A co komentować? Za mało oficjalnych danych oraz kilka idiotyzmów.spooney pisze:Aż dziwne że nikt nic nie komentuje
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Moderator: spooney
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Na cholerę 5 na Wilczak skoro 9 będzie tu jeździć?
Michu76
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Na Rycerską powinna jeździć 5. Jak 3 ma jeździć co 15 minut. Tam są 2 tory, a na Wilczaku 1 i 2 linie co 15 minut i 1 co 10.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Można po polsku?tomasz792 pisze:Tam są 2 tory, a na Wilczaku 1 i 2 linie co 15 minut i 1 co 10.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Ciężko mi wyobrazić sobie 3 linie na Wilczak.
Jak miałaby jechać 80? Bo nic mi nie przychodzi do głowy.
EDIT: Tylko jedna linia do stacji Bydgoszcz Błonie? Czy to nie za mało?
Jak miałaby jechać 80? Bo nic mi nie przychodzi do głowy.
EDIT: Tylko jedna linia do stacji Bydgoszcz Błonie? Czy to nie za mało?
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Hmm a na Wyścigowej też nie były 3 linie tramwajowe na dwóch torach? Wiem, że tam był trochę inny układ ale jakoś trzy linie funkcjonowały. 5 ogólnie jest nie wypał aby dojeżdżała do Wilczaka.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Ma ktoś do tego schemat? Albo ktoś się pofatygował żeby samemu narysować?
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Mam nadzieje ze ZDMiKP stworzy 2 linie pośpieszne z Tatrzańskiego na Miedzyń i Osową Górę przez Kamienną.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Nadzieje możesz mieć, realia są inne.Marcin_558 pisze:Mam nadzieje ze ZDMiKP stworzy 2 linie pośpieszne z Tatrzańskiego na Miedzyń i Osową Górę przez Kamienną.
A wieczorem co 30 minut, bez 83 i 84...tomasz792 pisze:Jak 3 ma jeździć co 15 minut.
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Pamietaj ,że będzie 9 z Wilczaka też co 30 minut , 7 i 10 też co 30 minut to masz co 7,5 minuty tramwaj.Teraz 70, 83 i 84 masz rzadziej.Kamil3836 pisze:Nadzieje możesz mieć, realia są inne.Marcin_558 pisze:Mam nadzieje ze ZDMiKP stworzy 2 linie pośpieszne z Tatrzańskiego na Miedzyń i Osową Górę przez Kamienną.
A wieczorem co 30 minut, bez 83 i 84...tomasz792 pisze:Jak 3 ma jeździć co 15 minut.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Nie widzę potrzeby, aby wszystkie linie kursowały do samego wieczora. Zresztą na 7 się nie przesiądziesz nigdzie, po za r. Fordońskim, gdzie przejście Tobie zajmie kilka minut.tomasz792 pisze:Pamietaj ,że będzie 9 z Wilczaka też co 30 minut , 7 i 10 też co 30 minut to masz co 7,5 minuty tramwaj.Teraz 70, 83 i 84 masz rzadziej.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Niech sobie ZDMiKP gdzieś wsadzi te tramwaje skoro dalej robi politykę zniechęcania częstotliwością do korzystania z tramwajów. Albo są dostępne z odpowiednią częstotliwością albo dziękujemy i jedziemy samochodem. Widać dalej w ZDMiKP tego nie rozumieją bo ważniejsze są oszczędności typu 1 wagon co pół godziny niż dobra oferta przewozowa w komfortowych warunkach. Tak się nigdy nie zachęci do tramwajów.
Michu76
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Czemu? 9 i 10 mają tam stawać tylko raz?Kamil3836 pisze:przejście Tobie zajmie kilka minut.
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
DwaKris pisze:Czemu? 9 i 10 mają tam stawać tylko raz?Kamil3836 pisze:przejście Tobie zajmie kilka minut.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
A co ma to do rzeczy?Kris pisze: 9 i 10 mają tam stawać tylko raz?
