Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Moderator: spooney
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Po jasny gwint 53 dublować z 79, a 61 prowadzić donikąd?
Chcą przerzucić potoki pasażerskie na tramwaje, tylko że tną połączenia jak tylko się da. Było z Wyścigowej bezpośrednie połączenie z Kapuściskami, Wilczakiem i Lasem Gdańskim. Zlikwidowali "1" do Lasu Gdańskiego, "3" zabrali z Wilczaka kosztem Rycerskiej, teraz niby wraca połączenie z Wilczakiem, ale kosztem częstotliwości "3", a jeszcze likwidując 83 i 84 do Dworca, dają nam do zrozumienia, że samochodem będzie szybciej i wygodniej.
Chcą przerzucić potoki pasażerskie na tramwaje, tylko że tną połączenia jak tylko się da. Było z Wyścigowej bezpośrednie połączenie z Kapuściskami, Wilczakiem i Lasem Gdańskim. Zlikwidowali "1" do Lasu Gdańskiego, "3" zabrali z Wilczaka kosztem Rycerskiej, teraz niby wraca połączenie z Wilczakiem, ale kosztem częstotliwości "3", a jeszcze likwidując 83 i 84 do Dworca, dają nam do zrozumienia, że samochodem będzie szybciej i wygodniej.
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Wymyślasz na siłę.dostuber12 pisze:chociaż przez Mazowiecką do Teatru Polskiego lub do Ronda Wielkopolskiego. Myślę, że to byłby dobry ruch. Wracając mógłby zahaczyć o Dworzec tak jak to robi 71.
Przyjedziesz z Fordonu, obejrzysz nowe wiadukty, mosty i wracasz z powrotem, a po drodze postoisz w korku - tak rekreacyjnie.reputed pisze:Co do 83 to Ronda Maczka jest z d... wzięte. Żaden węzeł przesiadkowy.
Aby przyciąć częstotliwość na 79 do 15 minut. Oczywiście na 53 pojawią się krótkie wozy.Ignacy pisze:Po jasny gwint 53 dublować z 79
ZDMiKP proponuje z Fordonu linie do Rycerskiej, na Wilczak i Kapuściska. Żadnego bezpośredniego połączenia z ul. Gdańską. Zlikwidują autobusy nr 83 i 84 i nic nie dadzą w zamian. To jest SKANDAL! Dlaczego z Kapuścisk/Wyżyn będzie można dojechać na ul. Gdańską dwiema liniami, a z blisko dwa razy większego Fordonu żadną? Dlaczego na Fordon zaplanowano wyłącznie jedną linię z Dworca Głównego (wieczorem co 20/30 min.) a na Kapuściska/Wyżyny dwie, pokrywające się ze sobą linie (wieczorem co 10/15 min.)?
Z Błonia/Szwederowa na Bartodzieje będzie aż 6 linii! (nr 55, 59, 60, 64, 69, 89). Kogo ZDMiKP chce wozić na tak powielających się trasach? Nie jest to uzasadnione żadnymi potokami pasażerskimi! Nie tylko dzielnice przemysłowe (Przemysłowa/Brdyujście, Toruńska/Łęgnowo, Park Przemysłowy) pozbawione są połączeń z Dworcem Głównym PKP, ale również Szwederowo, Wzgórze Wolności i Wyżyny.
ZDMiKP chce:
• przekierować możliwie największy potok pasażerów z autobusów na tramwaje. Czy aby na pewno? Czy ten postulat ma być realizowany poprzez kierowanie kolejnych linii autobusowych do dzielnic obsługiwanych przez tramwaje? Linia 56 ma kursować z Miedzynia na Glinki (zrezygnowali już z linii 61 z Osowej Góry na Kapuściska). Ponieważ mamy słabo rozwiniętą sieć tramwajową na zachodzie miasta, naturalne staje się wykorzystanie jej poprzez planowanie linii autobusowych dowożących pasażerów do tramwajów (do węzłów przesiadkowych Rondo Grunwaldzkie i Garbary). Jednak wbrew własnym postulatom ZDMiKP robi odwrotnie. Stworzenie autobusowych linii bezpośrednich pomiędzy osiedlami doprowadzi do odwrócenia się pasażerów od komunikacji tramwajowej.
