Pesa 122N / 121NaB / 122NaB - Tramwaje niskopodłogowe
Moderator: spooney
Pesa 122N - Niskopodłogowe tramwaje w MZK
Co to jest? Coś jest niezabezpieczone-dobrze widzę?
Pesa 122N - Niskopodłogowe tramwaje w MZK
Dowiedzałem się że albo ta obudowa odpadała przedpołudniem i pewnie mechanicy zabrali albo zostawili na zajezdni. Drugi wózek z lewej strony.
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-10-22, 20:35
Pesa 122N - Niskopodłogowe tramwaje w MZK
Po raz n-ty awaria tego syfu .... Ktoś liczy, który raz w tym roku ?
Czy ktoś wie,czemu te "świetne" tramwaje się psują , że ledwo co wyjadę na trasę już są kierowane do naprawy ?
Czy ktoś wie,czemu te "świetne" tramwaje się psują , że ledwo co wyjadę na trasę już są kierowane do naprawy ?
=============
Pesa 122N - Niskopodłogowe tramwaje w MZK
Posiada ktoś informację czy łódzkie i elbląskie tramicusy równie często co nasze mają awarie?
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Pesa 122N - Niskopodłogowe tramwaje w MZK
Zacznijmy od tego, że 364 przed wakacjami stanął i nie wyjechał, jakoś MZK nie pali się do naprawy.Janusz Sosnowski pisze:ledwo co wyjadę na trasę już są kierowane do naprawy ?
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-10-22, 20:35
Pesa 122N - Niskopodłogowe tramwaje w MZK
365 jeździ, wczoraj (02.12.16) kursował na 8 .... za ile dni kolejna awaria ?
=============
Pesa 122N - Niskopodłogowe tramwaje w MZK
W naszym mieście średnie miesięczne uruchomienie tramwajów niskopodłogowych wynosi.... 75%.
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-10-22, 20:35
Pesa 122N - Niskopodłogowe tramwaje w MZK
Dzisiaj (22.12.16) linia 8 brak niskopodłogowego tramwaju ... Czyżby kolejna kontrola,czy awaria ?
=============
Pesa 122N - Niskopodłogowe tramwaje w MZK
Stały dzisiaj obie na zajezdni :v
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-10-22, 20:35
Pesa 122N - Niskopodłogowe tramwaje w MZK
Dzisiaj to samo - z rozkładów powinien zniknąć symbol dla tramwajów niskopodłogowych z 4 i 8, tych kursów w 90% nie ma.
=============
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-10-22, 20:35
Pesa 122N - Niskopodłogowe tramwaje w MZK
#364 , 365 nie powinny jeździć na jakiejkolwiek linii. Jazda nimi staję się, co raz bardziej niebezpieczna. Czy pomimo nieskończonych kontroli, będzie można przemieszczać się tym syfem bezpieczniej, czy dopiero po przybyciu nowych składów w 2018-19 , zostaną usunięte ostatecznie ?
=============
Re: Pesa 122N - Niskopodłogowe tramwaje w MZK
Przejedź się 115 i 117, stwierdzisz podobne wrażenia. Róznica jest jednak w roku produkcji.Janusz Sosnowski pisze:#364 , 365 nie powinny jeździć na jakiejkolwiek linii. Jazda nimi staję się, co raz bardziej niebezpieczna. Czy pomimo nieskończonych kontroli, będzie można przemieszczać się tym syfem bezpieczniej, czy dopiero po przybyciu nowych składów w 2018-19 , zostaną usunięte ostatecznie ?
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-10-22, 20:35
Pesa 122N - Niskopodłogowe tramwaje w MZK
Podróżowałem ostatnio 115-stką , jednak nie ma takiego zagrożenia jak w 364/5. Czy ktoś w końcu w zarządzie powie , że PESA to jeden wielki syf, który po prostu nie nadaję się na jakąkolwiek produkcję tramwajów .....
=============
Re: Pesa 122N - Niskopodłogowe tramwaje w MZK
Dlaczego uważasz, że winna jest tylko Pesa? Zapomniałeś jeszcze o czymś takim jak naprawy...Janusz Sosnowski pisze:Podróżowałem ostatnio 115-stką , jednak nie ma takiego zagrożenia jak w 364/5. Czy ktoś w końcu w zarządzie powie , że PESA to jeden wielki syf, który po prostu nie nadaję się na jakąkolwiek produkcję tramwajów .....
Pesa 122N - Niskopodłogowe tramwaje w MZK
Ciekawe że w np. Warszawie i w Gdańsku Pesy trzymają się bardzo dobrze, a Warszawa chce kupować kolejne 213 szt., gdzie pewnie także wygra PESA.
Tak jak mi ostatnio znajomy powiedział; oni to naprawiają poprzez reset kompa, działa? Działa. Tylko że po jakiejś godzinie znowu jest to samo. Tak jak to ostatnio było:
Dzwoni kierowca do dyspozytora:
-Złapałem gumę, co mam zrobić?
