Przystanki
Moderator: spooney
Re: Przystanki
Kostka w miejsce trawnika, namalowanie zebry na ścieżce rowerowej i jakoś to będzie wyglądać. Bez szału ale przynajmniej jakieś minimum standardu by było.
PS Przystanek tramwajowy Fordońska / Bałtycka k. Fordon "po liftingu". Teraz już osłony wózków Swinga nie będą ocierały się o krawężniki, które zostały pięknie przycięte. To jeszcze kostka do wyrównania żeby się kałuże nie tworzyły i będzie cud, miód, malina ;)
PS Przystanek tramwajowy Fordońska / Bałtycka k. Fordon "po liftingu". Teraz już osłony wózków Swinga nie będą ocierały się o krawężniki, które zostały pięknie przycięte. To jeszcze kostka do wyrównania żeby się kałuże nie tworzyły i będzie cud, miód, malina ;)
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Przystanki
Dokładnie, tylko o to chodzi i tylko tego potrzeba.Luigi pisze:Kostka w miejsce trawnika, namalowanie zebry na ścieżce rowerowej i jakoś to będzie wyglądać. Bez szału ale przynajmniej jakieś minimum standardu by było.
O podniesienie kostki wnioskowałem w listopadzie http://zyciemiastoswiat.pl/perony-przy- ... montowane/ Będzie zrobione.Luigi pisze:PS Przystanek tramwajowy Fordońska / Bałtycka k. Fordon "po liftingu". Teraz już osłony wózków Swinga nie będą ocierały się o krawężniki, które zostały pięknie przycięte. To jeszcze kostka do wyrównania żeby się kałuże nie tworzyły i będzie cud, miód, malina ;)
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2015-06-27, 14:46
- Lokalizacja: Bydgoszcz, Warszawa
Przystanki
Co za numer z tym przystankiem, nie mogę ZDMiKP jak zwykle w formie.
A co Stowarzyszenie sądzi o tym przystanku? Warto się czepiać takich rzeczy, czy lepiej odpuścić?
A co Stowarzyszenie sądzi o tym przystanku? Warto się czepiać takich rzeczy, czy lepiej odpuścić?
:: E R R O R 4 0 4 :: podpisu nie znaleziono. Kliknij ALT+F4 by kontynuować.
Przystanki
Zgłoś do oficera przystankowego
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2015-06-27, 14:46
- Lokalizacja: Bydgoszcz, Warszawa
Przystanki
Przecież to martwa instytucja. ZDMiKP projektuje tyle przystankowego i chodnikowego badziewia, że jedna osoba na ułamek etatu nie jest w stanie tego wszystkiego wyłapać, a co dopiero wymóc poprawę!michał 78 pisze:Zgłoś do oficera przystankowego
:: E R R O R 4 0 4 :: podpisu nie znaleziono. Kliknij ALT+F4 by kontynuować.
Przystanki
To miała być ironia nt. funkcjonowania zarządu. Pamietam jak piali z zachwytu gdy powołali tzw. oficera syf jak był tak jest.
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Przystanki
Kolejne przykłady!
Przystanek Skarżyńskiego / Twardzickiego w kierunku os. Tatrzańskiego
Na tym przystanku zamontowano nową wiatę, nie wymieniono jednak chodnika. Wymieniono tylko ok. 40 cm asfaltu od krawędzi peronu. Zrobiono to jednak w taki sposób, że tuż przy krawężniku tworzą się kałuże. Efekt tego działania jest taki, że zarówno przy wsiadaniu, jak i przy wysiadaniu z autobusu trzeba wdepnąć w te kałuże. Problem nierównej nawierzchni występuje dokładnie na wprost wiaty, więc będzie dotyczył większości pasażerów.
