Strona 1 z 1

Wywiad z Witoldem Dębickim o zakupie Conecto G (12.2005

: 2007-03-20, 17:01
autor: Tomekk
Z powodu przetargu, który wygrał EvoBus, wstawiłem wywiad z Panem Prezesem z 2005r. na zakup ostatniej serii Conecto G. Ten wywiad poszukałem dzis w netcie... :)
DLACZEGO CONECTO?

Wywiad z Witoldem Dębickim, prezesem MZK Sp. z o.o. w Bydgoszczy

BusKurier: W tym roku Miejski Zakład Komunikacyjny w Bydgoszczy ogłosił przetarg na dostawę 23 nowych autobusów. Zamówienie to wygrała rma EvoBus Polska z pojazdem Mercedes-Benz Conecto G. Co zdecydowało o jego wyborze?
Witoldem Dębickim: Zgodnie z przyjętą specykacją przetargową najistotniejszym kryterium wyboru była cena pojazdu i tutaj najlepiej wypadł Mercedes, który zaoferował model Conecto G za sumę 890 000 zł netto. Płatność ta jest rozłożona na 36 rat. Drugim istotnym wymogiem była wysokość podłogi. Tutaj również najlepiej wypadło Conecto, którego wysokość podłogi nad nawierzchnią wynosi 635 mm. Ponadto wszystkie zaoferowane pojazdy musiały mieć silniki Euro 3, monitoring przedziału pasażerskiego i sygnalizację wizualno-dźwiękową dla pasażerów. Przy wyborze Conecto kierowaliśmy się także opinią naszych kierowców, którzy jeździli m.in. tym autobusem w ramach testów. Ich zdaniem jest on wygodny, sprawny, cichy oraz „dobrze się prowadzi”.
BusKurier: Zakup autobusu to jedno, natomiast druga strona medalu to codzienna obsługa i serwis…
Witoldem Dębickim: Oczywiście, to bardzo istotna kwestia – zwłaszcza przy zakupie 23 autobusów. Na mocy podpisanej umowy z EvoBus Polska uzyskaliśmy autoryzację na wszelkiego rodzaju naprawy i obsługę serwisową pojazdów. Dotyczy ona zarówno trzyletniego okresu gwarancyjnego, jak i późniejszego okresu eksploatacji. Wiąże się to z pełnym dostępem do dokumentacji techniczno-eksploatacyjnej i katalogów części zamiennych w jezyku polskim. Zgodnie z warunkami umowy #8211; w okresie gwarancji części zamienne muszą zostać nam dostarczone w nieprzekraczalnym terminie 48 godzin. Ponadto producent zagwarantował nam bezpłatne przeszkolenie 40 kierowców oraz 10 mechaników w zakresie obsługi napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych. To nam pomoże szybko i sprawnie zapewnić pełny serwis tym nowym autobusom w naszej ocie.

http://www.evobus.pl/Projects/c2c/chann ... rier07.pdf

: 2007-03-22, 12:43
autor: mc_pele
Ich zdaniem jest on wygodny, sprawny, cichy oraz „dobrze się prowadzi”.

Mój znajomy kierman ma teraz stały przydział 3556 i ma już dosyć, mówi że nawet ikary automaty są wygodniejsze... Jego zdaniem najwygodniejszym wozami dla kierowcy są nasze Many.

: 2007-03-22, 20:46
autor: Krzysztof Juszczak
mc_pele pisze:są nasze Many.
To jest święta prawda, mó wujek jeździł 3541, potem poszedł na 3551 i mówił że to różnica jak między Corsą a Tirem, teraz jest na emeryturze :)

: 2007-03-22, 21:46
autor: X-ik
Fakt MANy dla kierowców są bardzo wygodne, mój klubowy kolega ostatnio miał MANa i był bardzo zadowolony, wogóle nie zmęczył się w pracy.

: 2007-03-22, 22:23
autor: Kraw
mc_pele pisze:
Ich zdaniem jest on wygodny, sprawny, cichy oraz „dobrze się prowadzi”.

Mój znajomy kierman ma teraz stały przydział 3556 i ma już dosyć, mówi że nawet ikary automaty są wygodniejsze... Jego zdaniem najwygodniejszym wozami dla kierowcy są nasze Many.
AAA :P brachol go zna :P z lini 79 kierman ;) taki w średnim wieku krótko ścięty ;) no nie będe komentował tego jak się jeździ merolem ;P brat miał raz 3557 na 71;/ żal i tyle

: 2007-03-22, 22:30
autor: Dawid Szramke
Fakt Man i dla kierowcy i dla pasażera jest wygodny. Własciwie nie wiem czemu tak mało ich przyszło.

: 2007-03-22, 22:38
autor: Kraw
One były drogie jak smok..oferta średnia ale potrzeba było niskich podłóg .A mzk nie chciało kolejnogo kredytu z ,,Volvo'' wybrali many bo same jelcze z kilkoma volvami by nie dały rady (z kilkoma volvami jak na tamte czasy na ino ).

: 2007-03-22, 23:55
autor: X-ik
To fakt MAN należy do wyjątkowo drogich marek, tak dla porównania podstawowa wersja NL263(12m bez klimy kierowcy) jest o 100,000zł droższa od przegubowego CONNECTO w wersji Bydgoskiej

: 2007-03-23, 15:10
autor: Matiss
X-ik pisze:To fakt MAN należy do wyjątkowo drogich marek, tak dla porównania podstawowa wersja NL263(12m bez klimy kierowcy) jest o 100,000zł droższa od przegubowego CONNECTO w wersji Bydgoskiej
no tak ale za komfotr i wygode:P oraz za dobrą marke trzeba płacić...Dla mnie MAN'y to najlepsze autobusy :) i tak już pewnie pozostanie