
15% udział miasta Bydgoszczy

Harmonogram
Miasto Bydgoszcz rozpoczęło prace nad wdrożeniem Systemu ITS już w 2006 roku, kiedy ogłoszono przetarg na opracowanie Studium Wykonalności dla zadania „Inteligentne systemy transportowe w Bydgoszczy". Od 2008 roku ZDMiKP w Bydgoszczy rozpoczął poszukiwania środków finansowych na realizację zadania. We wrześniu 2010 roku Miasto Bydgoszcz jako beneficjent zadania wystartowało w konkursie organizowanym przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, działanie 8.1 Inteligentne systemy transportowe, w którym zajęło pierwsze miejsce zdobywając maksymalną liczbę 100 punktów oraz 85% dofinansowania zadania ze środków Unii Europejskiej.
Po podpisaniu umowy o dofinansowanie przygotowano postępowanie przetargowe, które zostało ogłoszone we wrześniu 2011 roku i zakończone pod koniec 2012 roku. Jako Wykonawca Systemu ITS w Bydgoszczy została wyłoniona firma Sprint S.A. z Bydgoszczy, z którą podpisano, w dniu 9 stycznia 2013 roku, umowę na wykonanie zadania z terminem zakończenia realizacji nie przekraczającym 24 miesięcy.
Dodatkowo jeszcze:
- 9 stycznia 2015 r. – przekazanie gotowej realizacji zamawiającemu
- styczeń – marzec 2015 r. – ok. 90 dniowy okres odbiorów i wdrażanie poszczególnych podsystemów.

System ITS – pytania i odpowiedzi
1) Czy i gdzie kierowcy skorzystają z tzw. zielonej fali?
Już teraz mogą z niej korzystać, np. na ul. Jagiellońskiej, jadąc od dworca PKS prędkością nie przekraczającą 50 km/h możemy przejechać przez rondo Fordońskie i dalej na kierunku ul. Fordońskiej oraz w kierunku przeciwnym bez potrzeby postoju na sygnale czerwonym przed kolejnymi sygnalizacjami świetlnymi. Podobnie działa też koordynacja na ciągu ul. Wyszyńskiego, ale też pod warunkiem, że cała trasę pokonamy nie przekraczając dopuszczalnej prędkości - 50 km/h. Po uruchomieniu całego Systemu takie koordynacje pojawią się również na innych ulicach tj.: Focha, Solskiego-Wojska Polskiego, Szubińskiej, Dworcowej, Kamiennej, Ogińskiego.

2) Co to jest pętla indukcyjna?
Pętle indukcyjne są to detektory ruchu wykonane ze skrętki kablowej zatopionej w nawierzchni ulicy i działające na zasadzie zaburzenia pola magnetycznego przez przejeżdżające pojazdy bezpośrednio nad tymi pętlami, dzięki czemu są w stanie wykrywać poruszające się obiekty i tym samym przekazać do sterownika sygnalizacji świetlnej informację o liczbie pojazdów oraz konieczności wydłużenia lub skrócenia sygnału zielonego. W ramach bydgoskiego systemu ITS montowane są one w nawierzchniach ulic, w torowiskach tramwajowych oraz w punktach pomiarowych na odcinkach pomiędzy skrzyżowaniami.