Przystanek Skarżyńskiego / Twardzickiego w kierunku ul. Fordońskiej
Na tym przystanku sytuacja wygląda znacznie lepiej. Zainstalowano nową wiatę, słupki uniemożliwiające traktowanie przystanku jako drogę przelotową dla kierowców samochodów. Zatoka ma nową, kamienną nawierzchnię, a peron nową kostkę chodnikową. Brakuje na niej tylko i aż ryflowanych żółtych płyt, które ułatwiają orientację osobom niewidomym. Od ładnych kilku lat stosowanie tych ułatwień dla niewidomych jest już standardem w naszym mieście, więc dlaczego zabrakło ich tym razem? Koszty? Na pewno nie, ponieważ ryflowane płyty znajdziemy nawet na naprawdę peryferyjnych przystankach na ulicach Nowotoruńskiej lub Chemicznej. Z kolei z tego przystanku korzysta naprawdę mnóstwo pasażerów!
Więcej: http://zyciemiastoswiat.pl/nieprzemysla ... dzickiego/
Przystanek Skarżyńskiego / Twardzickiego w kierunku os. Tatrzańskiego
Na tym przystanku zamontowano nową wiatę, nie wymieniono jednak chodnika. Wymieniono tylko ok. 40 cm asfaltu od krawędzi peronu. Zrobiono to jednak w taki sposób, że tuż przy krawężniku tworzą się kałuże. Efekt tego działania jest taki, że zarówno przy wsiadaniu, jak i przy wysiadaniu z autobusu trzeba wdepnąć w te kałuże. Problem nierównej nawierzchni występuje dokładnie na wprost wiaty, więc będzie dotyczył większości pasażerów.
Przystanek Skarżyńskiego / Twardzickiego w kierunku ul. Fordońskiej
Na tym przystanku sytuacja wygląda znacznie lepiej. Zainstalowano nową wiatę, słupki uniemożliwiające traktowanie przystanku jako drogę przelotową dla kierowców samochodów. Zatoka ma nową, kamienną nawierzchnię, a peron nową kostkę chodnikową. Brakuje na niej tylko i aż ryflowanych żółtych płyt, które ułatwiają orientację osobom niewidomym. Od ładnych kilku lat stosowanie tych ułatwień dla niewidomych jest już standardem w naszym mieście, więc dlaczego zabrakło ich tym razem? Koszty? Na pewno nie, ponieważ ryflowane płyty znajdziemy nawet na naprawdę peryferyjnych przystankach na ulicach Nowotoruńskiej lub Chemicznej. Z kolei z tego przystanku korzysta naprawdę mnóstwo pasażerów!
Więcej: http://zyciemiastoswiat.pl/nieprzemysla ... dzickiego/
Przystanki
Chętnie zapytałbym ZDMiKP ile tu jeszcze nóg musi się skręcić zanim ktoś się tym zajmie... może nowa ekipa (której nazwy nie pamiętam), która działa dla pieszych wywalczy remont, to nie jest błahostka...
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Przystanki
Przecież to miejsce leży w obrębie przystanku. Czemu Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego się tym nie zajmie? Zajmuje się tylko problemami pasażerów, znajdujących się wewnątrz pojazdu?;)Ignacy pisze:Chętnie zapytałbym ZDMiKP ile tu jeszcze nóg musi się skręcić zanim ktoś się tym zajmie... może nowa ekipa (której nazwy nie pamiętam), która działa dla pieszych wywalczy remont, to nie jest błahostka...
Bylejakości mówmy NIE!
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Przystanki
Podchwyciłem temat. Swoich zdjęć nie wrzucam tu, bo zdjęcia Ignacego wyczerpują temat. ZDMiKP już poinformowane. http://zyciemiastoswiat.pl/zapadniety-c ... wielkiego/
A jeśli na innych przystankach widzicie podobne problemy, to piszcie tutaj albo bezpośrednio do mnie. Postaram się tym zająć.
A jeśli na innych przystankach widzicie podobne problemy, to piszcie tutaj albo bezpośrednio do mnie. Postaram się tym zająć.