• zwiększyć dostępność do komunikacji miejskiej. Dotyczy to jednak tylko osiedli, które już mają komunikację. Zachodnia część Osowej Góry, górny taras Miedzynia, Zamczysko i inne rejony miasta nadal mają być odcięte od komunikacji.
• poprawić ofertę przewozową w Parku Przemysłowym, na Szwederowie, Osowej Górze. Poprawa ma polegać na dalszym braku możliwości połączenia Parku z Dworcem Głównym. Na Szwederowie poprawa polega na likwidacji bezpośredniego połączenia autobusowego z Dworcem Głównym.
• Stopniowo ograniczać wariantowość linii. A tyle lat ZDMiKP zarzekał się, że warianty są konieczne i wyśmiewał krytyków.
W jakim celu zaplanowano do pętli Łoskoń (potoki pasażerskie niemal zerowe) oprócz dwóch linii tramwajowych dwie linie autobusowe (w nocy aż 3 linie)? Czy to nie dziwne (i znowu podobno ZDMiKP analizował potoki pasażerskie), że w Łoskoniu (domki jednorodzinne, pola) mają być aż 4 dzienne linie komunikacyjne, a np. na osiedlu Nad Wisłą (duże osiedle w zabudowie wielorodzinnej) ma być tylko jedna linia?! Pomimo całej planowanej rewolucji ZDMiKP nie zaproponował bezpośrednich połączeń zachodnich dzielnic miasta. W projekcie ZDMiKP mieszkańcy osiedli wzdłuż ul. Twardzickiego tylko tracą. Zostaje im tylko 69/89 i 83. Linia nr 83 ominie całe Śródmieście. Bezpośrednie połączenie z Dworcem Głównym PKP zlikwidowane. W tej chwili mieszkańcy mają linie 3, 83, 84 i 67. Teraz cała 70-tysięczna dzielnica ma mieć tylko jedną linię do Dworca PKP co 15 min., wieczorem raz na 20/30 min. Jak wypadnie jeden tramwaj, pasażerowie z Fordonu będą zmuszeni czekać w sumie nawet godzinę na tramwaj!
ZDMiKP ujednolica połączenia pomiędzy poszczególnymi osiedlami, przez co oferta połączeń komunikacyjnych staje się uboższa. Z Fordonu do węzła Garbary pojadą linie nr 3 i 9 (żadna na ul. Gdańską); z Rycerskiej na Kapuściska pojadą dwie linie nr 5 i 8; z Błonia/Szwederowa mają kursować linie nr 55, 59, 60, 64, 69, 89, wszystkie pojadą na Bartodzieje; z Wyżyn linie nr 53, 61, 79 pojadą Wojska Polskiego i Solskiego, 61 i 79 tylko do Garbary; z ul. Twardzieckiego dwie linie (69 i 89) po tej samej trasie na Szwederowo i Błonie; z Dworca Głównego linie nr 67 i 71 pojadą do pętli Morska.
Ja dziękuję za taką komunikację.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
dostuber12 pisze:61
A gdzie byś ją skierował? Bo ja nie mam pomysłu.dostuber12 pisze:Zamiast skierować ją gdzieś na pętlę to nie...
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Zamiast do ronda Maczka należałoby stworzyć linię Tatrzańskie - Pomorska z pętlą uliczną Świętojańska - Pomorska - Cieszkowskiego - Gdańska. Brak połączenia Fordonu z północnym Śródmieściem i dzielnicą muzyczną to największy błąd, bubel i pogorszenie oferty.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Już to widzę, ich teoretyczne rozwiązanie, żeby na Powstańców się przesiąść w 71 może bym zaakceptował, ale najpierw poproszę bus-pas na Kamiennej, przecież 83 będzie jechał jak 84, czyli na Kamienna stanie 2 razy w korku, najpierw od Inwalidów do Wyszyńskiego, następnie na Artyleryjskiej. Kto tym będzie jeździł do tego Ronda Maczka? Może to połączenie dla bezdomnych na zimę, ciepło, korki więc długo się jedzie, na Maczka może nie będzie trzeba wysiadać... full wypas dla nich będzie.