3) Czy kamery ARCP (automatycznej rejestracji cech pojazdów) montowane w ramach systemu mogą mierzyć prędkość, a co za tym idzie – czy będą służyć do kontrolowania i dyscyplinowania kierowców? Do czego one będą wykorzystywane? Kto będzie miał do nich dostęp?
Kamery ARCP instalowane w ramach bydgoskiego systemu rejestrują numery rejestracyjne pojazdów, obrys pojazdu, typ osobowy lub ciężarowy. Poprzez odpowiednie oprogramowanie dane pozyskane z kamer są rejestrowane w systemie jako dane identyfikacyjne pojazdu w punkcie A. Dzięki ponownemu odnalezieniu pojazdu o tych samych cechach (numer rejestracyjny) w punkcie B na obszarze Śródmieścia w tym samym dniu, o tej samej porze (w małym przedziale czasu) algorytm ustali z jaką prędkością pojazd pokonał odcinek od punktu A do B i w jakim czasie. Uśredniony czas przejazdu (dużej liczby pojazdów pokonujących podobny odcinek) zostanie podany kierowcom na tablicy zmiennej treści wraz z kolorystycznym przedstawieniem swobody ruchu na danej trasie za pomocą trzech kolorów:
zielony – dobre warunki ruchu
pomarańczowy – średnie warunki ruchu
czerwony – złe warunki ruchu , możliwość znacznego ograniczenia przepustowości
Po uruchomieniu dostęp do kamer ARCP będzie udostępniony Policji oraz innym służbom do działań operacyjnych. Dane identyfikacyjne pojazdów z kamer ARCP będą trafiać do bazy danych ZDMiKP w formie zaszyfrowanej np. wielo liczbowego ciągu cyfr i znaków natomiast dla Policji i innych służb będzie informacja przekazywana w postaci obrazu i numeru rejestracyjnego pojazdu bez szyfrowania.
Teoretycznie urządzenia te po uzyskaniu homologacji mogą w przyszłości służyć do odcinkowego pomiaru prędkości. Obecnie jednak urządzenia te nie mają jednak wymaganej homologacji do tego typu zadań, a obecny statut ZDMiKP nie przewiduje prowadzenia podobnej działalności. Ponadto sam projekt „Inteligentne systemy transportowe w Bydgoszczy" jest realizowany dzięki wsparciu unijnemu, więc nie może, minimum przez pięć najbliższych lat, generować jakichkolwiek dochodów nie opisanych we wniosku aplikacyjnym.

4) A do czego nam w takim razie dodatkowe kamery CCTV na skrzyżowaniach?
Poza kamerami ARCP rejestrującymi głównie zdjęcia poklatkowo w systemie będzie 40 kamer szybkoobrotowych CCTV przeznaczonych głównie do: monitoringu skrzyżowań, weryfikacji poprawności założeń programowych, obserwacji zachowań kierowców i prowadzenia innych analiz.

5) Kiedy dokładnie system osiągnie 100 procent funkcjonalności?
Aktualnie rozpoczynamy odbiory i wdrażanie poszczególnych podsystemów. Na pewno nie uruchomimy ich równocześnie. Systemy będą uruchamiane w tle, czasami na różnych tablicach będą pojawiać się jakieś dane, napisy kontrolne lub słowa: „test systemu". Będziemy uruchamiać „na gotowo" tylko po sprawdzeniu, że oprogramowanie spełnia oczekiwania opisane w SIWZ. Plan odbiorów zakłada przeprowadzenie ich do końca marca 2015 r. Dokładne terminy uruchomień będziemy podawać za pośrednictwem mediów oraz strony internetowej ZDMiKP.
Oczywiście aby system osiągnął pełną, 100-procentową funkcjonalność bazy danych muszą zasilić się danymi, a to może nastąpić tylko w długim okresie czasu. System jest rozwiązaniem samouczącym się, dlatego też im biblioteka danych będzie z dłuższego okresu, to system zawsze będzie mógł porównać dane obecne z historycznymi i dokonać optymalizacji danego parametru, także w zakresie długości sygnału zielonego na konkretnym wlocie skrzyżowania.

6) Jakie informacje będą wyświetlać tablice informacji pasażerskiej?
Wszystkie informacje, jakie dotychczas wyświetlają tablice zainstalowane przy systemie dynamicznej informacji pasażerskiej zrealizowanym podczas budowy linii tramwajowej do dworca PKP. Czyli aktualne informacje o przyjeździe pojazdów komunikacji publicznej na wybrany przystanek. Trafią na nie także komunikaty o ewentualnych utrudnieniach, jakie w sytuacjach awaryjnych będą generowane z Centrum Zarządzania Ruchem i Transportem.

7) Jakie możliwości rozbudowy ma nasz system ITS?
Praktycznie nieograniczone. W przyszłości można na przykład pokusić się o system dynamicznego ważenia pojazdów, albo dokładnego określania zajętości miejsc postojowych na terenie Strefy Płatnego Parkowania. Wszystko będzie zależeć od dostępności nowych urządzeń i technologii, naszych potrzeb oraz dostępnych funduszy.

8) W jaki sposób tablice informacji parkingowej będą wskazywać, że na danym obszarze jest mała, średnia, albo duża zajętość miejsc?
Na podstawie dedykowanego algorytmu, uwzględniającego kilkanaście różnego rodzaju danych (zmiennych i stałych). Są to m.in.: informacje z parkomatów nt. sprzedanych biletów parkingowych, dane o aktualnej liczbie pojazdów znajdujących się w strefie, danych o sprzedaży abonamentów mieszkańców w określonym obszarze, danych z okresowych pomiarów napełnienia strefy w terenie, pory dnia, dnia tygodnia itp.
Tablice będą wyświetlać opisane informacje tylko w okresie funkcjonowania SPP.

