Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Moderator: spooney

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-06-25, 00:09

landart pisze:Czy przy opracowywaniu projektu wzięto pod uwagę synchronizację godzin odjazdów na wspólnych odcinkach kilku linii?
Tak.
landart pisze:65/69, 57/72/(63?), 51/58, 76/78, 59/96 albo 56/96 albo 56/59/96, 64/67, 52/54/58.
Z w/w linii synchronizacją są objęte: 65/69; 51/58; 56/59; 54/58. Linia 72 jest objęta synchronizacją z linią 57 oraz 69. Dla linii 96 nie ma stworzonego rozkładu ze względu na brak danych dot. finansowania linii. Obecnie nawet nie jest planowane uruchomienie jej. 63 jest linią sezonową kursującą jedynie w okresie letnim weekendowym, tak jak obecne 75. Nie było sensu synchronizacji z jakąkolwiek linią. 64 i 67 jest zsynchronizowane w międzyszczycie, wieczorem oraz w weekend.
landart pisze:57 - Trasa mi się podoba, ale jest bardzo długa. Uważam, że jest to potencjalna ryzykowna konkurencja dla tramwaju
57 – trasa rzeczywiście długa, mogła kończyć się na osiedlu Leśnym, ale chcieliśmy utrzymać bezpośrednie połączenie ul. Pelplińskiej i Twardzickiego z Pesą i Dworcem Głównym. Celowo trasa biegnie „po łuku” przez ul. Powstańców Warszawy, aby nie robić konkurencji dla tramwaju 9.
landart pisze:wielu ceni sobie brak przesiadek, nawet, jeśli czas dojazdu jest trochę dłuższy (z rozmów ze znajomymi) (niestety :kreci: )
Pomyśleliśmy o tym samym, a sama linia 3 łącząca Dworzec Główny z Fordonem co 15' to za mało. Wyszliśmy na przeciw oczekiwaniom pasażerów.
landart pisze:80 - Nie do końca wyobrażam sobie kursowanie tej linii przez Pileckiego. Jak to miałoby wyglądać? Czy nie lepiej zostawić tam 54?
80 - Prowadząc ją przez Trasę Uniwersytecką, ominięte zostaje Rondo Jagiellonów - czy to było podyktowane tym, że więcej potencjalnych pasażerów jechałoby w okolice Focusa i Bazyliki niż w okolice Starego Miasta?
Z Powstańców Warszawy na rondo Jagiellonów są dwie linie tramwajowe + nowe 57 z przesiadką na 52 lub 4, nie widzimy sensu dublować tych połączeń jeszcze obecną linią 80. Poza tym skracamy drogę z lotniska do Dworca Autobusowego i Dworca Głównego.
landart pisze:76 - Nie lepiej byłoby pociągnąć 76 do Łęgnowa bez kombinacji z wariantami, zmniejszyć jej częstotliwość do 30' i objąć synchronizacją na odcinku od Zimnych Wód z linią 78? Czy może chodzi o to, że w przypadku poprowadzenia 76 do Łęgnowa utworzyłaby się konkurencja z 6?
Komunikacja na Łęgnowie jest tak zaplanowana, żeby wykorzystać potencjał linii tramwajowej. Napełnienia w 76 na Łęgnowo są na poziomie 1-4%.
landart pisze:53 - Czy autobusy na tej linii wykonywałyby wjazd kieszeniowy w pętlę przy stacji Bydgoszcz Błonie? Jeśli nie, to czy nie lepiej byłoby poprowadzić do tej pętli którąś linię z Górnego Tarasu (np. właśnie 53, ew. 64)?
Nie. W związku z planowanymi potokami na stacji Błonie rzędu kilkudziesięciu pasażerów na dobę (LOL), wybraliśmy linię 54, bo ma krótki tabor i jedzie wzdłuż Szubińskiej, choć równie dobrze może to być 58.
landart pisze:51 - Dlaczego na tej linii nie miałoby być wjazdu kieszeniowego w pętlę przy Garbarach?
Dojazd do pętli Garbary zapewniają już linie 58 i 82. Nie chcieliśmy nagle wszystkich linii z tego osiedla trasować do Garbary (a jeszcze jadą tam 60 i 71). 51 jako jedyna linia bezpośrednia z Czyżkówka do centrum nie robi tego.
Kevin Kotoliński pisze:Jak się ma kwestia nazewnictwa przystanków?
Nowe nazwy pętli: Rycerska –> Bocianowo; Rekinowa –> Osowa Góra; Lisia –> Prądy; Pińczowska –> Zimne Wody; Morska –> Bartodzieje; Mariampol –> Łoskoń; Jasiniecka –> Eskulapa
W miarę możliwości nazwy pętli nadane są od nazwy osiedla, na którym się znajdują. Jeśli nie było to możliwe, pozostawiono nazwy pętli nadane od nazwy ulicy.
Kevin Kotoliński pisze:Jak dokładnie jeździłyby nocne?
31 Leśne – Sułkowskiego – Czerkaska – Gdańska – Świętojańska – Hetmańska – Jana III Sobieskiego – Warszawska – Z. Augusta – Dworcowa (z powrotem: Fredry – Mazowiecka) – Królowej Jadwigi – Focha – Jagiellońska – Bernardyńska – Kujawska – Wojska Polskiego – Magnuszewska – Glinki – Wojska Polskiego – Planu 6-letniego – Toruńska – Hutnicza – Łęgnowo (z powrotem: Spółdzielcza/Świetlicowa – Nowotoruńska – Plątnowska – Toruńska