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-06-30, 20:02
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
W sumie tez za bardzo nie mam pomysłu ale można byłoby skierować do Wąbrzeskiej przez Magnuszewską, Glinki a z 66 zrobić typową linię okrężną bez wjazdu kieszonkowego na Wąbrzeską.Kris pisze:dostuber12 pisze:61A gdzie byś ją skierował? Bo ja nie mam pomysłu.dostuber12 pisze:Zamiast skierować ją gdzieś na pętlę to nie...
Ale mam taki pomysł :D Może dobrze by było gdyby się połączyło 61 i 77? Powstaje nowe połączenie Wyżyny - Grunwaldzka, oraz lepszy dojazd do pracy dla osób z Górnego Tarasu.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 119
- Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
81 i 82 na dużej części trasy się dublują. Można by jedną z nich poprowadzić ulicą Akademicką od Brzechwy do Ronda Misji Pokojowych ONZ. Tam ludzie nie mają komunikacji. Może to nie jest daleko do Brzechwy, czy Andersa, ale jednak przejść się trzeba.
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666
MZK Bydgoszcz #662 #666
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-06-30, 20:02
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Z 60 zrobili "normalną" linię (chociaż tez pewnie nie będzie zbyt dużego obłożenia), a 61 stał się potworkiem, który pewnie będzie wozić powietrze na odcinku (Magnuszewska - Ujejskiego). Jak przekazałem ta informacje osobom z osiedla to powiedzieli, że najpierw skrócili do Garbary i w jedną stronę jeździł donikąd, a teraz w drugą stronę skrócili, więc praktycznie tą linią nigdzie nie dojedziemy...Ludzie są naprawdę zbulwersowani. A co będzie się napisane na wyświetlaczu linii 61? W jedną i drugą stronę "Garbary przez Woj. Polskiego, Magnuszewska, Ujejskiego?
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Gdyby komuś nie chciało się czytać pdf-a z opisem nowej sieci, to wyciągnąłem z niego kilka informacji niezwiązanych ściśle z układem komunikacyjny:
1. Budowa przystanku wiedeńskiego na ul. Focha ma nastąpić w 2016 roku.
2. Buspasy mają być utworzone na Kolbego, Grunwaldzkiej, Wałach Jagiellońskich i Gdańskiej koło Myślęcinka.
3. Planuje się zakup 7 midików do grudnia 2016 roku.
4. Planuje się zakup 15 tramwajów niskopodłogowych z okazji wybudowania trasy na Kujawskiej i zwiększenie ogólnej liczby pociągów tramwajowych o 6.
5. Linie 57 i 80 będą zajeżdżały na pętlę przy Rycerskiej.
Poza tym, jakoś nie wierzę w to, że:
1. Budowa przystanku wiedeńskiego na ul. Focha ma nastąpić w 2016 roku.
2. Buspasy mają być utworzone na Kolbego, Grunwaldzkiej, Wałach Jagiellońskich i Gdańskiej koło Myślęcinka.
3. Planuje się zakup 7 midików do grudnia 2016 roku.
4. Planuje się zakup 15 tramwajów niskopodłogowych z okazji wybudowania trasy na Kujawskiej i zwiększenie ogólnej liczby pociągów tramwajowych o 6.
5. Linie 57 i 80 będą zajeżdżały na pętlę przy Rycerskiej.
Poza tym, jakoś nie wierzę w to, że:
Co do samej siatki, uważam, że problemem jest pozbawienie mieszkańcom bloków wzdłuż Kamiennej dojazdu w okolice Teatru Polskiego i Gdańskiej, który dotychczas był realizowany przez linię 84. Zamiast Ogińskiego i Sułkowskiego, autobusy linii 83 mogłyby jechać Powstańców Wielkopolskich, Mickiewicza i Gdańską z powrotem do Kamiennej. Dzięki takiemu rozwiązaniu byłaby możliwa również przesiadka "drzwi-w-drzwi" na przystanku Gdańska/Chodkiewicza na tramwaje w kierunku Lasu Gdańskiego i Bielaw, z naciskiem na okolice Powstańców Warszawy. Nie wiem tylko, czy kierowcy wyrobią się na prawoskręcie z Mickiewicza w Gdańską... Z drugiej strony tak jeździły "zatramwaje", więc problemów chyba być nie powinno... Wiem także, że taki przebieg linii stanowiłby konkurencję dla relacji 3/9 + 2/4/6, z której korzystaliby jednak wyłącznie mieszkańcy Fordonu. Co o tym sądzicie?każdy "rozjazd" linii nocnych odbywa się na podstawie dyspozycji inspektora nadzoru ruchu, który fizycznie przyjeżdża na miejsce, stwierdza obecność wszystkich kolejności i sprawdza, czy wszyscy pasażerowie zdążyli się przesiąść pomiędzy liniami.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Nie musisz wierzyć, ale każdy odjazd z Placu Kościeleckich jest na polecenie Centrali Ruchu, która przyjeżdża co kółeczko.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
W takim razie bardzo cieszę się z tego powodu. Nie miałem pojęcia, że coś takiego już funkcjonuje i pomyślałem, że jeśli wspominają o tym w opisie nowej sieci komunikacyjnej, to jest to jakaś nowość.
