Strona 1 z 2

Remont zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje i autobusy

: 2011-12-08, 12:36
autor: spooney
Nareszcie jakieś racjonalne myślenie o tramwajach, a i remont kołchozu na Toruńskiej się przyda :)
:gazeta: MZK w Bydgoszczy mają plan
Źródło: Gazeta pomorska
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... 1/68424480[/quote]

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-08, 20:54
autor: Robert Reimus
spooney pisze:Około 8,5 kolejnych trzeba będzie zapłacić za każdy z 6 ,7 tramwajów.
Tramwaje krótsze a więcej. Kraków (dla przypomnienia metropolia) kupuje tramwaje 3 członowe więc my nie musimy udawać że potrzebujemy 5-cio członowych:>
spooney pisze:Szczegółowy plan finansowania zostanie jednak opracowany dopiero po ostatecznym określeniu uwarunkowań sposobu i zakresu świadczenia usług przez MZK w przyszłości.
To chyba podstawa, żeby firma mogla dobrze zaplanować inwestycje.

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-08, 22:11
autor: michu76
I znów to samo jeśli chodzi o myślenie co widać po cenie. Zamiast kupić 3-4 Swingi niech MZK kupi 8-10 Moderusów Gamma z Modertransu. Bardzo dobre tramy i ze środkowym obniżonym członem zupełnie wystarczą w Bydgoszczy. PESY nie nadają się na nasze tory, które po remontach kapitalnych są koślawe i nikt ich nie podbija co kilka lat.

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-08, 22:12
autor: Darek
Dokładnie tak jak piszesz. PESY doprowadzą do upadku bydgoskich tramwajów. Ale ciemny lud to kupi jak mówi klasyk.

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-08, 22:38
autor: Kamil3836
Darek pisze:PESY doprowadzą do upadku bydgoskich tramwajów.
Dlatego jeśli MZK rozbijemy na MZT i MZA, to niestety, ale zapewne obie spółki upadną. A jeśli chodzi o zakup nowych PES to niestety, te tramwaje po skończonej gwarancji są drogie w utrzymaniu.

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-08, 23:44
autor: Darek
Drogie to mało powiedziane... Skarbonki na kółkach. Ale wszyscy się jarają, czy kupią kurna nowe tramwaje... Te nowe tramwaje to będzie gwóźdź do trumny dla MZK/TramFordon/BydgoskieTramwaje czy jak zwał tak zwał. Remontować Konstale, konstruować niskopodłogowe doczepy, kupować Moderusy... Ale taki Bruski kupi 15 PES i się będzie cieszyć. A MZK lub nieszczęsny następca bankrutować.

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-09, 01:41
autor: Kris
Robert Reimus pisze:Kraków (dla przypomnienia metropolia) kupuje tramwaje 3 członowe więc my nie musimy udawać że potrzebujemy 5-cio członowych:>
Odnośnie tego: czy w PESIE kiedykolwiek był ścisk? Bo z tego co ja zauważyłem, to nigdy.
Robert Reimus pisze:Tramwaje krótsze a więcej.
No i niska podłoga też ma z pewnością wpływ na cenę.

Re: Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-09, 11:46
autor: Krzysztof Ziętara
Darek pisze: Remontować Konstale, konstruować niskopodłogowe doczepy, kupować Moderusy... Ale taki Bruski kupi 15 PES i się będzie cieszyć. A MZK lub nieszczęsny następca bankrutować.
KTM-y od razu najlepiej z Rosji zaimportować, aby tylko wydział torów i trakcji się przypadkiem nie przepracował.

Niskopodłogowe doczepy są pozbawione sensu, bo muszą być bierne a tego konstal nie uciągnie.
Robert Reimus pisze: Kraków (dla przypomnienia metropolia) kupuje tramwaje 3 członowe więc my nie musimy udawać że potrzebujemy 5-cio członowych:>
Członów to one mają może trzy, te EU8N, ale długością i pojemnością to jest zdecydowanie bardziej swing niż 121N.

/mod/ połączyłem dwa posty

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-09, 12:49
autor: korpi
Co do tramwajów to już nawet nie chcę gadać.
Ale moim zdaniem szkoda 25 mln wydawać na modernizację zajezdni.

