ZDM Warszawa może

Moderator: spooney

montenegro
Posty: 1794
Rejestracja: 2014-02-16, 09:29

ZDM Warszawa może

Post autor: montenegro » 2015-06-17, 18:10

Można? Można!
Nie jestem wrogiem kierowców, ale w centrum ulic nie poszerzymy

Wprowadzenie zielonej fali na głównych ulicach, poprawa przestrzeni publicznej połączona z ułatwieniami dla pieszych czy rowerzystów, dobra komunikacja z mieszkańcami, likwidacja niepotrzebnych znaków - to priorytety Łukasza Puchalskiego, nowego dyrektora Zarządu Dróg Miejskich.

To właśnie na otwartość na kontakty z mieszkańcami chce teraz postawić nowy dyrektor. Planowane są także konsultacje w terenie na temat drogowców.
Zapowiada, że będzie kontynuował frezowania, czyli szybkie remonty ulic. Zamierza jednak przy tym wprowadzić kilka zmian. Chce je planować wcześniej i przy okazji likwidować bariery architektoniczne, np. likwidować krawężniki. W czasie remontów może się też zmieniać geometria ulic. Oznacza, że niektóre jezdnie mogą być zwężane - w zamian będą np. wytyczane miejsca parkingowe.
Puchalski zapowiada też ułatwienia dla pieszych - remonty i poszerzenia chodników. - Chcemy odejść od stosowania betonowej kostki. Na chodnikach będą układane duże płyty o wymiarach 50 na 50 - zapowiada. Liczy też, że uda się wyznaczać nowe przejścia dla pieszych.
Puchalski zapewnia, że nie jest wrogiem kierowców. Przekonuje jednak, że zwłaszcza w drodze do centrum trzeba zachęcać do korzystania z komunikacji miejskiej czy z rowerów. Trzeba też promować ruch pieszy. - Dróg w Śródmieściu nie da się już poszerzać - przyznał.
Puchalski chce też likwidować niepotrzebne znaki. Przeprowadzony zostanie audyt, który pokaże, gdzie jest ich za dużo.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... xLokWawImg
Plan działań (minimum) dla każdego "ZDM" w Polsce. A już tym bardziej "i KP".

montenegro
Posty: 1794
Rejestracja: 2014-02-16, 09:29

ZDM Warszawa może

Post autor: montenegro » 2015-06-23, 22:47

cd.
Warszawa: Nowy szef ZDM-u zaczyna od wyrzucenia aut spod biura

Puchalski zapowiedział poprawę komunikacji społecznej – Największe wyzwanie to otwartość – mówi
– Chcemy jednak trochę zmienić pracę przy frezowankach. Chcemy je wcześniej planować, by wprowadzać pewne zmiany, likwidować bariery architektoniczne przy tej okazji, prowadzić zmiany w geometrii, poprawiać miejsca parkingowe i chodniki. Chcemy, żeby zmiany dotyczyły wszystkich użytkowników, a nie tylko kierowców. Zmiany mają być większe i bardziej odczuwalne
Puchalski duży nacisk kładzie na poprawę warunków pieszych i zieleni przyulicznej.
trzeba mieć świadomość komunikacja i miasto się zmienia. Komunikacja to nie tylko autobusy, ale też otoczenie przystanków, dojście do nich. To, jak atrakcyjny będzie chodnik, będzie wpływać też na atrakcyjność komunikacji publicznej.
Zostało wprowadzone stanowisko ds. audytu projektów zatwierdzonych.
– Będziemy likwidować zbędne oznakowanie w pasie drogi. Tutaj wzorem jest dla nas działanie Gdańska, który w ostatnich latach usunął blisko 11 tys. zbędnych znaków – mówi Puchalski.
Małe zmiany widać już teraz: pod biurem ZDM-u zamiast miejsc parkingowych dla samochodów pojawił się wielki stojak rowerowy w kształcie… samochodu.

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 49797.html
A może u nas chociaż ten przystanek pod siedzibą, raz na godzinę?

