Strona 1 z 2

Przetarg: 2 Niskopodłogowe Tramwaje

: 2007-07-08, 11:59
autor: Tomekk
Rozpoczął się przetarg:
DOSTAWA DWÓCH TRAMWAJÓW CAŁKOWICIE NISKOPODŁOGOWYCH WRAZ ZE SPECJALISTYCZNYM WYPOSAŻENIEM OBSŁUGOWYM ORAZ PAKIETEM NAPRAWCZYM DLA MIEJSKICH ZAKŁADÓW KOMUNIKACYJNYCH SP. Z O. O. W BYDGOSZCZY
Termin składania ofert: 10.08.2007 - 10:00

Zobacz

partisan: roypoczol - ROZPOCZĄŁ :regulamin:

: 2007-07-08, 12:22
autor: Robert Reimus
Kryteria udzielenia zamówienia:
Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria
określone poniżej
1. Cena brutto oferty. Waga: 65.
2. Termin wykonania dostaw tramwajów. Waga: 25.
3. Okres gwarancji na przedmiot zamówienia. Waga: 10.

Szacunkowa wartość bez VAT: 14 000 000,00 PLN.

Przedmiotem zamówienia jest: dostawa 2 sztuk nowych tramwajów
całkowicie (100%) niskopodłogowych tego samego typu wraz ze
specjalistycznym wyposażeniem obsługowym oraz pakietem naprawczym ,
na zasadach określonych w specyfikacji.

: 2007-07-08, 13:28
autor: Krzysztof Ziętara
W końcu... :)

Szkoda, że nie dwukierunki, ale nie można mieć wszystkiego.

: 2007-07-08, 13:46
autor: Tom
Przy takim koszcie 1 szt. mozna się spodziewac, że następne 2 kupią za jakieś 10 lat. Gdyby nie to, że na te tramwaje to miasto się szarpnie, a nie MZK, to pewnie nie byłoby ich w ogole.

: 2007-07-08, 14:01
autor: Krzysztof Ziętara
Tom pisze:Przy takim koszcie 1 szt. mozna się spodziewac, że następne 2 kupią za jakieś 10 lat.
Tramwaj to nie złomnecto i swoje kosztować musi. A następne będą zapewne przy okazji jakichś inwestycji w sieć...

(te dwa pójdą na trójkę i będą robić za niską podłogę regularnie co 37/8 minut :>)

: 2007-07-09, 02:08
autor: Krzysztof Juszczak
Kiedy do bydgoszczy przyjechały nowe tramwaje? Chyba z 15 lat temu, więc jest się z czego cieszyć, ja natomiast zmodernizował bym 805n do standardu pesy(NM) i przy tym dopracował.

: 2007-07-09, 02:11
autor: Kraw
Krzysztof II pisze:Kiedy do bydgoszczy przyjechały nowe tramwaje? Chyba z 15 lat temu, więc jest się z czego cieszyć, ja natomiast zmodernizował bym 805n do standardu pesy(NM) i przy tym dopracował.
narazie na to nie ma ,,Eci peci'... Unia da więcej to może wpadną na ten pomysł ;P A cieszyć się jest z czego :)

: 2007-07-09, 02:21
autor: Krzysztof Ziętara
Krzysztof II pisze:Kiedy do bydgoszczy przyjechały nowe tramwaje? Chyba z 15 lat temu
17.
ja natomiast zmodernizował bym 805n do standardu pesy(NM) i przy tym dopracował.
Tu nie ma czego dopracowywać, a robienie 805NM i tym podobnych się kiepsko opłaca. Podłogi nie przeskoczysz.
Na razie doszliśmy do nowego wnętrza, nowej elektryki i trzydrzwiowych doczep przy NG :>

: 2007-07-09, 03:34
autor: Tom
Krzysztof II pisze:ja natomiast zmodernizował bym 805n do standardu pesy(NM) i przy tym dopracował.
To tak jakbyś chciał z Hebli robić nowe. Jedyna 805 po modernizacji więcej stoi niż jeździ, a nawet patrząc na przykład autobusów nic po NG nie bedzie na tyle trwałe co nowe. A koszt NG i modernizacji pewnie jest zbliżony do zakupu nówki.

: 2007-07-11, 12:51
autor: Krzysztof Juszczak
YY Pesa przegrała w Wa-Wie, a Elbląg ma krótkie :P

: 2007-07-11, 13:46
autor: Krzysztof Ziętara
Krzysztof II pisze:YY Pesa przegrała w Wa-Wie
Coś ci się przyśniło :>

: 2007-07-12, 18:41
autor: Krzysztof Juszczak

: 2007-08-07, 01:48
autor: Tom
Tjaaaa i niech mi ktoś powie, że w tym przetargu tez nie jest faworyzowana jedna firma... polecem lekturę protestów do tego przetargu. http://www.mzk.bydgoszcz.pl/start.htm zakładka przetargi...
:lol:

: 2007-08-07, 13:32
autor: Krzysztof Ziętara
Tom pisze:Tjaaaa i niech mi ktoś powie, że w tym przetargu tez nie jest faworyzowana jedna firma... polecem lekturę protestów do tego przetargu.
Jest, ale warunki formalne spełniają co najmniej dwie.
A protest jest jeden i to żałosny, kulałem się ze śmiechu czytając jak to niedasię wyprodukować tramwaju w mniej niż 24 miesiące...