32 Błonie – Szubińska – Piękna – Skorupki – Inowrocławska – Brzozowa – Kujawska – Bernardyńska – Jagiellońska – Fordońska – Kaliskiego – Akademicka – Korfantego – Twardzickiego – Pelplińska – Wyzwolenia – Geodetów – Łoskoń[/b

33 Osowa Góra – M. Kolbego – Grunwaldzka – Skośna – Podmiejska – Kruszyńska – Mińska – Flisacka – Grunwaldzka – Pileckiego – Zaświat – Z.Augusta – Dworcowa (z powrotem: Fredry – Warszawska) – Królowej Jadwigi – Focha – Jagiellońska – Bernardyńska – 3 maja – Markwarta – Sieńki - Ogińskiego (z powrotem: A. Mickiewicza – Staszica) – Powstańców Wielkopolskich – Gajowa – Głowackiego – Bałtycka – Curie-Skłodowskiej – Łęczycka – Fordońska – Łowicka – Witebska – Wyszogrodzka – Fordońska – Kaliskiego – Akademicka – Andersa – Brzechwy – Fordońska – Wyzwolenia – Andersa – Piłsudskiego – Bora-Komorowskiego – Geodetów – Łoskoń

34 Smukała – Biwakowa – Opławiec – Koronowska – Wiejska – Krajeńska – Orlicza – Nad Torem – Grunwaldzka – Focha – Bernardyńska – Plac Kościeleckich

35 Plac Kościeleckich – Bernardyńska – Wały Jagiellońskie – Poznańska (z powrotem: Grudziądzka) – Kruszwicka – Nakielska – Prądy

36 Plac Kościeleckich – Bernardyńska – Wały Jagiellońskie – Poznańska (z powrotem: Grudziądzka) – Kruszwicka – Focha – Królowej Jadwigi – Fredry – Warszawska – Z. Augusta (z powrotem: Dworcowa) – Unii Lubelskiej – Żeglarska – Ludwikowo – Saperów – Smukalska – Piaski

Kevin Kotoliński pisze: Raczej z Rycerskiej przez Pileckiego, Żeglarską, Unii Lubelskiej, Dworzec Główny i dalej w kierunku Portu Lotniczego

Potwierdzam.

Dawid Szramke pisze:Tylko takie było założenie od dawna.


Założenie od dawna było w postaci linii Nr 3 i 7 do Fordonu i się zmieniło.

Dawid Szramke pisze: Nie patrzę na siebie ale na ludzi wokół.


Czy na prawdę ciężko jest przesiąść się na jednym przystanku do innej linii, która kursuje dosyć często. Wsiadając w 9 na Wilczaku po dojechaniu na r. Fordońskie jest zaplanowane 2-3 na przesiadkę na 7. Czy to na prawdę wydłuży podróż?

Dawid Szramke pisze: Zabrali stąd 3 parę lat temu która stąd jeździła na Wyścigową to niech 9 chociaż dadzą.


