Dodatkowo skrzyżowanie Andersa x Andersena... po prostu go nie maNa Wyścigową nie dojedziemy. Kolejne opóźnienie robót
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... robot.html
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Moderator: spooney
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Re: Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Skoro z obiorem jednej pętli jest tyle problemów, to lepiej nie myśleć o ile opóźni się odbiór całej trasy...Kubuś pisze:Na Wyścigową nie dojedziemy. Kolejne opóźnienie robót
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... robot.html
Paradoks menela:
Menel jedzie autobusem,
autobus jedzie menelem...
Menel jedzie autobusem,
autobus jedzie menelem...
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
http://express.bydgoski.pl/327434,Wyrzu ... innej.html
TF: Sztuczny twór, który służy tylko do zapewnienia stanowisk... Taka mała sieć i dwie firmy tramwajowe...
TF: Sztuczny twór, który służy tylko do zapewnienia stanowisk... Taka mała sieć i dwie firmy tramwajowe...
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Już niedługo, będzie albo wte albo wewte.
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
To nie problem istnienia spółki tylko kolesiostwa partyjnego w PO
ale "sami" sobie wybraliśmy go POnownie.
ale "sami" sobie wybraliśmy go POnownie.
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
A moje pytanie dotyczyło przejazdów w ciągu ulicy Lewińskiego (prowadzących w las).Witam Pana
Przepraszam za zwłokę w udzieleniu informacji. W dokumentacji projektowej na linię tramwajową przejazdów nie było. Konsultowałam sprawę z Zarządem Dróg, który tą dokumentację zatwierdzał. Doszliśmy do ustaleń, że w grę może wchodzić jeden przejazd – ten na ciągu oznakowanego szlaku turystycznego. Oczywiście wykluczony jest ruch samochodowy, ew. przejazd służyłby jedynie dla pieszych i rowerzystów. Na najbliższej radzie budowy porozmawiam o tym z projektantem i wykonawcą robót. Poproszę ich o propozycję rozwiązania technologicznego i niezbędnej organizacji ruchu. Trzeba wziąć pod uwagę, że zawsze będzie to rozwiązanie niebezpieczne z punktu widzenia BRD. Po tych konsultacjach podejmę decyzję, o której poinformuję Pana (myślę, że w ciągu najbliższego tygodnia).
Pozdrawiam
https://www.openstreetmap.org/#map=17/53.13344/18.09672
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Jechałem dziś pociągiem z Krynicy, nagle na korytarzu śmiechy i komentarze: Mijaliśmy właśnie okolice Bydgoszcz Wschodu i to co ludzie i ja ujrzeliśmy najlepiej skomentowała starsza pani: Lotnisko budują!!! Kto wpadł na ten szalony pomysł i buduje peron szerokości pasa startowego? No chyba, że to pętla autobusowa, na której będą stały trzy wozy, obok siebie...
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Obserwacja1. Na przystanku Andersa-Kleeberga jesienią zdemontowano wiatę. Na samym przystanku właściwie nic się nie dzieje, ale całą zimę ludzie stoją jak debile na śniegu (a częściej na deszczu).
Obserwacja2. Na Akademickiej, na południowej jezdni prace toczą się leniwie. Podobnie na pętli przy Korfantego, ale tam akurat widać postępy w pracach. Miejscami tłuczeń już jest ubity, przywieziono sporo podkładów, trochę szyn.
Obserwacja2. Na Akademickiej, na południowej jezdni prace toczą się leniwie. Podobnie na pętli przy Korfantego, ale tam akurat widać postępy w pracach. Miejscami tłuczeń już jest ubity, przywieziono sporo podkładów, trochę szyn.
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Co do obserwacji 1 to wiaty zabrano ze wszystkich przystanków na trasie 70 od Akademickiej oprócz przystanku Andersa-Wiadukt w stronę N.Wisły.