9) Jakie funkcje będzie pełnić Centrum Zarządzania Ruchem i Transportem?
Na CZRiT złoża się urządzenia i aplikacje do zarządzania systemem oraz zawiadujący nim operatorzy. Aplikacje i urządzenia będą zbierać i analizować dane, m.in. z urządzeń pomiarowych, np. detektorów ruchu, kamer zainstalowanych na skrzyżowaniach, czy informacje o pogodzie, Podstawowym zadaniem systemu będzie jednak optymalizacja ruchu w obszarze z równoczesną kontrolą realizacji priorytetów dla tramwajów. Dodatkowo system ma możliwość wizualizacji aktualnego statusu wszystkich podsystemów i wszystkich podłączonych urządzeń, czujników. Może więc, np. na dużym ekranie, wyświetlić: aktualne informacje o natężeniu ruchu, pracy sygnalizacji świetlnej, pracy systemu SCATS, o stanie aparatury (czy wszystko działa, co dokładnie nie działa, jak działa, itp.), a kiedy operator stwierdzi odbiegające od normy dane, może też wyświetlić podgląd z kamer na skrzyżowaniach i w ten sposób sprawdzić, co takiego nietypowego się dzieje.

10) A czym będą się zajmować operatorzy?
Ich główne zadania to: kontrola nad poprawnym działaniem aplikacji i urządzeń, natychmiastowa analiza sugerowanych przez system zmian ustawień sygnalizacji świetlnej lub przydzielania priorytetów dla tramwajów (w razie potrzeby), sporządzanie komunikatów w sytuacjach awaryjnych na tablice zmiennej treści dla uczestników ruchu, analiza warunków pogodowych i zjawisk niekorzystnie wpływających na ruch drogowy.

11) A co z systemem, światłami i ruchem na terenie miasta jeśli zabraknie prądu?
Centrum Zarządzania Ruchem i Transportem posiada system zasilania awaryjnego, który zapewni minimum 6-godzinnej autonomii zasilania oparty o UPS i agregat spalinowy. Umożliwia to zachowanie kontroli nad systemem w budynku CZRiT prze okres ponad 6 godzin bez zasilania zewnętrznego.
W przypadku gdyby doszło do długotrwałej awarii systemu SCATS lub długotrwałego braku zasilania w CZRiT to wszystkie urządzenia w terenie będą pracowały lokalnie realizując swój dotychczasowy plan działań bez nadzoru CZRiT, czyli tak jak to było do tej pory poprzez co mogą zdarzać się sytuacje zrywania koordynacji, okresowego braku optymalizacji ruchu w obszarach dotyczący kilku skrzyżowań, niepoprawne przydzielanie priorytetów tramwajom.

12) Po co nam stacje meteorologii?
Stacje meteorologii drogowej zainstalowane w ramach systemu mierzą temperaturę powietrza, temperaturę nawierzchni, temperaturę zamarzania solanki drogowej, wystąpienie opadu deszczu, śniegu, oblodzenie nawierzchni, prędkość wiatru.
Na obszarze Bydgoszczy będzie funkcjonowało 10 stacji meteorologii drogowej.

13) Jakie funkcje będą miały kioski informacyjne?
Oprogramowanie automatu (kiosku informacyjnego) zapewni:
- sprzedaż biletów jednorazowych i krótkoterminowych w postaci papierowej,
- wyszukiwarka połączeń
- współpracę z kartami bezstykowymi,
- uzyskanie informacji o usługach transportu zbiorowego i informacji dostępnych w portalu informacyjnym,
- przyszłościową obsługę sprzedaży produktów elektronicznych w tym sprzedaż biletów elektronicznych okresowych,
- możliwość wyświetlenia komunikatów o zmianach w funkcjonowaniu komunikacji publicznej.