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

ZDM Warszawa może

Post autor: Kamil3836 » 2015-06-23, 23:12

montenegro pisze:A może u nas chociaż ten przystanek pod siedzibą, raz na godzinę?
"Nie da się, to jest bez sensu." itp. :P
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Hania
Posty: 140
Rejestracja: 2013-05-07, 10:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

ZDM Warszawa może

Post autor: Hania » 2015-07-06, 15:02

Jako obserwatorce "z boku" wydaje mi się, że jest już trochę lepiej niż było. Natomiast tak jak czytam stronę SNRRTP to wydaje mi się, że nadal spoooro u nas betonu i urzędniczego "nie da się". Poprawcie mnie Stowarzyszeni, jeśli się mylę:)
Bylejakości mówmy NIE!

montenegro
Posty: 1794
Rejestracja: 2014-02-16, 09:29

ZDM Warszawa może

Post autor: montenegro » 2015-08-31, 17:19

Można, do chol.ry! Nawet już w Polsce
Więcej aut w centrum Warszawy już się nie zmieści

- W Warszawie coraz więcej mówi się o ograniczaniu ruchu samochodowego i tworzeniu przestrzeni przyjaznych dla pieszych. W ramach zmian mają pojawić się naziemne przejścia dla pieszych na rondach

– Większość kierowców [którzy poruszają się po mieście] chce przyjechać do centrum. Tu wszyscy się nie pomieścimy. To widać w otoczeniu, w ulicach bocznych, jak dużą przestrzeń kierowcy zajmują. To praktycznie 100% tego, co samochody mogą zająć – mówi Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

- Nikt nie będzie budował dróg, wyburzając pierzeje budynków – podkreśla Puchalski. Jak przypomina, poszerzanie dróg nie przyniosłoby satysfakcjonujących dla kierowców rezultatów. – Im bardziej rozbudowujemy infrastrukturę drogową, tym bardziej wskaźnik zmotoryzowania mieszkańców wzrasta. Korki nie maleją mimo rozbudowy układu drogowego – mówi Puchalski.

- Trudno też zgodzić się z poglądem, że samo centrum jest miejscem, do którego może wjechać nieograniczona liczba samochodów. Jesteśmy na granicy przepustowości i wytrzymałości do centrum. To jest droga donikąd – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.

- Tych warunków, żeby obsłużyć 100% mieszkańców poruszających się samochodem, żadne miasto, nawet najbogatsze, nie jest w stanie zapewnić.

- Jako przykład szef Zarządu Dróg Miejskich podaje siebie. – Bardzo często jeżdżę rowerem – nie dlatego, że tak jest najłatwiej, ale dlatego, że mogę jeździć rowerem i robię miejsce dla osoby, która musi do centrum jechać samochodem, bo jest np. osobą niepełnosprawną czy jedzie z chorym dzieckiem – mówi Puchalski.

całość: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50260.html
A w Bydgoszczy - Trasa Uniwersytecka.
I już nawet nie pytam, jak jeździ bydgoska dyrekcja.

montenegro
Posty: 1794
Rejestracja: 2014-02-16, 09:29

ZDM Warszawa może

Post autor: montenegro » 2015-08-31, 18:04

Dobrze się już dzieje od jakiegoś czasu także w Krakowie
Kraków: Otwieranie ulic dla ludzi

- „Zgniły kompromis” to prawdopodobnie najlepsze określenie polityki transportowej większości polskich dużych miast

- Idea zrównoważonego rozwoju traktowana jest w Polsce jako konieczność zadbania o transport publiczny oraz niechronionych uczestników ruchu (pieszych i rowerzystów) przy okazji inwestycji drogowych. Zwięźle można to ująć tak: budowane są ulice dla samochodów, a tylko przy okazji tory tramwajowe oraz drogi rowerowe.

- Decyzje o takich rozwiązaniach wynikają przede wszystkim z politycznej troski decydentów, by każdy użytkownik infrastruktury transportowej, a równocześnie raz na cztery lata wyborca, był zadowolony. Każdy dostaje „trochę” i nikt nie jest zadowolony.

- Przykłady inwestycji tramwajowych lub ograniczania ruchu w obszarach śródmiejskich, pomimo ich zdecydowanie pozytywnego znaczenia, stanowią zazwyczaj doraźne wypełnienie społecznych oczekiwań, a nie tworzenie spójnego systemu transportowego miasta, podpartego badaniami, analizami oraz konsultacjami publicznymi, tak jak to dzieje się w niektórych miastach świata.

- Wskutek nieumiejętnie rozpoczętych konsultacji społecznych (post factum) pierwsze reakcje mieszkańców miasta były w większości negatywne, a główne obawy dotyczyły przeniesienia się ruchu na inne ulice (w tym na bardzo zatłoczone Aleje Trzech Wieszczów – tak zwaną drugą obwodnicę), zwiększenia ruchu pojazdów ze względu na wprowadzenie jednego kierunku ruchu oraz spadku atrakcyjności gospodarczo-turystycznej centrum w związku z subiektywnym odczuciem ograniczenia dostępności.