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Jakoś umknął ten nius, więc wrzucam teraz;]
By dostać się na peron 2 stacji Bydgoszcz Wschód, trzeba będzie pokonać kawał drogi
http://express.bydgoski.pl/328273,By-do ... drogi.html
Źródło: Express bydgoski
Horror. Zapomnij o tym, że z ul. Inwalidów dojdziesz na peron.Express bydgoski pisze:Już wkrótce na peron drugi będzie można wejść tylko od strony ulicy Kamiennej na wysokości Wyścigowej.
A to oznacza, że by dostać się tam z peronu pierwszego, parkingu i budynku stacyjnego trzeba będzie iść kawał drogi, pokonać szlabany kolejowe, a następnie ul. Konduktorską kierować się w stronę ul. Fordońskiej i wejść w ul. Kamienną. Tam przejść na drugą stronę na sygnalizacji świetlnej, ponieważ po północnej stronie jezdni brakuje chodnika. Przy Wyścigowej do pokonania będą jeszcze dwie jezdnie Kamiennej i tymczasowym przejściem dla pieszych wejdzie się na peron drugi.
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Czyli na tramwaj też nie dojdziesz z Inwalidów. No cholera jasna. Czy nic nie może być zrobione porządnie?
Bylejakości mówmy NIE!
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Na tramwaj dojdziesz, tak samo jak do tej pory.
To organizacja tymczasowa i jest po prostu tak samo skopana jak cała dotychczasowa organizacja ruchu pieszego na Wschodzie, tyle że tym razem bez przejścia między peronami.
To organizacja tymczasowa i jest po prostu tak samo skopana jak cała dotychczasowa organizacja ruchu pieszego na Wschodzie, tyle że tym razem bez przejścia między peronami.
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Nie w Bydgoszczy. W tym mieście oszczędza się wszędzie.Hania pisze:Czy nic nie może być zrobione porządnie?
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Kolejna relacja z placu budowy
http://bydgoszczwbudowie.blogspot.com/2 ... 72015.html
http://bydgoszczwbudowie.blogspot.com/2 ... 72015.html
-
- Posty: 1794
- Rejestracja: 2014-02-16, 09:29
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
dużo za późno, ale trzeba się wybrać dla formalnościCo jest nie tak z tramwajem do Fordonu? Napisz i dyskutuj
Macie pytania dotyczące budowy tramwaju do Fordonu? Od dziś można wysyłać swoje uwagi do Rady Osiedla Nowy Fordon. Za tydzień odbędzie się debata na temat inwestycji.
27 lipca o godz. 17 w kinie Jeremi w Zespole Szkół nr 5 przy ul. Berlinga 13 odbędzie się dyskusja o ewentualnych problemach organizacji komunikacji miejskiej po uruchomieniu linii tramwajowej.
http://m.bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/ ... kutuj.html
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2015-06-27, 14:46
- Lokalizacja: Bydgoszcz, Warszawa
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
To spotkanie to normalny strzał w kolano dla organizatorów. Ludzie przyjdą ponarzekać, rada osiedla zgłosi to do inwestora, a inwestor powie, że jest rok za późno. Kompletnie nieprofesjonalne. Szkoda czasu;)montenegro pisze:trzeba się wybrać dla formalności
:: E R R O R 4 0 4 :: podpisu nie znaleziono. Kliknij ALT+F4 by kontynuować.