Jeśli ktoś podaje przykład 7, żeby korzystać z centrum to tłumaczę.Kris pisze:Czemu?
Zgadzam się.michu76 pisze:Niech sobie ZDMiKP gdzieś wsadzi te tramwaje skoro dalej robi politykę zniechęcania częstotliwością do korzystania z tramwajów.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Moim zdaniem po zmianach powinno być tak:Dawid Szramke pisze:Hmm a na Wyścigowej też nie były 3 linie tramwajowe na dwóch torach? Wiem, że tam był trochę inny układ ale jakoś trzy linie funkcjonowały. 5 ogólnie jest nie wypał aby dojeżdżała do Wilczaka.
3 i 7 kursować w takcie 10 min
9 i 10 w takcie co 20 min
czyli ogólnie:
1 Wilczak - Las Gdański, 15/20
2 Kujawskie - Bielawy, 15/20
3 Łoskoń - Rycerska, 10/15
4 Glinki - Las Gdański, 20/20
5 Glinki - Wilczak, 20/20
6 Łęgnowo - Bielawy, 15/20
7 Piłsudskiego - Kapuściska, 10/15
8 Rycerska - Kapuściska, 15/20
9 Piłsudskiego - Wilczak, 20/20
10 Łoskoń - Las Gdański, 20/20
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Nie ma po co się spinać na razie, skoro mają jeszcze być konsultacje.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
To prawda, tylko czy reputed może wyjaśnić, po co 3 linie na Wilczak?Marcin_558 pisze:Nie ma po co się spinać na razie
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Nie wiem po co. Ale skoro już tak zaplanowali to mogliby 5 i 9 puścić tam co 20 minut.Kris pisze:To prawda, tylko czy reputed może wyjaśnić, po co 3 linie na Wilczak?
Jedynka moim zdaniem musi tam zostać, tak samo linia z górnego tarasu.
Osobiście bym nie tworzył 9 a zrobił 3 do Rycerskiej częściej, np. co 8 minut.
Poza tym zmieniłbym częstotliwości linii tramwajowych. Wzorem innych miast takty: 10 i 20 albo 12 i 15.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Z tymi obietnicami konsultacji to ostrożnie. Organizacja ruchu na Focha też miała być konsultowana i to na początku roku. Jest już połowa roku. Dobrze, że SNRRTP wyszło przed szereg i samo opublikowało swoje propozycje.Marcin_558 pisze:Nie ma po co się spinać na razie, skoro mają jeszcze być konsultacje.
Byłby lepszy, to prawda. Tylko wówczas na Fordonie teoretycznie nie potrzeba 4 linii, bo pojawiały by się na przystankach co 3 minuty.reputed pisze:Poza tym zmieniłbym częstotliwości linii tramwajowych. Wzorem innych miast takty: 10 i 20 albo 12 i 15.
A może tramwaj nocny? Wraz z otwarciem linii do Fordonu może to mieć sens.
Bylejakości mówmy NIE!
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Zgadzam się. Dworzec ma potoki, a i tak zalicza węzeł Garbary.reputed pisze:Osobiście bym nie tworzył 9 a zrobił 3 do Rycerskiej częściej, np. co 8 minut.
Konsultacje będą, zmienione zostaną pewnie drobnostki i będzie na tym koniec.Hania pisze:Z tymi obietnicami konsultacji to ostrożnie.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
SCHEMAT >> http://enjoybydgoszcz.pl/images/schemat ... cjabdg.JPGTylko u nas! Czwarta koncepcja komunikacji miejskiej po oddaniu tramwaju do Fordonu
http://enjoybydgoszcz.pl/bydgoszcz/komu ... do-fordonu
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 119
- Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Napiszę to co na SB, 51 dać na Garbary, 82 na Inowrocławską
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666
MZK Bydgoszcz #662 #666
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Jeśli chodzi o komunikację spod mojego miejsca zamieszkania, to mogę powiedzieć, że byłaby lepsza niż teraz, jeśli chodzi o autobusową. I ten 57 jak najbardziej ZA - w zamian za 83.