To proponuje powrót 3 jako 9, nawet wydłużając ją do Przylesia(do głównego węzła jakim była Wyścigowa obecnie).
Tutaj pozwolę sobie przytoczyć słowa pana z ZTM (od którego powinniśmy się uczyć): "

Kris pisze:Dlaczego przy niektórych liniach tramwajowych nie ma informacji o taborze?


Tam jest tabor mieszany Z2 z Swingami.

Kawka pisze:Czy waszym zdaniem 5 nie zasługuje na trasę wgłąb Fordonu do Niepodległości? Czy zmiana trasy "jedynki" to dobry pomysł po sukcesie tej linii na obecnej trasie?


Linia 5 rzeczywiście może sprawiać wrażenie, że jedzie donikąd. ZDMIKP planuje 4 linie w głąb Fordonu. W przeciwieństwie jednak do projektu ZDMiKP nie planujemy na trasie fordońskiej solówek (w przypadku awarii „leży” cała komunikacja tramwajowa z Fordonem, postanowiliśmy ograniczyć takie sytuacje do minimum) . A to oznacza, że tą samą ilość pasażerów z głębi Fordonu można przewieźć mniejszą ilością linii, ale pojemniejszym taborem. Takie rozwiązanie jest nie tylko tańsze dla organizatora komunikacji, ale i dla przewoźnika. Pętla „Przylesie” jest zaprojektowana AŻ na trzy tory z pętlą autobusową w systemie „drzwi w drzwi”. Pozwala nam to na zaprojektowanie połączeń autobusowych dowożących pasażerów z Przylesia (Twardzickiego) i Brdyujścia. Wzkm autobusu jest tańszy niż tramwaju, a i tak chcemy jakoś dowozić mieszkańców z Twardzickiego do tramwaju. Możemy zrobić to tak jak proponuje ZDMiKP przez Kleeberga do Andersa (właściwie to planują kilka linii dowozowych, my robimy to mniejszą ilością linii). Ale zostawiamy cały odcinek pomiędzy Kleeberga a Korfantego bez dowozówek do tramwaju. Dlatego proponujemy linię autobusową która z całej Pelplińskiej i Twardzickiego dowozi do pustego tramwaju na Przylesiu (te z głębi Fordonu będą już zapewne pełne). Podobne rozwiązanie proponował kiedyś ZDMiKP w Studium. Co więcej według prognoz, potok pasażerski za Korfantego w głąb Fordonu zmniejszy się o ok. 15-20%. Dodatkowo, aby zapewnić pasażerów dla linii 5 dowozimy do tych tramwajów mieszkańców Eskulapy i Brdyujścia liniami 74 i 77. Podobne rozwiązanie funkcjonuje w południowych dzielnicach Gdańska. Do pętli„Chełm” (pętla jest jakby „na początku” osiedla) dojeżdżają 2 linie tramwajowe, w głąb dzielnicy jadą już tylko 3. Dlaczego akurat linia 5 do Przylesia? Bo pozostałe jadą w trzech różnych kierunkach, tymczasem trasa linii 5 znacznie pokrywałaby się z trasą linii 3. A poza tym brak kasy na dłuższą trasę ;)

Linia 1: pisałem już wcześniej: priorytetem było całodniowe połączenie Fordonu z Gdańską. Docelowy plan po wybudowaniu tramwaju na Kujawskiej to linia autobusowa 61 w (relacji Szwederowo – Powstańców Warszawy – Leśne), która zapewniłaby połączenie ronda Grunwaldzkiego i węzła Garbary nie tylko ze szpitalem wojskowym (co robi teraz linia 1) ale i z centrum osiedla Leśnego (Sułkowskiego). Przez ten czas pasażerowie dadzą radę ;)

Brak linii 5 na Glinki: optymalizacja połączeń niejako wymusza likwidację tej linii. W szczycie pasażerowie są (stąd kursy linii 8 co 7,5 min., wcześniej takie kursy realizowała linia 4), ale po szczycie robią się pustki (napełnienia nie większe niż 10%). Stała liczba pasażerów rozłożyła się na dodatkowe tramwaje linii 5. ZDMiKP ograniczył kursowanie tramwajów
wieczorami i zamienił składy na solówki. Chcemy zwiększyć częstotliwość tramwajów we wszystkich kierunkach (równo i sprawiedliwie co 20 min.), a cztery linie na górny taras w takim takcie to za dużo. Połączenie z Dworcem Głównym całej ul. Glinki zapewnia linia 79, Szarych Szeregów obsługuje linia 8. Chcemy odchodzić od solówek. W przypadku zakupu nowego taboru lepiej kupować 5-członowe tramwaje niż więcej tramwajów 3-członowych (mniejszy koszt). Podobna optymalizacja połączeń zachodzi z linią 59.
Ostatnio zmieniony 2015-06-25, 13:39 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: michał 78 » 2015-06-25, 12:25