- Wszystkie wymienione obawy to mity, które poprzez konsultacje społeczne (spotkania oraz dyskusja w mediach lokalnych) starano się wytłumaczyć, udowodnić, że są nieuzasadnione. Najważniejszą kwestią było powtarzanie do znudzenia prawa Lewisa-Mogridge’a, udowodnionego choćby w Seulu, zgodnie z którym zwężanie ulic prowadzi do zwiększania ich przepustowości.

całość: http://www.instytutobywatelski.pl/21575 ... -dla-ludzi

montenegro
Posty: 1794
Rejestracja: 2014-02-16, 09:29

ZDM Warszawa może

Post autor: montenegro » 2015-09-14, 17:58

Warszawa pozostaje na nowym kursie, nowym i nowoczesnym:
Puchalski: Krytyczny poziom korków w Warszawie. Ale poszerzanie ulic nie pomoże

- Warszawa osiągnęła tak duży poziom motoryzacji, że rozbudowa ulic prowadzących do centrum nie jest już żadną receptą - uważa Łukasz Puchalski, szef ZDM.

- W Warszawie mamy już 600 aut na 1000 mieszkańców, niemal dwukrotnie więcej niż w Berlinie.

- Rozbudowa dróg prowadzących do centrum tylko pogarsza sytuację. Jest sieć głównych ulic, ale w momencie, gdy się przytykają, ruch rozlewa się na ulice lokalne.

- Trudno, żeby ktoś rezygnował z samochodu, jeśli można nim dojechać swobodnie i łatwo zaparkować. Teraz liczy się też jednak czas dojazdu i ludzie zaczynają szukać alternatywnych środków transportu. Samochodem będzie coraz trudniej, on staje się najmniej efektywny w całym układzie transportu.

- Już przybywa takich firm i instytucji, gdzie szef mówi pracownikowi: "Przyjedź między godz. 7.30 a 9". Ruchomy czas pracy ma Zarząd Transportu Miejskiego. To wpływa też na efektywność pracowników, odpada stres przy poruszaniu się po mieście. Jazda samochodem nie daje nam pewności, że dotrzemy na czas.

całość: http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... xLokWawImg
Ciekawe rozwiązanie - ruchomy czas pracy. Jednocześnie zyskuje się dłuższe godziny obsługi klienta. Np. będącego pasażerem komunikacji bydgoskiej.

montenegro
Posty: 1794
Rejestracja: 2014-02-16, 09:29

ZDM Warszawa może

Post autor: montenegro » 2015-11-05, 22:19

Piesi w Warszawie. Zwęzili ulice - bezpieczniej na przejściu

Urzędnicy ZDM poinformowali, że jedno z przejść zyskało azyl pośrodku jezdni, gdzie piesi mogą się zatrzymać, a przy drugim zwężono jezdnię. To pozwoliło wyeliminować nieprawidłowo zaparkowane samochody, które ograniczały widoczność

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... jsciu.html
Bezpieczne rozwiązania są proste, tanie i powszechnie znane - tylko korzystać.

montenegro
Posty: 1794
Rejestracja: 2014-02-16, 09:29

Re: ZDM Warszawa może

Post autor: montenegro » 2016-02-27, 16:09

Warszawski ZDM ma cel: zero ofiar wypadków. Uda się?

Co roku ZDM poprawi bezpieczeństwo na tysiącu przejść dla pieszych. Liczba ofiar wypadków ma się zbliżać do zera.
O takim celu mówił w piątek Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, przedstawiając "Raport roczny".

całość: http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... a-sie.html
Czyli jak np. w Norwegii, i to bynajmniej nie tylko w stolicy.

