Strona 1 z 5

Likwidacja i sprzedaż zajezdni MZK przy ul. Szajnochy

: 2007-08-05, 01:16
autor: Marcin_558
Jak dla mnie MZK dostaje ostro w łape . I skad MZK dostało kase na rozbudowe zajezdni Inowrocławska gdzie maja sie wozy z Szajnoch ? Coś mi tu śmierdzi Evobusem .

Chyba czas napisać do CBA :P .

: 2007-08-05, 01:21
autor: Tom
Marcin_3558 pisze:Jak dla mnie MZK dostaje ostro w łape . I skad MZK dostało kase na rozbudowe zajezdni Inowrocławska gdzie maja sie wozy z Szajnoch ? Coś mi tu śmierdzi Evobusem .

Chyba czas napisać do CBA :P .
Ciiiiiiii, jesli już to nie było na rozbudowę, a na bazę serwisowa :P

To rozpisywanie przetargów jest śmieszne, ale takie sa przepisy. Tylko szkoda ze z góry wiadomo kto wygra :) Podziwiam tylko wytrwałość Solarisa, że w ogóle chce mu sie składac ofertę :)

: 2007-08-05, 18:52
autor: Tom
To nie jest tak do konca że mają teren zajezdni przy Szajnochy pod rozbudowę. Od dawien dawna MZK przewiduje mozliwość sprzedazy tego gruntu, a przynajmniej jego części. Pod rozbudowę mają właśnie Inowrocławską.

: 2007-08-05, 19:09
autor: Dawid Szramke
Zgadza się Tom z tego co się dowiedziałem MZK wykupiło działki za terenem zajezdni Inowrocławskiej i do końca roku ma być zajezdnia z ulicy Szajnochy połączona z zajezdnią Inowrocławska. Za działki mają powstać brakujące hale. Nie chce mi się wierzyć jakoś,że się wyrobią do końca roku.

: 2007-08-05, 19:35
autor: Tom
Plan był jeszcze troszkę inny. Za sprzedaż działek na Szajnochy miała powstać zajezdnia w Fordonie. Niestety okazało się to zbyt drogie i MZK odpusciły sobie ten wariant. Małym zaskoczeniem jest dla mnie, że do konca roku zajeznie mają się połączyc. Ciekawe co z numeracją wówczas zrobią. Moze powrót "1" (dawna Toruńska)

: 2007-08-05, 20:23
autor: Dawid Szramke
Tom pisze:Plan był jeszcze troszkę inny. Za sprzedaż działek na Szajnochy miała powstać zajezdnia w Fordonie. Niestety okazało się to zbyt drogie i MZK odpusciły sobie ten wariant. Małym zaskoczeniem jest dla mnie, że do konca roku zajeznie mają się połączyc. Ciekawe co z numeracją wówczas zrobią. Moze powrót "1" (dawna Toruńska)
Myśle,że numerki zostaną takie jakie są albo będą poprostu zwykłe bez 2 i 3 tak jak jest w PKS.

: 2007-08-12, 18:01
autor: Krzysztof Juszczak
Narazie nic się tam nie dzieje, z Szjnoch przejedzie chyba z 80 busów, bedzie zajezdnia moloch :(

: 2007-08-13, 02:27
autor: Matiss
Krzysztof II pisze:Narazie nic się tam nie dzieje, z Szjnoch przejedzie chyba z 80 busów, bedzie zajezdnia moloch :(
a czy juz teraz ma sie cos tam dziac ? najpierw trzeba załatwic sprawy forlmane;P no chyba ze narazie cisza... jenyy! juz sie zaczyna... ... jak sam napisałes 80 autobusów wiecej to ordrazu moloch?? spójrz na inne duze miasta ;]

: 2007-08-13, 13:02
autor: Krzysztof Juszczak
W Poznaniu nie ma takich dużych zajezdni, w Warszawie sa po 150 busów :( W ciągu 4 miesiecy nie zdążą nic robić, więc termin zamkniecia szajnochy 1.08.2008 jest nierealny

: 2007-08-23, 15:50
autor: Dawid Szramke
Więc wygląda to tak: Do końca roku ma być wybudowana druga zajezdnia nie ma być łączona ale ma być obok zajezdni Inowrocławskiej. Ja rozumiem przez to,że w miejsce bramy działek ma być brama zajezdni. Nie wiem jak oni się wyrobią do końca roku.