Darron pisze:Dla mnie pomiar napełnienia w Bydgoszczy zawsze był fikcją. I nad danymi które podają bardzo często się zastanawiałem jak to im wyszło. Zastanawiałem się czy to ja mam takiego pecha że jeżdżę w niezbyt komfortowych warunkach gdy u nich badania wykazały że linia jeździ ze średnim napełnieniem.
Z tego co pamietam to 8-10 lat temu pomiary przeprowadzane np. na 3 trwały tydzień czasu - 2 ekipy jezdziły codziennie na innych kolejnościach od pierwszych kursów do końca a dziś przychodza w 2 osoby zrobia 1-2 kursy i masz pomiar napełnienia.

landart
Posty: 76
Rejestracja: 2013-07-20, 19:35

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: landart » 2015-06-25, 17:08

Kamil3836 pisze:Z Powstańców Warszawy na rondo Jagiellonów są dwie linie tramwajowe + nowe 57 z przesiadką na 52 lub 4, nie widzimy sensu dublować tych połączeń jeszcze obecną linią 80.
Chodziło mi raczej o potencjalnych pasażerów z okolic Wąbrzeskiej i Jana Pawła II, dla których 80 byłaby jedyną linią docierającą w tamte rejony.
Kamil3836 pisze:W związku z planowanymi potokami na stacji Błonie rzędu kilkudziesięciu pasażerów na dobę (LOL), wybraliśmy linię 54, bo ma krótki tabor i jedzie wzdłuż Szubińskiej, choć równie dobrze może to być 58.
Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie: hehLOL :P A tak na serio, to 53 kończąca na Madalińskiego mogłaby pełnić funkcję dowozówki z centrum Błonia, przez co rozumiem okolice Stawowej i 16 Pułku.
Kamil3836 pisze:Nie chcieliśmy nagle wszystkich linii z tego osiedla trasować do Garbary (a jeszcze jadą tam 60 i 71). 51 jako jedyna linia bezpośrednia z Czyżkówka do centrum nie robi tego.
A dlaczego nie? Uważam, że wszystkie linie dowożące z różnych osiedli zachodniej części naszego miasta powinny przynajmniej zatrzymywać się na Garbarach (także 56). Jest to chyba jedyne miejsce, gdzie w miarę sprawnie można przesiąść się na tramwaje jadące przez Gdańską lub Rondo Jagiellonów i Dworzec Autobusowy. Przy czym byłoby to również dobre miejsce na przesiadkę z 58/60/71 na 51/56 dla tych, którzy chcieliby dotrzeć w okolice Wałów Jagiellońskich (np. do sądu). Należałoby wtedy jednak postawić sobie pytanie, czy potrzebne byłyby dwie takie linie... I pewnie uznaliście, że nie. :)

Aby zebrać moje myśli i ułożyć w jakąś składną wypowiedź: Uważam, że 51 przez Garbary jest konieczne, aby mieszkańcy zachodniej części Czyżkówka mogli w miarę wygodnie przesiąść się na tramwaje w różnych kierunkach.
Kamil3836 pisze:W miarę możliwości nazwy pętli nadane są od nazwy osiedla, na którym się znajdują. Jeśli nie było to możliwe, pozostawiono nazwy pętli nadane od nazwy ulicy.
Można by to pogodzić i zastosować rozwiązanie, które jest stosowane na przykład w Berlinie. Mianowicie, oficjalne nazwy pętli pochodziłyby od nazw ulic, a na wyświetlaczach przednich i bocznych pokazywałaby się również linijka z nazwą osiedla:

Obrazek Obrazek Obrazek

Zwracam na to uwagę, bo na przykład pętla 'Bartodzieje' nie jest jedyną pętlą na Bartodziejach. Z drugiej strony, nie każdy musi wiedzieć, gdzie jest chociażby Niklowa.