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Niestety częstotliwość 82 a 51 jest zupełnie inna. 51 jeździ częściej, a budżet nie jest workiem bez dna.Kevin Kotoliński pisze: 51 dać na Garbary, 82 na Inowrocławską
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
W końcu ktoś napisał jakiś sesnsowny projekt rozplanowania bydgoskiej komunikacji, gratuluję. Nie podoba mi się jednak kilka małych, aczkolwiek dla mnie jako mieszkańca fordonu znaczących szczegółów.
Po pierwsze zamiana nazw pętli Mariampol na Łoskoń i Rycerska na Bocianowo jest wg. mnie nie potrzebna i wprowadzi tylko niepotrzebny zamęt. Fakt, może i pętle leżą w obszarze jakiegoś osiedla, ale po co zmiany nazw, skoro wszyscy już się przyzwyczaili do tych, które są obecnie? Fakt, wszyscy mogą się przyzwyczajać na nowo, ale wydaje mi się, że to jest zupełnie niepotrzbne i jak wspomniałem wprowadzi tylko zamęt i dezinformacje. Ponadto co do nazwy Łoskoń z tego co czytałem w komentarzach na FB pod zamieszczonymi przez zarząd tego typu artykułami, mieszakńcy Fordonu tez są przeciwni i sugerują, żeby zostawić obecną nazwę Mariampol.
Teraz druga, czyli numeracja linii. Na duży plus zasługuje to, iż nie ma przerw pomiędzy numeracją, jak to ma miejsce obecnie, jednakże pozamieniałbym numery niektórych tras, czyli...
Aby znów nie robić niepotrzebnego zamętu wśród mieszkańców Fordonu zamieniłbym numerację linii 75 i 63. Prawdą jest, że linia 75 w planie pana Jelińskiego i kolegi jest odtworzeniem dawnej linii 75, ale skoro obecnie 75 kursuje w relacji Wyścigowa-Ostromecko to zamienianie jej numeracji w przyszłym roku na 63 nie ma sensu. Dodatkowo uargumentuje to tak, że z moich obserwacji wynika, że ludzie WRESZCIE ogarnęli gdzie ta linia kursuje, a zmiana numeracji wyszłaby tutaj na niekorzyść.
Następnie zmieniłbym numeracje linii 65 i 70 dlatego, że ludzie mają zakodowane, że 70 dojada Nad Wisłe, a 65 na Stary Fordon, więc ułatwiłoby to przysfojenie nowej trasy.
Ma jeszcze kilka zastrzeżeń co do pętli końcowych tramwajów kursujących do Fordonu. Nie lepiej zrobić tak, żeby co drugi kurs kursował chociaż do bliższej pętli, jeżeli na prawdę nie da się zrobić kursów wszystkich linii do Łoskonia (Mariampola)? Takie rozżucenie przystanków końcowych linii 5 i 9 na prawde nie jest fajnym rozwiązaniem i bardzo będzie to utrudniać życie. Nie wszystkie linie kursują do Łoskonia, albo niech chociaż będą miały do tej pętli wariant.
Aha, jeszcze przypomniała mi się jedna rzecz. Dlaczego projekt nie uwzględnia autobusowych linii zabytkowych?![/b]
Reszta bardzo mi się podoba, po skorygowaniu tych drobnych błędów projekt byłby chyba perfekcyjny.
Po pierwsze zamiana nazw pętli Mariampol na Łoskoń i Rycerska na Bocianowo jest wg. mnie nie potrzebna i wprowadzi tylko niepotrzebny zamęt. Fakt, może i pętle leżą w obszarze jakiegoś osiedla, ale po co zmiany nazw, skoro wszyscy już się przyzwyczaili do tych, które są obecnie? Fakt, wszyscy mogą się przyzwyczajać na nowo, ale wydaje mi się, że to jest zupełnie niepotrzbne i jak wspomniałem wprowadzi tylko zamęt i dezinformacje. Ponadto co do nazwy Łoskoń z tego co czytałem w komentarzach na FB pod zamieszczonymi przez zarząd tego typu artykułami, mieszakńcy Fordonu tez są przeciwni i sugerują, żeby zostawić obecną nazwę Mariampol.