: 2007-08-24, 19:43
autor: misieek
VolvoB10B_2690 pisze:Więc wygląda to tak: Do końca roku ma być wybudowana druga zajezdnia nie ma być łączona ale ma być obok zajezdni Inowrocławskiej. Ja rozumiem przez to,że w miejsce bramy działek ma być brama zajezdni. Nie wiem jak oni się wyrobią do końca roku.
Eem, to wg mnie totalna glupota?

1.) Ino jest takie duze że by wszystko pomiescilo
2.) Co to za sens w takim razie robic druga zajezdnie obok? Chyba lepiej jak sa w dwoch czesciach miasta?

: 2007-08-25, 04:49
autor: Dawid Szramke
ŁukaszB pisze:
VolvoB10B_2690 pisze:Więc wygląda to tak: Do końca roku ma być wybudowana druga zajezdnia nie ma być łączona ale ma być obok zajezdni Inowrocławskiej. Ja rozumiem przez to,że w miejsce bramy działek ma być brama zajezdni. Nie wiem jak oni się wyrobią do końca roku.
Eem, to wg mnie totalna glupota?

1.) Ino jest takie duze że by wszystko pomiescilo
2.) Co to za sens w takim razie robic druga zajezdnie obok? Chyba lepiej jak sa w dwoch czesciach miasta?
Ja zacytowałem tylko plany jakie ma MZK,a jak będzie w rzeczywistości okaże się 1 stycznia.

: 2007-08-25, 13:02
autor: mc_pele
ŁukaszB pisze:1.) Ino jest takie duze że by wszystko pomiescilo

Co więcej, plany takie były już wcześniej ( albo tylko plotki ale opowiadał mi o tym znajomy kierman kiedy jeszcze jeździł na 79 wozem 3420, choć wtedy też opowiadał że 72 ma jeździć mostem Kazimierza Wielkiego na Błonie, to się raczej nie sprawdziło i nie zapowiada się że ma się sprawdzić ;) )

: 2007-12-13, 02:40
autor: Dawid Szramke
http://ww6.tvp.pl/6981,20071212619062.strona

Posłuchajcie wiadomości od 14 minuty Zbliżeń. Szajnochy mają być sprzedane kosztem nowego tramwaju.

: 2007-12-13, 12:01
autor: reputed
"Troche" bezsensu jest sprzedawac zajezdnie żeby móc kupic tramwaj no ale coz...

: 2007-12-13, 12:52
autor: Jakub Sobel
volvo7000A pisze:"Troche" bezsensu jest sprzedawac zajezdnie żeby móc kupic tramwaj no ale coz...
Jak im niepotrzebna, co po co mają ją mieć. A jeśli potrzebna to by jej nie sprzedawali :P

: 2007-12-13, 13:12
autor: mc_pele
volvo7000A pisze:"Troche" bezsensu jest sprzedawac zajezdnie żeby móc kupic tramwaj no ale coz...

może jakieś argumenty? kolejny raz jesteś "na nie", wyjaśnij może dlaczego? Dla zasady? Bo nie? Napisać że coś jest bez sensu "to każdy głupi umi tylko robić ni ma komu".

Moim zdaniem to bardzo dobre posunięcie - po co utrzymywać dwie zajezdnie ze wszystkimi kierownikami, sekretarkami itd itp skoro można wszystko zorganizować tak aby utrzymywać jedną działając tak samo dobrze. Dwie zajezdnie w Bydgoszczy były potrzebne wtedy gdy MZK obsługiwało wszystkie linie autobusowe, teraz nie dość że częstotliwość wielu linii spadła to jeszcze MZK utraciło kilka linii, w tym tak ważne jak 58 czy 69 - w stosunku do początku-połowy lat 90tych to pewnie dzisiejsza ilość autobusów to jakieś 60%. Wtedy jedna hala naprawcza nie nadążyłaby z przeglądami takiej ilości wozów, teraz da radę. Podobnie z wjazdami/wyjazdami autobusów - 12-15 lat temu mogłaby być masakra gdyby taka ilość wozów jaka wtedy jeździła jednocześnie miała wyjechać z zajezdni czy wjechać do zajezdni, teraz jest już zupełnie inaczej, wręcz można zaryzykować stwierdzenie że ilość autobusów na Ino po likwidacji zajezdni Szajnochy będzie porównywalna do ilości autobusów stacjonujących tam kilkanaście lat temu.