Awatar użytkownika
Kubuś
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-13, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kubuś » 2015-06-25, 17:48

Można by to pogodzić i zastosować rozwiązanie, które jest stosowane na przykład w Berlinie. Mianowicie, oficjalne nazwy pętli pochodziłyby od nazw ulic, a na wyświetlaczach przednich i bocznych pokazywałaby się również linijka z nazwą osiedla:

Obrazek Obrazek Obrazek

Zwracam na to uwagę, bo na przykład pętla 'Bartodzieje' nie jest jedyną pętlą na Bartodziejach. Z drugiej strony, nie każdy musi wiedzieć, gdzie jest chociażby Niklowa.
IMO to rozwiązanie wprowadziłoby niepotrzebny zamęt na wyświetlaczu. Najlepiej pozostawić takie nazwy pętli jakie są obecnie.
Obrazek

Kevin Kotoliński
Członek Stowarzyszenia
Posty: 119
Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kevin Kotoliński » 2015-06-26, 21:18

A można by było puścić 57 trasowane następująco: ...Kaliskiego - Andersa - Rondo Misji Pokojowych ONZ - Andersa - Kleeberga - Twardzickiego...? Na tej części Andersa to prócz objazdów komunikacja nie zaglądała.
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666

Ignacy
Członek Stowarzyszenia
Posty: 758
Rejestracja: 2014-08-18, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Ignacy » 2015-06-26, 22:43

I po co skoro jest tramwaj? Na Kleina i Łochowskiego wsiada sporo ludzi do Dworca, bo są tam jeszcze starebbloki kolejowe i większość osób na Główny dojeżdża, a nie dość że zabiorą nam 83 na rzecz "tramwaju" na który trzeba będzie się przesiąść lub iść spory kawałek pieszo, to jeszcze 57 nam chcesz zabrać? Zastanów się zanim coś napiszesz.
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459

landart
Posty: 76
Rejestracja: 2013-07-20, 19:35

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: landart » 2015-06-28, 16:52

Moich pytań część druga i ostatnia :)

65 - Co sądzilibyście o poprowadzeniu 65 od przystanku Fordońska/Szajnochy po proponowanej trasie 57? Mieszkańcy okolic Brzozowej mają i tak sporo połączeń (64 co 8'; 69 co 12'; 51 co 15'), a takie rozwiązanie rozwiałoby wątpliwości dotyczące konkurencji z tramwajem, o których wspominałem wcześniej. Wtedy 57 można by było skrócić do Wyścigowej, zachowując oczywiście synchronizację z 69 i 72 na odcinku od Tatrzańskiego do Korfantego.
60 - Nie przebywam zbyt często na Osowej Górze, dlatego mogę się mylić, ale według map wzdłuż Mińskiej i Kruszyńskiej znajduje się więcej zabudowy mieszkalnej (a tym samym więcej potencjalnych zainteresowanych), aniżeli wzdłuż Grunwaldzkiej na odcinku od Flisackiej do Kolbego. Czy w związku z tym nie warto byłoby poprowadzić "sześćdziesiątkę" śladem obecnej 77? Znów mogę się mylić, ale dla mieszkańców Flisów bezpośrednie połączenie z Garbarami i Centrostalem byłoby chyba równie ważne lub nawet ważniejsze niż połączenie z Błoniem i północną Osową Górą.

Numerację linii zmieniłbym w myśl idei przedstawionej w Planie Remarszrutyzacji - x1 dla Osowej Góry; x6 dla Miedzynia itd. Ale to akurat sprawa drugorzędna.

Ostatnie i najważniejsze dla mnie pytanie: w jaki sposób zamierzacie przedstawić ten plan w Zarządzie i przekonać do niego drogowców? Bardzo kibicuję waszemu projektowi i mam nadzieję, że uda się (nawet jeśli nie w całości) go wdrożyć. :ok: Bądź co bądź, włożyliście w niego na pewno sporo czasu.