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Postawili na schemat przesiadkowy a co z systemem A+T (poza Fordonem, pomijam te niby dowozowe 81, 82), co z biletami czasowymi? Bo ich dostępność jest raczej kiepska w chwili obecnej. Przecież nikt normalny nie będzie kasował drugiego biletu na te 3 marne przystanki od Garbar do Dworca Głównego...
Ogólnie jako całość może i ładnie się prezentuje ale tylko na papierze i w liczbach (sprytne przycięcie kursów w zamian za skoordynowanie odcinkowe), ale rzeczywistość może okazać się brutalna... I tylko niepotrzebne nerwy kierujących i pasażerów będą.
A i ciekawi mnie jeszcze jedno, czy po opóźnieniu pierwszych dziennych kursów osoby z Fordonu dostaną się bez problemu do zakładów pracy na Niklową... i analogicznie powrót z popołudniówki żeby nie było że gdzieś utkną w centrum miasta czekając łaskawie na pierwszy "nocny".
Ogólnie jako całość może i ładnie się prezentuje ale tylko na papierze i w liczbach (sprytne przycięcie kursów w zamian za skoordynowanie odcinkowe), ale rzeczywistość może okazać się brutalna... I tylko niepotrzebne nerwy kierujących i pasażerów będą.
A i ciekawi mnie jeszcze jedno, czy po opóźnieniu pierwszych dziennych kursów osoby z Fordonu dostaną się bez problemu do zakładów pracy na Niklową... i analogicznie powrót z popołudniówki żeby nie było że gdzieś utkną w centrum miasta czekając łaskawie na pierwszy "nocny".
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Popieram. Do nowej organizacji powinny dojść bilety 20 i 40 minutowe.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Za długi, raczej p. Woj. Polskiego, Ujejskiego.dostuber12 pisze:W jedną i drugą stronę "Garbary przez Woj. Polskiego, Magnuszewska, Ujejskiego?
Jakby kogoś interesował tabor od stycznia
1 - Z2
2 - Z2+Z3
3 - Z2+Z3
4 - Z2
5 - Z2
6 - Z2+Z1
7 - Z1
8 - Z2+Z3
9 - Z2+Z3
51 - 12
52 - 18
53 - 12
54 - 12
55 - 12
56 - 18
57 - 12
58 - 12
59 - 12
60 - 12
61 - 12
64 - 18
65 - 18
66 - 8+12
67 - 12
68 - 18
69 - 18
71 - 18
73 - 12
74 - 12
76 - 12
77 - 12+18
79 - 18
80 - 12
81 - 12
82 - 12
83 - 18
86 - 12
89 - 18
Ostatnio zmieniony 2015-10-13, 20:25 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 2 razy.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Zgubiłeś gdzieś T9 A 56 na pewno na 12m? A nie 18m?
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
56 na krótkich? Współczuję miedzyniakom.
EDIT: Nieaktualne
EDIT: Nieaktualne
Ostatnio zmieniony 2015-10-13, 16:22 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Darek pisze:56 na krótkich? Współczuję miedzyniakom.
Poprawka, odruchowo wpisałem 12. Jeśli chodzi o 9, to wyleciała mi z głowy.spooney pisze:Zgubiłeś gdzieś T9 A 56 na pewno na 12m? A nie 18m?
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Liczba brygad tez juz znana ?