Uprzedzając głosy że autobusy wyjeżdżające i zjeżdżające na Ino z "fordońskich" linii teraz będą miały o wiele dalej do zajezdni przez co spalą więcej paliwa na dojazdy mogę dodać że jest to naprawdę śmieszna kwota w porównaniu z tym ile MZK płacić musi chociażby za prąd aby utrzymać Szajnochy - to ogromne pieniądze, oszczędności są niezbędne jeśli MZK chce być konkurencyjne wobec innych przewoźników, przetarg na 69 pokazał że w takiej formie jak działa teraz konkurencyjne na pewno nie jest. Dzięki tym oszczęnościom jak widać będzie nas stać także na nowy tabor tramwajowy, oraz, mam nadzieję, także na podwyżki dla pracowników MZK.

: 2007-12-13, 16:05
autor: reputed
mc_pele pisze:Dzięki tym oszczęnościom jak widać będzie nas stać także na nowy tabor tramwajowy, oraz, mam nadzieję, także na podwyżki dla pracowników MZK.
Zobaczymy jakie to beda podwyzki...
Nie mam zamiaru sie z wami klocic dlaczego tak a dlaczego nie bo to i tak do niczego procz balaganu na forum nie doprowadzi.

: 2007-12-13, 18:01
autor: capone
Mi wujek który jeżdzi na 65 opowiadał na temat tej zajezdni na "Ino", że ma powstac dopiero na drugi rok. Prawda czy nie, niemam pojęcia tak mi tylko wujek opowiadał


Ps: hi

: 2007-12-13, 18:30
autor: Dawid Szramke
Kafra_2456 pisze:Mi wujek który jeżdzi na 65 opowiadał na temat tej zajezdni na "Ino", że ma powstac dopiero na drugi rok. Prawda czy nie, niemam pojęcia tak mi tylko wujek opowiadał


Ps: hi

Ogłosili przetarg na przebudowe zajezdni Inowroclawskiej. Ale skoro zoobowiązali się zdobyć kupić 2 tramwaje niskopodłogowe to chcą dotrzymać widocznie obietnicy ale kosztem Szajnoch.

: 2007-12-13, 19:24
autor: Krzysztof Ziętara
VolvoB10B_2690 pisze:
Kafra_2456 pisze:Mi wujek który jeżdzi na 65 opowiadał na temat tej zajezdni na "Ino", że ma powstac dopiero na drugi rok. Prawda czy nie, niemam pojęcia tak mi tylko wujek opowiadał
Dziewięć miesięcy od podpisania umowy.

Ogłosili przetarg na przebudowe zajezdni Inowroclawskiej. Ale skoro zoobowiązali się zdobyć kupić 2 tramwaje niskopodłogowe to chcą dotrzymać widocznie obietnicy ale kosztem Szajnoch.
Na jeden dostali od miasta, wiesz.

: 2007-12-13, 19:48
autor: Dawid Szramke
To Krzysztofie wiem po w materiale sami mówili ze chodzi o jeden tramwaj na który brakuje im kasy.

: 2007-12-13, 20:09
autor: mc_pele
volvo7000A pisze:Nie mam zamiaru sie z wami klocic dlaczego tak a dlaczego nie bo to i tak do niczego procz balaganu na forum nie doprowadzi

Kłócić? Forum dyskusyjne służy do tego aby prowadzić konstruktywną dyskusję, przedstawiasz swój pogląd na daną sprawę, popierasz go sensownymi argumentami, ja przedstawiam swój jeśli mam inny, popieram go swoimi argumentami a czytający zawartość forum sami decydują o tym kogo argumentacja bardziej do nich trafia lub przedstawiają własną. Tak było chyba od zawsze, choć z internetowych forów dyskusyjnych korzystam już od pewnego czasu nie spotkałem się nigdy z sytuacją żeby ktoś nie chciał przedstawić w pełni swoich poglądów aby nie doprowadzić do kłótni. Jeśli uważa że jego poglądy na dany temat są zbyt kontrowersyjne żeby je przedstawiać lub rzeczywiście nie chce ostrej dyskusji z innymi uzytkownikami to po prostu nie wypowiada się w danym temacie. Co innego gdy komuś brakuje sensownych argumentów a nie chce przekonać się do opcji przedstawianych przez rozmówcę - wtedy dochodzi do sytuacji że nagle uzytkownikowi forum zależy na porządku, dobrej atmosferze itd, itp, mimo iż wcześniej nie zaprzątał sobie głowy takimi rzeczami :] W bardziej ekstremalnych przypadkach gdy kończą się argumenty zaczynają się bluzgi co i tutaj przerabialiśmy...

