Flirt kontra Dart.

Moderator: spooney

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Flirt kontra Dart.

Post autor: ikarusiarz » 2017-04-07, 11:11

Po paru jazdach Flirtem postanowiłem przejechać się Dartem. Te nie jeżdżą przez Bydgoszcz, czego nie rozumiem, niestety. Udałem się do Warszawy, aby stamtąd udać się do Bielska Białej. Dart jechał z Lublina do BB.
Wynik porównania:
Pesa jest ładniejsza z zewnątrz. Wewnątrz to Dart jest estetyczniejszy. Jeśli chodzi o komfort? Mała, ale jednak przewaga Darta- więcej miejsca na nogi i cichszy w środku. Największa prędkość pokazana na wyświetlaczu 163km/h. No właśnie: wyświetlacze są słabiutko rozmieszczone w Pesie.

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Flirt kontra Dart.

Post autor: Robert Reimus » 2017-04-07, 20:08

W Darcie oparcia nie są tak miękkie jak we Flircie.
Flirtem jechałem naście/dziesiąt razy, a w Darcie tylko siedziałem, więc to moje jedyne porównanie. Wygląd to kwestia gustu.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Flirt kontra Dart.

Post autor: Paweł W » 2017-05-02, 11:25

Jeśli chodzi o mnie miałem w majówkę okazję jechać i Flirtem i Dartem.
Flirt:
- pokazywał planowy przyjazd do następnej stacji;
- głosowa zapowiedź następnej stacji/stacji końcowej;
- miękkie fotele;
Dart:
- twarde fotele (akurat na długą podróż - dobre);
- brak głosowych zapowiedzi następna stacja/stacja końcowa;
- zamiast głosowych zapowiedzi jedynie wyświetlacz informujący skąd dokąd pociąg jedzie z przyjazdami;
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Flirt kontra Dart.

Post autor: ikarusiarz » 2017-05-02, 22:38

Paweł W pisze: brak głosowych zapowiedzi następna stacja/stacja końcowa;
U mnie były, ale bardzo ciche. Dałem znać obsłudze, ale to nic nie dało.

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Flirt kontra Dart.

Post autor: Robert Reimus » 2017-05-02, 23:08

Paweł W pisze:- głosowa zapowiedź następnej stacji/stacji końcowej;
Zapowiedzi głosowych we Flircie jest aż za dużo. Skróciłbym je, bo są denerwujące.

Np zamiast "Następna stacja Toruń główny. Stacja końcowa Warszawa Wschodnia. Next station Toruń główny. Final station Warszawa Wschodnia" wolałbym krótszą formę (czytaną dwoma głosami - PL I ENG) "Następna stacja, next station Toruń główny. Stacja końcowa, final station Warszawa wschodnia".

Awatar użytkownika
lukezaa
Posty: 54
Rejestracja: 2014-04-22, 00:21

Flirt kontra Dart.

Post autor: lukezaa » 2017-05-03, 20:50

Po Angielsku jest Warsaw East Station. Tak to pamiętam.

Ignacy
Członek Stowarzyszenia
Posty: 758
Rejestracja: 2014-08-18, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Flirt kontra Dart.

Post autor: Ignacy » 2017-05-03, 21:46

Wszystkie trzy stacje mówi po angielsku, Warsaw East Station, Warsaw Central Station, Warsaw West Station.
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Flirt kontra Dart.

Post autor: Robert Reimus » 2017-05-04, 10:14

Ignacy pisze:Wszystkie trzy stacje mówi po angielsku, Warsaw East Station, Warsaw Central Station, Warsaw West Station.
Ostatnio jak jechałem to były czytane po polsku, na 99%. Nazw stacji nie powinno się tłumaczyć w zapowiedziach głosowych, ponieważ na rozkładach, na peronach i na wyświetlaczach w pociągu są po polsku. No i jak przetłumaczyć na angielski Bydgoszcz albo Toruń.

Ignacy
Członek Stowarzyszenia
Posty: 758
Rejestracja: 2014-08-18, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Flirt kontra Dart.

Post autor: Ignacy » 2017-05-04, 10:55

Flirtem do i z Warszawy jechał kilka razy, ale ostatnio we wrześniu 2016, wtedy jeszcze gadało Warszawę po angielsku, nigdy nie trafiłem żeby nie było przetłumaczone, może coś się zmieniło albo różne składy mają inaczej
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Flirt kontra Dart.

Post autor: Paweł W » 2017-05-04, 15:09

Swoją drogą to swego czasu niekonsekwencja PIC bo na Warszawę Wsch. było "Warsaw East Station" a na Bydgoszcz Wschód "Bydgoszcz Wschód" nie "Bydgoszcz East Station"
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Flirt kontra Dart.

Post autor: Paweł W » 2017-08-13, 23:46

Znowu wczoraj jechałem Dartem, dziś Flirtem i wnioski:
W Darcie dużo mocniej dawała klimatyzacja; dziś odczułem tego skutki (kaszel)
W Flircie także więcej toalet natomiast w Darcie - zdecydowanie większe....
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

ODPOWIEDZ