Ignacy
Członek Stowarzyszenia
Posty: 758
Rejestracja: 2014-08-18, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Ignacy » 2015-06-28, 21:00

Dlaczego wszyscy próbują ingerować w linię 57. Dlaczego po zbudowaniu jakiegoś tam tramwaju, mieszkańcy ulic wzdłuż Twardzickiego (mówię o przystankach Łochowskiego, Kleina i Thommee) mają się przesiadać jadąc do pracy, albo o 5-6 nad ranem zapierniczać na Kaliskiego? Sam mieszkam w starym bloku kolejowym i większość mieszkańców pracuje na dworcu głównym, więc dlaczego mamy nie mieć bezpośredniego połączenia. Może właśnie 3-kę skróćmy do Przylesia, a 83 i 84 zostawmy w świętym spokoju :puknijsie:
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459

Kevin Kotoliński
Członek Stowarzyszenia
Posty: 119
Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kevin Kotoliński » 2015-06-28, 21:18

A Ty dalej z tym bezpośrednim połączeniem z dworcem... Ja też bym chciał bezpośrednio, i co? Mam? Autobusy we Fordonie mają pełnić funkcję przede wszystkim dowozową do tramwajów, które dowiozą w inne rejony miasta. Taka jest idea :)
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-06-29, 15:39

landart pisze:Moich pytań część druga i ostatnia :)
A szkoda, że ostatnia :P
landart pisze:65 - Co sądzilibyście o poprowadzeniu 65 od przystanku Fordońska/Szajnochy po proponowanej trasie 57?
Mam nadzieję, że zrozumieliśmy pytanie ;) Idea była taka: rozbijamy linię 69 na dwie, jedna linia jak obecnie druga przez Stary Fordon do osiedla Nad Wisłą. Druga połowa kursów tworzy linię 57. Według oficjalnych planów
mieszkańcy Twardzickiego stracą na budowie tramwaju bo znika im bezpośredni autobus na Curie-Skłodowską, Powstańców Wielkopolskich i Dworzec PKP, nie chcemy im zabierać obecnych połączeń (nie kolidują z tramwajem). Jak już wspominaliśmy większość pasażerów na Powstańców jedzie z kierunku nowego Fordonu, stąd przyjęliśmy założenie, że bardziej priorytetowe będzie połączenie właśnie nowego Fordonu z Leśnym. Zyskują też pasażerowie ze Szwederowa bo uzyskują kolejne nowe bezpośrednie połączenie (Stary Fordon, Nad Wisłą). 57 do Wyścigowej nie ma sensu, bo zakładamy, że zostawiamy kilka linii autobusowych z Fordonu do miejsc, które nie kolidują z trasą tramwaju, reszta autobusów w Fordonie dowozi tylko do linii tramwajowej.
landart pisze:60
To była jedna z opcji, zastanawialiśmy się też nad tym, ostatecznie wybralismy trasę przez Grunwaldzką - chodziło o to, żeby pracownicy z/do zakładów nie musieli krążyć po Flisach, tylko jak najszybciej (buspasem) dotrzeć z/do węzła przesiadkowego. Ale oczywiście jeśli byłaby taka wola pasażerów, to czemu nie?
landart pisze: w jaki sposób zamierzacie przedstawić ten plan w Zarządzie i przekonać do niego drogowców?
Plan został przedstawiony w Zarządzie w kwietniu (sam plan mieli już od kilku miesięcy od pana wiceprezydenta M. Kozłowicza). ZDMiKP stwierdził, ze nasz projekt to rewolucja, a rewolucji nie można wprowadzać. Według zapewnień wiceprezydenta nasz projekt ma być poddany konsultacjom razem z projektem ZDMiKP. Liczymy, że tak faktycznie będzie.
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /150629279
landart pisze: Bardzo kibicuję waszemu projektowi
Dziękujemy.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubuś
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-13, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kubuś » 2015-07-02, 08:19

Ja jeszcze zapytam co z obsługą CO. Linie będą tam jeździć wariantowo, czy co jak?
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-07-02, 13:21

Kubuś pisze:Linie będą tam jeździć wariantowo, czy co jak?
Nie, wszystkie kursy linii 69 oraz 81 zostałyby skierowane przez Centrum Onkologii, bez tworzenia zbędnych wariantów.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-07-28, 17:23

Konsultacje w sprawie układu komunikacyjnego po otwarciu linii tramwajowej będą w II połowiewrześnia, w sam raz, aby zaproponować Wariant III, "posłuchać" mieszkańców, przeanalizować i odrzucić wnioski i przyklepać to co wcześniej było proponowane.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: spooney » 2015-09-09, 09:15

:gazeta: Tramwaj do Fordonu w wersji mniejszej. Pojadą trzy linie

(...) Dwie z nich - "trójka" i "dziewiątka" - zaczynałyby trasę na pętli Łoskoń i dojeżdżałyby odpowiednio do ul. Rycerskiej oraz na Wilczak. Z kolei trzecia, oznaczona cyfrą "7" jeździłaby pomiędzy pętlą na os. Niepodległości a Kapuściskami.
(...)
Obecny wariant zakłada, że wszystkie linie tramwajowe kursowałyby co 15 minut w ciągu dnia, co 20 min w weekendy oraz co pół godziny wieczorem. Oznacza to, że tramwaje na przystanki w Fordonie podjeżdżałyby średnio co 5 min od rana do popołudnia, co ok. 7 min w dni wolne oraz co 10 min po godz. 20. (...)

