Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Moderator: spooney

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kris » 2015-12-01, 02:56

Kamil3836 pisze:77-7xM12
A nie M18?

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kris » 2015-12-01, 03:28

Przypomniało się:

62 rozumiem, że K12? Bo na rozpisce Kamila jest tylko "4xKDD" :wasy:

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: ikarusiarz » 2015-12-01, 12:12

Znaczy, że jak KDD traci wozy z 69, to trzeba dać coś w zamian, a jak MZK traci 70 i 84, to też coś w zamian?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Marcin_558 » 2015-12-01, 20:13

Jutro ma być podobno prezentacja nowej sieci autobusowo-tramwajowej po starcie "Tramwaju do Fordonu".
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

dostuber12
Posty: 11
Rejestracja: 2015-06-30, 20:02

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: dostuber12 » 2015-12-01, 21:21

Kris pisze: EDIT: Rozumiem, że 61 bez podjazdu do Garbar?
Ponawiam pytanie, choć patrząc na tabor linii 71 (8x18) chyba 61 będzie jeździł przez Garbary tak jak to było kiedyś planowane.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-12-01, 22:05

Marcin_558 pisze:Jutro ma być podobno prezentacja nowej sieci autobusowo-tramwajowej po starcie "Tramwaju do Fordonu".
Miała być dziś, lecz trochę sytuacja się zmieniła ze względu na MZK.
Kris pisze:1 - Z2
2 - Z2+Z3 (raczej nie Z2)
3 - jw.
4 - Z2 (raczej nie jw.)
5 - jak 2 i 3
6 - Z2
7 - Z1 (było wspomniane)
8 - jak 2, 3 i 5
9 - Z1 (było wspomniane)
10 - jak 2, 3, 5 i 8

Czy ktoś może potwierdzić/sprostować?
1 - 4xZ2
2 - 5xZ2
3 - 3xZ2+3xZ4
4 - 6xZ2+1xZ3
5 - 6xZ2+5xZ4
6 - 5xZ2
7 - 5xZ1
8 - 6xZ2+1xZ3
9 - 4xZ1
10-3xZ2+3xZ4
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

lukasn26
Członek Stowarzyszenia
Posty: 408
Rejestracja: 2014-04-05, 07:51

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: lukasn26 » 2015-12-01, 23:20

Z3 to Tramnicus, a Z4 to Swing?
To ba 4-ce Pesa se będzie zapylać?

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kris » 2015-12-02, 20:54

lukasn26 pisze:Z3 to Tramnicus, a Z4 to Swing?
Wydaje mi się, że tak.
lukasn26 pisze:To ba 4-ce Pesa se będzie zapylać?
M.in. po to jest zamknięta Chodkiewicza - żeby mogła tam wjechać :)

BTW: Siatka miała być dziś - co z nią?

lukasn26
Członek Stowarzyszenia
Posty: 408
Rejestracja: 2014-04-05, 07:51

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: lukasn26 » 2015-12-02, 21:06

Wcięło ;)

Karol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 607
Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
Kontakt:

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Karol » 2015-12-02, 21:11

Jutro będzie.
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459

Kevin Kotoliński
Członek Stowarzyszenia
Posty: 119
Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kevin Kotoliński » 2015-12-02, 21:35

ZDMiKP pisze, że do końca tygodnia.
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: korpi » 2015-12-03, 07:52

Kevin Kotoliński pisze:ZDMiKP pisze, że do końca tygodnia.
Ostatnio w ch*** walą. Niedługo będziemy się dowiadywac z dnia na dzień

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: spooney » 2015-12-03, 10:22

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: spooney » 2015-12-03, 10:58

SIEĆ NA PIĘĆ od stycznia 2016 r.

Obrazek

Od stycznia 2016 r., w związku z uruchomieniem nowej trasy tramwajowej do Fordonu, planowane jest wprowadzenie wielu zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Zaprojektowany - nowy układ komunikacji zakłada zwiększenie znaczenia obsługi pasażerskiej z wykorzystaniem tramwajów. W związku z tym, niezbędna jest też korekta układu linii autobusowych.