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
low1:
Informacje po spotkaniu z przedstawicielami TF i Zarządu:
- Wolna na razie nie do ruszenia, pojawiły się koncpecje budowy zjazdu z Andersa do Wolnej (rozwiązanie tłumaczone jako uspokojenie ruchu i zmniejszenie tranzytu osiedlowego)
- kontrowersje związane z Kleeberga (zabranie miejsc, dostęp do terenu FSM) - zabrano tylko 3 stan. parkingowe, kosztem wjazdu pod budynek FSM
- za 2-3 tygodnie mają być stawiane ekrany wzdłuż Akademickiej (odcinek Igrzyskowa - Kaliskiego) nie dopytałem jednak, gdzie dokładnie
- remonty fragmentów poza zakresem inwestycji - Akademicka/Andersa koło ronda ONZ MOŻLIWE, że już w tym roku, Andersa od Kleeberga do Kasztelańskiej - przyszły rok
- wszystkie szkody, wyrwy w asfalcie, etc. będą naprawiane po odbiorach
- niedługo pojawią się ekrany i tablice systemu pasażerskiego i ITS
- brak przystanku tramwajowego przy Kasztelańskiej - będzie to analizowane
- ma pojawić się namiastka chodnika od Kasztelańskiej w kierunku Carefoura
- w listopadzie mają przyjść nowe Pesy, będą testy na nowych torach
- chodnik przy dawnym wlocie Wyzwolenia w kierunku Strzelec ma być przebudowany (zgodnie z projektem) na schody
- ma powstać chodnik od Hallera do Gieryna - sprawa w rozpoznaniu, miasto namawia właścicieli gruntów o możliwość stworzenia tam chodnika, ale to raczej już w 2016 roku
- brak chodnika wzdłuż Andersa - kwestie gruntów, plany FSM, etc. - konkretów nie było, a dziwne wjazdy powstały na wniosek właścicieli parcel i projekt musiał je uwzględnić
- węzeł Wschodni ma powstać do 2020 roku - estakada ma w końcu być zaprojektowana dla każdego użytkownika ruchu
- barierki - tylko przy przystankach (oddzielenie od drogi i w międzytorzu)
- problem z stojącą wodą przy przejeździe przez Akademicką przy rondzie ONZ - nieługo wjedzie tam asfalt
- co do DDR i kostki - przy Romanowskiej musieli zrobić kostkę, bo po co tam walec; Jasiniecka poza inwestycją (zła geometria Romanowskiej jest rozpatrywana)
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=4194
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
http://s5.ifotos.pl/img/IMG6288jp_wqweswq.jpg
"Stąd wybierany jest piach pomieszany gruzem i usypywany jest wokół torowiska tramwaju do Fordonu, mając na celu imitowanie ziemi, na której nie wyrasta nic innego jak chwasty imitujące trawę."
http://s2.ifotos.pl/img/IMG6197jp_wqwessp.jpg
Generalnie z daleka nie wygląda to źle, ale z bliska to wiocha na całego. Chwasty są w dość dużych odstępach od siebie, skutkiem czego jest prześwitywanie tego złotego gruzu. Ba, gdzie niegdzie nawet kamienie się znajdą. To jest skandal jak nie wiem. Powinni to wszystko wywalić i jak nie rozłożyć trawę z rolki na porządnej ziemi, to ją chociaż zasiać. Znów będą gadać o tej inwestycji tak, jak o TU, bo ta "trawa" w porównaniu do niektórych rzeczy to błachostka.
"Stąd wybierany jest piach pomieszany gruzem i usypywany jest wokół torowiska tramwaju do Fordonu, mając na celu imitowanie ziemi, na której nie wyrasta nic innego jak chwasty imitujące trawę."
http://s2.ifotos.pl/img/IMG6197jp_wqwessp.jpg
Generalnie z daleka nie wygląda to źle, ale z bliska to wiocha na całego. Chwasty są w dość dużych odstępach od siebie, skutkiem czego jest prześwitywanie tego złotego gruzu. Ba, gdzie niegdzie nawet kamienie się znajdą. To jest skandal jak nie wiem. Powinni to wszystko wywalić i jak nie rozłożyć trawę z rolki na porządnej ziemi, to ją chociaż zasiać. Znów będą gadać o tej inwestycji tak, jak o TU, bo ta "trawa" w porównaniu do niektórych rzeczy to błachostka.
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Tramwaj do Fordonu będzie drogi. Skąd brać na niego pieniądze?