: 2007-08-11, 17:34
autor: Dawid Szramke
Wczoraj MZK otworzyło koperty i najkorzystniejszą oferte zaproponowała Pesa. Przetarg na 2 tramwaje został rozpisany ze wzgledu na niepełnosprawnych. Pesa proponuje 14 milinów złotych za oba składy. Pierwszy skład obiecuje dostarczyć w przeciągu 5 miesięcy,a drugi w przecięgu 9 w razie wygranej.




źródło: Express Bydgoski

: 2007-08-11, 20:52
autor: Krzysztof Juszczak
W razie awaryjnosci serwis jest na miejscu :)

: 2007-08-11, 20:58
autor: Tom
Krzysztof II pisze:W razie awaryjnosci serwis jest na miejscu :)
I co z tego? 362+363 więcej stoi jak jeździ mimo, że modernizowany był w Bydzi. Serwisem i tak pewnie bedzie zajmowała się przeszkolona ekipa MZK na koszt zwycięzcy przetargu (czyt. PESY)

: 2007-08-12, 00:08
autor: Matiss
no to super :) w końcu przejade się w Bydzi niskopodłogowym tramem :lol: :P

: 2007-08-12, 15:17
autor: Tomekk
:gazeta: Dwa niskie tramwaje pojadą w Bydgoszczy
Źródło: Gazeta pomorska
http://pomorska.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /108110340

: 2007-08-12, 15:26
autor: Tom
Lubie przetargi, gdzie z góry wiadomo kto wygra :) Echhhh chyba jeszcze przez kilka lat nic nie zmieni sie w tym mieście. Swoją drogą ciesze się, że PESA będzie miała kolejne zamówienia, a moi znajomi tam pracujący kase na piwo :)

: 2007-08-12, 18:25
autor: Krzysztof Juszczak
Te tramwaje kupiła także Łódź i Warszawa, nasze będa wcisnięte w produkcje dla tych miast :P Mają być chyba klimatyzowane?

: 2007-08-13, 20:36
autor: misieek

: 2007-08-13, 20:40
autor: Marcin_558
Pesa wygrała bezapelacyjnie , bo Modertrans nie wyprodukował nigdy tramwaju niskopodłogowego .

: 2007-08-13, 20:41
autor: Robert Reimus
Marcin_3558 pisze:Pesa wygrała bezapelacyjnie
zdaje się że jeszcze nie wygrała.

: 2007-08-13, 20:43
autor: Marcin_558
partisan pisze:
Marcin_3558 pisze:Pesa wygrała bezapelacyjnie
zdaje się że jeszcze nie wygrała.
Wygrała i tak bo protesty Modertransu bedą odrzucane . Czytałem w jakieś gazecie o tym :P .

: 2007-08-13, 23:13
autor: Robert Reimus
Hah, w specyfikacji przetargu znalazłem taki zapis:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, dostarczył co najmniej dwa tramwaje całkowicie niskopodłogowe w wersji oferowanej lub zbliżonej, które uzyskały homologację.
Czyżby panowie z firmy Modertrans nie doczytali? Owszem, mogą odrzucać protesty Modertransu do woli, ale to wcale nie znaczy że pesa wygra;)

A jeżeli już wygrała, to Marcin, pokaż źródło, bo my też chcemy wiedzieć. Owszem w gazetach pisali, ale słowem nie było napisane że pesa już wygrała [wg moich informacji]

: 2007-08-14, 16:00
autor: Krzysztof Ziętara
Za MZK:
Powiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty
w trybie przetargu nieograniczonego
Miejskie Zakłady Komunikacyjne Sp. z o.o. informuje, że w wyniku
przeprowadzonego postępowania na DOSTAWY 2 TRAMWAJÓW CAŁKOWICIE
NISKOPODŁOGOWYCH WRAZ ZE SPECJALISTYCZNYM WYPOSAśENIEM
OBSŁUGOWYM ORAZ PAKIETEM NAPRAWCZYM wybrano ofertę firmy:

POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ
SPÓŁKA AKCYJNA HOLDING.
85-082 BYDGOSZCZ
UL. ZYGMUNTA AUGUSTA 11

która w wyniku badania ofert jako jedyna spełniła wymagania określone w SIWZ i
została uznana za najkorzystniejszą.