volvo7000A pisze:Zobaczymy jakie to beda podwyzki...

Nigdzie nie napisałem że będą podwyżki, napisałem że mam nadzieję iż dzięki oszczędnościom po likwidacji zajezdni Szajnochy oprócz zakupu tramwaju starczy także na podwyżki dla pracowników.

: 2007-12-14, 11:37
autor: Krzysztof Juszczak
Należy rozbudowywać szajnoch ponieważ leży w centralnym punkcie miasta a nie, a nie na obrzeżach :( A swoje zdanie proponowałym uzasadniać:) Do tych którzy tego nie robią.

: 2007-12-14, 11:47
autor: reputed
Nie mialem zamiaru argumentowac bo zawsze jak mam inne zdanie niz wieksziosc to jestem obrazany wiec po co mam podawac argumenty

: 2007-12-14, 11:50
autor: Krzysztof Juszczak
Żeby podeprzeć swoją wersję :P Jeżeli bedziesz je uzasadniał to bedziesz miał więcej swoich zwolenników :)

: 2007-12-14, 11:53
autor: reputed
Nie bede sie rozpisywal. Uwazam tylko ze lepiej miec dwie zajezdnie w roznych czesciach miasta (na wypadek pozaru, wyjazdu rezerw) niz jedna. Rozumiem ze to generuje koszty. Ale w takim razie jaki jest sens budowy drugiej zajezdni (rozbudowy) na Inowroclawskiej?
(Na posty o żałosnej kulturze wypowiedzi nie odpowiadam)

: 2007-12-14, 12:28
autor: pawel_nk
Odnośnie rezerw. wydaje mi się, że rezerwy są głównie podsyłane z Inowrocławskiej, bo jedengo dnia przechodziłem koło zajezdni Szajnochy i stał tam w godzinach szczytu tylko jeden autobus (jakiś Volvo 7000).

: 2007-12-14, 12:52
autor: Krzysztof Ziętara
volvo7000A pisze:Nie bede sie rozpisywal. Uwazam tylko ze lepiej miec dwie zajezdnie w roznych czesciach miasta (na wypadek pozaru, wyjazdu rezerw) niz jedna.
To jeszcze lepiej pięć. Niestety rachunek ekonomiczny jest nieubłagany.
(rezerwy? jakie rezerwy? rezerwy od rana jeżdżą po mieście)
Rozumiem ze to generuje koszty. Ale w takim razie jaki jest sens budowy drugiej zajezdni (rozbudowy) na Inowroclawskiej?
A widziałeś _co_ tam będą budować? Bo ja obstawiam że głównie kawałek placu, może z drugą dyspozytornią ewentualnie. To samo w sobie kosztów nie generuje.

: 2007-12-14, 14:43
autor: pawel_nk
Zgadzam się z Tarhimem. Jedna zajezdnia w Bydgoszczy spokojnie by wystarczyła. Do Fordonu jest rzeczywiscie trochę daleko, ale przecież 69 jest teraz obsługiwany przez zajezdnię Inowrocławska, takze odległośc nie stanowi problemu (tymbardziej, ze kiedy autobusy wyjeżdzają na trasę wcześnie rano, to do fordonu dojadą bardzo szybko - korków wtedy nie ma).

A co do rezerw. To taniej od utrzymania Zajezdni Szajnochy wyszłoby wysłanie np. dwóch rezerwowych autobusów np. na Wyścigową (oczywisćie najpierw musi się znaleźć dla nich tam miejsce). Awarie zdarzają się dosć często, także wozy te byłyby regularnie wykorzystywane.