- Zresetuj go, powinno pomóc
Tak jak mi ostatnio znajomy powiedział; oni to naprawiają poprzez reset kompa, działa? Działa. Tylko że po jakiejś godzinie znowu jest to samo. Tak jak to ostatnio było:
Dzwoni kierowca do dyspozytora:
-Złapałem gumę, co mam zrobić?
- Zresetuj go, powinno pomóc
Pesa 122N - Niskopodłogowe tramwaje w MZK
To faktycznie ciekawe. Jechałem Swingami w Warszawie i Gdańsku. W porównaniu z naszymi zupełnie inne wozy - różnica ogromna, tak jakby się jechało wozami różnych generacji. Podobnie Tramicusy - jechałem w Łodzi i Warszawie. Też kolosalna różnica z naszymi.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Pesa 122N - Niskopodłogowe tramwaje w MZK
Jak to się mówiło... "jak dbasz, tak masz"Darek pisze:To faktycznie ciekawe.
Pesa 122N - Niskopodłogowe tramwaje w MZK
Ale tu dochodzi wręcz do paradoksu. Mamy fabrykę pod nosem, a wozy są w takim stanie, że czasem na prawdę faktycznie aż strach jechać Porównajmy sobie dla przykładu Solbusy z KDD/Irexu. W porównaniu do innych miast to one są wręcz w stanie idealnym (jak na ten wyrób), a dlaczego? Bo jak był jakiś defekt to od razu jechały do producenta na naprawę. Z Pesami mogłoby być tak samo. Jednakże jest to w kwestii przewoźnika. MZK samo sobie strzela tymi naprawami w kolana A niestety Pesy to nie jest już wyrób tej samej jakości co Konstal i dłużej niż 20lat przy takim serwisowaniu to to nie potrzyma (o ile nawet te 20). I tyle w temacie. Założę się, że gdybyśmy mieli tramwaje od Solarisa, czy innej marki to problemy i stan techniczny byłby taki sam.
Pesa 122N / 122NaB - Tramwaje niskopodłogowe
A czy te nowe Pesy nie miały być przez jakiś okres (gwarancji?) utrzymywane przez producenta? Nie jestem tego pewien ale coś mi się tak wydaje...
112, 115 hałasują jak stare betoniarki z kamieniami w środku, szczególnie w środkowym członie podczas jazdy na zabudowanym torowisku, dodatkowo czuć jakieś wibracje... o "podkutych" kołach już nie wspomnę...
Czy nikt z odpowiedzialnych za stan taboru (jeżeli tacy są) tego nie zauważa?
A może to celowe działanie...?
112, 115 hałasują jak stare betoniarki z kamieniami w środku, szczególnie w środkowym członie podczas jazdy na zabudowanym torowisku, dodatkowo czuć jakieś wibracje... o "podkutych" kołach już nie wspomnę...
Czy nikt z odpowiedzialnych za stan taboru (jeżeli tacy są) tego nie zauważa?
A może to celowe działanie...?
Paradoks menela:
Menel jedzie autobusem,
autobus jedzie menelem...
Menel jedzie autobusem,
autobus jedzie menelem...
Pesa 122N / 122NaB - Tramwaje niskopodłogowe
I jeszcze GWNowe tramwaje w Fordonie hałasują [WIDEO]
Jeden z naszych Czytelników zwrócił uwagę, że składy Pesa Swing jeżdżące w Fordonie powodują spory huk podczas przejazdu, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu.
- Od kilkunastu dni w pięciu składach Pesa Swing (numery 111-115) występuje problem z odkształconymi kołami, najczęściej w ostatnich wózkach. Powoduje to spory huk podczas przejazdu, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu - pisze w mailu do redakcji nasz Czytelnik. - Nie może być tak, że roczne tramwaje wymagają napraw i nie są właściwie utrzymywane. Stan poprzednich dwóch składów PESY zakupionych w 2008 roku jest tragiczny, także huczą i mają częste awarie - dodaje.
http://www.expressbydgoski.pl/dzielnice ... ,11863624/
http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/ ... z_Wyborcza
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Pesa 122N / 122NaB - Tramwaje niskopodłogowe
Czyli nie będzie zamknięcia trasy do Fordonu w kilka weekendów i tego wielkiego remontu, który był zapowiadany?Maciej Kozakiewicz pisze:Tory do Fordonu nie wymagają naprawy, bo są nowe. Deformacje, jakie powstawały w pierwszym okresie eksploatacji usuwane były na bieżąco. W tym roku planujemy standardowe podbijanie stabilizacyjne na wybranych odcinkach trasy, głównie na odcinku ul. Lewińskiego – kończy.
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Pesa 122N / 122NaB - Tramwaje niskopodłogowe
Niedawno stałem pod mostem na Fordońskiej. Byłem zaskoczony hałasem jaki powodował tramwaj. Towarowy nad Nakielską tak nie dudni.