Zgodnie z art. 92 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (Dz.U. z 2006 r. Nr 164 poz. 1163 z późn. zm) Zamawiający przekazuje
następujące informacje:
złożono dwie oferty:

Oferta 01 POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ
SPÓŁKA AKCYJNA HOLDING.
85-082 BYDGOSZCZ
UL. ZYGMUNTA AUGUSTA 11

Oferta 02 MODERTRANS POZNAŃ SP. Z O.O.
UL. FORTECZNA 2,
61-362 POZNAŃ

Zbiorcze zestawienie ofert wg kryteriów oceny ofert:

Oferta 01:Cena ofertowa brutto 17.080.000,00zł.
Termin wykonania dostaw tramwajów: pierwszy 5 miesięcy od daty podpisania umowy, drugi 9 miesięcy od daty podpisania umowy- licząc od miesiąca jej podpisania,
Okres gwarancji na przedmiot zamówienia: 24 miesiące za wyjątkiem powłoki lakierniczej tramwajów , na którą obowiązuje 96-miesięczny okres gwarancji oraz z wyłączeniem szyb

Oferta 02:Cena ofertowa brutto 21.215.726,80zł.
Termin wykonania dostaw tramwajów: pierwszy 24 miesiące od daty podpisania umowy, drugi 28 miesięcy od daty podpisania umowy- licząc od miesiąca jej podpisania,
Okres gwarancji na przedmiot zamówienia: 24 miesiące za wyjątkiem powłoki lakierniczej tramwajów, na którą obowiązuje 96-miesięczny okres gwarancji oraz z wyłączeniem szyb

Z postępowania Wykluczono Wykonawcę MODERTRANS POZNAŃ SP. Z O.O. UL.
FORTECZNA 2,61-362 POZNAŃ. na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 3 i art. 26 ust 3 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. nr 19 poz. 177 z późn. zmianami)

Uzasadnienie faktyczne:

Wykonawca nie złoŜył następujących dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, tj.:

1. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia
przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie - dostaw, potwierdzający dostawę co najmniej
dwóch tramwajów całkowicie niskopodłogowych (100%) w wersji oferowanej lub zbliżonej z podaniem ich wartości, dat wykonania i odbiorców. Wykaz należy sporządzić zgodnie z treścią załącznika nr 4 do SIWZ.

2. Dokumenty (np. referencje) potwierdzające, że dostawy, o których mowa w Dziale VI pkt 6 zostały wykonane należycie;

Zamawiający nie wezwał Wykonawcy do uzupełnienia wyżej wymienionych dokumentów ,
gdyż mimo uzupełnienia oferta podlega odrzuceniu ( art. 26 ust 3 wyżej cytowanej
ustawy).

Odrzucono z postępowania ofertę firmy MODERTRANS POZNAŃ SP. Z O.O.
UL. FORTECZNA 2, 61-362 POZNAŃ. na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. nr 19 poz. 177 z późn.
zmianami).

Treść oferty nie odpowiada specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Uzasadnienie faktyczne:
1. Termin realizacji zamówienia 28 miesięcy – wymóg ze specyfikacji 18 miesięcy.
2. Sprzęg nad pgs 460mm – wymóg ze specyfikacji 540 mm (ponadto brak adaptera w
wyposażeniu).
3. Dwa silniki na przekształtnik - wymóg ze specyfikacji zał. 3 3.2.4 str. 11 jest jeden silnik na jeden przekształtnik.
4. Brak dźwigu do wkolejania wózka środkowego. Wysokość tramwaju wynosi 3,6m a
dźwig zamawiającego ma wysokość podnoszenia max 3,30m.
5. Dokument nr 2 - brak wymiarów gabarytowych wymaganych w specyfikacji ( wysokość do krawędzi dachu).
6. Brak dokumentu nr 5 i 6 tj. profil poprzeczny i podłużny podłogi wymaganych w
specyfikacji.

Prezes Zarządu
Podpis nieczytelny
inż. Witold Dębicki

: 2007-08-14, 17:12
autor: Robert Reimus
no właśnie, Modertrans nie spełnił wymogów przetargu.
Tak pomyślałem.. jeżeli Modertrans zaproponował że wyprodukuje je w dwa lata, a na chwilę obecną nie ma w dorobku niczego podobnego.. to chyba po prostu chcieli zająć się produkcją niskich tramwajów [albo już się starają]. Niewykluczone że dostalibyśmy jakiś (prawie)-prototypowy model, z którym mogłyby być problemy. Już nawet pomijając fakt tego odległego terminu.

Teraz moi mili możecie gadać ile chcecie że pesa wygrała, bo teraz faktycznie czarno na białym wygrała.

: 2007-08-14, 20:06
autor: Krzysztof Juszczak
Firma Modertrans działa chyba w ZNTK Poznan, ta firma z kolei wyprodukowała straszliwei awaryjne i nie jeżdżące szynobusy dla woj wielkopolskiego :)

: 2007-08-16, 22:22
autor: korpi
no nareszcie
niech i zrobią kujawska do góry i dalej

a co słyszałem to ze w bydgoszczy nie mogą jeździć niskopodłogowce ze względu na wąskie tory
ale jednak... ciekawe czy to sie nie przewróci ;D
a mi kiedy będzie więcej nowych pojazdów?

co wiem to właśnie jak zrobią kujawska
a te plany od wielu wielu lat