SIEĆ NA PIĘĆ:
- 55 linii komunikacyjnych,
- "piątka" główną linią tramwajową do Fordonu,
- częstotliwość kursów wszystkich linii podzielna przez 5 - przejrzysty rozkład jazdy,
- 5-minutowa częstotliwość kursów na trasie Fordon - centrum,
- 10 regularnych linii tramwajowych (2x5).


W dniach 12 – 25.10.2015 r. projekt planowanych zmian w sieci połączeń został wyłożony do publicznego wglądu mieszkańcom Miasta Bydgoszczy. Wnioski dotyczące propozycji zmian w przedłożonym projekcie były przyjmowane drogą elektroniczną i tradycyjną w Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej od dnia 12 października do dnia 25 października 2015 r.

We wniosku, oprócz zakresu proponowanych zmian, należało wskazać ich uzasadnienie. W związku z koniecznością zbilansowania budżetu na realizację przewozów transportu publicznego w Bydgoszczy, proponowane zmiany nie mogły skutkować kolejnym zwiększeniem poziomu zaplanowanej pracy przewozowej.

Rozpatrywane były wnioski kompletne zawierające pełne dane kontaktowe do osoby (lub stowarzyszenia / firmy) składającej wniosek, tj. imię i nazwisko (nazwa stowarzyszenia / firmy wraz z podpisem osoby reprezentującej jednostkę), adres zamieszkania, kontaktowy numer telefonu oraz w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną, adres e-mail.

Łącznie, w wyżej wymienionym terminie, złożono 230 kart konsultacyjnych zawierających 525 wniosków i propozycji. Wnioski w przeważającej większości akceptowały proponowane zmiany oraz dotyczyły wprowadzenia korekt w projekcie związanych z indywidualnymi potrzebami Zainteresowanych. Złożone wnioski dotyczyły również dostosowania rozkładów jazdy do potrzeb zakładów pracy i szkół.

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej przeanalizował wszystkie złożone wnioski. Po szczegółowym przeanalizowaniu oczekiwań mieszkańców zaktualizowano projekt dotyczący nowej sieci połączeń o możliwe (pod względem technicznym, jak i ekonomicznym) do wprowadzenia zmiany. Należy mieć na uwadze, że składane wnioski zawierały często sprzeczne i wykluczające się względem siebie sugestie i propozycje. Decyzja o ostatecznym kształcie zmian często była więc kompromisem pomiędzy możliwościami budżetowymi a oczekiwaniami większej grupy Zainteresowanych i były każdorazowo weryfikowane pod kątem wpływu na kompleksowy rozkład potoków pasażerskich na sieci komunikacyjnej.

W nawiązaniu do projektu wyłożonego do wglądu mieszkańcom Miasta Bydgoszczy wprowadzono następujące, podstawowe zmiany w projektowanej siatce połączeń.

Komunikacja tramwajowa:
◾zaprojektowano nowy układ komunikacji tramwajowej bazujący na 4 liniach trasowanych do dzielnicy Fordon oraz zmianie częstotliwości bazowych na 10 – 20 minut, zmiany tras linii tramwajowych: ◦linia nr 1: trasa bez zmian,
◦linia nr 2: relacja bez zmian, skierowana przez Babią Wieś,
◦linia nr 3: powrót na historyczną trasę z pętli Wilczak do pętli Łoskoń,
◦linia nr 4: zachowanie dotychczasowej trasy Glinki – Bielawy,
◦linia nr 5: skierowana na nową trasę z pętli Rycerska do pętli Łoskoń,
◦linia nr 6: trasa bez zmian,
◦linia nr 7: wydłużona do pętli Niepodległości,
◦linia nr 8: skierowana do pętli Rycerska,
◦uruchomienie linii nr 9 – szczytowej w relacji: Stomil – rondo Kujawskie,
◦uruchomienie linii nr 10 w relacji: Niepodległości – Las Gdański,

◾zwiększono częstotliwość kursów linii tramwajowych w godzinach wieczornych do 20 minut.