Teraz druga, czyli numeracja linii. Na duży plus zasługuje to, iż nie ma przerw pomiędzy numeracją, jak to ma miejsce obecnie, jednakże pozamieniałbym numery niektórych tras, czyli...
Aby znów nie robić niepotrzebnego zamętu wśród mieszkańców Fordonu zamieniłbym numerację linii 75 i 63. Prawdą jest, że linia 75 w planie pana Jelińskiego i kolegi jest odtworzeniem dawnej linii 75, ale skoro obecnie 75 kursuje w relacji Wyścigowa-Ostromecko to zamienianie jej numeracji w przyszłym roku na 63 nie ma sensu. Dodatkowo uargumentuje to tak, że z moich obserwacji wynika, że ludzie WRESZCIE ogarnęli gdzie ta linia kursuje, a zmiana numeracji wyszłaby tutaj na niekorzyść.
Następnie zmieniłbym numeracje linii 65 i 70 dlatego, że ludzie mają zakodowane, że 70 dojada Nad Wisłe, a 65 na Stary Fordon, więc ułatwiłoby to przysfojenie nowej trasy.
Ma jeszcze kilka zastrzeżeń co do pętli końcowych tramwajów kursujących do Fordonu. Nie lepiej zrobić tak, żeby co drugi kurs kursował chociaż do bliższej pętli, jeżeli na prawdę nie da się zrobić kursów wszystkich linii do Łoskonia (Mariampola)? Takie rozżucenie przystanków końcowych linii 5 i 9 na prawde nie jest fajnym rozwiązaniem i bardzo będzie to utrudniać życie. Nie wszystkie linie kursują do Łoskonia, albo niech chociaż będą miały do tej pętli wariant.
Aha, jeszcze przypomniała mi się jedna rzecz. Dlaczego projekt nie uwzględnia autobusowych linii zabytkowych?![/b]
Reszta bardzo mi się podoba, po skorygowaniu tych drobnych błędów projekt byłby chyba perfekcyjny.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Uwzględnia na takich samych trasach jak obecnie. Jednak nie zostały one uwzględnione w artykule.Kubuś pisze:Dlaczego projekt nie uwzględnia autobusowych linii zabytkowych?![/b]
To jest kwestia dyskusji.Kubuś pisze:zamieniłbym numerację linii 75 i 63
Na chwilę obecną nie stworzono bezpośredniej linii łączącej wschodnie rubieże miasta z tymi na zachodzie z powodu braku taboru oraz pieniędzy. W głąb Fordonu trasujemy linie nr 3,7 i 9. Wykorzystujemy w ruchu liniowym pętlę Przylesie. Tutaj też mieszkańcy bloków wzdłuż Twardzickiego i Pelplińskiej mogą przesiąść się na autobus 72 skoordynowany z linią 5.Kubuś pisze:jeżeli na prawdę nie da się zrobić kursów wszystkich linii do Łoskonia (Mariampola)? Takie rozżucenie przystanków końcowych linii 5 i 9 na prawde nie jest fajnym rozwiązaniem i bardzo będzie to utrudniać życie. Nie wszystkie linie kursują do Łoskonia, albo niech chociaż będą miały do tej pętli wariant.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Czy nie lepiej w takim usunąć linię 72 na rzecz przedłużenia tras tych linii?
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
72 to jest pikuś jeśli chodzi o koszty. Zresztą, dlaczego chcesz jednym zabrać, a drugim dać?Kubuś pisze:Czy nie lepiej w takim usunąć linię 72 na rzecz przedłużenia tras tych linii?
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 119
- Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Jaka ma być częstotliwość i pojemność 82? No i 82 powinno jeździć wg mnie częściej od 51, bo zabierać będzie raczej więcej pasażerów
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666
MZK Bydgoszcz #662 #666