Przystanki
Pewnie znowu odpiszą, że nie mają pieniędzy albo inwestycja jest planowana na najbliższe lata.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Przystanki
Wspominany przeze mnie Most Kazimierza Wielkiego jest wpisany do remontu, z czego się bardzo cieszę. A jak wygląda kolejna sprawa, mianowicie "zatoczka" na Sandomierskiej? Autobusy w nią nie wjeżdżają, no bo jest krawężnik, a po drugie niby to zatoka a jednak... nie wiadomo co. Czy jest planowane wyrównanie jej, aby autobusy normalnie podjeżdżały? Wystarczy wyrównać zatokę z poziomem jezdni, a kawałek trawnika wzdłuż zatoki przerobić na chodnik, bo obecnie jest tylko kawałeczek. Dodatkowo w kierunku Centrum mogliby postawić wiatę, wsiada tam mnóstwo ludzi
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Przystanki
Na Moście Kazimierza Wielkiego w tym feralnym miejscu coś zaczęło się dziać, te zapadnięty chodnik wokół studzienek widziałem jest ogrodzony i kostki leżą obok, także zapewne "prowizorycznie naprawiają"
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Przystanki
Widziałem tych "fachowców" w akcji... Stoi trzech, wyjęli trochę kostki i się drapią po głowie jak tu ugryźć te pagórki
Przystanki
Wyrównali te garby
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Re: Przystanki
A ja bym chciał poruszyć nowe zagadnienie związane z przystankami (głównie tramwajowymi) a konkretnie wiatami lub słupkami przystankowymi z zamontowanymi rozkładami jazdy. Być może wynika to z jakiś przepisów - to liczę na oświecenie, ale do rzeczy...
Jest wiele przystanków (również na nowej trasie do Fordonu), gdzie wiaty zamontowane są mniej więcej w połowie peronu o długości pozwalającej zatrzymać się dwóm składom. Jak wiadomo tramwajem wypada zatrzymywać się zawsze na początku peronu (często także z uwagi na otrzymanie wzbudzenia światła). Nie można tych wiat przesunąć tam gdzie to możliwe na początek peronu? Podam Wam przykład przystanku Wzgórze Wolności k. Las Gdański / Stomil. Osoba, która chce zobaczyć rozkład jazdy musi deptać od przejścia dla pieszych jakieś 25 metrów a jak przyjedzie tramwaj to znowu w drugą stronę kilkanaście metrów (w przypadku solówki to z 20 metrów). A przecież tam nie jeździ tramwaj za tramwajem jak np. na Rondzie Jagiellonów, więc wiata po środku peronu jest kompletnie bezsensowna. To samo dotyczy np. Akademicka/Rejewskiego k. Fordon. Przykładem dobrej lokalizacji wiaty jest przystanek Perłowa/Toruńska w kierunku Tesco.
Problematyczny jest także przystanek Dworzec Autobusowy w kierunku centrum. Jest to podwójny przystanek a wiata zamontowana jest w tylnej części peronu a z przodu jest nic nie wnoszący słupek. Powinno być odwrotnie. Dzięki temu następowałaby dużo szybsza wymiana pasażerów.
Czekam na rozwój dyskusji w tym temacie i Wasze opinie.
Jest wiele przystanków (również na nowej trasie do Fordonu), gdzie wiaty zamontowane są mniej więcej w połowie peronu o długości pozwalającej zatrzymać się dwóm składom. Jak wiadomo tramwajem wypada zatrzymywać się zawsze na początku peronu (często także z uwagi na otrzymanie wzbudzenia światła). Nie można tych wiat przesunąć tam gdzie to możliwe na początek peronu? Podam Wam przykład przystanku Wzgórze Wolności k. Las Gdański / Stomil. Osoba, która chce zobaczyć rozkład jazdy musi deptać od przejścia dla pieszych jakieś 25 metrów a jak przyjedzie tramwaj to znowu w drugą stronę kilkanaście metrów (w przypadku solówki to z 20 metrów). A przecież tam nie jeździ tramwaj za tramwajem jak np. na Rondzie Jagiellonów, więc wiata po środku peronu jest kompletnie bezsensowna. To samo dotyczy np. Akademicka/Rejewskiego k. Fordon. Przykładem dobrej lokalizacji wiaty jest przystanek Perłowa/Toruńska w kierunku Tesco.
Problematyczny jest także przystanek Dworzec Autobusowy w kierunku centrum. Jest to podwójny przystanek a wiata zamontowana jest w tylnej części peronu a z przodu jest nic nie wnoszący słupek. Powinno być odwrotnie. Dzięki temu następowałaby dużo szybsza wymiana pasażerów.