A na naszym podwórku statystyki jak w Bułgarii, infrastruktura pod przepustowość samochodów, np. krótkie światła przy dworcu PKS bądź 3 pasy razy 3,5m pod Arkadami. Plus 4 godziny czekania na jakiś-tam wydział policji.

montenegro
Posty: 1794
Rejestracja: 2014-02-16, 09:29

ZDM Warszawa może

Post autor: montenegro » 2016-03-01, 09:13

od słów do czynów:
Będzie audyt przejść dla pieszych

Chodzi o audyt bezpieczeństwa na przejściach bez sygnalizacji świetlnej, na drogach zarządzanych przez ZDM. Poprawa bezpieczeństwa pieszych uczestników ruchu to jeden z naszych priorytetów.
Przegląd obejmie 930 miejsc w trzech dzielnicach

całość: https://zdm.waw.pl/aktualnosci/bedzie-a ... a-pieszych

montenegro
Posty: 1794
Rejestracja: 2014-02-16, 09:29

ZDM Warszawa może

Post autor: montenegro » 2016-03-20, 23:51

Warszawa: ZDM czyści pas drogowy. Liczy się estetyka i zieleń

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie zaczął baczniej przyglądać się temu, co stoi w pasie drogi. Udało się już usunąć wiele nielegalnych reklam, bud czy parkingów. – Najbardziej się cieszę z każdej zmiany, która poprawia estetykę. Przez wiele lat był to temat zapomniany – mówi Łukasz Puchalski, dyrektor ZDM-u. Teraz każdy nowy obiekt będzie oceniany pod kątem estetyki, bezpieczeństwa i wpływu na zieleń.
Uporządkowanie pasa drogowego jest teraz jednym z celów Zarządu Dróg Miejskich. – Najbardziej się cieszę z każdej zmiany, która poprawia estetykę. Przez wiele lat był to temat zapomniany. W pasie drogi pojawiło się wiele obiektów, które nie spełniają żadnych standardów. Odkąd jestem w ZDM-ie uważam, że porządkowanie tej sytuacji jest jednym z priorytetów

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 51609.html
Czy będzie bydgoszczanom dane poznać priorytety poszczególnych dyrektorów ZDMiKP Bydgoszcz, te rzeczywiste, co chcą zmienić, poprawić - oprócz oczywiście oficjalnego podziału obowiązków?

montenegro
Posty: 1794
Rejestracja: 2014-02-16, 09:29

ZDM Warszawa może

Post autor: montenegro » 2016-06-22, 22:04

Warszawa rezygnuje z samochodu? WPM to dokument jakiego nie było

Po raz pierwszy w oficjalnym dokumencie stołecznego ratusza – jednym z najważniejszych, bo opisującym kierunki szeroko rozumianej polityki transportowej na najbliższe lata – wprost stwierdzono, że samochodów w Warszawie jest za dużo, a jednym z głównych zadań władz miasta będzie zniechęcanie warszawiaków do korzystania z niego. W polskich warunkach Warszawska Polityka Mobilności to kopernikański przewrót w spojrzeniu na miasto.
Dokument "Program Operacyjny - Warszawska Polityka Mobilności" można ściągnąć stąd.

całość: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 52297.html
I przykład:
Warszawa: Jana Pawła II węższa – z drzewami i pasami. Jest projekt

Zarząd Dróg Miejskich przygotował projekt przebudowy al. Jana Pawła II i Chałubińskiego pomiędzy rondem ONZ i Nowogrodzką. Kierowcy stracą pasy ruchu, ale zyskają miejsca parkingowe. Będzie więcej chodnika, dróg rowerowych i drzew, a piesi zyskają pasy w rejonie ronda Czterdziestolatka.

całość: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 52300.html
A w Bydgoszczy Trasa WZ z wyburzeniami domów pod 8-9 pasów ruchu...

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

ZDM Warszawa może

Post autor: Darek » 2016-06-22, 22:30

A w Bydgoszczy Trasa WZ z wyburzeniami domów pod 8-9 pasów ruchu...
Nasza trasa W-Z to jak ich trasa Armii Krajowej albo Trasa Łazienkowska, no albo WZka z 1949 r.. Do nich porównuj. Ich nikt nie zwęża.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

montenegro
Posty: 1794
Rejestracja: 2014-02-16, 09:29

ZDM Warszawa może

Post autor: montenegro » 2016-06-29, 08:14

Trzeba się zastanowić "dlaczego" coś się robi i jaki to ma wpływ na miasto. Trzeba mieć wizję, np. "Wizję Zero": http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 52337.html

Patryk
Członek Stowarzyszenia
Posty: 895
Rejestracja: 2008-09-06, 19:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

ZDM Warszawa może

Post autor: Patryk » 2016-07-02, 00:55

Jeśli Bydgoszcz ma się rozwijać musi mieć dobre drogi, jeśli Tobie "montenegro" nie podoba się polityka Bydgoszczy to wyprowadź się na wieś...

ODPOWIEDZ