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-09, 13:32
autor: Kris
Tarhim pisze:Niskopodłogowe doczepy są pozbawione sensu, bo muszą być bierne a tego konstal nie uciągnie.
Masz na myśli to, że oprzyrządowanie do kierowania też waży, tak? Czy może wagon niskopodłogowy jest cięższy niż wysokopodłogowy?
korpi pisze:Ale moim zdaniem szkoda 25 mln wydawać na modernizację zajezdni.
Wyjaśnij dlaczego.

Re: Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-09, 14:09
autor: Krzysztof Ziętara
krzys54 pisze: Masz na myśli to, że oprzyrządowanie do kierowania też waży, tak? Czy może wagon niskopodłogowy jest cięższy niż wysokopodłogowy?
Nie, nie to. W tej chwili jak mamy skład 805N (czy też 105N) to każdy wagon ma własne silniki i napędza się sam, tyle że drugi jest sterowany z pierwszego. Jak chcemy niską podłogę w przyczepie, to na silniki nie ma już miejsca, a sam pierwszy wagon tego nie uciągnie. Można by go przekonstruować, we Wrocławiu Protram kiedyś próbował, ale to nieopłacalne.

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-10, 00:50
autor: Krzysztof Juszczak
Darek pisze:A MZK lub nieszczęsny następca bankrutować.
Jasne - świat się skończy i nie będzie komunikacji tramwajowej w Bydgoszczy.
Spółka mająca gwarancje finansowe miasta i strategiczne znaczenie nie upadnie.
krzys54 pisze: Odnośnie tego: czy w PESIE kiedykolwiek był ścisk? Bo z tego co ja zauważyłem, to nigdy.
Często jest to spotykane, co nie zmienia faktu, że tramwaje mogłyby być krótsze.
Darek pisze:Skarbonki na kółkach
To że PGR w postaci Zakładu Toruńska nie potrafi o nie zadbać i utrzymać należytego reżimu technicznego, z wszelkiej maści "specjalistami pana Zbyszka i kierownika Mariana" bez odpowiedniego zaplecza i dostępu do profesjonalnego serwisu to inna sprawa.
Kamil3836 pisze:tramwaje po skończonej gwarancji są drogie w utrzymaniu.
Postęp ogólnie jest drogi w utrzymaniu, Musicie wyleczyć się w końcu z tego, że wszystko jest tanie, coś kosztem czegoś.
Technika poszła do przodu, za nią idą pieniądze - tak wygląda obecnie rynek wszystkiego, co jeździ, dzwoni, wyświetla i się porusza.
Nowego silnikia Diesla nie zalejesz już olejem opałowym i nie zrobisz przebiegu 2.000.000 kilometrów, najwyżej 300 o ile będziesz tankował należyte paliwo. Obecnie wszystko ma ograniczony czas działania - od świetlówek Osram, przez telefony komórkowe, telewizory i samochody, po tramwaje i autobusy.
michu76 pisze:PESY nie nadają się na nasze tory, które po remontach kapitalnych są koślawe i nikt ich nie podbija co kilka lat.
To nie wina tramwajów, tylko MZK.
W miastach typu Augsburg, Brandenburg czy Bochum jeżdżą cięższe tramwaje i nie ma z tym ŻADNEGO problemu.

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-10, 01:11
autor: Kris
Krzysztof Juszczak pisze:Często jest to spotykane, co nie zmienia faktu, że tramwaje mogłyby być krótsze.
To pewnie dlatego, że krótsze są tańsze? Bo z tego co wcześniej napisał Robert:
Robert Reimus pisze:Tramwaje krótsze a więcej.
tak rozumuję.

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-10, 01:18
autor: Krzysztof Juszczak
122N mimo gabarytów posiada niewielką przestrzeń pasażerską w porównaniu do chociażby Combino czy Flexicity.

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-10, 11:33
autor: michał 78
korpi pisze:Ale moim zdaniem szkoda 25 mln wydawać na modernizację zajezdni.
Proponuję zaorać i obsiać maryśką.
Krzysztof Juszczak pisze:To nie wina tramwajów, tylko MZK.
Utrzymanie torowiska należy do Zarządu. Wydział torów wykonuje prace zlecone.

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-10, 12:55
autor: Krzysztof Juszczak
michał 78 pisze:Utrzymanie torowiska należy do Zarządu. Wydział torów wykonuje prace zlecone.
W każdym bądź razie wina leży po 1 z trzech stron:
- wykonawcy modernizacji
- wydziału utrzymania torów
- ZDMiKP

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-10, 15:31
autor: Kris
michał 78 pisze:Proponuję zaorać i obsiać maryśką.
Eee tam zaraz zaorać. Bardzo ciekawi mnie jednak, ile zdaniem Korpiego powinna kosztować modernizacja.