GW
http://bydgoszcz.gazeta.pl/fordon/1,112 ... linie.html
Podoba mi się ten komentarz do artykułu :)
bdg_student

Do Bruskiego chyba nie dociera, że komunikacja publiczna nie jest po to, żeby na siebie zarabiać z zysków za bilety. Komunikacja publiczna jest po to, żeby ludzie wybrali ją zamiast własnego auta i w efekcie żeby było mniej samochodów na ulicach, zwłaszcza w centrum. I to w tym zakresie komunikacja publiczna przynosi zyski - mniej smrodu w powietrzu, mniej korków, mniej chodników zdewastowanych nielegalnie i legalnie parkującymi autami, mniej wypadków i potrąceń, mniej rozjechanych trawników, mniej rozjechanych ulic. Osiedla z mniejszym ruchem samochodowym to osiedla przyjemniejsze do mieszkania - zwiększa się atrakcyjność na rynku mieszkaniowym. TO SĄ ZYSKI Z KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ PANIE BRUSKI, ZROZUM TO W KOŃCU!!! A nie cyferki z bezpośrednich zysków ze sprzedaży biletów. Zresztą i tak miasto zwiększając dotację na komunikację publiczną tak naprawdę OSZCZĘDZA pieniądze. Bo jeśli tego nie zrobi, ludzie wsiądą do aut i pojawi się konieczność rozbudowy dróg. A drogi kosztują kosmiczne pieniądze - trasa TU - 200mln. Tylko trzeba mieć trochę szersze horyzonty, żeby to zrozumieć.

Kursowanie co 30 min wieczorami - po 20 - to jakaś chora pomyłka... Już niech będą te tylko 3 linie, ale CZĘŚCIEJ!!! To jest podstawa sukcesu linii - musi kursować CZĘSTO!!! Wtedy ludzie potencjalnie zainteresowani korzystaniem z niej zobaczą, że tak jak mogą iść do garażu i od razu odjechać autem, tak mogą iść w ciemno na tramwaj i od razu coś podjedzie. Zmuszanie ludzi do kiśnięcia na przystanku 10-15-20 minut to ZNIECHĘCANIE LUDZI DO KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ!!! CZY TAK TRUDNO TOBIE TO ZROZUMIEĆ, BRUSKI?
Obrazek

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Robert Reimus » 2015-09-10, 21:32

spooney pisze:Kursowanie co 30 min wieczorami - po 20 - to jakaś chora pomyłka
3 linie co 30 minut, czyli teoretycznie co 10 minut tramwaj. Chociaż dla mnie wieczór to po 21 nie po 20...

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-09-11, 09:55

Robert Reimus pisze:czyli teoretycznie co 10 minut tramwaj
Teoretycznie, bo nikt NORMALNY nie puści z Garbary dwóch linii w takcie 20-10, tylko po to, aby solóweczka na 7 jechała w równym takcie z innymi liniami.
GW pisze: 15 minut w ciągu dnia
Ciekawe, mi się wydaje, że tylko w szczycie.

Lepsze cięcia są w autobusach :) .
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Marcin_558 » 2015-09-11, 14:21

Kamil jest tragicznie w autobusach?
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-09-22, 11:29

Marcin_558 pisze:Kamil jest tragicznie w autobusach?
Kilka cięć zmian trasy, dublowanie się autobusów z tramwajami(kursowanie w tych samych relacjach) i nie wprowadzenie komunikacji w żadne nowe dzielnice.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Ignacy
Członek Stowarzyszenia
Posty: 758
Rejestracja: 2014-08-18, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Ignacy » 2015-09-22, 12:15