GW
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z_Wyborcza
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Zamiast obcinać pieniądze na KM, to niech urzędasy obetną sobie pensje, a zamiast wszędzie wozić tyłki luksusowymi limuzynami przesiądą się na rower, lub do KM, tak jak to zrobił Biedroń w Słupsku.
Po za tym utrzymanie tramwajów w przyszłości przyniesie oszczędności w porównaniu z autobusami. Ale o tym to już nikt nie mówi.
Po za tym utrzymanie tramwajów w przyszłości przyniesie oszczędności w porównaniu z autobusami. Ale o tym to już nikt nie mówi.
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Tramwaje się nie psują? Tych nowoczesnych, tak podejrzewam, nie da się naprawić jak Konstala. Sieć trzeba utrzymywać, torowisko też. Oczywiście drogi również, ale po drogach jeżdżą wszystkie pojazdy, a po torach raczej nie. Te pojazdy zostawiają pieniądze w postaci różnych opłat ukrytych w paliwie...Kubuś pisze:Po za tym utrzymanie tramwajów w przyszłości przyniesie oszczędności w porównaniu z autobusami. Ale o tym to już nikt nie mówi.
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
To pokazuje kto zarządza w naszym mieście komunikacją. Dla porównania trochę większy Gdańsk na komunikację przeznacza dwa razy więcej milinów niż my. Mamy nadwyżkę budżetową i każą ścianać komunikację? Zero logiki. Zaraz wszystkie linie tramwajowe będą co 20 w szczycie, linie autobusowe kursujące w szczycie co 12' zetną do 15'. Jest mi wstyd, kto zarządza naszymi finansami. Nie dodajemy żadnych linii na nowe relacje. To co skromnego obecnie mamy w komunikacją chcą niszczyć. Czas zmienić skarbnika, dyrektora i zastępce ZDMiKP czy prezydenta naszego biednego miasta? Na używane ani nowe tramwaje też nas nie stać. Wstyd, aby miasto wojewódzkie tak "wydawało" pieniądze.spooney pisze: Tramwaj do Fordonu będzie drogi. Skąd brać na niego pieniądze?
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Nie będzie Tramwajów Bydgoskich. Linie do Fordonu obsłuży MZK
Enjoy
http://enjoybydgoszcz.pl/bydgoszcz/komu ... C5%BCy-mzk
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Wzdłóż torowiska przy ul. Akademickiej i Andersa postawiono ograniczenia predkości dla tram. Przy peronach i przejazdach jest to 40 km/h, a po za nimi ograniczenie jest zniesione.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 607
- Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
- Kontakt:
Re: Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Kubuś pisze:Wzdłóż torowiska
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459
Re: Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Dotyczy to wszystkich przejazdów, tzn. również tych oddalonych od przystanków? Całe szczęście, tych ostatnich jest mało po trasie...Kubuś pisze:Wzdłuż torowiska przy ul. Akademickiej i Andersa postawiono ograniczenia predkości dla tram. Przy peronach i przejazdach jest to 40 km/h, a po za nimi ograniczenie jest zniesione.
Pod artykułem, do którego link został zamieszczony parę postów wcześniej, pojawił się komentarz, że tory są krzywo położone. W jakim stopniu rzeczywiście tak jest, podchodząc do sprawy w miarę obiektywnie?
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Jest i fotolandart pisze:że tory są krzywo położone.
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Czym się wy martwicie powiesi się "20" i problem z głowy
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
40km/h jest po to żeby motorniczy dojeżdżając do pętli indukcyjnej jechał z prędkością do 40kmh. Dzięki temu dojeżdżając do skrzyżowania już dostanie "pion" i nie będzie musiał zwalniać z 50-tki. O to tu chodzi. A co do koślawych szyn, to za 4-5 lat będą na trasie ograniczenia do 30km/h. Szkoda, że nikt z TF tego nie widzi. Jak teraz nie poprawią, to po uruchomieniu tramwajów wcale.
Michu76