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-10, 15:40
autor: Kamil3836
Krzysztof Juszczak pisze:W każdym bądź razie wina leży po 1 z trzech stron:
- wykonawcy modernizacji
- wydziału utrzymania torów
- ZDMiKP
Nie zapominaj, że to ZDMiKP płaci, więc idzie tylko cena w ruch, nie jakość.
krzys54 pisze:Bo z tego co ja zauważyłem, to nigdy.
To radzę częściej jeździć tym tramwajem.
Krzysztof Juszczak pisze:co nie zmienia faktu, że tramwaje mogłyby być krótsze.
Pewnie dla Ciebie po całej Bydgoszczy powinny kursować solówki. :cegla:
Krzysztof Juszczak pisze:W miastach typu Augsburg, Brandenburg czy Bochum jeżdżą cięższe tramwaje i nie ma z tym ŻADNEGO problemu.
Nie porównuj Polski do zagranicznych miast. To prawie jakbyś porównywał raj z piekłem.

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-11, 11:00
autor: michał 78
Kamil3836 pisze:W miastach typu Augsburg, Brandenburg czy Bochum jeżdżą cięższe tramwaje i nie ma z tym ŻADNEGO problemu.
A możesz się dowiedzieć pod jaki typ wozu było projektowane \wykonywane torowisko.
2x 805 Konstal waży ok. 35 ton, Pesa 10 ton więcej , a torowisko było budowane jak śmigały N-ki. Może gdyby projekt uwzględniał pesę to torowisko byłoby inne.

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-11, 13:23
autor: Darek
Wszystkie torowiska były przebudowywane w latach 80, cała sieć, na potrzeby Konstali.

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-11, 19:48
autor: Krzysztof Juszczak
No ale panowie, nie możemy wiecznie jeździć Konstalami i ich pochodnymi. Czas myśleć perspektywicznie i rozwijać torowisko pod kątem nowoczesnych tramwajów. A myśląc już matematycznie - to Pesa nie ma przypadkiem mniejszego nacisku?

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-12, 00:19
autor: reputed
Krzysztof Juszczak pisze: A myśląc już matematycznie - to Pesa nie ma przypadkiem mniejszego nacisku?
Waży więcej, ale jest dłuższa, więc ma taki sam albo i mniejszy. Nie byłem dobry z matematyki, więc nie chce mi się liczyć :P

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-12, 22:10
autor: Krzysztof Juszczak
No właśnie, i osi jest więcej, więc defacto jest lżejsza.

Re: Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-13, 01:28
autor: Krzysztof Ziętara
Krzysztof Juszczak pisze:No właśnie, i osi jest więcej, więc defacto jest lżejsza.
Nie jest. Dwuskład 805Na ma osiem osi, a swing ma sześć.

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

: 2011-12-13, 18:01
autor: michał 78
Tarhim pisze:Nie jest. Dwuskład 805Na ma osiem osi, a swing ma sześć.
Do tego waży (jak pisałem wcześniej) 10 ton więcej. Na torowiskach użytkowanych przez Pesę wyraźnie widać zużycie obrzeży szyny (zwłaszcza na łukach).

Remont zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje i autobusy

: 2012-04-01, 17:55
autor: spooney
:gazeta: Miasto wycofa najstarsze autobusy i tramwaje
Źródło: Gazeta wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... mwaje.html[/quote]

Remont zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje i autobusy

: 2012-04-01, 18:23
autor: korpi
To na prima aprylis?

Remont zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje i autobusy

: 2012-04-01, 18:30
autor: Kuba3569
spooney pisze:W tym roku do Bydgoszczy ma trafić 20 nowych pojazdów, a w przyszłym roku 12.
Czyli w mojej plotce była garstka prawdy. :) Bardzo dobre informacje do pasażerów, szczególnie te 27 nowych tramów z częściowo niską podłogą. :)

Remont zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje i autobusy

: 2012-04-01, 18:55
autor: black125
Osobiście jestem za 27 z niską - nasze tory dla PESY są zabójcze, a dodatkowo na każdą linię wejdą składy częściowo niskopodłogowe :) .

Remont zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje i autobusy

: 2012-04-02, 13:29
autor: michał 78
black125 pisze:nasze tory dla PESY są zabójcze,
Raczej pesa jest zabójcza dla torów.