A co z połączeniem jakie teraz realizuje 83, tj. Twardzickiego - Skłodowskiej - Powstańców - Dworzec? Zostajemy przy założeniu że tramwaj zastąpi 83 i 84?
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-09-22, 12:28

Ignacy pisze:Zostajemy przy założeniu że tramwaj zastąpi 83 i 84?
Oczywiście tramwaj w takcie 15/20/30 :puknijsie:
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Marcin_558 » 2015-09-22, 12:52

I tak wątpię że co to zaprezentuje miasto Radom Osiedlowym się spodoba. Więc mam nadzieję że to co Kamil pisze nie przejdzie. Jeszcze i tak mają być "niby konsultacje".
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-09-22, 13:10

Marcin_558 pisze:niby konsultacje
Które potrwają tydzień, góra dwa, wprowadzone zostaną drobne korekty, aby nikt nie powiedział, że olano mieszkańców.
Ludzie spod Bydgoszczy przyjeżdżają do pracy pociągami, zamiast tworzyć nowe połączenia dworca z dzielnicami przemysłowymi, to ZDMiKP wykona krok odwrotny, będzie je skracał.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Ignacy
Członek Stowarzyszenia
Posty: 758
Rejestracja: 2014-08-18, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Ignacy » 2015-09-22, 13:12

Chyba się wyprowadzę z Fordonu z taką komunikacją, ale w sumie w calym mieście taka będzie. Tramwaj jadący Jagiellońską zastąpi dojazd na Bartodzieje i Powstańców...
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459

dostuber12
Posty: 11
Rejestracja: 2015-06-30, 20:02

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: dostuber12 » 2015-09-23, 16:20

Cześć, jestem tutaj nowy :)

Napisałem maila do ZDMiKP ale niestety mi nie odpowiedzieli. Chodziło o skierowanie linii 55 przez Stromą oraz 61 do Rekinowej lub w inne miejsce po otwarciu trasy do Fordonu, ponieważ linia ta ma duży potencjał. Kamil3836, wiesz coś może na ten temat, bo widzę, że się orientujesz w tym temacie ;). Ogólnie chodzi mi o lepsze skomunikowanie osiedli, które są traktowane jako "gorsze". Przykładem jest Miedzyń, Okolice Chmurnej czy właśnie Stare Szwederowo. Niby niedaleko jest do przystanku Solskiego/Kossaka ale wielu osobom sprawia to jednak kłopot.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-09-23, 19:00

dostuber12 pisze:Ogólnie chodzi mi o lepsze skomunikowanie osiedli, które są traktowane jako "gorsze".
W tym temacie od nowego roku nic się nie zmieni.
dostuber12 pisze:skierowanie linii 55 przez Stromą oraz 61 do Rekinowej
Nic z powyższych.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Obserwator
Posty: 171
Rejestracja: 2013-02-24, 23:40

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Obserwator » 2015-09-24, 16:34

Ignacy pisze:Dzięki Kamil, teraz już przynajmniej wiem jak to wygląda.
No wygląda tak, że będzie wielka lipa zamiast remarszrutyzacji a na forum cisza, spokój jakby nikogo nic nie interesowało. Zarząd narzuci swoje wymysły bez możliwości konsultacji bo "za mało czasu do nowego roku".

/mod/ piszemy o komunikacji i na poziomie bez oczerniania ludzi

dostuber12
Posty: 11
Rejestracja: 2015-06-30, 20:02

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: dostuber12 » 2015-09-24, 16:47

Racja! Kamil, byś mógł udostępnić na forum jakieś szczegóły tego "nowego" schematu komunikacji? Bo z tego co piszesz, to raczej wesoło nie będzie... :(

lukasn26
Członek Stowarzyszenia
Posty: 408
Rejestracja: 2014-04-05, 07:51

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: lukasn26 » 2015-09-24, 19:09

Dla mnie najważniejsze żeby było połączenie Gdańska-Rondo Grunwaldzkie ;) Tam jeżdżę do szkoły.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: spooney » 2015-09-24, 19:13

"Nowego" schematu nikt nie zna, ani Kamil ani "zieloni" :) też czekamy na szczegóły żeby się do nich odnieść :)
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: spooney » 2015-09-25, 13:38

Plan remarszrutyzacji jest już przygotowany :)
ZDMiKP czeka na "zielone światło" od ratusza i wtedy ruszą konsultacje :)
Cierpliwości :P
Obrazek

ODPOWIEDZ