Czekam na rozwój dyskusji w tym temacie i Wasze opinie.
Przystanki
Zgadzam się z Tobą. Jest dokładnie jak piszesz. A ludzie potem do tego jeszcze narzekają, że motorniczy specjalnie pojechał na sam przód, żeby musieli iść taki kawał. Przesunięcie wiat do przodu pozwoliłoby także uniknąć kolizji pomiędzy pasażerami, którzy na siłę się przepychają z osobami, które wysiadły, żeby zdążyć wsiąść.
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Przystanki
Potwierdzam Zajęło to mniej niż 3 tygodnie - rzadko się to zdarza ZDMiKP. http://zyciemiastoswiat.pl/chodnik-na-p ... aprawiony/Ignacy pisze:Wyrównali te garby
@Luigi, prawdopodobnie nad lokalizacjami wiat nikt się jakoś szczególnie nie zastanawia. Stawiane są na środku i tyle - bez pomyślunku, czy to praktyczne czy nie.
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Przystanki
Dziwny przystanek autobusowy to Przylesie. Słupek tam, wiata gdzie indziej. Różnica jest znaczna.
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Przystanki
Znak stojący na początku przystanku zdaniem ZDMiKP oznacza przystanek podwójny.ikarusiarz pisze:Dziwny przystanek autobusowy to Przylesie. Słupek tam, wiata gdzie indziej. Różnica jest znaczna.
W nawiązaniu do mojego posta z 1 marca, już wiadomo co będzie z kałużami na przystankach na Skarżyńskiego i zaniechaniem montażu żółtych płyt ryflowanych podczas ostatniego remontu:)
http://zyciemiastoswiat.pl/perony-na-pr ... oprawione/
Re: Przystanki
No to wzbogaciliśmy się o przystanki podwójne na Bartodziejach. Dodatkowe słupki na początkach zatoki przystankowej pojawiły się m.in. na Skłodowskiej-Curie / Bałtycka i Gajowa, chociaż tak po prawdzie to np. zatoka przy Bałtyckiej nie jest na tyle długa aby pomieścić dwa przegubowe autobusy...
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Przystanki
Beznadziejny przystanek na ulicy Dachtery będzie poprawiony, "zgodnie z harmonogramem". Szkoda tylko, że dopiero po tym jak wypomniałem to dziadostwo ZDMiKP i półtora roku po skierowaniu tam komunikacji miejskiej...
http://zyciemiastoswiat.pl/przystanek-u ... oprawiony/
http://zyciemiastoswiat.pl/przystanek-u ... oprawiony/
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2015-06-27, 14:46
- Lokalizacja: Bydgoszcz, Warszawa
Przystanki
Właściwie to nie wiadomo, śmiać się, czy płakać. Ale i tak szacun za interwencję.
:: E R R O R 4 0 4 :: podpisu nie znaleziono. Kliknij ALT+F4 by kontynuować.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2015-11-29, 20:18
- Lokalizacja: Wyżyny
Przystanki
Wina leży po stronie MZK, po pierwsze nie zmienili przed 16 stycznia 2016, a teraz w ostatnim czasie mimo zgłaszania im przez ZDMiKP zlecenia zmiany, MZK jak widać zapomina.
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2015-11-29, 20:18
- Lokalizacja: Wyżyny
Przystanki
czy orientuje się ktoś jak w teori wygląda sprawa przystanku końcowego i początkowego na Belmie ???
Przystanki
W teorii nie ma czegoś takiego jak końcowy na Belmie, jest końcowo-początkowy przy wiacie.
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2015-11-29, 20:18
- Lokalizacja: Wyżyny
Re: Przystanki
czyli w praktyce nie powinno się wysadzać ludzi na łuku...Ignacy pisze:W teorii nie ma czegoś takiego jak końcowy na Belmie, jest końcowo-początkowy przy wiacie.
to trzebaby do ZDMiKP napisać o zrobienie końcowego na łuku ? przecież tam sporo miejsca, postawić tabliczkę narysować zygzaka i po sprawie
Przystanki
W praktyce to samowolka kierowców, napisać do zdmikp żeby postawili słupek z napisem koniec jak na Glinkach i będzie prawidłowo
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459