Komunikacja autobusowa:
◾wydłużono przebieg linii nr 83 do pętli Czyżkówko przez ul. Nad Torem i Deszczową,
◾wydłużono przebieg linii nr 61 z pętli Kapuściska (Mokra) do pętli Rekinowa przez węzeł Garbary,
◾wydłużono przebieg linii nr 77 z pętli Garbary do pętli Morska przez Mickiewicza, Powstańców Wielkopolskich,
◾zoptymalizowano ofertę przewozową na linii nr 71,
◾zachowano przebieg linii nr 79 do ul. Rycerskiej; w przeciwnym kierunku trasę skrócono do ul. Magnuszewskiej (Wyżyny),
◾na liniach autobusowych wprowadzono częstotliwość bazową: co 15 minut w godzinach szczytu, co 20 minut poza godzinami szczytu oraz co 30 minut w godzinach wieczornych,
◾trzy linie autobusowe będą kursowały ze zwiększoną częstotliwością kursów co ok. 10 min. w ciągu dnia oraz co 20 min. wieczorem: 64, 68 i 79.

Szczegółowy opis zmian zaprezentowano w załączonym opisie.

Opis zmian >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... owanie.pdf
Schemat topograficzny >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... krzywe.pdf
Schemat tramwajowy >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... r-2016.pdf


http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... nia-2016-r
Obrazek

lukasn26
Członek Stowarzyszenia
Posty: 408
Rejestracja: 2014-04-05, 07:51

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: lukasn26 » 2015-12-03, 21:29

I wszystko cacy ;) Podoba mi się całość, nie mam uwag ;)

Karol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 607
Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
Kontakt:

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Karol » 2015-12-03, 22:53

Brakuje mi obiecanej linii 53 przez Solskiego, Stawową..
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459

lukasn26
Członek Stowarzyszenia
Posty: 408
Rejestracja: 2014-04-05, 07:51

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: lukasn26 » 2015-12-03, 22:59

Toć jest, Dworzec Błonie <-> Łukasiewicza. Napisał bym "więcej spostrzgawczości" ale uczono mnie że starszych się nie poucza :) A nawet nie wiedziałem że na Mokej będzie zajezdnia autobusowa.

Awatar użytkownika
Hubert_865
Posty: 377
Rejestracja: 2014-08-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Hubert_865 » 2015-12-04, 02:07

A nawet nie wiedziałem że na Mokrej będzie zajezdnia autobusowa.
Meteor + KDD?

Awatar użytkownika
Kubuś
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-13, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Kubuś » 2015-12-04, 08:38

Zapewne tak, bo jak przy obecnej liczbie wozów mają problem, żeby się zmieścić na zajezdni, to co by było, gdyby doszło jeszcze te kilkanaście wozów...?
Obrazek

Awatar użytkownika
Srubka
Posty: 80
Rejestracja: 2008-07-16, 16:06
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Srubka » 2015-12-05, 12:35

Nowa wersja linii 83 ma być trochę "wyprostowana" czyli pojedzie Fordońską- Kamienną - Artyleryjską itd.
Czy nie byłoby lepiej gdyby jechał Kamienna - Wyszyńskiego - Powstańców Wlkp. - Ogińskiego - Sułkowskiego - Kamienna? Dzięki temu były by obsługiwanie przystanki przy Szpitalu Jurasza i UKW, które generują spory ruch.
Paradoks menela:
Menel jedzie autobusem,
autobus jedzie menelem...

Karol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 607
Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
Kontakt:

Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Karol » 2015-12-05, 16:29

lukasn26 pisze:Toć jest, Dworzec Błonie <-> Łukasiewicza. Napisał bym "więcej spostrzgawczości" ale uczono mnie że starszych się nie poucza :) A nawet nie wiedziałem że na Mokej będzie zajezdnia autobusowa.
Przeczytaj, później pisz. Jest przez Solskiego, ale nie przez Stawową i Połtyna.
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Kamil3836 » 2015-12-05, 19:36