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... tyPhoto/9/
Obrazek

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: ikarusiarz » 2015-01-12, 12:02

Najnowszy "nius":
Ktoś wpadł na pomysł, aby informować kierowców, że wjeżdżają w strefę całodziennej sprzedaży biletów. Pojawia się napis i sygnał. Chwała za to, tyle że ten brzęczyk "napier..la" od przystanku kolonijna do końca (Smukała) i z powrotem. Co ciekawe w drugą stronę brzęczy do Koronowskiej... Brawo dla tego "miszcza".

Dwie obserwacje:
Plac Poznański. Raz stoi się w środku ronda, bo czerwone, innym razem przejeżdża się od razu...
Dworcowa, Królowej Jadwigi: Czasem w nocy włączone są światła, czasem mrugają pomarańcze...

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: ikarusiarz » 2015-01-14, 23:45

Tak wygląda wykorzystanie ITS-u. Urządzenia i system za ciężkie pieniądze, ale nikt z tego nie korzysta. A przecież na podstawie tego można by poprawić rozkłady, ale myślę, że nikt tego nie ogląda...
Jazda na 79 wygląda tak, że "korków" brak, a czas jazdy wygląda tak:

Obrazek

Przedostatni przystanek, to już nie -5, a -8..:

Obrazek

Potem forumowicze piszą, że uciekł im autobus, a to raczej opóźniony przyjechał, a zadziałała kolejna sygnalizacja po trasie...

Dla ciekawostki: Żadnego przejazdu przez Grunwaldzkie nie przejechałem na raz. Tylko jedno pokonałem na dwa. Reszta na trzy. Bez "korków". Tylko nie pitolcie o testach, wdrażaniu...

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2015-01-20, 18:20

Gdzie zostaną wykorzystane automatyczne rozjazdy?
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Karol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 607
Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
Kontakt:

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: Karol » 2015-02-08, 13:35

Mam takie pytanie. Dlaczego na Kossaka, czy Dworzec Autobusowy(kier Błonie, przystanek dla 57) nie ma telewizorka jeżeli "łapie" się w granice ITS'u ?
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459

77Niklowa
Posty: 105
Rejestracja: 2014-11-21, 17:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: 77Niklowa » 2015-02-08, 14:05

Nie tylko tam nie ma.

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: ikarusiarz » 2015-02-08, 22:19

Na ulicach postawiono takie wielkie monitory, na których pokazywane są najważniejsze informacje meteorologiczne. Uważam, że kierowców mało interesuje temperatura nieba. Najważniejsza jest temperatura przy gruncie, więc to info powinno być na pierwszym miejscu.

Awatar użytkownika
Kawoszka116
Posty: 846
Rejestracja: 2012-01-22, 12:25

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: Kawoszka116 » 2015-02-08, 22:55

ikarusiarz pisze: Na ulicach postawiono takie wielkie monitory, na których pokazywane są najważniejsze informacje meteorologiczne.
jak sobie pomyślę ile pieniędzy to pożera w czasach gdzie każdy samochód ma termometr... Przekręt który stoi za tak zwany ITS prokuratura wyjaśniać będzie latami. wspomnicie moje słowa.
"I pamiętaj że dana Ci pamięć. Nie kłam siebie a nikt Ci nie skłamie!"

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: reputed » 2015-02-09, 07:19

ikarusiarz pisze:Na ulicach postawiono takie wielkie monitory, na których pokazywane są najważniejsze informacje meteorologiczne. Uważam, że kierowców mało interesuje temperatura nieba. Najważniejsza jest temperatura przy gruncie, więc to info powinno być na pierwszym miejscu.
Przecież to tymczasowo chyba. Docelowo ma tam być pokazywana długość jazdy na trasach alternatywnych.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: Kamil3836 » 2015-02-10, 17:14

Krzysztof Juszczak pisze:Gdzie zostaną wykorzystane automatyczne rozjazdy?
Klaryski, Chodkiewicza, Bałtycka, Wyścigowa.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kawka
Posty: 207
Rejestracja: 2012-05-09, 01:26
Lokalizacja: Bydgoszcz

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: Kawka » 2015-02-10, 17:16

Kamil3836 pisze:
Krzysztof Juszczak pisze:Gdzie zostaną wykorzystane automatyczne rozjazdy?
Klaryski, Chodkiewicza, Bałtycka, Wyścigowa.
R. Toruńskie od strony Babiej Wsi, R. Jagiellonów od strony R. Bernardyńskiego :)

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2015-02-11, 02:33

ikarusiarz pisze:Uważam, że kierowców mało interesuje temperatura nieba. Najważniejsza jest temperatura przy gruncie, więc to info powinno być na pierwszym miejscu.
Póki co pokazywane są 3 parametry. Temeperatura powietrza, nawierzchni drogi i ew. opad.
Docelowo i tak będą pokazywane czasy przejazdu na przemiennie.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: ikarusiarz » 2015-02-11, 12:11

Kamienna Sułkowskiego: Od Leśnego ruszamy na zielonym, ale na drugim kolorze (już przy Kamiennej) jest czerwone. Panowie i Panie z zarządu, jeśli to czytacie, to poprawcie: Najpierw zielone w środku, a potem zielone na zewnątrz.