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
A co oznacza Z3? Pesy? Bo Z1 i Z2 oznaczają chyba konstal 805Na i 805Na+805Na
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Pesy, a przy 10 zabytki
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Jeśli chodzi o brygady na liniach tramwajowych to wg moich obliczeń powinno wyglądać tak:
T1 - 5/4
T2 - 6/5
T3 - 8/6
T4 - 6/4
T5 - 6/4
T6 - 13*/7/5
T7 - 12*/7/5
T8 - 6/4
T9 - 8/6
* - dodatkowe kursy w tzw. mikroszczycie (T6 i T7 co 7,5 min)
PS Jeszcze pytanie do Was, czy jako Stowarzyszenie przygotowujecie, bądź macie już gotowe jakieś wnioski z uzasadnieniem do tego całego projektu zmian w układzie KM od stycznia 2016?
T1 - 5/4
T2 - 6/5
T3 - 8/6
T4 - 6/4
T5 - 6/4
T6 - 13*/7/5
T7 - 12*/7/5
T8 - 6/4
T9 - 8/6
* - dodatkowe kursy w tzw. mikroszczycie (T6 i T7 co 7,5 min)
PS Jeszcze pytanie do Was, czy jako Stowarzyszenie przygotowujecie, bądź macie już gotowe jakieś wnioski z uzasadnieniem do tego całego projektu zmian w układzie KM od stycznia 2016?
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Właśnie przygotowujemy uwagi. Oczywiście opublikujemy je.Luigi pisze:PS Jeszcze pytanie do Was, czy jako Stowarzyszenie przygotowujecie, bądź macie już gotowe jakieś wnioski z uzasadnieniem do tego całego projektu zmian w układzie KM od stycznia 2016?
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
A kto powiedział, że mikroszczyt, oznacza zagęszczenie wszystkich kursów do 7,5 minut? W tym momencie częstotliwość byłaby 7,5, a jest 15, z dodatkowym zagęszczeniem.Luigi pisze:dodatkowe kursy w tzw. mikroszczycie (T6 i T7 co 7,5 min)
5 - 5Luigi pisze:T1 - 5/4
T2 - 6/5
T3 - 8/6
T4 - 6/4
T5 - 6/4
T6 - 13*/7/5
T7 - 12*/7/5
T8 - 6/4
T9 - 8/6
6 - 7
7 - 6
8 - 5
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Oczywiście zaniedbano wiadukt na Skarżyńskiego który powinien być głównym węzłem przesiadkowych dla Tatrzańskiego. Zamiast telepania do Przylesia przez Twardzickiego, pasażerowie powinni mieć wygodną przesiadkę na wiadukcie. A mamy tutaj jedynie linię 74 co 15 min. w szczycie. Dramat. Brakuje kursów 74Bis Tatrzańskie-Bajka!!! Minimalna częstotliwość na odcinku Skarżyńskiego (wiadukt) - Tatrzańskie powinna wynieść 7,5 a nawet 5 w szczycie! Nie zmuszajmy mieszkańców Tatrzańskiego i Zofinu do wycieczki krajoznawczej przez Twardzickiego, gdzie kursów będzie więcej i mniej czekania, ale za to sama podróż się wydłuży.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Wygodną gdyby nie schody...Darek pisze:pasażerowie powinni mieć wygodną przesiadkę na wiadukcie
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
I windy. Wygodniejsza z pewnością od zwalonego po całości (mimo wielokrotnych interwencji Stowarzyszenia) "węzła" Garbary. 79 powinno więc kursować w relacji Rycerska - Szwederowo - Wyżyny, a nie Garbary-Kapuściska!
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Tak samo jest z 3. Teraz jeździ pełna w szczycie co 7,5 minuty teraz będzie jeździła tak razem z 9, a co z pasażerami linii 83 i 84.Jak oni wejdą do 3 to na Rondzie Jagiellonów już nikt tam nie wsiądzie.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Też się zastanawiam. Teraz 3 co 7,5, 83 co ok. 10, 84 co ok. 20-25, wszytko jeździ pełne, a oni chcą tych ludzi powciskać do 3 co 15 minut ?! Jak... chyba, że na jeden kurs jadą 3 tramwaje.
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Większość kupi samochody więc spokojnie
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016