Karol pisze:
lukasn26 pisze:Toć jest, Dworzec Błonie <-> Łukasiewicza. Napisał bym "więcej spostrzgawczości" ale uczono mnie że starszych się nie poucza :) A nawet nie wiedziałem że na Mokej będzie zajezdnia autobusowa.
Przeczytaj, później pisz. Jest przez Solskiego, ale nie przez Stawową i Połtyna.
To obecnie jest obsługiwane przez 57, więc po co kolejna linia na Stawowej w kierunku r.Kujawskiego?
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Karol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 607
Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
Kontakt:

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Karol » 2015-12-05, 22:25

Taki, że będzie kolejna linia na Szubińskiej gdzie wsiądzie 0,5 pasażera??
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Marcin_558 » 2015-12-05, 22:44

Mogliby wywalić linie 60 z Błonia i dać ją dalej z Szubińskiej przez Broniewskiego, Nasypowa, Nakielska, Bronikowskiego , Mińska, Srebrna/Kruszyńska na Niklową/Rekinową. Wtedy zachodnia część miasta ma alternatywę jeśli nie chce dojeżdżać do Ronda Grunwaldzkiego. Siatka połączeń jest wtedy dopięta.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: spooney » 2015-12-09, 19:01

Marcin_558 pisze:55 -> 5/3 (K12) -> styczeń 2016: 55-5xK1267 -> 6/3 (K12) -> styczeń 2016: 67-4xK12 -> 2 wolne69 -> 21/12 (K18) -> styczeń 2016: 69-11xK18 i 56-9xK18+ 13 nowych od KDD/Meteor co były na nową umowę 51, 58 i 76 + teraz 53, 56, 62, 73Poprawcie jeśli popełniłem błąd?
Do obsadzenia 54 kolejności, wozów ze starego przetargu 12x12m, 23x18m, z nowego przetargu 13x12m :)
Brakuje minimum 6 wozów + rezerwa :)
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Kamil3836 » 2015-12-09, 19:04

Karol pisze:Taki, że będzie kolejna linia na Szubińskiej gdzie wsiądzie 0,5 pasażera??
Mylisz się.
Marcin_558 pisze:Mogliby wywalić linie 60 z Błonia i dać ją dalej z Szubińskiej przez Broniewskiego, Nasypowa, Nakielska, Bronikowskiego , Mińska, Srebrna/Kruszyńska na Niklową/Rekinową. Wtedy zachodnia część miasta ma alternatywę jeśli nie chce dojeżdżać do Ronda Grunwaldzkiego. Siatka połączeń jest wtedy dopięta.
Zbyt długi tasiemiec. Zresztą nie stać nas już na wydłużenie jakiejkolwiek linii.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Darek » 2015-12-09, 19:10

Największym błędem jest brak 74bis z Bajki na Tatrzańskie. Niewiele da pasażerowi z Tatrzańskiego nowa linia tramwajowa jeżeli czeka go przesiadka na Przylesiu i długa podróż Twardzickiego jak wcześniej. Z kolei jechać do wiaduktu i czekać do 15 min. na 74, to jeszcze gorsza opcja. 74bis wzmocniłby takt do 7,5 min.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
michu76
Posty: 576
Rejestracja: 2008-01-28, 19:26

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: michu76 » 2015-12-09, 20:29

Tramwaj na Fordon=ciecia kursów na wszystkich pozostałych liniach. Zero myślenia, brak taboru więc tniemy częstotliwość na niemalże wszystkich liniach tramwajowych. To jest po prostu chore. Auto i jeszcze raz auto a nie tramwaj raz na 20 minut.
Michu76

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: spooney » 2015-12-09, 20:36

Podziękuj MZK za brak zakupów nowych tramwajów. Nie da się zrobić coś z niczego.
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Marcin_558 » 2015-12-09, 20:47

spooney pisze:Do obsadzenia 54 kolejności, wozów ze starego przetargu 12x12m, 23x18m, z nowego przetargu 13x12m Brakuje minimum 6 wozów + rezerwa
Może KDD ciekawą rezerwę ściągnie z Olsztyna. Tam mają Solbus SM12LE.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

ODPOWIEDZ