Tablica, która jest postawiona między pasami Wyszyńskiego: na kolorowo wyświetla się test i pseudo mapka. Jest to strasznie nieczytelne i wygląda jak reklama lampek bożonarodzeniowych.

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: Mateusz Machel » 2015-02-11, 13:57

Wczoraj koło 15 się coś usrało przy pksie. 5 minut stania bez żadnej zmiany światła, na każdym z 3 pasów (Jagiellońska kierunek Fordon + lewoskręt w Ogińskiego. Tramwaje też stały. ;)
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.


Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: Darek » 2015-02-16, 17:31

Żeby skręcić z Ogińskiego (od Uniwersyteckiej) w Powstańców (do Teatru) na r. Wielkopolskim trzeba stać TRZY razy na światłach.
Chciałbym poznać osobiście studenta który to tworzył.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: Mateusz Machel » 2015-02-16, 19:56

Darek pisze:Żeby skręcić z Ogińskiego (od Uniwersyteckiej) w Powstańców (do Teatru) na r. Wielkopolskim trzeba stać TRZY razy na światłach.
Chciałbym poznać osobiście studenta który to tworzył.
Korzystam z tego po kilka razy dziennie. A ić pan w pyry.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: Darek » 2015-02-16, 22:28

Student pewnie zadowolony. Producent ITS też. Za zatrudnienie studentów mało zapłacił a 5 w indeksie studenta się znalazło. Między jedną popijawą a drugą napisać program na rondo Wielkopolskie. Serdecznie pozdrawiam.
Zawodowo jeżdżę po wielu miastach zachodniej Polski. Ale ze staniem 3 razy na rondzie się jeszcze nigdzie nie spotkałem!!! Na co ten cały ITS skoro czas zyskany przez "pseudo zieloną falę" stracę z nawiązką na rondzie Wielkopolskim!!!???
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Kawoszka116
Posty: 846
Rejestracja: 2012-01-22, 12:25

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: Kawoszka116 » 2015-02-17, 00:42

taka sama przyjemność spotyka nas na na rondzie kujawskim na którym cykl jest równie idiotyczny. jak chcesz z Solskiego skręcić w lewo to światła zalicza się 2-3 razy w zależności od szczęścia
"I pamiętaj że dana Ci pamięć. Nie kłam siebie a nikt Ci nie skłamie!"

Awatar użytkownika
ArturS
Posty: 652
Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

(ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: ArturS » 2015-02-17, 08:49

W weekend byłem w Gdańsku i tam też mają to gówno, ale działa jakoś płynniej i co ciekawe na każdych światłach były zielone strzałki prawoskrętów :) Można? Można! I też mają te śmieszne strachy na wróble przy jezdniach z komiksami pogodowymi i parkingami, ale "Zajętości" nie uświadczyłem :P
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!

Luigi
Posty: 111
Rejestracja: 2014-04-23, 18:37
Lokalizacja: Bartodzieje

Re: (ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: Luigi » 2015-02-17, 20:23

Wczoraj wieczorem jadąc do pracy zauważyłem na telewizorkach podawaną złą godzinę.
Na Dworcu Głównym o około 10 minut opóźnienia, a na Garbarach około 8 minut, przez co wszystkie zapowiedzi odjeżdżających autobusów również były pokazywane z takim opóźnieniem.

Darron
Posty: 52
Rejestracja: 2012-07-02, 23:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: (ITS) Inteligentny System Transportowy

Post autor: Darron » 2015-02-18, 00:49

To nie było opóźnienie. Na Garbarach będąc o 20:20 pokazywało godzinę 19:50. Wcześniej jadąc około godziny 16:30 pokazywało 16:10. Ja bym bardziej powiedział że im się system zawiesił i nie aktualizował danych.

ODPOWIEDZ