Pesa 122N / 122NaB - Tramwaje niskopodłogowe
(...) Jak informuje Michał Żurowski, z uwagi na naturalne zużycie powierzchni tocznej kół tramwaje o numerach bocznych 111, 112 i 113 zostały wycofane z eksploatacji celem wykonania odpowiednich czynności obsługowych. - Chodzi między innymi o toczenie obręczy kół - dopowiada rzecznik i dodaje: -PESA jako producent tramwajów nie odpowiada za ich eksploatację, nie lekceważy jednak sygnałów użytkownika i pozostaje z nim w stałym kontakcie, by wspólnie reagować, gdy wystąpi taka potrzeba. (...)
http://www.expressbydgoski.pl/aktualnos ... 1866726/2/
Pesa 122N / 122NaB - Tramwaje niskopodłogowe
spooney pisze:(...) Jak informuje Michał Żurowski, z uwagi na naturalne zużycie powierzchni tocznej kół tramwaje o numerach bocznych 111, 112 i 113 zostały wycofane z eksploatacji celem wykonania odpowiednich czynności obsługowych. - Chodzi między innymi o toczenie obręczy kół - dopowiada rzecznik i dodaje: -PESA jako producent tramwajów nie odpowiada za ich eksploatację, nie lekceważy jednak sygnałów użytkownika i pozostaje z nim w stałym kontakcie, by wspólnie reagować, gdy wystąpi taka potrzeba. (...)
http://www.expressbydgoski.pl/aktualnos ... 1866726/2/
#111- Wrócił w tamtym tygodniu do ruchu
Stukają i dudnią jeszcze 114 i 115 które jeżdżą nadal
Pesa 122N / 122NaB - Tramwaje niskopodłogowe
118 też.
W 364 jakiś tydzień temu wymienili tapicerkę na wszystkich siedzeniach.
W 364 jakiś tydzień temu wymienili tapicerkę na wszystkich siedzeniach.
Pesa 122N / 122NaB - Tramwaje niskopodłogowe
Ponad pół roku temu miała miejsca aktualizacja "Systemu Informacji Pasażerskiej" w Swingach. Polegało to na poprawie wizualnej części systemu wewnątrz pojazdu tj. wyświetlanie bydgoskich patronów tramwajów, dodanie daty i godziny na ekranach podsufitowych.
Czas się zatrzymał dla jednego wozu #117 gdzie nadal możemy oglądać ubogą wersję. Wszystko to pokazuje jaki bałagan panuje w Pesie i Tramwaju Fordon. Na dowód załączam zdjęcie:
Czas się zatrzymał dla jednego wozu #117 gdzie nadal możemy oglądać ubogą wersję. Wszystko to pokazuje jaki bałagan panuje w Pesie i Tramwaju Fordon. Na dowód załączam zdjęcie:
Re: Pesa 122N / 122NaB - Tramwaje niskopodłogowe
Zapomniałeś o MZK, który na codzien użytkuje tramwaje.Kawka pisze:Wszystko to pokazuje jaki bałagan panuje w Pesie i Tramwaju Fordon.
Re: Pesa 122N / 122NaB - Tramwaje niskopodłogowe
Lepsza taka wersja niż zawieszony od kilku miesięcy ekran w drugim członie #115.Kawka pisze:Ponad pół roku temu miała miejsca aktualizacja "Systemu Informacji Pasażerskiej" w Swingach. Polegało to na poprawie wizualnej części systemu wewnątrz pojazdu tj. wyświetlanie bydgoskich patronów tramwajów, dodanie daty i godziny na ekranach podsufitowych.
Czas się zatrzymał dla jednego wozu #117 gdzie nadal możemy oglądać ubogą wersję. Wszystko to pokazuje jaki bałagan panuje w Pesie i Tramwaju Fordon. Na dowód załączam zdjęcie:
A tak w ogóle to osobiście wolę starą wersję niż nową. Stara wersja przynajmniej spełnia funkcję informacyjną, wystarczyłoby tylko w górnym lub dolnym pasku wstawić datę i godzinę.
W tej nowej wersji można sobie pooglądać prezentację ale nazwy przystanków są na tak wąskim pasku, że nawet nie mieszczą się w całości...
Paradoks menela:
Menel jedzie autobusem,
autobus jedzie menelem...
Menel jedzie autobusem,
autobus jedzie menelem...
Re: Pesa 122N / 122NaB - Tramwaje niskopodłogowe
Bo ktoś inteligentny nie pomyślał o przewijaniu...Srubka pisze:ale nazwy przystanków są na tak wąskim pasku, że nawet nie mieszczą się w całości...
Pesa 122N / 122NaB - Tramwaje niskopodłogowe
Pesa 122N #365 obchodzi dzisiaj swoje 9 urodziny